PDA

View Full Version : Zelf EVH strepen maken



erikvdh
12 juli 2005, 15:27
Hey allemaal,

Ik heb er ellelang naar rond gezocht maar ik kan op geen enkele manier een kramer (replica) vinden het eddie van halen desing van de oude kramers.
Helaas zijn er enkele mazzelaars (gitarist anouk en peter van weelden) die er een hebben.

Dus wil ik het zelf gaan maken, ik heb begrepen dat de basis is en rol tape en een spuitbus.
MAAR wat ik niet snap is, je moet hem wit basis lakken daarna aftapen en met rood overspuiten dan heb je de strepen, maar op de meeste gitaren zitten ook zwarte strepen en hoe maken ze die er dan op zonder dat dat overloopt in de rode en witte kleuren???

Hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Mochten hier overigens mensen zijn die mij wel aan zo'n gitaar zouden kunnen helpen dan hoor ik het graag (even van het onderwerp afwijkende)

Alvast heel erg bedankt,

Groet van Erik.

Pierz
12 juli 2005, 15:46
Hey allemaal,

Ik heb er ellelang naar rond gezocht maar ik kan op geen enkele manier een kramer (replica) vinden het eddie van halen desing van de oude kramers.
Helaas zijn er enkele mazzelaars (gitarist anouk en peter van weelden) die er een hebben.

Dus wil ik het zelf gaan maken, ik heb begrepen dat de basis is en rol tape en een spuitbus.
MAAR wat ik niet snap is, je moet hem wit basis lakken daarna aftapen en met rood overspuiten dan heb je de strepen, maar op de meeste gitaren zitten ook zwarte strepen en hoe maken ze die er dan op zonder dat dat overloopt in de rode en witte kleuren???

Hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Mochten hier overigens mensen zijn die mij wel aan zo'n gitaar zouden kunnen helpen dan hoor ik het graag (even van het onderwerp afwijkende)

Alvast heel erg bedankt,

Groet van Erik.

Wit lakken
tapen
zwart lakken
breder stuk tape over wit en zwart
rood lakken

Moet wel zeggen dat ik geen idee heb of het handig is om rood over zwart te lakken.

Noid
12 juli 2005, 16:37
Klopt rood over zwart wordt lastig, is echter ook niet logisch om het zo te doen, als je naar Eddie's gitaar kijkt, zie je maar een paar zwarte strepen. Dus als laatste de zwarte strepen spuiten.

Maar ... ik heb eens gehoord dat bij zijn eerste gitaar waarop hij die zwarte strepen gebruikte het eigenlijk gewoon tape was! Die zwarte strepen zijn even dik, de witte zijn van verschillende dikte. Wellicht heeft hij gewoon een keer voor de grap wat tape die voorhanden was er op geplakt? Dus wil je het echt doen, dan plak je gewoon wat stukken zwarte tape op je wit/rode :-D .

wytz
12 juli 2005, 18:19
http://www.evh-guitars.com/live1.html

of vraag het aan rip_dd_04 ;)[/url]

Braindead
12 juli 2005, 19:18
http://www.evh-guitars.com/live1.html

of vraag het aan rip_dd_04 ;)[/url]

Jezus wat heeft die gozer trouwens een lelijk behang aan de muur :D

Orpheo
12 juli 2005, 22:45
jezus wat zijn die strepen op een gitaar lelijk.

vulvasonic
12 juli 2005, 23:45
http://www.evh-guitars.com/live1.html

of vraag het aan rip_dd_04 ;)[/url]

Jezus wat heeft die gozer trouwens een lelijk behang aan de muur :D

Geweldig dat behang!
En heb je die paisleystoel gezien? Aaaaaaahahhajaaaa mooi hoor!

Het blijft natuurlijk een Nijmeegse jongen he? :D

fred dons
13 juli 2005, 08:47
de kramer 1984 reissue (basis voor de 5150) wordt geleverd (o.a by music yo en musikproduktiv) in een witte grondverflaag en dan is het daarna inderdaad een kwestie van afplakken en roodspuiten
als alles goed uitgehard is dan nog 1 keer afplakken voor de zwarte strepen(ik zou wel een paar dagen wachten voor dat je gaat plakken voor de zwarte strepen omdat het plakband verse lak aantast)
omdat je voor de zwarte strepen maar een paar strepen nodig hebt zou ik in die fase alleen die strepen plakken en de rest van de body afsluiten met pak inpakpapier (voorkomt dat je een hoop tape moet gebruiken en vermindert de kans dat het tape je lak beschadigt)

marc_o
14 juli 2005, 11:24
Laat de tape a.u.b. niet te lang zitten!!!

fred dons
14 juli 2005, 12:12
hier kun je trouwens het maken van een perfecte replica volgen
ik herinner me nu ook door dit proces dat de body eerst wit met zwarte strepen was (zoals op VH I te zien is) en dat de zwarte strepen dus eerst moeten

http://www.eddievanhalen.com/cgi-bin/index.cgi?action=forum&board=evhguitars&op=display&num=672948&start=150