PDA

View Full Version : gaten in body EPI LP custom > dan pinnen brug en stoptai



rupke
12 juli 2005, 15:25
Hoi,

Ik ben bezig mijn versleten gouden hardware op mijn epiphone les paul custom te vervangen door matzwarte. Ik heb er al mooie schaller locking tuners op zitten en nu heb ik de brug en stoptail uit de body verwijderd.

Nu haal ik de nieuwe brug en stoptail uit de verpakking (beide van schaller) en wat zie ik tot mijn grote schrik. de gaten die in de body zitten (van de originlele brug en stoptail) zijn groter dan die van de schaller ahrdware

zijn hier verloopstukjes voor? Zo niet wat moet ik dna doen?

Groetjes Rupke

Jeanken
12 juli 2005, 19:59
Dichtdoen en andere gaten boren, je kan er plugjes hout inlijmen en dan afschuren tot ze gelijk komen waarna wat bij te verven, je zal het altijd wel blijven zien waarschijnlijk maar omdat het bij de brug zit valt het niet op.

rupke
13 juli 2005, 07:57
He jeanken,

Bednakt voor je reactie

Ik krijg ook de indruk dat dat het enige is wat ik kan doen. blijkbaar zijn er geen verloopstukje sof iets dergelijks voor de studs die in de body gaan. moet ik nog een speciale houtsoort nemen voor de houten plugjes en gewoon houtlijm?

Groetjes Rob

rupke
13 juli 2005, 08:10
Dit "probleem van mij" zou zo op te lossen zijn als er standaard verloopstukjes waren voor in de body voor dit soort dingen (gat in de markt?)

Greetz Rupke

Jeanken
13 juli 2005, 17:59
Aangezien het maar plugjes zijn maakt het niet zoveel uit welke houtsoort je neemt, als je een see through top hebt neem je iets dat in de buurt komt van het gebruikte hout of hetzelfde om het zo weinig mogelijk te laten opvallen, anders zie je maar wat voor handen is en makkelijk bewerkbaar.
Zo'n verloopstukje zal geen gat in de markt worden want moest het zo'n probleem zijn zouden ze gewoon de bruggen maken dat ze overal passen, het zou ook een deel sustain wegnemen denk ik en aangezien je de brug vervangt om te verbeteren is dit niet de bedoeling.

F*R*E*A*K
13 juli 2005, 18:30
verloopstukjes bestaan toch al ? -> http://www.rockinger.com/ArticlePage.html?cat=WG088&art=36034
:roll:

Jeanken
13 juli 2005, 18:50
Dat is niet het verloopstukje dat hij bedoelt, de brug is smaller of breder dan de oudere, denk ik toch zoals hij vertelt, dit lost enkel op moesten de schroeven te dun of dik zijn maar dat kan je in elke doe het zelf zaak wel vinden of bestellen.

Maniaaaak!!
13 juli 2005, 19:05
Hoi,
De gaten die in de body zitten (van de originlele brug en stoptail) zijn groter dan die van de schaller hardware



Volgens mij zijn die schroeven juist wel wat hij zoekt toch?

Jeanken
13 juli 2005, 20:39
Je hebt gelijk, sorry, foutje van me. Zoiets is dus echt simpel op te lossen, nog niet eens zo'n specifiek gitaarstukje nodig, ga eens langs bij de zelfbouwwinkel en zie wat ze je hebben, er zijn verschillende mogelijkheden hiervoor. Je kan ook je oude schroef afzagen bij de body, je boort een gat dat past voor de nieuwe en trekt er draad in bijvoorbeeld.
Je kan sowieso met pluggen werken maar dat is dus echt niet nodig hier.

rupke
14 juli 2005, 08:05
Hallo allemaal

bednakt voo rjullie reacties en ideen.

ik ga bij een smid of doehetzelf maark even kijkne of ze een schroef of beter gezegd een bout hebben waar binnen in ook schroefdraad zit waar ik dan mijn schaller hardware op kan bevestigen.

Greetz Rupke

ik laat het weten als het gelukt is en zal ook wat pics laten zien, indien iemand interesse heeft.

rupke
14 juli 2005, 08:05
Hallo allemaal

bedankt voor jullie reacties en ideeen.

ik ga bij een smid of doehetzelf maark even kijkne of ze een schroef of beter gezegd een bout hebben waar binnen in ook schroefdraad zit waar ik dan mijn schaller hardware op kan bevestigen.

Greetz Rupke

ik laat het weten als het gelukt is en zal ook wat pics laten zien, indien iemand interesse heeft.