PDA

View Full Version : Fender Showman Amp



elysianguitar
12 juli 2005, 14:46
Ik weet een Blackface Showman Amp te koop staan. Het is enkel de top, en hij staat aan 800 euro. Ik denk dat het een '64 of een '65 is.

Twee vragen:

- Is dat een goeie prijs ?
- Welk cabinet zou hierbij passen ?

Thanks

Al
13 juli 2005, 09:36
Blackface Showman Amp te koop (...)

- Is dat een goeie prijs ?
- Welk cabinet zou hierbij passen ?

Thanks

800,= als ie gaaf ie lijkt me redelijk. Ter vergelijking, een sf bassmantop brengt al gauw 450-500 op. De uitgangsimpedantie vd amp is 8ohm, bij de Dual Showman is dat 4ohm. Het vermogen is een zo'n 75-80 cleane watts --> houd, naast de impedantie, er ook rekening mee of de box voldoende vermogen aan kan. Oorspronkelijk zat er een cab bij met een 12" of een 15" speaker.

Al

elysianguitar
13 juli 2005, 09:52
Thanks vr de reactie,

Ik weet het ook niet goed. Het is een americaanse versterker, dus 110v, maar ik krijg er de transfo bij. Maar dan moet ik die ook nog overal meesleuren, wat ik klote vind.

Nu, ik heb de versterker getest, en hij klonk best lekker, ondanks dat het op een ordinaire Marshall cab was met GT-12 speakers waar ik totaal niet van hou.

Ik denk eerder aan en 2x12 cab met bijvoorbeeld Vintage 30 speakers (bv Orange of Bogner). Ik ken iemand die op een hot rod deluxe speelt door een orange 4x12, en dat klinkt echt goed.

Zou dat iets zijn ?

Al
13 juli 2005, 09:59
Ik weet het ook niet goed. Het is een americaanse versterker, dus 110v, maar ik krijg er de transfo bij. Maar dan moet ik die ook nog overal meesleuren, wat ik klote vind.

Je kan altijd overwegen om een keer de voedingstrafo te vervangen.


Ik denk eerder aan en 2x12 cab met bijvoorbeeld Vintage 30 speakers (bv Orange of Bogner). Ik ken iemand die op een hot rod deluxe speelt door een orange 4x12, en dat klinkt echt goed.

Zou dat iets zijn ?

V30 in een gesloten cab neem ik aan. Dat zou kunnen werken. Anders is de Celestion Classic lead 80 (evt. icm met een V30) ook een optie. Bogner die ook wel met name in het 1x12 closed back spul. Vind ik het goed doen. Bogner heeft goed gebouwde cabs.

Al