PDA

View Full Version : JCM600 vs. Classic 50



up-guitarman
12 juli 2005, 13:56
Heey, ik ben van plan een amp te kopen, nu twijfel ik tss. deze 2;

Marshall JCM600 2*12 combo
- 60W tubes
- Clean en OD kanaal
- Aparte toonregeling per kanaal
- ...

Peavey Classic50 2*12 combo
- 50W tubes
- Clean en OD kanaal
- Geen gescheiden toonregeling
- ...

Kan iemand me meer vertellen over één of beide amps en welke raden jullie me aan ??? Ik speel vooral postrock en iets hardere stuff à la rage against the machine e.d.

AART
12 juli 2005, 15:56
mwa, de jcm 600 zal geen zware rock/hardrock aankunnen.
Van de classic 50 weet ik dat niet.

up-guitarman
12 juli 2005, 18:34
mwa, de jcm 600 zal geen zware rock/hardrock aankunnen.


En kan je ook uitleggen waarom niet ??? Heb je hem al eens bespeeld of zo ??? Of is het meer van horen zeggen/lezen ???
Het kan gerust hoor, maar ik heb al wat andere reacties gelezen ...

deedee
12 juli 2005, 18:49
de peavey classic heeft een heerlijk clean geluid, maar kan niet mooi scheuren.

up-guitarman
12 juli 2005, 19:58
Is er iemand die me wat concreter de voor- en nadelen en meningen over de sound van deze amps kan geven ??? Liefst zo gedetaillerd mogelijk als het kan !!!

Bedankt,
Erik

Punkrockerke
12 juli 2005, 20:34
Ik heb op de JCM600 combo gespeeld. Een goede versterker, begrijp echt niet waarom sommigen er negatief over zijn. Clean klinkt hij voor Marshall-normen goed, en de OD kan een goede rockdistortion geven. Zeker eens uitproberen!
Die Peavey heb ik al wel gehoord, maar niet zelf op gespeeld. Klonk zeer goed. Of hij RATM aankan weet ik niet, maar indien nodig met een goed OD-pedaaltje kan dat niet slecht klinken.

vulvasonic
13 juli 2005, 00:50
Ik heb geen ervaring met de Marshall.
Ik heb wel een aantal jaren een Peavey Classic 50 gehad. In alle eerlijkheid, het ene moment klonk ie fantastisch en het volgende moment volledig ruk. Nu heeft iedere versterker daar wel een beetje last van (andere zaal, andere acoustiek, nieuwe jurk van de zangeres...), maar de 'stemmingswisselingen' van de Peavey waren wel heel onbetrouwbaar.

Ik geloof wel dat er vele Classic 50 series zijn gemaakt, dus dit hoeft niet alles te zeggen...

Falcon
13 juli 2005, 09:29
Ik heb een JCM600 gehad en heb nu een Peavey classic 30.

Marshall Pros:
- Goede OD, vond 'm mooier dan JCM2000
- gescheiden toonregeling
- master volume
- stil (weinig ruis)
- direct out met speaker sim
Marshall Cons:
- Mindere clean

Peavey Pros:
- Prachtige clean en drive
Marshall Cons:
- geen master volume, gescheiden toonregeling, direct out
- Iets meer ruis.

Toch heb ik nu een Peavey classic, want ze klinken gewoon geweldig en zijn meer mijn ding, maar soms mis ik wel de JCM600 features, met name de master volume en de direct out.

Falcon
13 juli 2005, 11:03
Even terug naar je vraag.
Ik denk dat de Marshall meer in jouw straatje past (moderner). De peavey klinkt meer vintage.

BartL
13 juli 2005, 12:44
Nou...een versterker zonder master volume heb ik liever dan eentje met :)

AART
13 juli 2005, 13:27
nog even waarom ik de marshall slecht vond:

De od beviel me gewoon niet, kreeg niet de gewenste rock drive eruit.
De clean vond ik wel redelijk, maar zoals alle marshalls, een echte sprankelende clean krijg je er niet uit.

tillens
13 juli 2005, 14:28
Ligt denk ik ook aan je gitaar en pedals..

wille525
13 juli 2005, 14:45
Ik zou gaan voor die JCM600. Race againt the Machine speelt ook over een Marshall JCM800 (2205)

Daniël_san
13 juli 2005, 15:50
Ik heb zelf al een heel tijdje een classic 50 ''te leen''.
Het geluid:
Clean is erg goed. Sprankelend en helder. (ookal zitten er sovteks in) Reverb kan beter dan dat ie is, maar er is mee te leven zeg maar.
Drive:
Goed maar zware ruk voor rock. Voor een leuk bleusie geluidje is ie wel goed maar meer dan dat niet. Je moet er dus voor distotion (dus rock) een pedaaltje bij kopen. (of bouwen)

Met de Marshall heb ik geen ervaring.

up-guitarman
15 juli 2005, 01:37
Heey gasten,

Bedankt voor alle reacties !!! Het is de JCM600 geworden vermits ik hier meer de gewenste drive uitkrijg. Iets minder clean idd, maar naar marshallnormen OK en als ik clean speel is het meestal vrij funky ofwel beetje peppers-achtig clean dus dat krijg ik er perfect uit !!!

De echte test komt pas maandag, dan heb ik repetitie !!!

Greetz,
Erik