PDA

View Full Version : Frustraties!!! Pink, staand, slachtpartij, waterstofbommen



Flying\/
12 juli 2005, 00:45
Argh.

Zittend kan ik nu redelijk gitaar spelen. Crystal Mountain, Ride The Lightning, Battery, etc etc. Ik heb dus sindskort pas zo'n strap, maar staand spelen is zo frustrerend! Ik ben geen poser die hem op z'n knieën heeft hangen maar zelfs hoog is het nog alsof er in mijn hoofd een dikke vette H-bom ontploft. Elke keer weer krijg ik zin om mijn hand er af te hakken, mezelf te verdrinken in het bloed dat dan uit m'n aders stroomt en voordat ik mijn bewustzijn verlies m'n gitaar van 4 hoog uit het raam te pleuren. Ja mensen, ik heb frustraties. Het probleem? Onder de 7e fret is het onmogelijk om ook maar 1 noot zuiver aan te slaan. Die verdomde pink die zo nodig naar binnen toe moet buigen in plaats van recht te blijven verpest ook alles. Meneer moet zonodig alle snaren dempen, als het hem uberhaupt al lukt op de fret zelf te komen. Dan heb ik nog die andere 3 klootzakken die schijt hebben aan wat ik wil, en met een attitude waar je U tegen zegt over de frets dansen. Natuurlijk wel over de verkeerde, anders is het niet leuk meer. een powerchord kan er dan af en toe nog net van af.

Maar ik ben van plan mijn hand te gaan blitzkriegen. Meewerken zal die. Ik ga hem op bolsjewistische wijze laten zien hoe het wel moet. Alleen hoe? Ik zoek zeg maar een soort van oefening(en) waar je veel aan hebt en waar je vingers ook beter van worden, liefst ergens laag op de nek want die 123412341234 oefeningen kan ik zo onderhand wel. Andere tips zijn ook welkom natuurlijk. Zoals het er nu voor staat ben ik beter af als ik m'n pink laat vervangen door een knakworst, terwijl ik hem zittend "aardig" kan gebruiken

edit: Ook pezen moeten branden in de hel. Nee, als ik bezig ben met een snel stuk en ik zet m'n ringinger neer wil ik niet dat m'n pink spastisch gaat doen! Mên.

defecto
12 juli 2005, 04:06
uhm..

78910, 891011, etc. oefeningen?? Lijkt me toch kwestie van veel doen. In het begin werken je handen altijd tegen (weet niet hoelang je speelt?)

taylor
12 juli 2005, 11:33
ik denk dat je rechterarm een verkeerde houding geeft met je elleboog teveel in(of richting)je lichaam,dat komt vaak voor bij beginers dan is onmogelijk om in de hogere regionen te spelen,teminste als ik je verhaal serieus moet nemen........

Flying\/
12 juli 2005, 17:48
Nou, zittend valt het wel mee, maar staand ben ik een beginner ja :P. Ik heb geen problemen met Metallica - Battery (tot 3:17 dan, waar zo'n zieke solo begint :dance:) ofzo. Maja.

Pierz
12 juli 2005, 19:22
ik denk dat je rechterarm een verkeerde houding geeft met je elleboog teveel in(of richting)je lichaam,dat komt vaak voor bij beginers dan is onmogelijk om in de hogere regionen te spelen,teminste als ik je verhaal serieus moet nemen........

Dat was bij mij ook het probleem in het begin. Misschien moet je toch een beetje de poser uihangen en doen of je breed bent met die linker arm 8-)