PDA

View Full Version : Lawsuits; waar ze al niet goed voor zijn



Orpheo
11 juli 2005, 23:19
ja, mn topictitel zegt al genoeg denk ik :D

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=44195

gewoon puur jatwerk :cool:

Daniël_san
11 juli 2005, 23:29
cool :D Maar hoezo jatwerk dan??? :razz:

Orpheo
11 juli 2005, 23:42
cool :D Maar hoezo jatwerk dan??? :razz:

tis een tokai die een remakeje heeft gehad; er staat nu gibson op t headstock :wink:

das pas jatten. :D

Vampire
11 juli 2005, 23:47
Lol, wel lelijk hoor om dat te doen! :D

Gelukkig staat er nog Les Paul model op, dat staat vast niet op een echte Les Paul (dat model).

Orpheo
11 juli 2005, 23:49
Lol, wel lelijk hoor om dat te doen! :D

Gelukkig staat er nog Les Paul model op, dat staat vast niet op een echte Les Paul (dat model).

jawel hoor. op de les paul standard staat zo les paul model.

als je niet beter weet, zou je zeggen dat t n gibson is. ik vind t wel goed gedaan nl...zover ik kon zien natuurlijk

olaf reijnders
11 juli 2005, 23:55
Belachelijk duur voor een kopie. Als het een Ibanez was, was het nog aardig aan de prijs.

Fumi SG
11 juli 2005, 23:56
RESPEKT (olaf! :razz: ) voor degene die dat gedaan heeft, dan bedoel ik alleen voor hoe die dat gedaan heeft. Heel netjes!! Maar het is en blijft natuurlijk wel een k*tstreek! :wink:

Speeddemon
12 juli 2005, 00:00
Belachelijk duur voor een kopie. Als het een Ibanez was, was het nog aardig aan de prijs.
jij hebt weinig verstand van de waarde van Tokai's zie ik al.

Helemaal als er aftermarket elementen in zitten.

Hij is enigzins aan de prijs, maar belachelijk duur zeker niet.

olaf reijnders
12 juli 2005, 01:09
Is het wel een Tokai? Er staat toch Fernandez? En dan die mensen die bij verkoop van een custom of hondo zeggen dat het een Ibanez is. :???:

schwalbe
12 juli 2005, 01:24
Zo gaat de lol wel van de lawsuit gitaren af. Ik vind 750,- wel erg veel hoor, en dan hebben we het nog niet over het gefakete logo.... Het mag dan zo zijn dat zogenaamde lawsuit gitaren in die tijd bijna net zo goed waren als de originelen maar men vergeet vaak dat die tijd voor zowel gibson als fender nou niet echt hoogtijdagen waren qua kwaliteit (Norlin enzo).
Mazzel hebben met lawsuits kan trouwens nog steeds; ik kocht van de week een lawsuit ibanez (silver series) fretless P-bass uit '78 voor de somma van 75,- euro. Heeft helaas wel dringend een refinish nodig want hij is met de kwast zwart gekalkt maar dat mag de pret niet drukken.

wietse
12 juli 2005, 06:22
Heeft helaas wel dringend een refinish nodig want hij is met de kwast zwart gekalkt maar dat mag de pret niet drukken.

tip om die huis tuin en keuken verf er af te krijgen zonder de onderliggende laag te beschadigen, leg er maar een een met thinner doordrenke doek op, vaak kan je na een halfuurtje ofzo een heleboel van die verf er dan zo afvegen.

guvnor
12 juli 2005, 08:37
Is het wel een Tokai? Er staat toch Fernandez? En dan die mensen die bij verkoop van een custom of hondo zeggen dat het een Ibanez is. :???:

Tokai klopt volgens mij ook niet. Als ie door Fernandes gemaakt is zou ie Burny moeten heten. Dat is namelijk de afdeling van Fernandes waar ze Les Paul copies maken.
We hebben het dan wel over een gitaar die ik veeeel liever heb dan een Ibanez.

jpb
12 juli 2005, 09:05
Als je er dan een gibson-logo opzet, neem dan wel de goede. Dit logo met de punt van de "i" aan de "G" vastzittend werd tot 1952 gebruikt. Geen enkele LP heeft dat dus, derhalve. Hij moet z'n huiswerk doen! :D

1959SLP
12 juli 2005, 09:21
Als je er dan een gibson-logo opzet, neem dan wel de goede. Dit logo met de punt van de "i" aan de "G" vastzittend werd tot 1952 gebruikt. Geen enkele LP heeft dat dus, derhalve. Hij moet z'n huiswerk doen! :D

Hoi Hans. Dat viel mij in eerste instantie ook al op dus toen heb ik er vamorgen eens een paar gecheckt. Ik heb een paar pics van nieuwe modellen die dat ook hebben (Gibson collection posters) o.a. Joe Perry signature, LP DC studio, LP DC standaard, ES-165 Herb Ellis,ES-135.

Maar het meest afwijkende dat mij opviel is dat bij alle Gibsons de onderkant van het klokje (trussrodcover) nagenoeg rakend zit tegen de topkam. Dat is bij deze lawsuit duidelijk anders. Verder zie ik dat de eerste frets niet netjes tot in de binding zijn verwerkt.
Wat me bij het logo opvalt is dat de bovenkant van ON van GIBS-ON niet gelijk loopt met de eerste 4 letters. De onderkant van ON wil bij Gibson nog wel eens verspringen.

jpb
12 juli 2005, 10:11
Als je er dan een gibson-logo opzet, neem dan wel de goede. Dit logo met de punt van de "i" aan de "G" vastzittend werd tot 1952 gebruikt. Geen enkele LP heeft dat dus, derhalve. Hij moet z'n huiswerk doen! :D

Hoi Hans. Dat viel mij in eerste instantie ook al op dus toen heb ik er vamorgen eens een paar gecheckt. Ik heb een paar pics van nieuwe modellen die dat ook hebben (Gibson collection posters) o.a. Joe Perry signature, LP DC studio, LP DC standaard, ES-165 Herb Ellis,ES-135.

Maar het meest afwijkende dat mij opviel is dat bij alle Gibsons de onderkant van het klokje (trussrodcover) nagenoeg rakend zit tegen de topkam. Dat is bij deze lawsuit duidelijk anders. Verder zie ik dat de eerste frets niet netjes tot in de binding zijn verwerkt.
Wat me bij het logo opvalt is dat de bovenkant van ON van GIBS-ON niet gelijk loopt met de eerste 4 letters. De onderkant van ON wil bij Gibson nog wel eens verspringen.
Bij nieuwe gibsons komt dat logo dus ook voor. Dat is natuurlijk logisch, niet aan gedacht, ik denk veel te "vintage" :D . Overigens zijn de headstock-logo's hele goede indicatoren voor autenticiteit/datering, vooral van de oudere gibsons.

Kim Wilson
12 juli 2005, 10:17
Maar dat van die binding en dat de letters van het logo aan elkaar zitten, dat weten alleen de echte gitaar-freaks, neem ik toch aan? Volgens mij is de grap van een lawsuit toch dat je voor het oog een echte hebt? Ik denk dat 97% van je publiek niet eens in de gaten heeft dat zo'n logo niet thuis hoort op een LP. Ik wist het iig niet. Het is wel een goeie wannabe.

Dit doet me een beetje denken aan een Honda Shadow, daar waren ze zó ver gegaan met customizen, dat ze er (nep) klepstanggeleiders (die chromen buisjes langs de cilinders, zie foto) op hadden gezet, zoals Harley die ook heeft. Over Wannabe gesproken... :-?

http://www.patrick-racing.com/Images/Products/120ci_engine.jpg

1959SLP
12 juli 2005, 10:28
... logisch, niet aan gedacht, ik denk veel te "vintage" :D .

ey kerel, wij worden/zijn ook al langzaamaan vintage. Dat laat ook zijn sporen na :seriousf:

guvnor
12 juli 2005, 10:43
... logisch, niet aan gedacht, ik denk veel te "vintage" :D .

ey kerel, wij worden/zijn ook al langzaamaan vintage. Dat laat ook zijn sporen na :seriousf:

en ik wordt ook nog gerelict door mijn vrouw...

jpb
12 juli 2005, 11:25
... logisch, niet aan gedacht, ik denk veel te "vintage" :D .

ey kerel, wij worden/zijn ook al langzaamaan vintage. Dat laat ook zijn sporen na :seriousf:
Inderdaad, als ik een paar Gibsons uit mijn geboortejaar zou hebben zou ik nu op de Bahama's zitten 8-)

Orpheo
12 juli 2005, 11:28
... logisch, niet aan gedacht, ik denk veel te "vintage" :D .

ey kerel, wij worden/zijn ook al langzaamaan vintage. Dat laat ook zijn sporen na :seriousf:
Inderdaad, als ik een paar Gibsons uit mijn geboortejaar zou hebben zou ik nu op de Bahama's zitten 8-)

mag ik zo vrij zijn om te vragen welk jaar dat is? :oops:

jpb
12 juli 2005, 12:30
Het jaar dat de Gibson Flying V flopte..... :wink:

frankpaul1
12 juli 2005, 13:21
Mooi die aandacht voor mijn kopietje :-D. Ik heb het zelf ook niet gedaan, die remake, zo heb ik hem gekocht. 750 is een beetje aan de prijs, maar er valt altijd over te praten ** SPAM**. :-D

Speeddemon
12 juli 2005, 15:11
je hebt 'm dus gekocht, wetende dat het een lawsuit was?

maar is 't nou een Burny of Tokai?

frankpaul1
12 juli 2005, 15:41
Ik wist idd van te voren dat het een lawsuit was. Het is denk ik toch een Burny. Ik heb ook nog even nagezocht hoe het zat met de fabrieken in Japan en Fernandes en Burny werden in de zelfde fabriek in elkaar gezet.

Speeddemon
12 juli 2005, 15:50
Ik merk dat bij Burny's de prijs HEEL sterk afhangt van een paar beschadigingen.

In goeie/uitstekende staat brengen ze op Ebay makkelijk $500-600 op (ex verzenden en douane uiteraard, waardoor ze in NL op 650-750 komen), terwijl als er 1 grote beschadiging erop zit, de prijs niet boven de $350 gaat komen.

Verder heeft een merk als Edwards (ESP lawsuits) het voordeel dat ze vanuit de fabriek uit vaak al Seymour Duncan pups erin hebben.

Raytheman
12 juli 2005, 19:07
Kreeg zojuist een mailtje van marktplaats omdat ik een lesPaul kopie aanbood
:
Beste Raytheman,

Uw advertentie is verwijderd van Marktplaats.nl, omdat het product dat u aanbiedt of zoekt volgens de Nederlandse wet verboden is.

Met vriendelijke groet,

Annemieke
www.marktplaats.nl

Cubensis
12 juli 2005, 19:15
Kreeg zojuist een mailtje van marktplaats omdat ik een lesPaul kopie aanbood
:
Beste Raytheman,

Uw advertentie is verwijderd van Marktplaats.nl, omdat het product dat u aanbiedt of zoekt volgens de Nederlandse wet verboden is.

Met vriendelijke groet,

Annemieke
www.marktplaats.nl
welk merk?

Raytheman
12 juli 2005, 19:25
Bell&Head- hij staat er weer gewoon op hoor :-D

wietse
12 juli 2005, 19:36
Kreeg zojuist een mailtje van marktplaats omdat ik een lesPaul kopie aanbood
:
Beste Raytheman,

Uw advertentie is verwijderd van Marktplaats.nl, omdat het product dat u aanbiedt of zoekt volgens de Nederlandse wet verboden is.

Met vriendelijke groet,

Annemieke
www.marktplaats.nl
eerste tekenen dat ebay de macht heeft overgenomen, vroeger deden ze daar niet zo moeilijk over.
zet er les paul model bij en het is weer geen enkel probleem schijnbaar, hypocriet gedoe.

Cubensis
12 juli 2005, 20:35
Kreeg zojuist een mailtje van marktplaats omdat ik een lesPaul kopie aanbood
:
Beste Raytheman,

Uw advertentie is verwijderd van Marktplaats.nl, omdat het product dat u aanbiedt of zoekt volgens de Nederlandse wet verboden is.

Met vriendelijke groet,

Annemieke
www.marktplaats.nl
eerste tekenen dat ebay de macht heeft overgenomen, vroeger deden ze daar niet zo moeilijk over.
zet er les paul model bij en het is weer geen enkel probleem schijnbaar, hypocriet gedoe.

.....teken dat eBay het heeft overgenomen, waar slaat dat nou weer op?
op ebay staan toch ook lawsuitmodellen...

wietse
12 juli 2005, 20:54
inderdaad maar zodra je dat daar een kopie noemt dan wordt hij ook verwijderd.
model mag namelijk wel weer let er maar eens op het is allemaal les paul model, stratocaster model etc.

Mike McCready
12 juli 2005, 21:02
inderdaad maar zodra je dat daar een kopie noemt dan wordt hij ook verwijderd.
model mag namelijk wel weer let er maar eens op het is allemaal les paul model, stratocaster model etc.
Je moest eens weten hoeveel zelfgebrande cd's enzo er verkocht worden op eBay. Marktplaats is en was veel strenger op dat gebied hoor...

wietse
12 juli 2005, 21:22
weet ik maar de platenmaatschapijen zitten daar niet zo boven op als gibson en bijv rickenbacker, zodra die iets zien wat ze niet aanstaat dan bedreigen ze Ebay gelijk met een rechtszaak.
en rickenbacker is nog een graadje erger dan gibson op dat gebied.
volgens mij hebben die 2 beide een heel team die altijd alle verkoop sites afstropen om zoiets te ontdekken, maar ebay als de grootste wordt wel heel erg streng in de gaten gehouden.

Roque
12 juli 2005, 22:17
Ik wist idd van te voren dat het een lawsuit was. Het is denk ik toch een Burny. Ik heb ook nog even nagezocht hoe het zat met de fabrieken in Japan en Fernandes en Burny werden in de zelfde fabriek in elkaar gezet.

Er zijn ook Les pauls uitgebracht door Fernandez met gewoon Fernandez op de headstock.

almarvk
13 juli 2005, 11:23
Er is verder niets veranderd bij Marktplaats met de policy. Behalve nu het gedoe met de losers van Stichting Brein. Ik weet dat er bij Marktplaats fulltime mensen bezig zijn om advertenties te checken. Vaak gebeurt dat ook naar eigen inzicht, vandaar dat je advertentie is verwijderd.