PDA

View Full Version : Beste Kabels en pluggen



Angel
11 juli 2005, 20:18
Ik wil een nieuw pedalboard gaan maken en zou nu het beste van het beste(allé, zo goed als) willen gaan gebruiken naar materiaal toe, dus als
iemand kan antwoorden op mijn vragen aub?

a) welk merk is nu het beste naar kabel toe(guitarkabel)?

b) welk merk pluggen zijn het beste?

c) waar kan ik ze vinden tegen een scherpe prijs?:lol:

Thom TK
11 juli 2005, 20:55
Tjah ik heb er zelf weinig ervaring mee, maar hier op het forum zweren ze bij George Lynch kabels, en Tasker.
Wat je vaak ziet is Tasker kabel met Neutrik pluggen.

robzilla
11 juli 2005, 21:39
Tjah ik heb er zelf weinig ervaring mee, maar hier op het forum zweren ze bij George Lynch kabels, en Tasker.
Wat je vaak ziet is Tasker kabel met Neutrik pluggen.

George-L, niet George-Lynch :wink:

vinni
11 juli 2005, 22:28
Op je floorboard : George L
Van gitaar naar floorboard en van floorboard naar rack : Evidence Audio

Groet,
Vinni

Jimi Hendrix
11 juli 2005, 22:30
Ik gebruik Klotz LaGrange voor flexibele instrument/lijnniveau signalen,
VandenHul D102-III voor niet-flexibele verbindingen en voor speakers vandenhul C122.
Neutrik pluggen, hopla!

vinni
11 juli 2005, 22:31
Oh ja....
Natuurlijk ontspint zich nu een discussie over wat de beste kabel is.
Totaal niet interessant....die discussie is al ettelijke malen gevoerd.
Resultaat......Jantje vind X het beste, Pietje...Y.
Maar beter dan George L en Audioevidence is er bijna niet.

Oh ja...
Er is nog een kabeltje van een meter of 9 waarvan men zegt dat die beter is..kosten : $8000.

Nou kom maar heren.....

Vinni

vinni
11 juli 2005, 22:32
Oeps was al te laat


Hee Jimmy ! :-D

Vinni

The Chief
12 juli 2005, 07:55
of mogami 2524... goede prijs/kwaliteitverhouding, je moetr hem gewoon vinden :-?

voor vaste connecties gebruik ik ook vdHul D102 III, deze is echter te stijf om als gitaarsnoer te gebruiken!!

LordRiffenstein
12 juli 2005, 09:08
Ik gebruik uitsluitend Mogami 2524 en Neutrik pluggen.

Jimi Hendrix
12 juli 2005, 09:28
Oeps was al te laat


Hee Jimmy ! :-D

Vinni

Hihi, nou ja, jij zegt toch ook wat je gebruikt?
Ik zeg niets over wat het beste is, dat heb ik te weinig uitgetest, heb wel wat beters te doen, maar de kabels die ik gebruik zijn wel ge a/b'd tegen andere en klinken prima!

Lijkt me wel handig voor de topicstarter dat hij hoort met welke types bepaalde types (haha) ervaring hebben.

Chiel
12 juli 2005, 12:44
George L werkt gewoon het beste voor je pedalboard en deze zijn erg goed!

In mijn rack had ik Neutrik icm met tasker/cordial maar met de laatste wijziging heb ik alles vervangen door George L (had een bulkbestelling gedaan). Klankmatig is het één en ander er echt wel op vooruit gegaan! Maar het belangrijkste is bovenal dat alles goed werkt en blijft werken. En dat doen wel meerdere kabels hoor.

Bij Musik Productiv kun je relatief goedkoop aan de George L's komen.

Josdevos
12 juli 2005, 13:05
Ik heb mijn george L uit de states, van bij stomping ground. Scheelde wel wat.

http://www.stompin-ground.com

Angel
12 juli 2005, 14:53
George L werkt gewoon het beste voor je pedalboard en deze zijn erg goed!

In mijn rack had ik Neutrik icm met tasker/cordial maar met de laatste wijziging heb ik alles vervangen door George L (had een bulkbestelling gedaan). Klankmatig is het één en ander er echt wel op vooruit gegaan! Maar het belangrijkste is bovenal dat alles goed werkt en blijft werken. En dat doen wel meerdere kabels hoor.

Bij Musik Productiv kun je relatief goedkoop aan de George L's komen.

Hoe hebben jullie dat dan gedaan? Een rol gekocht of een aantal meter?
Zijn er ook gebogen pluggen?

Chiel
12 juli 2005, 15:00
Jep, een rolletje van een aantal meter en losse pluggen. Haaks, of recht ze hebben beide uitvoeringen. Vergeet niet om kabelhulsjes erbij te bestellen voor je pedalboard. Da's een trekontlasting en bescherming in één.

http://www.musik-produktiv.de/shop2/marke02.asp/sid/!18121995/marke_id/789

Check de site maar es voor alle details.

Angel
12 juli 2005, 15:06
Jep, een rolletje van een aantal meter en losse pluggen. Haaks, of recht ze hebben beide uitvoeringen. Vergeet niet om kabelhulsjes erbij te bestellen voor je pedalboard. Da's een trekontlasting en bescherming in één.

http://www.musik-produktiv.de/shop2/marke02.asp/sid/!18121995/marke_id/789

Check de site maar es voor alle details.

heb het gevonden, thx!

Maar deze kabels hoef je niet te solderen, klopt dat?
En welk type is het beste?0.155 of de 0.225?

Chiel
12 juli 2005, 15:08
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3029033/sid/!18121995/quelle/listen

Deze dus.

Angel
12 juli 2005, 15:32
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3029033/sid/!18121995/quelle/listen

Deze dus.

heb het gevonden, thx!

Maar deze kabels hoef je niet te solderen, klopt dat?
En welk type is het beste?0.155 of de 0.225?

Chiel
12 juli 2005, 16:01
Inderdaad geen gesoldeer meer! Je kunt nu een heel rack bekabelen in minder dan een uurtje :wink: . Echt super.

Normaliter wordt .155 voor een pedalboard gebruikt en .255 voor het rack.

Angel
12 juli 2005, 19:13
Inderdaad geen gesoldeer meer! Je kunt nu een heel rack bekabelen in minder dan een uurtje :wink: . Echt super.

Normaliter wordt .155 voor een pedalboard gebruikt en .255 voor het rack.

Bestelling geplaatst, kan niet wachten tot het hier is 8-)

swift05
12 juli 2005, 21:15
Al mijn bekabeling (rack, midi en gitaar) is op maat gemaakt.
Alles is van Klotz + Neutrik-pluggen. Bij mijn weten is dit het beste
dat er is, dus de beste combinatie.

Josdevos
13 juli 2005, 11:57
Al mijn bekabeling (rack, midi en gitaar) is op maat gemaakt.
Alles is van Klotz + Neutrik-pluggen. Bij mijn weten is dit het beste
dat er is, dus de beste combinatie.

Tja klotz heeft veel verschillende kabels hé... die dat ge gewoon in de winnkel koopt trekken op niks imho...

Ik gebruik George L (dunne voor pedalboard, dikkere voor rack en gitaar), Mogami + Neutrik pluggen en Planet Waves circut breaker tussen wah en gitaar...

LordRiffenstein
13 juli 2005, 12:19
Alles is van Klotz + Neutrik-pluggen. Bij mijn weten is dit het beste
dat er is, dus de beste combinatie.

De beste kabel bestaat niet, dat is iets als de beste wijn, pure smaak kwestie en voor iedereen verschillend. Ik heb misschien 7-8 merken en types van kabel getest en voor mij was Mogami de beste. Zegt helemaal niks!

FrankS
13 juli 2005, 14:47
Ik gebruik ook Klotz 'van de rol' waar ik Neutriks op laat smelten. Maar ik denk da'k ook maar es wat anders ga proberen.. die Klotzen zeggen ook 'klotz' (of meer 'plok' eigenlijk) als ze op de grond pleuren. Beetje jammer, verder erg goeie kabeltjes qua sound (ik hoor het altijd in het hoog bij verschillende kabels).

Josdevos
13 juli 2005, 15:02
Ik gebruik ook Klotz 'van de rol' waar ik Neutriks op laat smelten. Maar ik denk da'k ook maar es wat anders ga proberen.. die Klotzen zeggen ook 'klotz' (of meer 'plok' eigenlijk) als ze op de grond pleuren. Beetje jammer, verder erg goeie kabeltjes qua sound (ik hoor het altijd in het hoog bij verschillende kabels).

Juist, dat van die plok is uiterst irritant, heb er zo nog een paar liggen thuis, al lang geleden gekocht maar nooit echt veel gebruikt buiten thuis wat... En dat was volgens de verkoper toen "het beste da ge kunt krijgen"... jaja...

The Chief
13 juli 2005, 15:19
kan je nergens die mogami 2524 van de rol kopen? ergens lokaal??

Jimi Hendrix
13 juli 2005, 17:32
Ik gebruik ook Klotz 'van de rol' waar ik Neutriks op laat smelten. Maar ik denk da'k ook maar es wat anders ga proberen.. die Klotzen zeggen ook 'klotz' (of meer 'plok' eigenlijk) als ze op de grond pleuren. Beetje jammer, verder erg goeie kabeltjes qua sound (ik hoor het altijd in het hoog bij verschillende kabels).

Juist, dat van die plok is uiterst irritant, heb er zo nog een paar liggen thuis, al lang geleden gekocht maar nooit echt veel gebruikt buiten thuis wat... En dat was volgens de verkoper toen "het beste da ge kunt krijgen"... jaja...

daar heb ik iig met klotz lagrange geen last mee, is wel dik en een beetje stug.

Jasper K.
14 juli 2005, 09:15
Ik gebruik momenteel Planet Waves kabels voor m'n rack: goed en road-proof (Vraag bijvoorbeeld J. Petrucci)

Ik zag dat ze George L. ook aardig volgen, zie:

http://www.planetwaves.com/Pcablesdetails.aspx?ID=6

Geen idee wat de kwaliteit is van deze kabels... Ziet er goed uit!

Chiel
14 juli 2005, 09:26
Planet Waves zijn idd ook erg oké. Ik gebruik deze ook voor buiten mijn rack. Dus: speakers, FX-rack naar Poweramp en gitaar. Die nieuwe serie ziet er wel lachu uit. Zal best oké zijn :) .

Bobsterke
16 juli 2005, 23:20
Met Klotz heb ik alleen maar slechte ervaringen, zowel met de kabels die ik gebruik voor mijn gitaarsetup als bij onze PA.

Kabels hebben vaak last van storing; ook trekontlasting op de pluggen is niet goed.

Maak eigenlijk alleen gebruik van Tasker kabel met Neutrik pluggen. Voor mij de beste combi. En daarnaast sneuvelt het "on the road" niet. En je moet toch wel een beetje kunnen vertrouwen op je kabels.

doncker
17 juli 2005, 17:52
kan je nergens die mogami 2524 van de rol kopen? ergens lokaal??

Bij www.apex-audio.be heb ik de mijne besteld. Heb hem sinds gisteren binnen. Was 181€/100m incl. btw.
Mail anders is even naar christel@apex-audio.be

greets

kristof

Michael AE
17 juli 2005, 20:37
Ik vind die Planet waves maar niets. Gebruik liever mijn oude spectraflex. Toch moet ik binnenkort maar eens aan de Mogami. Die vond ik zelf het beste klinken in een vergelijk met george L en Evidence.