PDA

View Full Version : Element of Gitaar?



El Koeno Magnifico
11 juli 2005, 19:52
Ik heb een squier fat strat, de gitaar benvalt me wel, maar het geluid niet. Ik zit nu te twijfelen of ik koop een richwood les paul, of ik koop een goede humbucker voor die squier (Seymour Duncan, DiMarzio ofzo)

Wat kan ik het beste doen?

Ik speel vooral Punk-Rock en Rock

Pickslide
11 juli 2005, 19:56
Ehmz ja ik zou denk ik doorsparen tot je een leuke 2e hands humbucker gitaar kan halen.....

El Koeno Magnifico
11 juli 2005, 20:02
Op die strat zit al een humbucker, alleen ik ben niet echt tevreden met het geluid.

FruscianteFan
11 juli 2005, 20:15
nieuw(e) element(en)

Mijn gitaar is er gigantisch op vooruit gegaan, ook al zijn het geen topelementen (japanse '50s reissue)

screamindemon
11 juli 2005, 20:18
Nieuw element. Heb ik ook gedaan, voor punk e.d. zijn het echt zeer prima gitaren. Ik heb er een Seymour Duncan ingezet (een hotrail o.i.d.) met een lekkere overdrive scheurt dat als een tiet!

:edit:

Jij hebt al een uitsparing voor humbucker dus is zo'n hotrail niet geschikt tenzij je ook een andere slagplaat aanschaft (een hotrail is een humbucker in
single coil formaat)

Ash ketchum
11 juli 2005, 21:37
Hey El Koeno Magnifico, als je veel waarde hecht aan je gitaar en je doet er zelf een nieuwe element dan verhoogt dat alleen maar de hechtingswaarde.
Doe trouwens wel goed onderzoek naar wat voor geluid je wilt en wat voor hout je gitaar bestaat, heb ik namelijk ook gedaan voor mijn squier tele en die is er 10 keer op vooruit gegaan.

El Koeno Magnifico
12 juli 2005, 11:58
Maar hoe kom ik erachter welk element ik het beste vind klinken, want bij seymour duncan op die site kan je wel luisteren, maar daar hoor je niet veel verschil. En bij de lokale gitaarwinkel kan ik ze waarschijnlijk wel bestellen, maar daar kan ik ze niet testen/horen.

AART
12 juli 2005, 12:07
maar daar hoor je niet veel verschil.


beter luisteren?

zit toch wel behoorlijk verchil in dacht ik.

El Koeno Magnifico
12 juli 2005, 15:52
nu ik goed luister hoor ik wel wat vershil, maar nu weet ik nog niet welke ik nou het beste vind klinken, de duncan distortion, de custom of de custom custom.

Maar hoe weet ik zeker dat als ik zo'n humbucker in mijn squier zet dat deze dan wel mooi klinkt? Of kan ik toch beter een richwood les paul halen?

Maniaaaak!!
12 juli 2005, 16:03
nieuw(e) element(en)

Mijn gitaar is er gigantisch op vooruit gegaan, ook al zijn het geen topelementen (japanse '50s reissue)

Hmmmm,

hoe kom je aan die pickups? ben erg hard op zoek naar een setje!

Speeddemon
12 juli 2005, 16:16
hey Koeno, hier wat spam;
ik heb een Seymour Duncan SH-4 JB te koop staan. Compleet nieuw.

Deze kun je coilsplitten, waardoor ie ook een overtuigende singlecoil sound heeft, die nauwelijks in volume verschilt met de overige 2 singlecoils in een Strat.
Behoorlijk hoge output, zonder modderig te worden (wat een SD Distortion wel doet als je 'm clean gebruikt, afgaande op de samples).

Ik heb er zelf nog 1 in een andere gitaar zitten (Cort S2900, HSS, Strat achtig). Ik vind 't een wereldsound.