PDA

View Full Version : f accoord



richie sambora
11 juli 2005, 18:35
hey

ik kan ongeveer alle accoorden spelen, maar ik weet niet op wat ik het beste train.

ik speel een liedje zonder barre accoorden maar F komt er in.

wat heb je het snelste onder de knie want ik vind F moeilijk te spelen.
F gewoon of de eerste barre nemen?

deedee
11 juli 2005, 18:53
de F is toch niet zo een moeilijk akkoord??

Wat ik zou doen is ze allebei leren spelen!

stephan
11 juli 2005, 19:01
zou ze ook allebij gewoon leren spelen.
vind t overegens wel grappig, hoor heel veel mensen zeggen dat het een moeilijk akkord is. maar k vind m zelf leuk om te spelen :-D

JoostBaksteen
11 juli 2005, 19:41
hoor heel veel mensen zeggen dat het een moeilijk akkord is

In het begin is hij best k*t om te spelen. Maar als je hem vaak genoeg oefent krijg je vanzelf genoeg kracht om die barre goed te pakken en dan is hij makkelijk.

sneez0r
11 juli 2005, 20:30
Dhr. Sambora die moeite heeft met een F-barré :>

DivisionBell
11 juli 2005, 20:41
Dhr. Sambora die moeite heeft met een F-barré :>

Haha,

Als je het fretbord een beetje kent, kun je best makkelijke triads zoeken voor een F :wink:

Ravanelli
16 juli 2005, 00:56
Ik vind je naam idd ook wel erg opmerkelijk gezien de connectie met het niet spelen van een F akkoord. Maar om even serieus te blijven; oefen dat F-akkoord gewoon wat vaker of blijf gewoon door spelen en kijk na verloop van tijd of je hem dan wel met succes kunt aanslaan. Het ontlopen van problemen is niet verstandig. Als je flink blijft oefenen zul je hem binnenkort vast aan kunnen slaan...........Succes

Tiquero
16 juli 2005, 22:13
Hmm..ik heb dan al helemaal geen goeie tip eigenlijk : Kijk of je het lied elk 1 akkoord omhoog of omlaag kunt spelen. Waar ergens een F staat speel je dan gewoon een G..

Maar goed..zo heb ik het ook een tijd gedaan om de F te ontzien, maar da's absoluut de ' NIET GOEIE ' methode..

Oefening baart kunst...ook voor diegenen die de F niet goed krijgen gepakt !

SUXES ! :cool:

Richwoodje
16 juli 2005, 23:08
op de basisschool rostte ik altijd losse snaren wanneer er een F was :-D

nu ken ik hem toch wel mag ik hopen :razz:

Jeroenvanhulsteijn
19 juli 2005, 13:05
leer barre spellen! Als je eenmaal een barre kunt heb je gelijk enorme uitbreiding van je muzikaal vocabulair. Bovendien staat het stoer :razz:

En probeer ook andere akkoorden in barre.

Owja, niet te lang doorgaan :) Ik kon laatst twee weken niet spelen omdat mn duim was overbelast (te lang barre werk en houthakken). Achja, hoe ouder je wordt, hoe eigenwijzer je wordt.

Basseytje
18 augustus 2005, 14:11
ik heb ook problemen om een bare op de 1e te leggen met de F
daarom heb ik gewoon zo de f geleerd

e|-1-
b|-1-
g|-2-
d|-3-
a|-3-
e|-x-

[/u]

lostsoul
19 augustus 2005, 11:32
hey

ik kan ongeveer alle accoorden spelen, maar ik weet niet op wat ik het beste train.

ik speel een liedje zonder barre accoorden maar F komt er in.

wat heb je het snelste onder de knie want ik vind F moeilijk te spelen.
F gewoon of de eerste barre nemen?
Ik heb er zelf ook (weer) moeite mee.
Maar vroagah toen ik ondersteboven speelde heb ik het vrij snel geleerd door eerst alleen de pink, ring, en middelvinger goed neer te zetten, de wijsvinger komt er dan wel achteraan. Zo ben ik nu ook weer bezig, en ik ga weer heel snel vooruit (al zeg ik 't zelf :) )

RS-Rik
19 augustus 2005, 12:37
mietjuuuhs!

gewoon een beetje oefenen, mij lukt het ook.

musicmaniac
20 augustus 2005, 17:17
ik heb ook problemen om een bare op de 1e te leggen met de F
daarom heb ik gewoon zo de f geleerd

e|-1-
b|-1-
g|-2-
d|-3-
a|-3-
e|-x-

[/u]

Zo heb ik 'm vroeger ook geleerd, en speel 'm nog steeds zo, met dit verschil dat ik de lage E ook pak op de 1, met m'n duim. Kan het overigens wel in barre, en ik wissel het ook af, ze klinken toch allebei anders ..

Thin White Duke
15 september 2005, 16:33
Ik heb meer moeite met barre-akkoorden dan met het f-accoord.
Maar gewoon door blijven oefenen. Op het laatst heb je een bepaalde grip in je handen gevonden voor dat akkoord dat het een gewoonte wordt.

Satriani
15 september 2005, 16:52
Ik ben zwaaar blij dat ik die tijd achter de rug heb :razz: