PDA

View Full Version : Betere elementen OF multieffectapparaat



E-J
11 juli 2005, 17:48
Ha mensen,

Morgen koop ik een London City Spitfire II, na mijn Epiphone Explorer verkocht te hebben. Ik hou hierna nog wat geld over, waarin kan ik dat het beste besteden? Hier zijn mijn opties:

1. EMG David Gilmour set (DG-20 om precies te zijn)
2. multieffectapparaat (Boss ME-50 of Korg AX1500G)

Ik ben op zoek naar en een mooi clean geluid (waar de LC al voor zorgt) en een mooie romige overdrive a la Pink Floyd.
Wat kan ik het beste kiezen? Bij die EMG set zit o.a. een booster, waardoor je een vetter scheurgeluid krijgt. Of kan ik beter een multieffect scoren? Beide zijn rond de 200 euro, wat ook mijn budget is.

e_lukather
11 juli 2005, 18:28
ik zou voor de emg set gaan. daar heb je op lange duur nog plezier van.

Ik heb ook zo'n me50 gehad, maar daar ben je gauw op uitgekeken. Nu zit ik weer op losse pedalen.

Bambufan
12 juli 2005, 23:47
Ha mensen,

Morgen koop ik een London City Spitfire II, na mijn Epiphone Explorer verkocht te hebben. Ik hou hierna nog wat geld over, waarin kan ik dat het beste besteden? Hier zijn mijn opties:
1. EMG David Gilmour set (DG-20 om precies te zijn)
2. multieffectapparaat (Boss ME-50 of Korg AX1500G)


Altijd voor een upgrade van je gitaar gaan. Als het effectpedaal niet bevalt is dit een stuk sneller en makkelijker te vervangen dan een setje elementen. Staar je trouwens niet blind op de Dave Gilmour-set, want zijn geluid zit uiteindelijk voornamelijk in zijn handen. Ik zou eerder voor een mooie set Duncans, Dimarzio's of GFSsen gaan, en daarnaast één of twee pedaaltjes kopen van het geld dat je op de EMG-set bespaart.

AART
17 juli 2005, 20:12
Ha mensen,

Morgen koop ik een London City Spitfire II, na mijn Epiphone Explorer verkocht te hebben. Ik hou hierna nog wat geld over, waarin kan ik dat het beste besteden? Hier zijn mijn opties:
1. EMG David Gilmour set (DG-20 om precies te zijn)
2. multieffectapparaat (Boss ME-50 of Korg AX1500G)


Altijd voor een upgrade van je gitaar gaan. Als het effectpedaal niet bevalt is dit een stuk sneller en makkelijker te vervangen dan een setje elementen. Staar je trouwens niet blind op de Dave Gilmour-set, want zijn geluid zit uiteindelijk voornamelijk in zijn handen. Ik zou eerder voor een mooie set Duncans, Dimarzio's of GFSsen gaan, en daarnaast één of twee pedaaltjes kopen van het geld dat je op de EMG-set bespaart.

+1 helemaal mee eens

Jeroenvanhulsteijn
19 juli 2005, 11:31
op wat voor set speel je eigenlijk?

Ik vind persoonlijk dat op een goedkopere set, het vervangen van elementen niet zoveel verschil maakt. Gewoon omdat een goedkopere set dat minder goed kan weer geven. In dat geval ben je op dit moment mss beter gediend met een effectapparaat.

E-J
7 augustus 2005, 21:53
Ik heb nu inmiddels al lang en breed de London City.
Daarop zitten OEM DiMarzio's.

almarvk
8 augustus 2005, 10:05
En is het de juiste keuze geweest?

E-J
8 augustus 2005, 12:42
ja zeker, het is echt een top gitaar. Beter klinkend en spelen dan een Mexicaanse Fender en vergelijkbaar met een Highway, alleen veeeeel goedkoper.

Ik zoek alleen nog maar een leuk multieffect.

urezna
9 augustus 2005, 13:26
volgens mij moet je gaan voor datgene waar je de meeste behoefte aan hebt... :cool:

metalcore
18 augustus 2005, 10:08
met een mutlie effect kun je een hoop leuke dingen doen.
vooral met die korg(die is wat handiger dat dan de me50)

E-J
18 augustus 2005, 21:52
Ik heb zojuist het effectpedaal gekocht (Korg AX1500G), nog twee maandjes tot m'n verjaardag en dan heb ik die EMG DG-20 set :wink: hoop ik tenminste...