PDA

View Full Version : Tri-Axis eruit, maar wat erin?



FenderBender
11 juli 2005, 15:58
In mijn Rack zit nu een Mesa Tri-Axis. En hoewel ik m te gek vind klinken, wil ik er van af.

Het geluid instellen met drukknopjes vind ik eigenlijk niks, en om de waarheid te zeggen zou ik het met 3 of 4 goede basisgeluiden prima afkunnen.

Ik heb uiteraard al een beetje rondgesnuffeld, maar hebben jullie nog suggesties?

even résumé: ik wil een rackvoorversterker met minimaal 3 kanalen. Het liefst schakelbaar met midi, maar eventueel kan ik ook met mn Gmajor schakelen.

alvast bedankt......

Chiel
11 juli 2005, 16:16
Lang gezocht en uiteindelijk gevonden:

Custom Audio Electronics 3+ SE :dance:

Echt een heel erg vette preamp.

FenderBender
11 juli 2005, 16:33
oei, die kon ik nog niet. Ziet er errug vet uit idd. Nieuwprijs €1600 is wel ff schrikken.

vinni
11 juli 2005, 18:39
Staat ergens nog een tweedehands Bogner Fish te koop.
Kost geloof ik iets van Eur 1800.

Schijnt (<-- let op!) heel erg goed te zijn.

Maarru....die CAE is zeker niet verkeerd!

Vinni

Fvddungen
11 juli 2005, 20:24
Wat ga je met je Triaxis doen? Hou je hem of verkoop je hem?

FenderBender
12 juli 2005, 01:40
Verkopen. De tijd dat ik ongestoord van alles kon kopen zonder het oude in te ruilen is helaas voorbij :(

Bogner ziet er wel leuk uit. modulair opgebouwd, maar zwaar over t budget. Hij moet iig niet duurder zijn dan de axis .

LordRiffenstein
12 juli 2005, 07:34
Lang gezocht en uiteindelijk gevonden:

Custom Audio Electronics 3+ SE :dance:

Echt een heel erg vette preamp.

Kan ik sinds afgelopen weekend volledig beamen, erg vette pre-amp!

vincentvdlocht
12 juli 2005, 07:58
'k heb naast mn triaxis een the rover van ernst fliek er in hangen.
klinkt ook erg goed, maar als je nu-metal speelt trekt ie het net niet.

FenderBender
12 juli 2005, 09:10
Nu Metal hoeft ook niet hoor :roll:

De muziek die ik speel is atmosferische progrock (denk porcupine tree, Arena, pink floyd) met metalinvloeden.

het geluid wat ik zoek:

een vett rockend naar metal neigend slag geluid.
een mooie zingende gedefinieerde lead (gilmour)
en een kamerbreed clean met een randje

dit is de basis iig

vincentvdlocht
12 juli 2005, 09:22
dat ga je niet redden met een rover.

FenderBender
12 juli 2005, 09:30
welk onderdeel niet? En ook bijv niet met een overdrive bakkie ervoor

vincentvdlocht
12 juli 2005, 09:35
naar metal neigend wordt lastig, en echt zo'n vette lead als bij dreamtheater oid zou je kunnen proberen met een pedaaltje erbij. je schiet dan denk ik wel je doel een beetje voorbij.
'k zou dan eerder gaan kijken naar een andere preamp, die wel meteen het geluid kan maken dat je zoekt.

anders moet je hem een keertje komen proberen bij mij. dan kun je de triaxis en rover langs elkaar proberen.

Fvddungen
12 juli 2005, 09:40
FenderBender,

Je hebt een private message van mij.

Chiel
12 juli 2005, 09:56
Mwha. ik denk dat je best een eindje kunt komen met de Rover. Gewoon eens uittesten. Als je wat meer naar de modernere Rock neigt is wellicht de VHT GP3 ook iets voor je. Lekkere amp, maar je zou hem eens moeten uittesten. Juke Box in Boekel heeft er wel ééntje staan :) . Daar staat ook nog een Soldano Casewell :o . Die is ook erg vet en erg exclusief. Deze heeft een beetje de voicing van de CAE 3+, alleen heeft de CAE imo een veel lekkerder clean kanaal en een wat meer gedefinieerde sound. Ff checken dus :wink: .

FenderBender
12 juli 2005, 10:48
bedankt voor alle reacties, ik heb hier veel aan.....

Die Rover vind ik wel erg symphatiek klinken. Nederlands product, midi schakelbaar, programeerbare fxloop (voor de overdrive). jammergenoeg is nijmegen voor mij wel erg ver vincent. Weet iemand of deze amp nog ergens in de randstad/zuidholland te vinden is? aanstaande zaterdag is het namelijk nationale gitaarzaterdag. 8-) samen met een maat een dagje versterkers checken.

en hoe staat het iets lager in het prijssegment? De enlg 530 bijvoorbeeld, of wat van het oude mesa rackspul (V-Twin, Quad etc.)

Chiel
12 juli 2005, 11:26
De Rover is erg zeldzaam helaas.... Ik weet niet of Ernst hem nog zelf heeft staan, wellicht dat Jimi dit wel weet (die schijnt daar kind aan huis te zijn :D ).

De 530 is best lekker (heb hem zelf ook wel eens vluchtig aan de tand gevoeld) maar dat is geen vergelijking met je Triax IMO.

De rest van de Mesa's lijken mij ook geen partij voor jou, dan kun je beter de Triax houden. De V-Twin smeert toch al gauw dicht in een live situatie en de Quad kan in feite hetzelfde als de Triax.

Jimi Hendrix
12 juli 2005, 15:37
De Rover is erg zeldzaam helaas.... Ik weet niet of Ernst hem nog zelf heeft staan, wellicht dat Jimi dit wel weet (die schijnt daar kind aan huis te zijn :D ).


Haha, dat valt wel mee hoor.
De laatste keer dat ik hem erover sprak (3 maanden geleden oid?) had hij het erover dat hij wellicht weer een nieuwe serie wou bouwen, maar dat de kosten nauwelijks opwegen tegen de baten etc.

lennartengel
12 juli 2005, 19:43
Al eens nagedacht over de engl 570?
Nieuw ergens rond de 1500 Euro. Prijzig, maar op papier een zeer veelzijdige pre-amp. Ik heb zelf iig erg veel zin om hem binnenkort eens uit te proberen... Het wordt tijd voor iets dat meer veelzijdig is dan m'n mesa formula!

FenderBender
12 juli 2005, 21:20
Grappig, voor mij is de mesa nou juist te veelzijdig...
Met de triaxis wordt ik af en toe gek van mezelf. ik heb acht gescheiden voorversterkers terwijl ik echt maar een handvol geluiden nodig heb. Maar omdat ie zoveel kan blijf je maar tweaken. komt bij dat er zes man, waaronder een synth in de band zitten. maakt het afstellen niet makkelijk. zit je een hele avond een geluid in te stellen, komt de rest erbij weg bruut geluid.
En tijdens het oefenen met die drukknopjes in de weer is het toch ook niet helemaal voor mij. (vroeger, toen de schepen nog van hout waren en de versterkers nog draaiknoppen hadden)
maar ja.... als ie lekker staat.....

FenderBender
12 juli 2005, 21:22
De V-Twin smeert toch al gauw dicht in een live situatie en de Quad kan in feite hetzelfde als de Triax.

mischien toch is naar de quad kijken, want over het geluid van de triaxis ben ik wel tevreden :)

Fvddungen
12 juli 2005, 22:50
FenderBender,

Je hebt alweer een pm.

vinni
12 juli 2005, 23:51
Heb zelf de E530. De E570 heb ik ook getest....geef mij maar de E530.
Veel directer en rauwer. Clean en crunch vind ik op de E570 wel wat beter.
Maar overall wint de E530 het voor mij....en dat voor ca 1/3 van de prijs van een E570.

Maar goed................De SE3+ zeg ik ook geen nee tegen!
Je vind ze amper tweedehands voor een aantrekkelijk prijs.
Soms moet je meer dan nieuw betaling. Zeker als het een gemod exemplaar is. Kreeg er onlangs nog één aangeboden voor Eur 1500. Vond het teveel.
Voor Eur 1200 zeg ik akkoord....

Vinni

Chiel
13 juli 2005, 09:10
....maakt het afstellen niet makkelijk. zit je een hele avond een geluid in te stellen, komt de rest erbij weg bruut geluid.
En tijdens het oefenen met die drukknopjes in de weer is het toch ook niet helemaal voor mij. (vroeger, toen de schepen nog van hout waren en de versterkers nog draaiknoppen hadden)
maar ja.... als ie lekker staat.....

Da's juist zo mooi aan de CAE. Beetje met de volumeknop van je gitaar klooien en je kunt het 2de kanaal verleggen van een lekker randje naar een super ruige chrunch. Gebruik het 3de kanaal amper. De voicing van de CAE is imo ook precies goed. Hij prikt lekker door de mix en zit eigenlijk nooit iemand in de weg. Precies goed 8-) .

HCM
13 juli 2005, 21:41
Ik zit ook te twijfelen om m'n TA te vervangen door een 3+SE

Heeft hier iemand toevallig ervaring met z'n ding naar NL te halen? CAE werkt in principe zonder dealers alhoewel een franse "3+ doctor" (hugeracksinc forums) me heeft aangeraden om er 1 bij hem te bestellen. :???:

en hij vertelde me ook dat als ik te lang treuzel ze wel eens 600 euro duurder kunnen worden :???:

bluegate
13 juli 2005, 22:36
Kan handig zijn om hem via Bruno te bestellen:

- Van FR naar NL = geen invoerrechten 14% + 19% BTW zoals US naar NL.
- Hij kan 'm gelijk volledig updaten, anders moet je de 3+ opsturen naar hem.

Vent lijkt me betrouwbaar, staat bij een hoop mensen bekend en heeft
ook de 3+ van Morris onderhanden genomen zover ik weet.

vinni
13 juli 2005, 22:38
Ik zit ook te twijfelen om m'n TA te vervangen door een 3+SE

Heeft hier iemand toevallig ervaring met z'n ding naar NL te halen? CAE werkt in principe zonder dealers alhoewel een franse "3+ doctor" (hugeracksinc forums) me heeft aangeraden om er 1 bij hem te bestellen. :???:

en hij vertelde me ook dat als ik te lang treuzel ze wel eens 600 euro duurder kunnen worden :???:

Da´s Bruno!
Mocht ik ooit een CAE preamp willen zou ik´m bij hem bestellen inclusief alle mods. Ik denk dat afgezien van John Suhr, Bruno het meest van die dingen afweet en al waanzinnig veel mods heeft gedaan.

Groet,
Vinni

FenderBender
13 juli 2005, 23:38
Ik zit nou toch stiekem ook een beetje naar combo's te kijken. Ik heb al tijden rack gear, mischien ook leuk om wat anders te proberen.
ik ga zaterdag naar Vox Humana om mn gemodde gitaar op te halen <hoera> fender big apple no trem, komt een birdseyemaple hals op met reverse headstock spiegelende slagplaat, en de 2 toonregelingen gaan er vanaf - binnekort te bewonderen op zn eigen topic</hoera> :D

maarrrrrr
daar hebben ze ook wat ENGL combo's staan, waaronder de Engl Sovereign 112. 50 watt buizen, 4 kanalen met uitbreiding midi schakelbaar. kon er op het forum niet echt veel over vinden..... een idee iemand?

morris
13 juli 2005, 23:47
Hey guys

Ik wil geen rel gaan starten, maar de huidige (nieuwe) CAE preamps worden in Japan gemaakt door CAJ. Er is niets mis mee verder, maar ik zou hem wel via Bruno bestellen, zodat hij kan bekijken of 'ie helemaal up to spec is. Er was in de eerste serie sprake van een serieus design foutje. Daarnaast kan ik jullie alleen maar aanraden om wat Suhr mods te laten doen. Voor de 3+ is een blackface mod, crosstalk fix en tranny mod een absulote must. Daarnaast biedt Bruno nog wat andere interessante mods aan die ik overigens niet heb laten doen. Bob Bradshaw heeft al jaren geen interesse meer om ook maar iets aan produktontwikkeling te doen. CAE is een aflopende zaak als je het mij vraagt. Vandaar dat CAJ de preamps en Suhr de OD100 en OD100/50 voor hun rekening nemen. Bruno wordt volledig endorsed door Suhr en CAJ, dus daar hoeven jullie je geen zorgen over te maken.
De straatprijs voor een volledig gemodde 3+SE loopt tegenwoordig tegen de 2000 euro. Voor dit geld heb je m.i. de beste tube preamp die er ooit gemaakt is en zal worden.

Morris

FenderBender
13 juli 2005, 23:55
€2000,- oei!!!!
Dat gaat er denk ik gewoon niet inzitten..

LordRiffenstein
14 juli 2005, 08:53
Kan handig zijn om hem via Bruno te bestellen:

- Van FR naar NL = geen invoerrechten 14% + 19% BTW zoals US naar NL.
- Hij kan 'm gelijk volledig updaten, anders moet je de 3+ opsturen naar hem.

Vent lijkt me betrouwbaar, staat bij een hoop mensen bekend en heeft
ook de 3+ van Morris onderhanden genomen zover ik weet.

+1

Bruno is a-ok, ik overweeg ook die CAE en dan komt hij van bij Bruno.

LordRiffenstein
14 juli 2005, 08:54
maarrrrrr
daar hebben ze ook wat ENGL combo's staan, waaronder de Engl Sovereign 112. 50 watt buizen, 4 kanalen met uitbreiding midi schakelbaar. kon er op het forum niet echt veel over vinden..... een idee iemand?

De Sovereign is nu ook als 2x12 verkrijgbaar met wat vernieuwingen en midi onboard dus geen extra accesoire meer nodig.

Chiel
14 juli 2005, 09:11
Daarnaast kan ik jullie alleen maar aanraden om wat Suhr mods te laten doen. Voor de 3+ is een blackface mod, crosstalk fix en tranny mod een absulote must.
Morris

Wat zijn eigenlijk de klankmatige verschillen tussen de gemodde CAE en het origineel? Ben er nu al zeer tevreden over 8) . Denk je ook dat een dergelijke Mod een duidelijke pre is als je de CAE voornamelijk live gebruikt?

HCM
14 juli 2005, 15:37
dankje voor de reacties

Bruno lijkt me idd de beste optie, hij vraagt 1775€ + shipping en dat is inclusief the blackface mod en de Xtalk fix. :D

Wat doet die tranny mod precies? Ik heb me laten vertellen dat die nogal prijzig, maar wel de moeite waard is.

Heeft iemand toevallig nog een paar leuke soundclips van de 3+? :lol:

HCM
14 juli 2005, 16:10
Ik zit nou toch stiekem ook een beetje naar combo's te kijken. Ik heb al tijden rack gear, mischien ook leuk om wat anders te proberen.
ik ga zaterdag naar Vox Humana om mn gemodde gitaar op te halen <hoera> fender big apple no trem, komt een birdseyemaple hals op met reverse headstock spiegelende slagplaat, en de 2 toonregelingen gaan er vanaf - binnekort te bewonderen op zn eigen topic</hoera> :D

maarrrrrr
daar hebben ze ook wat ENGL combo's staan, waaronder de Engl Sovereign 112. 50 watt buizen, 4 kanalen met uitbreiding midi schakelbaar. kon er op het forum niet echt veel over vinden..... een idee iemand?

Die 4-kanaals ENGL combo's zijn zeer zeker de moeite waard om ff te tjekke. met name de lead kanalen klinken fantastisch.

Trouwens...vergeleken met de belachelijke BAP v/d triaxis valt de prijs van een nieuwe 3+ toch best wel mee? (= een goeie smoes om er ook 1 tes bestellen)

bluegate
14 juli 2005, 16:44
Ik heb een paar clips op mijn site staan van mijn oude 3+ met SE mod.

http://www.bluegate.nl

Die tranny mod kost dacht ik 160 Eur bij Bruno.
Schijnt de 3+ meer een komplete versterker karakter te geven.

morris
14 juli 2005, 19:12
De tranny mod zorgt inderdaad voor een betere feel. Ook wordt de 3+ (nog) dynamischer en klinkt hij minder compressed. Een aanrader!

Morris

vinni
15 juli 2005, 14:58
Zeg HCM....

Volgens mij laat je je nederlandse vrienden een beetje in de steek!

op HRI lees ik namelijk al dat je er eentje besteld heb! :-D

Nou....maar hopen dat die snel komt....(zoals mijn vriendin vannacht ook hoopte...)

Vinni

morris
15 juli 2005, 15:22
Hij heeft hem toch zeker bij Bruno besteld hoop ik....

bluegate
15 juli 2005, 15:30
Nee, direct bij CAE.
Laat 'm eerst naar NL komen:
$1895 + $200 shipping + 14% invoerrechten + 19% BTW
Vervolgens stuurt ie 'm naar Bruno.
350 Eur voor alle mods + 100 Eur verzenden en retourneren.

:lol:

vinni
15 juli 2005, 15:31
HCM = Bluegate :???: :???: :???:

Confused.....

Vinni

bluegate
15 juli 2005, 15:34
Nee, moeten we je dan alles uitleggen. :wink:

HCM
15 juli 2005, 15:56
zoals altijd bewaar ik t beste voor laatst :lol:

bij Bruno besteld :D

totaalprijs voor 3+SE + shipping + xtalk fix + blackface mod + euro stekker = 1850 euro (tjing tjing)

kan niet wachten...

bluegate
15 juli 2005, 16:01
Dat scheelt behoorlijk zo via Frankrijk.

Hopelijk gaat ie je bevallen.
Alvast gefeliciteerd!

Chiel
15 juli 2005, 16:11
En??? Heb je hem al :razz:

HCM
15 juli 2005, 16:13
Dank U !!

Ik heb de tranny mod maar achterwege gelaten...eerst maar ff kijken of ie zo ook bevalt.

hij zal worden aangesloten op een mesa 2:90 met twee 1x12" thiele kastjes...ben benieuwd.

LordRiffenstein
15 juli 2005, 16:31
hij zal worden aangesloten op een mesa 2:90 met twee 1x12" thiele kastjes...ben benieuwd.

Ach, dat wordt niks


:razz:

HCM
15 juli 2005, 16:48
hij zal worden aangesloten op een mesa 2:90 met twee 1x12" thiele kastjes...ben benieuwd.

Ach, dat wordt niks


:razz:

dat komt omdat jij er stiekum ook wel 1 zou willen bestellen :D

6l6 of el34 we zullen t zien

Chiel
15 juli 2005, 16:49
Hmmm. . . . .

instapsetje :lol: .

Nee ff zonder gein, vet setje wordt dat hoor. Hoef je echt niet bang voor te zijn :wink: .

vinni
15 juli 2005, 18:12
hij zal worden aangesloten op een mesa 2:90 met twee 1x12" thiele kastjes...ben benieuwd.

Ach, dat wordt niks


:razz:

Zeker weten!
Kan me niet voorstellen dat iemand eerst een triaxis aanschaft en vervolgens een 3+SE......nee....HCM....geloof me. Binnen de korste keren wil je weer van dat klote ding af.....














T.z.t. ben ik echt wel bereid jou voor een vriendenprijsje van dit dingetje af te helpen......Vriend! :-D


Vinni

HCM
16 juli 2005, 00:26
:razz:

wat nog ontbreekt is iets om de kanalen v/d 3+ midi te kunnen schakelen...ik zat te denken aan een Axess CFX4 of heeft iemand een beter idee?

Chiel
16 juli 2005, 11:44
Voodoolab GCX. Is rackmounted en dan kun je de overige 5 loops gebruiken voor tone suckende FX gear of losse pedaaltjes :wink: . Ideaal. Gebruik 'm zelf ook icm de CAE 3+ SE.

bluegate
16 juli 2005, 14:42
Heb je verder nog zaken in je rack hangen?
Sommige effectapp. hebben relais waarmee je kanalen
kunt schakelen op versterkers.
Jammer genoeg hebben de meeste er maar 1 of 2.

Voor de CAE 3+ heb je 3 relais nodig:
1 voor Ch1, Ch2
1 voor Ch3
1 voor EQ

Goedkoopste is denk ik een Nobels MS-4, heb ik ook gebruikt en werkte
prima.

HCM
16 juli 2005, 17:52
behalve een 3+, mpxg2 en 2:90 komt er een lade in met een pedalpower en een paar pedaaltjes. voor die pedaaljes heb ik nog steeds een looper nodig...ik wilde een GRX4 (die dan mooi in t laadje past) maar daar is lastig aan te komen.

Ik heb sinds kort m'n gaar getrapte lexicon R1 (die heeft een paar relays) vervangen door een GCP dus in dat geval is een GCX switcher geen gek idee.

Ik wil niet hoger gaan dan 8HE en dan is er hopelijk aan de achterzijde nog ruimte voor een furman.

morris
16 juli 2005, 22:54
behalve een 3+, mpxg2

Ajjjj.... ben gestopt bij de G2........

En het begon zo mooi.....

HCM
16 juli 2005, 23:47
niks mis met preamp in de loop van een g2, zolang je serious de tijd neemt voor t zetten van de levels (en dat zijn er meer dan 1 :wink: )

bypassed mischien iets minder transparant dan de normale weg maar dat minimale verschil merk je echt niet in een bandsituatie...lol..toch zeker niet met een paar biertjes op.

misschien werkt t anders met de 3+...maar daar kan ik nog niet over oordelen...wel over de modulatie en delay mogelijkheden van de g2 :D

FenderBender
17 juli 2005, 00:05
ben dr ff niet, en t wordt een CAE 3+ forum :roll:

vandaag naar Vox humana geweest en mn gitaar opgehaald (hij is zo verskrikkelijk vet geworden, foto's volgen)

Ook meteen wat amps uitgeprobeert, bij vox en bij feedback rotterdam. eerst bij vox een ENGL screamer en thunder uitgeprobeert. Ik vond de thunder erg lekker klinken, maar die mist een goed high gain kanaal. in vergelijking vond ik de (duurdere) screamer een beetje tegenvallen. Jammer vond ik ook dat bij de screamer het slaggeluid te weinig gain bezit om aan mijn beukende behoeftes te voldoen. Ik heb deze amps eigenlijk nooit serieus overwogen omdat het klankenpallet te beperkt is (om tussen te switchen in ieder geval)

Bij Feedback eerst de 530 uitgeprobeert. het high gain kanaal klonk lekker, maar weer blijf de crunch achter. weinig 'gunkend' laag en iets te weinig gain. De mogelijkheden van deze bak zijn voor mij toch iets te beperkt.

Als laatste de Sovereign gecheckt. ik dacht dat het hier om een 50 watter ging maar het waren er 100! Dit ding gaat knoert hard. De clean is heerlijk (fendersprankel, klinkt als het spreekwoordelijke klokje) en kanaal 2 heeft een lekkere blues/rock crunch. toen ik bij kanaal 3 aankwam was ik verkocht. de lo gain lead heeft genoeg gain voor een mensenleven, en kan mij het rockende slaggeluid met een metalrandje leveren waar ik naar op zoek ben. van aggresief grommend tot speed metal mid-scoops tot een stadionbrede gitaarmuur, het zit er in. mooiste van het verhaal is dat ik bij de andere versterkers nu door mijn kanalen heen zou zijn. Ware het niet dattie dr nog één heeft, de hi gain lead. De ttonkarakteristieken van dit kanaal zijn vergelijkbaar met die van de lo gain alleen heeft ie...... meer gain. Zijn zeer bruikbare sologeluiden uit te halen.

U snapt, ik ben aardig enthousiast geworden over het apparaatje. enige nadeel is wel dat voor de lekker er nog wel een 1x12 boxje bij moet, en om een midi te schakelen moet je een uitbreiding kopen (die weer rackruimte inneemt)

nu las ik net op dit forum over de opvolger. Zelfde specs maar dan.....2x12 met midiinterface voor zo'n €200 euro meer (alleen de midiinterface coor de 1x12 was al €260,-)

Ik blijf mn ogen openhouden, maar ik vermoed dat dit um gaat worden. ik kan alleen zo verdomt weinig over dit apparaat vinden. alleen wat specs in het duits http://www.yopi.de/Engl_E_368_Sovereign_100_Vintage_212?sid=b49cc962d 46e509d46f00ee803063ea0

Weet iemand meer over deze bak?


ps. ik snap dat dit nu eigenlijk geen Rack Gear meer is, daarom ben ik ook een thread begonnen bij de versterker afdeling http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?p=711061#711061 8-)

FenderBender
17 juli 2005, 19:12
Voor wie t leuk vindt.....
kheb foto's van mn nieuwe costum geplaatst
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?p=711271#711271

blij ben ik, blij zeg ik je :D

srv-man
26 juli 2005, 22:34
:o Ga je op vakantie, beginnen ze weer een CAE topic :D

Ik had nog willen zeggen dat een Randall RM4 toch ook wel heel erg vet is, maar met een CAE 3+ (heb zelf nog een originele, zonder SE) is ook geen flauw ding :wink:

HCM
2 augustus 2005, 13:07
triaxis is eruit en de 3+ zit er in :-D

weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeee

bluegate
2 augustus 2005, 22:44
En...???? :razz:

HCM
3 augustus 2005, 02:14
waanzinnig, ben zeer tevreden!!

de 3 kanalen van de 3+ samen met 2 tubescreamers en de volume knop van m'n gitaar geven me voor m'n gevoel veel meer (bruikbare) mogelijkheden dan de triaxis.
Kanaal 2 is waanzinnig en precies zoals ik had gehoopt (was ook de rede voor aanschaf)...meer heeft een gitarist eigenlijk niet nodig...maar nadat ik m'n favoriete clean en highgain/lead sounds van de TA had ge-A/B-ed met kanaal 1&3 wist ik 't zeker...de triaxis heb ik nu niet meer nodig. :lol:

het EQ "kanaal" ben ik nog niet eens aan toe gekomen :oops:

Tevens heb ik vorige week een GCX aangeschaft en die doet z'n werk goed samen met de GCP...pedaaljes & pedalpower zitten nu in een lade dus 't feest kan beginnen!!

m'n geld/GAS is nog niet op dus nu nog een powerconditioner en een nieuwe shockmount case en m'n 10HE rackie is compleet :-D (zal pics posten)

Ben blij dat ik niet tot na de vakantie heb gewacht...op 't moment is de 3+ uitverkocht en volgens Bruno wordt de volgende serie maarliefst €600 duurder...

srv-man
3 augustus 2005, 09:01
Hey, te gek zeg! Een vette setup geworden.

Welke TS gebruik je en zet je ze op alle drie kanalen in (op kanaal 3 lijkt het me een beetje veel van het goede :razz: )

Ik zou hem wel eens naast de mijne willen horen, kijken wat de mods voor verschil maken...we zouden eigelijk eens een shootout moeten houden: 3+ , 3+SE zonder mods en 3+SE met mods :cool:

Gr, Theo

Chiel
3 augustus 2005, 09:41
Shootout??? De volgorde van winnaars is gewoon het omgekeerde dat jij noemt... lijkt me duidelijk :razz: .

Maaru, da's vet he zo'n TA en een CAE! Tweede kanaal is idd waanzinnig. Kom zelf bijna nooit meer aan het eerste en derde kanaal :lol: . Volumeknop van de gitaar doet eigenlijk alles al! Gebruik zelf een Fulltone Fatboost. Krijg je het 2de kanaal aardig van over de zeik voor het wat zwaardere werk. Ben ook zeer benieuwd naar de Mod's. Jammer alleen dat ik m'n CAE eigenlijk niet kan missen :-? . Dus wat dat betreft is zo'n Mod niet eens een optie :( .

HCM
4 augustus 2005, 14:43
Hey, te gek zeg! Een vette setup geworden.

Welke TS gebruik je en zet je ze op alle drie kanalen in (op kanaal 3 lijkt het me een beetje veel van het goede :razz: )



op t moment gebruik ik hoofdzakelijk de od808 van maxon en soms ook een ts7 van ibanez. ik gebruik beide op kanaal 1 en 2, gewoon als boost of voor clean met een randje.
ik geef de voorkeur aan de 808 alhoewel er meer mogelijk is met de ts7...zodra de od9 bij haarguitars op voorraad is ga ik die zeker ook proberen. :lol: