PDA

View Full Version : Nieuwe Tonecore pedalen OTTO & Dr. Distorto



vettavillenl
11 juli 2005, 15:30
Nieuwe ToneCore pedalen...
OTTO Filter & Dr. Distorto, meer info hier

http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm

harrie-beton
11 juli 2005, 15:57
je hebt een interesante website voor line6 liefhebbers maar de pagina's zijn te groot geworden.

Je moet misschien overwegen meer "diepte" lagen te maken.
3 meter scrollen is niet zo fijn.

Het is typisch een site die klein is begonnen met 1 hoofdmenu en 1 laag eronder. Voor grotere sites met je de boel flink omgooien.

fullorder
11 juli 2005, 16:31
line6 maakt zeker goede en revolutionaire shit voor een goede prijs.
maar het blijft allemaal modelling technology, een benadering van de real thing. doe mij toch maar de real thing dan.
overigens zijn modelling amps, pedaaltjes, multieffecten, etc... wel ideaal voor als je net begint en nog een sound zoekt. voor relatief weinig geld heb je een keur aan sounds om mee te experimenteren om zo erachter te komen wat werkt voor jou.

vettavillenl
11 juli 2005, 17:20
je hebt een interesante website voor line6 liefhebbers maar de pagina's zijn te groot geworden.

Je moet misschien overwegen meer "diepte" lagen te maken.
3 meter scrollen is niet zo fijn.

Het is typisch een site die klein is begonnen met 1 hoofdmenu en 1 laag eronder. Voor grotere sites met je de boel flink omgooien.

Harry, je hoeft alleen maar the klikken...
(of het moet zijn dat ik iets over het hoofd zie)

Als je 'the latest news bent", zie je een overzicht met een korte beschrijving van een onerwerp, als je daar op klikt ga er gelijk naar toe. Ben je klaar met dat onderwerp dan zit er 'rechtsboven' het onderwerp een TOP OF PAGE - VETTAVILLE button, die je weer terug brengt, naar dat begin overzicht.

Nog niet alle pagina's werken zo..

Daarnaast kun je op elke pagina, naar elke pagina middels het rode menu met witte letters, onder het Vettaville logo, dat zichzelf uitklapt als je over een 'hoofdstuk' gaat. Maar ik ga ervan uit dat je dat allang wist

Ik onderkende dat probleem van een groter wordende site vorig jaar al vandaar dat ik e.e.a. reeds heb omgegooid. Ook uit de statistieken en reacties blijkt dat e.e.a. snel en gemakkelijk te vinden is.

Een terechte opmerking is dat je wel wat van Line 6 moet gebruiken anders is het minder intereassant.

Ik waardeer je feedback, mocht je suggesties hebben, dan graag

harrie-beton
11 juli 2005, 23:42
fullorder,

Nou moet ik zeggen dat de variax hetzelfde probleem heeft als een digitale piano.. Lijkt erop maar is het niet.

Maar qua effecten en eindversterking (die werken simpel) vind ik een line6 veel handiger en klinkt goed genoeg. Een blinde test geeft vaak mijn podxt als winnaar..

Ik kan ook de vergelijking digitale foto's - fotorolletjes maken.

niet de bedoeling om een welles nietes discussie te maken maar wat is er dan zo goed aan the real thing? Als je een CD luistert met een goed gitaargeluid dan hoor je al een digitaal iets namelijk de cd (een uitvinding uit 1980...)

Net als een digitale galm (wie gebruikt nog een natuurlijke ruimte...) is een gitaargeluid zoals van boss gt, line6, vox zeer goed.

Ik héb geeneens een gitaarversterker meer.

Fuhgawz
12 juli 2005, 00:31
Waarop is deze Dr. Distorto eigenlijk gebaseerd?

fullorder
12 juli 2005, 09:52
fullorder,

Nou moet ik zeggen dat de variax hetzelfde probleem heeft als een digitale piano.. Lijkt erop maar is het niet.

Maar qua effecten en eindversterking (die werken simpel) vind ik een line6 veel handiger en klinkt goed genoeg. Een blinde test geeft vaak mijn podxt als winnaar..

Ik kan ook de vergelijking digitale foto's - fotorolletjes maken.

niet de bedoeling om een welles nietes discussie te maken maar wat is er dan zo goed aan the real thing? Als je een CD luistert met een goed gitaargeluid dan hoor je al een digitaal iets namelijk de cd (een uitvinding uit 1980...)

Net als een digitale galm (wie gebruikt nog een natuurlijke ruimte...) is een gitaargeluid zoals van boss gt, line6, vox zeer goed.

Ik héb geeneens een gitaarversterker meer.

Ik ontken zeker niet dat line6 goede effecten maakt. En een digitale delay kan heel erg mooi en bruikbaar zijn. Maar een model van bijvoorbeeld een tape echo, klinkt toch echt niet als een tape echo (voorbeeld van the real thing). Geeft verder niet, ze benaderen het redelijk goed en maken vele sounds praktischer en bereikbaarder op die manier.
De effecten afdeling van line6 vind ik dan ook hun sterkste. De ampmodelling en eindversterking vind ik minder overtuigend. Niet alleen voor line6, maar in het algemeen. Ik heb nog nooit een modelling amp horen klinken als een handwired buizen amp (nog een voorbeeld van the real thing). Praktisch blijft het wel, ik gebruik thuis ook een vox tonelab voor opnames, maar ik zal de opnames nooit gebruiken als eindproduct.

En wat betreft die CD. Een digitale registratie is heel wat anders dan een digitale toonopwekking. We hebben het hier over digitale toonopwekking en die kan heel goed werken en bied eindeloze mogelijkheden, maar juist het modelling, oftewel het nabootsen van een orgineel vind ik behoorlijk beperkt. De kracht van digitale apparatuur ligt juist in die eindeloze mogelijkheden, die je niet hebt met analoge apparatuur.

en ik heb thuis trouwens een platenspeler ;)

gvink
12 juli 2005, 10:05
Ik ontken zeker niet dat line6 goede effecten maakt. En een digitale delay kan heel erg mooi en bruikbaar zijn. Maar een model van bijvoorbeeld een tape echo, klinkt toch echt niet als een tape echo (voorbeeld van the real thing). Geeft verder niet, ze benaderen het redelijk goed en maken vele sounds praktischer en bereikbaarder op die manier.
De effecten afdeling van line6 vind ik dan ook hun sterkste. De ampmodelling en eindversterking vind ik minder overtuigend. Niet alleen voor line6, maar in het algemeen. Ik heb nog nooit een modelling amp horen klinken als een handwired buizen amp (nog een voorbeeld van the real thing). Praktisch blijft het wel, ik gebruik thuis ook een vox tonelab voor opnames, maar ik zal de opnames nooit gebruiken als eindproduct.

En wat betreft die CD. Een digitale registratie is heel wat anders dan een digitale toonopwekking. We hebben het hier over digitale toonopwekking en die kan heel goed werken en bied eindeloze mogelijkheden, maar juist het modelling, oftewel het nabootsen van een orgineel vind ik behoorlijk beperkt. De kracht van digitale apparatuur ligt juist in die eindeloze mogelijkheden, die je niet hebt met analoge apparatuur.

en ik heb thuis trouwens een platenspeler ;)

En dan kunnen we het ook nog eens gaan hebben over de rotzooi in de gemiddelde cd-speler... Van zo'n beetje 95% van de consument cd-speler (lees: onder €150) is de digitale sync zo slecht dat alles gewoon 'bagger' klinkt.. Maar ja, de mensen die dat echt horen die kopen ook een houten volume knop van een paar duizend $$!!! :-?

Maar inderdaad, koop een goeie platenspeler.. :-D

En wat betreft het on topic gedeelte (:wink:) The Edge heeft ook een idiote bak aan digitale effecten en daar hoor je niemand over...
Het gaat uiteindelijk om de speler en het juiste gebruik van (een) effect(en). Niet of een analoge setting op een, zeg, dd20 ook echt klinkt als een analoge delay... Al komt 'ie wel in de buurt..
En zo is het cirkeltje weer rond.. :-?

fullorder
12 juli 2005, 13:24
En dan kunnen we het ook nog eens gaan hebben over de rotzooi in de gemiddelde cd-speler... Van zo'n beetje 95% van de consument cd-speler (lees: onder €150) is de digitale sync zo slecht dat alles gewoon 'bagger' klinkt.. Maar ja, de mensen die dat echt horen die kopen ook een houten volume knop van een paar duizend $$!!! :-?

Maar inderdaad, koop een goeie platenspeler.. :-D

En wat betreft het on topic gedeelte (:wink:) The Edge heeft ook een idiote bak aan digitale effecten en daar hoor je niemand over...
Het gaat uiteindelijk om de speler en het juiste gebruik van (een) effect(en). Niet of een analoge setting op een, zeg, dd20 ook echt klinkt als een analoge delay... Al komt 'ie wel in de buurt..
En zo is het cirkeltje weer rond.. :-?

amen :D

harrie-beton
12 juli 2005, 16:43
Het is natuurlijk een afweging tussen baten en lasten.

Als ik het geld had kocht ik misschien 4 buizenversterkers (geen platenspeler :razz: )


Als je kijkt naar de sounds die ik wil , dan is de line6 voor mij goed genoeg.


Maar goed, spannend, we gaan zondag een dag een studio in. We gaan 1 dag opnemen en voor mij de eerste keer in een STUDIO met digitaal spul..


Han S, zie het niet als een belediging maar deze studio is gratis, de eigenaar is in opleiding en moet een aantal bands opnemen voor beoordeling.