PDA

View Full Version : Vraagje ivm Dean V



EXP
11 juli 2005, 15:20
Hallo,

Ben hier terecht gekomen via gitaarmarkt.nl
Ik zag daar een mooie Dean V te koop staan, maar weet helemaal niks over die gitaren. Ze zien er super uit en ik had ergens gelezen dat het ook heel goeie gitaren zijn, maar is die Dean een goeie deal?

Groetjes,

EXP

AART
11 juli 2005, 15:27
hij is volgenms mij ook van een forummer hier.

En ik kan je een ding zeggen:

Een USA Dean is elke cent dubbel en dwars waard.
Zeer goed afgewerkte gitaren van top-kwaliteit materiaal.

Als je het uiterlijk dan ook nog mooi vind is het mooi meegenomen.

Ik vind ze echter erg lelijk en heb daarom ibanezzen. :D

Josdevos
11 juli 2005, 15:54
Hehe, die Time Capsule is inderdaad van mij. :lol:

Ik heb er namelijk 2, ook een limited (13#) blueburst V met block inlays.
Deze "mag" weg, niet omdat ie slecht is, maar omdat ik 2 dezelfde gitaren met enkel optische verschillen een beetje teveel van't goeie vind, zeker in deze prijsklasse, en op een totaal van 4 gitaren. (Ze klinken dus ook krak hetzelfde eh... :s)

Kwalitatief vind ik dat ze zeker niet moeten onderdoen voor Gibson/ESP Custom Shop en Paul Reed Smith, en dit voor een iets aantrekkelijker prijskaartje.

Mail me maar als je serieuze interesse hebt.

groeten,

Joris

AxeGod
11 juli 2005, 20:26
Ik ben begonnen met een Dean VX CBK:

http://proto2.thinkquest.nl/~jrd139/dean-vx-cbk.jpg

Het zijn op zich prima gitaren om mee te beginnen, mits je Flying V modellen fijn vindt spelen, het wordt namelijk vaak als beginnersgitaar afgeraden.
Zelf ben ik er dus mee begonnen, en ik heb ook enkel Flying V's :cool:

Ik heb deze nieuw gekocht bij feedback voor 229. Ik moet wel zeggen dat ik hem deze prijs persoonlijk niet waard vindt. Ik weet niet hoeveel er voor die 2e hands gevraagt wordt die jij noemt (wat geloof ik ook een andere V is dan die ik heb) maar ik zou hem iig wel eerst uitproberen, wat natuurlijk ook een vereiste is.

Ik vindt het geluid van mijn Dean op zich wel goed, klinkt strak en heeft een redelijke output voor de prijs... Maar soleren, of gewoon op de hoge noten spelen zou ik niet doen, dat klinkt echt gigantisch schel :-(

Ik weet niet of mijn verhaal helemaal overeenkomt, want volgens mij is dat idd een andere V waar jij het over hebt.
Maar je kunt er iig zeker wel wat mee, maar het IS en BLIJFT een kwestie van smaak.

Cubensis
11 juli 2005, 20:30
ja pfff, jij komt nu ook wel met een verhaaltje over de allergoedkoopste kutdean en gebruikt m als voorbeeld voor the real usa deal.
die waar jij het over hebt heeft een andere neck, is bolt on, ander hout, andere pickups, is gewoon in geen enkel opzicht (behalve de bodyvorm en helaas headstockvorm) vergelijkbaar
en die bolt on neckblocks van dean op de goedkope gitaartjes zijn kut, heb een tijdje zo'n goedkope ML gehad, dat was shite als je hoger dan de 15e fret wilde spelen, dat blok was fucking dik en ze vonden t leuk om de strapbutton op de neckplate te maken (zat je daar met je duim de hele tijd tegenaan)

AxeGod
11 juli 2005, 20:37
Mja dat dacht ik ookal idd, ik wist niet precies om wat voor Dean het ging, maar het sprak me aan omdat ik er zelf één heb. Ik had eerst ff uit moeten zoeken om wat voor Dean het ging idd.

Ik heb dus niets gezegt, in dit geval :D

EXP
18 juli 2005, 10:49
Kan ik dan met een gerust hart 1500 betalen voor die gitaar?
Het is inderdaad the real deal, de USA versie die meer als 2000 euro kost nieuw, niet die beginnersgitaar met gevezen neck...

Alain
18 juli 2005, 11:32
de dean V usa's zijn zeer goeie gitaren, vaak beter dan gibsons en aanverwanten.

Diegene die ik bespeeld heb waren uitmuntend qua afwerking en klank. Mijn zegen heb je!

AART
18 juli 2005, 11:51
is ie verkocht jos? :D

AART
18 juli 2005, 11:52
is ie verkocht jos? :D

Josdevos
18 juli 2005, 12:14
Euh nee nog niet verkocht, nu ik doe eerlijk gezegd niet erg veel moeite, hoeft ook niet persé weg, mssch kom ik met exp tot een deal we'll see...

gerrekat
19 juli 2005, 22:29
Zo te zien vindt Jerry Cantrell (ex- Alice in Chains) de DEAN V ook geen verkeerde axe....


http://www.deanguitars.com/jerrycantrell/images/F3-DSC_5802_JPG.jpg

robert-gitarist
19 juli 2005, 22:32
Blijft wel mooi z'n M Schenker flying V...
ik vind de Dimebag modellen errug geil van Dean