PDA

View Full Version : Vraagje over een aanbod



fokkejan
20 juni 2005, 19:24
goedendag mensen.
iemand heeft mij het volgende aanbod gedaan; een marshall valvestate vs65r hybrid-combo versterker (65watt) samen met een Boss ME-50 effecten pedaal(compleet met adapter en kabels) voor 400 euro.
Nu is mijn vraag; is dit een redelijk prijs?
Ik weet hier zelf namelijk niet erg veel van af.
graag een serieus antwoord, bvd

...rock...
20 juni 2005, 19:33
goedendag mensen.
iemand heeft mij het volgende aanbod gedaan; een marshall valvestate vs65r hybrid-combo versterker (65watt) samen met een Boss ME-50 effecten pedaal(compleet met adapter en kabels) voor 400 euro.
Nu is mijn vraag; is dit een redelijk prijs?
Ik weet hier zelf namelijk niet erg veel van af.
graag een serieus antwoord, bvd
ik denk niet dat dit bij dit topic hoort je hebt bij de rest keuze genoeg. :wink:

Uriel
11 juli 2005, 14:06
Tsja, ik ben geen fan van transistor Marshalls, zeker niet die oudere Valvestates. Op zich zal 'n transistorbak wel goed werken als je 'n multi-effectpedaal gebruikt om je distortiongeluid te bouwen en de versterker alleen superclean houdt... Tip: gitaristen die bekend staan om hun geweldige sound hebben meestal niet zo'n set-up. Je hebt wel 'n hoop veelzijdigheid, maar ik kwam laatst met 'n gitarist van de band Cancelled overeen dat het veel beter is om niet al te verschillende geluiden te gebruiken, dus bijv. 1 vervormd basisgeluid en dan gitaarvolume dichtdraaien voor clean en 'n heel simpel overdrivepedaal intrappen voor solo's. Dat werkt in 'n rockband heel erg goed, zowel voor publiek en band als voor de gitarist zelf :)
En je kan ook veelzijdig zijn met 1 geluid ;)

Lexvandoef
13 juli 2005, 23:31
Uriel heeft gelijk.

Je kan beter een goed basis geluid hebben dan heel veel verschillende geluiden die allemaal net niet zijn. In de praktjk gebruik je van al die geluiden er hoogstens 3.

Enne op en top cliche :-D maar toon zit toch in je vingers :razz:

En er is voor 400 Euro echt wel wat beters te vinde dan een Valvestate is mijn bescheiden meninkje :oops: :razz:

Vampire
14 juli 2005, 11:16
Je betaald dan idd wel voornamelijk voor dat effectenpedaal, want die versterker is niet echt meer dan 175-200 euro waard vind ik persoonlijk.
Dus dan moet je besluiten of je zo'n effectenpedaal wel of niet wat vind. Ik denk dat ik zelf (ik heb nog geen pedalen, behalve mijn footswitch) toch maar voor losse pedalen ga dan voor een multi-effecten apparaat. Maar dat is uiteraard iets totaal persoonlijks!

Succes ermee!

Maniaaaak!!
15 juli 2005, 11:27
Ik heb een Vox tonelab en speel op de door jou genoemde versterker in mijn oefenruimte. Ik vind het op zich een redelijk ding, typische marshall transisitor sound. Ik vind persoonlijk de oude (jaartje of 10) valvestates een stuk beter klinken dan deze.

Normaliter speel ik over een Roland JC-120, Topversterker zeker als je er een modeler voor wil hangen.

Ik heb ook de ervaring dat je zo min mogelijk verschillende sounds wil, ikzelf heb er 4:

- Clean sound zonder reverb
- Clean sound met Reverb en Chorus
- Overdrive Droog (alleen overdrive dus)
- Overdrive Nat (met een beetje chorus, een beetje delay en wat reverb)

meer hebbik niet nodig.

up-guitarman
19 juli 2005, 19:58
Ik heb een Vox tonelab en speel op de door jou genoemde versterker in mijn oefenruimte. Ik vind het op zich een redelijk ding, typische marshall transisitor sound. Ik vind persoonlijk de oude (jaartje of 10) valvestates een stuk beter klinken dan deze.

Normaliter speel ik over een Roland JC-120, Topversterker zeker als je er een modeler voor wil hangen.

Ik heb ook de ervaring dat je zo min mogelijk verschillende sounds wil, ikzelf heb er 4:

- Clean sound zonder reverb
- Clean sound met Reverb en Chorus
- Overdrive Droog (alleen overdrive dus)
- Overdrive Nat (met een beetje chorus, een beetje delay en wat reverb)

meer hebbik niet nodig.


Oude valvestates zijn idd beter (vind ik) dan de nieuwere series!!!

En over die verschillende sounds, mijn raad; Begin met enkele goeie basisgeluiden en dan kan je nog met losse pedalen wat FX toevoegen, zo doe ik het sinds 2 jaar ook en ben hier veel meer tevreden over dan met een clean geluid met een multi-FX bakje ervoor !!!

Nocki
4 augustus 2005, 13:18
Hee up-guitarman


hoveel voor die marshall top?