PDA

View Full Version : Bieden op Gibson LP Custom... hoeveel?



DarknessAwaits
11 juli 2005, 11:51
Het gaat om deze gitaar: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=44606

Ik vroeg aan de eigenaar wat hij er voor wilde hebben, maar hij antwoord met niets anders dan: 'een goed bod'. Hij had er (naar eigen zeggen) al een bod van €1750, maar dat is natuurlijk altijd maar de vraag of dat echt zo is.

Ik vind deze gitaar wel erg mooi e.d. maar het feit dat 'ie niet meer origineel is doet (denk ik) wel af aan de waarde. Ik heb dus eigenlijk geen idee wat ik ervoor moet bieden, mocht ik erop gaan bieden.

...rock...
11 juli 2005, 11:53
ja wat blijft er nog "custom" over?Hij heeft alles veranderd, dus ik zie niet in wrm die prijs niet echt zou zijn .

DarknessAwaits
11 juli 2005, 11:59
Ja, ok. Maar ik weet/kan gewoon niet beoordelen wat de waarde nu zou moeten zijn.

Josdevos
11 juli 2005, 12:01
Een 1800 tal euro's lijkt mij best ok, zou niet over de 1900 gaan...

AART
11 juli 2005, 12:20
Damn, wel een erg vette gitaar! :o

Droffie
11 juli 2005, 14:57
sorry hoor maar dan kan je net zo goed een goedkoper alternatief kopen. Hij ziet erg cheap ass uit zo.
Op een Custom hoort gewoon gold hardware en ook zeker geen EMG's.

Ik zou 'm eerst maar eens goed testen voordat je 'm koopt. Hij zal geen Custom tone hebben...

Josdevos
11 juli 2005, 15:17
Hmmz, ieder z'n ding uiteraard, Gibbie LPs met EMGs hebben imho wel erg dikke en strakke tone. Tword natuurlijk een one trick pony, en zo helemaal blacked out is het een echt metal cliché, maar ik vind hem vet! Een goedkopere zal quasi even goed klinken, dat wel, maar een Gibson koop je quasi nooit enkel omwille van de goeie tone


Die bordaux custom van dezelfde verkoper vinnek wel eens zo vet... :)

Droffie
11 juli 2005, 15:25
maar een Gibson koop je quasi nooit enkel omwille van de goeie tone


:???:

Ik geef toe 't oog wil ook wat, maar Gibsons worden toch echt voor hun tone gekocht. Als een alleen een mooie flametop telt zijn er goedkopere alternatieven.

Josdevos
11 juli 2005, 15:47
maar een Gibson koop je quasi nooit enkel omwille van de goeie tone

Hiermee bedoel ik dat er inderdaad alternatieven bestaan in andere merken, die soms goedkoper en soms ook beter gebouwd zijn, en dat je Gibson ook koopt omdat het "the real thing" is... dus ook om het merk... Of dat nu met of zonder EMGs is... :-?

DarknessAwaits
11 juli 2005, 23:02
maar een Gibson koop je quasi nooit enkel omwille van de goeie tone

Hiermee bedoel ik dat er inderdaad alternatieven bestaan in andere merken, die soms goedkoper en soms ook beter gebouwd zijn, en dat je Gibson ook koopt omdat het "the real thing" is... dus ook om het merk... Of dat nu met of zonder EMGs is... :-?

Daar heb je een goed punt. Tuurlijk kan ik ook een Epi kopen, wat hardware erbij en dan ben ik een stuk voordeliger uit. Maar toch staat een Gibson wel een stuk mooier.

Maar ach, ik heb al een versterker te kopen en die ga ik toch echt voorrang verlenen. Wellicht een andere keer, maar deze gibson moet ik laten gaan.

DarknessAwaits
11 juli 2005, 23:03
het blijft boeien dit forum, *dubbelpost* dus.

Orpheo
11 juli 2005, 23:15
ik zou ook zelf wel voor n amp gaan hoor.....

zo bijzonder is deze custom nu ooook weer niet.

Hot Rod
13 juli 2005, 00:42
Ik zou eerder voor die donkerrode Custom gaan dat die gast verkoopt! Ziet er duizend keer lekkerder uit!!