PDA

View Full Version : bassisten minder verzamelaars?



john.3001
10 juli 2005, 15:07
Ik zit meestal op het elektrische gitaar forum, maar heb zelf ook ooit bas gespeeld, dus check dit forum ook wel es... Het valt me op dat gitaristen veel vaker nieuwe gear kopen en daar ook erg trots op zijn :) Bassisten hebben toch vaak al genoeg aan 3 of 4 verschillende instrumenten. Klopt dat, of moet ik dit forum vaker checken?

starscream
10 juli 2005, 15:09
het is hier niet zo druk. op www.basgitaarforum.nl is het wel wat drukker. daar zijn mensen ook heeell trots op hun gear hoor :wink:

RUIS
10 juli 2005, 15:26
Bassisten hebben toch vaak al genoeg aan 3 of 4 verschillende instrumenten.

Gitaristen ook, alleen beseffen ze dat niet.

Wilbert
10 juli 2005, 17:42
Gitaristen ook, alleen beseffen ze dat niet.
:-D Volaan de waarheid! :-D

basswasp
10 juli 2005, 17:44
3 of 4? Woah?
De meeste bassisten hebben aan 1 genoeg heb ik het idee...
Zelf heb ik er 2... één om op te spelen en één reserve.

Voor bezitterige bassisten moet je zijn op www.talkbass.com/forum

sickpunk
10 juli 2005, 22:15
ik hbe er ook 2 (2jazzjes) 1 als reserve

Clunk
24 juli 2005, 13:20
tja.. je kan er maar op één tegelijk spelen he :o

kheb maar één bas.

urezna
27 juli 2005, 09:55
ik zou er denk ik hooguit eentje bij willen, fretloos....

en qua electrische gitaren heb ik er 4, waaronder 12-snarig en 7 snarig, en das wel genoeg qua mogelijkheden... je moet dan gaan uitkijken dat je niet om het uiterlijk of voor de "heb" er iets bij gaat kopen he....

MazeMouse
27 juli 2005, 11:18
Ik ben paranoide als ik moet giggen en zou het liefste dan nog een backup van de backup bij hebben maar heb toch maar 2 bassen :) (een 4 en een 5 snaar)

starscream
27 juli 2005, 14:45
ik heb 3 basjes..mijn beginners bas, mijn zelfbouw bas (fretless) en mijn nieuwste aanwinst (Fame).
Verder heb ik nog een akoustische gitaar.

Ik denk dat mijn collectie nog wel groter zal worden, want ik zal niet gauw een van die bassen wegdoen.

Eternal Despair
27 juli 2005, 15:51
Ik heb ook 'maar' 2 basjes. Een 4 snarige warwick corvette proline en een 5 snarige warwick fortress one.

Heb er eerder nog wel een fretless bij gehad maar dat is niet helemaal mijn ding. Wel leuk maar je kan er maar in weinig nummers echt wat mee, dus toen heb ik hem maar weer weggedaan.

Eternal Despair
27 juli 2005, 15:52
Ik heb ook 'maar' 2 basjes. Een 4 snarige warwick corvette proline en een 5 snarige warwick fortress one.

Heb er eerder nog wel een fretless bij gehad maar dat is niet helemaal mijn ding. Wel leuk maar je kan er maar in weinig nummers echt wat mee, dus toen heb ik hem maar weer weggedaan.

The Mule
27 juli 2005, 17:24
Ik heb drie bespeelbare bassen en een doorlopend D.I.Y. customising project dat ook nu weer uit elkaar ligt. Verder nog een acoustische gitaar waar ik om de 1 of andere reden maar moeilijk afstand van kan doen. Ik zie mezelf als liefhebber, mijn doel is om op zo mooi en goed mogelijke bassen te kunnen SPELEN, en niet om ze te verzamelen...

Laus
2 augustus 2005, 20:54
ik ben nog steeds op zoek naar de ultieme budget bas. Moet zeggen dat de Dean EdgeQ6 die ik nu heb aardig in de buurt komt maar is het toch niet helemaal.

De thunderbird en een oude Vester waren mn eerste bassen. Die heb ik nog maar ik vraag me af wat ik er nog mee moet.

kortom altijd bezig....

www.vanafvandaag.tk
9 augustus 2005, 08:54
Tja, hoeveel (bas)gitaren heb je nu echt nodig :P Een om op te spelen, een voor het breken (de backup). Ik heb zelf nog een fretloze erbij, en een akoestische bas.. dat zijn er dan alweer vier.... Ik ben nog opzoek naar een leuke Fender Mustang, maar misschien dat mijn backup er dan uit gaat..

Anavrin
9 augustus 2005, 17:42
Ik heb er ook 4....
2 x Ibanez ATK (1 x 100 en 1 x 400), om mee op te treden,
1 x een precisionkopie (was m'n eerste, crappy ding)
1 x een custommade (alleen niet custom gemade voor mij, maar heb er maar 100 euro voor betaald, en dat ding is zeker 6 x zo veel waard, vooral nu ik 'm heb laten afschermen (kostte 65 euro) :razz: )

heb trouwens ook 2 basversterkers, ipv 1 hehehe

1 x 100 watt combo van Trace Elliot,
1 x 350 watt top van Hartke, en een 4 x 10" kast van Trace.

Chaney
10 augustus 2005, 12:49
Ik heb er drie:

-een Fender Jazz uit 1997
-een Squier Precision uit 2004
-en een Martin B1 akoestische bas

Heb trouwens twee versterkers:

-een Roland Basscube (voor thuis)
-en een Ashdown ABM C210 combo

Soulfly
10 augustus 2005, 14:28
Ik heb de nare gewoonte niets weg te doen, mocht ik wat nieuws willen kopen.

Daarom heb ik staan :

Mickey Mouse Merk - Fretless
Squier - Jazzbas (aangepast met andere elementen en kappen)
Yamaha - 4 snarig
Custom Made Jazz model 5 snarig door Huub Boel. (waanzinnige bas, swamp ash, mooie John Myung inlay nin de hals)

SWR 350 top
4 x 10 goliath II SWR
1 x 18 Big Ben SWR

bassio
13 september 2005, 12:02
bassisten zijn cool , minder bling bling dan gitaristen die vaak wat meer op de voorgrond willen treden (ok, uitzonderingen daar gelaten) .
bassisten vallen vaak ook minder op , ook in de muziek , je mist ze pas als je ze niet hoort .
ik vraag me ook af waarom er zo weinig bassisten zingen , omdat het lastig is (bas is ritmischer dan gitaar + lage noten )
of omdat ze toch niet zo nodig op de voorgrond hoeven te staan .

nogmaals , bassisten zijn cool .

Iron Maiden
13 september 2005, 15:03
Ik speel bas, en doe ook leadzang. Een bas is misschien ritmischer, maar als je onder de "zingstukjes" gewoon simpel bast, kun je de ritmische/moeilijke stukken wel bewaren voor de instrumentale gedeelten.

Lintpete
15 september 2005, 12:40
ik vraag me ook af waarom er zo weinig bassisten zingen , omdat het lastig is (bas is ritmischer dan gitaar + lage noten )
of omdat ze toch niet zo nodig op de voorgrond hoeven te staan .

nogmaals , bassisten zijn cool .
Noem eens de (lead)zingende bassisten ('k weet niet of dat al eerder gebeurd is op dit forum).

Ik open met (voor de hand liggend):
Sting
Roger Waters
Mccartney

scholier
15 september 2005, 15:17
ik vraag me ook af waarom er zo weinig bassisten zingen , omdat het lastig is (bas is ritmischer dan gitaar + lage noten )
of omdat ze toch niet zo nodig op de voorgrond hoeven te staan .

nogmaals , bassisten zijn cool .
Noem eens de (lead)zingende bassisten ('k weet niet of dat al eerder gebeurd is op dit forum).

Ik open met (voor de hand liggend):
Sting
Roger Waters
Mccartney
Lemmy

Pedulla
15 september 2005, 20:34
Geddy Lee van Rush. Die jongen speelt niet echt hele gemakkelijke basslines en zingt ook nog.

Ooh ja voor ik het vergeet ;

Ik heb een Pedulla Series II 5 snaar en een Warwick Thumb 5 snaar (neck trough). Beide lefty.

Ik heb er twee, niet als backup. Gewoon compleet ander geluid.

bloodboiler
23 september 2005, 20:12
Noem eens de (lead)zingende bassisten ('k weet niet of dat al eerder gebeurd is op dit forum).

Ik open met (voor de hand liggend):
Sting
Roger Waters
Mccartney

Ik zeg Les Claypool van Primus, in mijn oren een abnormaal goede muziekant!!!

In de metal wereld zijn zingende bassisten vrij normaal,
Cronos-venom
Schmier-destruction
David Vincent-Morbid Angel/Terrorizer
Steve Tucker-Morbid Angel
Glenn Benton-Deicide

...en dit lijstje gaat nog wel even door. Wel maf dat er in de pop muziek idd een stuk minder zingende bassisten/bassende zangers * zijn.


*doorhalen wat niet van toepassing is

The Mule
23 september 2005, 21:06
Tom Araya van Slayer is ook bassist/leadzanger

Even terug naar het oorspronkelijke onderwerp: ik heb vandaag weer een bas verkocht, blijven er twee (werkende) over. Nou lekker rustig bekijken wat ik met mijn G.A.S.-budget ga uitspoken... 8-)

fullorder
26 september 2005, 17:38
Ik ben gitarist en heb maar liefst 1 gitaar! betekent dat ik dan eigenlijk bassist had moeten worden. wie weet ben ik ook wel cool! 8-)

de bassist van mijn vorige band heeft trouwens 5 basgitaren, daar gaat je theorie. :roll:

Ik heb trouwens ook 1 bas, 1 clockenspiel, 1 synth, 1 doos met percussieshit en 1 onderbroek ;)

olaf reijnders
26 september 2005, 18:11
Ik heb 3 bassen en 2 gitaren. Een fretless vijfsnarige Rikkers, een 8 snarige Rikkers, een Ibanez 2365b Jazz Bass kopie, een Peavey Predator electrische en een Admira accoustische. Alle gitaren zijn lefties.

BassAgent
26 september 2005, 18:18
Ik kom tot 2 bassen en 3 gitaren.
Fender Jazz Bass
Yamaha BB N5II
Richwood Tele (die het godverdegodver heeft opgegeven na 4 maanden en ik mijn geld op ga terugvragen)
Yamaha APX4a
Admira Estudio

Waarom 5? Allemaal andere geluiden.