PDA

View Full Version : Tony Iommi



Paultje-k
10 juli 2005, 13:39
Ik gebruik de search functie! :evil: heeft Tony Iommi nog nieteens een eigen topic??? onacceptabel... :evil:

Er is net een nieuw album uit van Iommi met Glenn Hughes!! wie gaat hem nog meer kopen???

:D

http://www.black-sabbath.com/images/covers/fused.jpg

THW
10 juli 2005, 22:13
Khad een tijdje terug een topic geopent over het duo, Iommi en Huhges
alleen vond niemand het echt boeiend aangezien niemand gereageerd had maar goed.

Ik ga het album ook zeker kopen, van de dingen die ik gehoort heb is het helemaal te gek.

Een voorstukje staat trouwens ook op de Tony Iommi site: www.iommi.com

Maar goed ik zie er ook wel uit naar eindelijk weer eens een sabbath album en dat ze het niet als KISS aan gaan pakken :roll:

Paultje-k
10 juli 2005, 22:35
Maar goed ik zie er ook wel uit naar eindelijk weer eens een sabbath album en dat ze het niet als KISS aan gaan pakken :roll:

Ja.. ik ook :D


maar Ozzy zegt dit...

"I could go in the studio and write a bunch of stuff, but why do an album just for the sake of [drummer] Bill [Ward], [guitarist] Tony [Iommi], me and bassist [Geezer] Butler together playing if it's not up to the Black Sabbath standard that I left?," Ozzy tells Billboard.com. "It would f*ck it up, you know? It's so sad when you hear these monumental bands do these piece of sh*t records just because they want the money."

THW
10 juli 2005, 22:47
Maar goed ik zie er ook wel uit naar eindelijk weer eens een sabbath album en dat ze het niet als KISS aan gaan pakken :roll:

Ja.. ik ook :D


maar Ozzy zegt dit...

"I could go in the studio and write a bunch of stuff, but why do an album just for the sake of [drummer] Bill [Ward], [guitarist] Tony [Iommi], me and bassist [Geezer] Butler together playing if it's not up to the Black Sabbath standard that I left?," Ozzy tells Billboard.com. "It would f*ck it up, you know? It's so sad when you hear these monumental bands do these piece of sh*t records just because they want the money."

ja maar dit hoor ik de hele tijd al uit het Sabbath kamp.
Maar dan moeten ze wel beginnen naar het ozzfest maar dat kan ook weer niet omdat Iommi dan een tour moet doen voor zijn Solo-album :-?
Ben wel blij dat Hughes en Iommie weer samen werken, als die 2 samen komen is er gewoon een goeie chemie, maar toch ze moeten er genoeg tijd voor hebben om al die nummers te schrijven en dan wel zo dat het niet als een half-ozzy half-iommi album word zoals de nieuwe nummers op "Reunion"

Neanderthaler_Olaf
11 juli 2005, 13:55
Ik heb Iommi op Fields of Rock gezien met Sabbath.. naar mijn mening n gitarist die de metal zelf ontworpen heeft(uiteraard had hy weer andere invloeden), maar met Sabbath begon t te leven..

Ik ben ook ns benieuwd naar zn nieustw werk..

Paultje-k
14 juli 2005, 10:18
Nou lekkere opkomst hier :evil: !!!

3 Iommi liefhebbers van de 8140 geregistreerde gebruikers??? :evil:

Stratman70
14 juli 2005, 13:47
Is dit het tweede of het derde album dat ze samen opnemen? Ik vind 7th star geweldig, maar ik hoorde ook een album (of demo?) van die twee, waarvan me weinig kon bekoren. Zou dat Fuse zijn geweest?

Of is ie nog niet uit?

andy
14 juli 2005, 16:46
Nou lekkere opkomst hier :evil: !!!

3 Iommi liefhebbers van de 8140 geregistreerde gebruikers??? :evil:

Oeps ik wist niet dat je kwaad werd. :wink:
Ik ben ook een fan van Iommi. Heerlijke slepende logge riffs af en toe.
Ik heb Black Sabbath ook gezien op Fields of Rock, geweldig optreden.

Paultje-k
14 juli 2005, 16:54
Nou lekkere opkomst hier :evil: !!!

3 Iommi liefhebbers van de 8140 geregistreerde gebruikers??? :evil:

Oeps ik wist niet dat je kwaad werd. :wink:
Ik ben ook een fan van Iommi. Heerlijke slepende logge riffs af en toe.
Ik heb Black Sabbath ook gezien op Fields of Rock, geweldig optreden.

Ik wist dat ik op je kon rekenen Andy :D !!!

Sabbath ruled!! ik heb ze ook op FoR gezien! :D

Wyldefreak
15 juli 2005, 22:32
Toni Iommi is de pionier voor alle metalgitaristen. Hij is degene die de powerchords uit de grond stampte. Elke zichzelf respecterende rockgitarist moet het werk van deze man maar eens beluisteren. Bijvoorbeeld de nummers Paranoid,Iron man en noem ze maar op. Het mooiste van zijn stijl is dat de eenvoud er vanaf druipt en dat is nou juist hoe het hoort als je het mij vraagt. Als je naar Paranoid luistert bedenk dan dat dat nummer meer dan 30 jaar oud is. Just amazing.

Paultje-k
16 juli 2005, 13:15
Paranoid en Iron Man (mijn mindere favorieten van Sabbath) laten mensen juist denken dat Sabbath eenvoudig is!! :evil:

Luister eens naar Supernaut of Dirty Women daar druipt geen eenvoud van af!!

mijn favoriete Sabbath songs top tien!

1. Supernaut
2. Snowblind
3. Into The Void
4. Fairies Wear Boots
5. N.I.B.
6. After Forever
7. Dirty Women
8. Black Sabbath
9. The Wizard
10. Children of the Grave

FruscianteFan
16 juli 2005, 13:43
Nou lekkere opkomst hier :evil: !!!

3 Iommi liefhebbers van de 8140 geregistreerde gebruikers??? :evil:

Oeps ik wist niet dat je kwaad werd. :wink:
Ik ben ook een fan van Iommi. Heerlijke slepende logge riffs af en toe.
Ik heb Black Sabbath ook gezien op Fields of Rock, geweldig optreden.

Ik wist dat ik op je kon rekenen Andy :D !!!

Sabbath ruled!! ik heb ze ook op FoR gezien! :DMet alle respect, ik heb me kapotgelachen om een niet-helemaal-zuiver-zingende Ozzy, die "I still can't fucking hear you" zei (wellicht omdat-ie hartstikke doof is?)

Paultje-k
16 juli 2005, 13:52
Met alle respect, ik heb me kapotgelachen om een niet-helemaal-zuiver-zingende Ozzy, die "I still can't fucking hear you" zei (wellicht omdat-ie hartstikke doof is?)

Wat wil je als je jarenlang met Zakk Wylde Mike Inez en Randy Castillo hebt getourd :D !!

nee even zonder gekheid.. ik vond Ozzy echt goed zingen op Fields of Rock!!!!

Neanderthaler_Olaf
16 juli 2005, 14:16
Met alle respect, ik heb me kapotgelachen om een niet-helemaal-zuiver-zingende Ozzy, die "I still can't fucking hear you" zei (wellicht omdat-ie hartstikke doof is?)

Ik heb hiero de dvd van Ozzy "Live @ Budokan" liggen en daar vind ik m minder goed klinken dat toen live op FoR.. Ik was juist, net zoals Paul, erg onder de indruk dat dat figuur nog die tonen uit zn strot wist te persen..

Cubensis
18 juli 2005, 14:12
tony is cool, ozzy past er gewoon niet meer tussen, die is teveel een solo attractie an sich geworden, heb reviews gelezen en stukjes gezien van optredens, hij loopt te pas en te onpas door elk nummer tegen t publiek te blèren, zelfs door solo's enzo als ik de reviews mag geloven.

en over nieuw sabbath album: zal me, ondanks de geruchten, erg verbazen als er een nieuw album komt, ze weten gelukkig van zichzelf dat ze niet meer zulk materiaal als vroeger kunnen maken en willen het niet forceren en/of hun eigen geloofwaardigheid verpesten.

Geezer Butler:

Black Sabbath bassist Geezer Butler spoke to Chartattack.com recently about the possibilities of a new studio album. "I'd only make it if it was really good," Butler says. "I mean, we've got like six or seven songs, three of which I consider pretty good. To put an album out we've got a lot to live up to. I think the way we did it last time (for the album Reunion, which featured two new songs) was all wrong. We were sort of locked in a studio for two months and told to come up with a new Sabbath album; it doesn't work like that."



The UK metal legends completed their European tour in Bergen, Norway and are gearing up for Ozzfest which commences July 15th at the Tweeter Center in Boston, MA.

"I mean, I think we're all desperate to do new stuff," Geezer says of the thorny subject of the Sabbath live setlist. "But Mr. Osbourne won't do it. We're dying to do new stuff. I'm almost dreading playing the same 10 songs again, so hopefully we're going to talk Ozzy into doing some things."

almarvk
28 juli 2005, 13:27
Iommi blijft de pionier en de echte eerste riff-master. Voor die tijd een geweldige gitarist. Puur vanwege z'n nummers die alleen hij kon schrijven.

Dus nu 4 fans ;)

Paultje-k
16 augustus 2005, 11:57
Ik luister nu naar het nieuwe album!! FUSED!!!!
echt super!! 8-) 8-)

LuukieRayVaughan
19 augustus 2005, 20:31
Eindelijk weer een plaat pure rock 8-)
Eindelijk een lichtpuntje tussen bands als greenday, blink 182 en al dat soort crap ! Punkrock is voor mietjes, harde rock is voor de mannen :razz:

THW
21 augustus 2005, 17:44
Ik luister nu naar het nieuwe album!! FUSED!!!!
echt super!! 8-) 8-)
+1!!!!

Ik heb em gedownload en nu ik eindelijk weer geld heb ga ik em zo snel mogelijk kopen!

Pracht plaat! :)

DThornus
23 augustus 2005, 17:01
Iommi Rules !!
door de riffs van deze god ben ik metalhead geworden en daardoor heb ik ook een gitaar gekocht.

ijzerbroot1
5 september 2005, 09:08
luister maar eens naar Headless Cross......hoe bedoel je typische Sabbath gitaarmuur.........waanzinnig.

Fuhgawz
5 april 2006, 15:35
Yo dudes, ik ben zelf ook een grote Iommi en oude Black Sabbath fan. Vooral Master Of Reality vind ik geniaal. Maar één ding vraag ik me al een hele tijd af... Hoe spreek je zijn achternaam eigenlijk uit?
Is het als Ie-ommi, snel 'Italiaans' als Jommi, quasi-'Amerikaans' als Aye-ommi, of mogelijk nog anders!?

THW
5 april 2006, 15:57
Yo dudes, ik ben zelf ook een grote Iommi en oude Black Sabbath fan. Vooral Master Of Reality vind ik geniaal. Maar één ding vraag ik me al een hele tijd af... Hoe spreek je zijn achternaam eigenlijk uit?
Is het als Ie-ommi, snel 'Italiaans' als Jommi, quasi-'Amerikaans' als Aye-ommi, of mogelijk nog anders!?
Ik spreek het altijd op de 2e manier uit (Aye-ommi), maar eerlijk gezegd weet ik het zelf ook niet zeker, ik zal nog eens dat interview van hem luisteren ff kijken wat ie zegt.


EDIT: idd de quasi amerikaans manier, hoor het uit zijn eigen mond :D :
http://www.toazted.nl/artistinfo.php?artist=596

Cool interview trouwens, je kan wel echt merken dat Tony en Glenn echt goede vrienden zijn

Fuhgawz
5 april 2006, 16:59
Thanks voor de link thajan! :) Idd een leuk interview.

Kris Haex
6 april 2006, 12:15
Hij IS gewoon geweldig!

Paultje-k
6 april 2006, 18:48
Over de uitspraak:

'Aai-Oomi'

(zo roept Ozzy tenminste zijn naam)

edit:

Omg.. de laatste 3 posts van mij gingen alelen maar over Iommi

THW
6 april 2006, 18:53
Man man man, ik heb vandaag weer voor het eerst sinds ene tijdje Fused geluisterd. En ik ben tot de conclusie gekomen dat het één van de beste dingen is die Tony Iommi de laatste paar jaar gedaan heeft.
Ik kon ook al had ik de cd al een paar maanden niet meer gehoord nog elke riff, zangmelodie en songtekst meeblerren. Meneer Iommi gefeliciteerd met een megagoed album! :D ( ja ja een beetje laat maar dit heb ik nou eenmaal altijd met cd's: eerst vind ik het goed, dat ligt een tijdje op me plank weg te stoffen. dan pak ik em weer uit de kast en luister em bijna non-stop, dit natuurlijk als de plaat ook echt goed is:p)