PDA

View Full Version : 2 X 75 Watt



Lexvandoef
9 juli 2005, 21:18
Hey, ik heb een vraagje

Ik speel nu over een 2 X 75 Watt stereo versterker van London City (transistor). Hoeveel is het vermogen dan? Slechts 75W of 150W omdat ik over een stereo versterker speel?

Dit gewoon even uit interesse, en omdat ik het zelf niet helemaal kon beredeneren :razz:

Thnx
Lex

TMKXL
9 juli 2005, 21:28
In totaal heb je 150 Watt ja.

Lexvandoef
9 juli 2005, 21:40
Thnx :D

Vampire
10 juli 2005, 00:13
Je bedoelt, heb ik ruzie met de buren of krijg ik een boete van de politie? :lol:

Lexvandoef
10 juli 2005, 01:04
Ghehehe, ruzie met de buren?
Ach, ik heb verdraagzame buren die zelf heel erg vals viool en tuba spelen :razz: :-D

deedee
10 juli 2005, 01:10
Ghehehe, ruzie met de buren?
Ach, ik heb verdraagzame buren die zelf heel erg vals viool en tuba spelen :razz: :-D

mazzelpik, ik heb verdraagzame buren die frans bauer hard opzetten :cry:

hebben de buren het ook wel weer zwaar te verduren met mijn en mijn broers punk dat de hele dag op staat, en ook nog een broer die drumt, maar het niet kan 8-)

Bates15
10 juli 2005, 05:20
Leg dat eens uit, 150 watt....

75 + 75 is normaal wel 150 maar nu hebben we het over geluidsdruk of vermogen. Ik kan me niet voorstellen dat het zomaar strafeloos 150W is...

LIGNUMdrummerke
10 juli 2005, 05:45
denk ook niet dat t 150 is hoor, stereo is hetzelfde principe als het bridgen van 2 kanalen en dat is absoluut niet altijd het dubbele.ja je boven kunnen dit aan en nee je boxen krijgen dit volgens mij niet. het vermogen blijft hetzelfde bij 1 luidspreker of 2 luidsprekers, verschil is dat hier het vermogen van 75watt in dit geval over 2 luidsprekers wordt verdeeld, wat hoogstwaarschijnlijk (in de meeste gevallen) resulteert in een iets luider volume omdat de spoel minder hoeft te verdragen, resultaat cleanere klank en iets meer volume, maar of dit echt noemenswaardig is...... kweet t is misschien niet echt goed utgelegd maar jullie snappen me wel..... en degenendie me niet snappen das pech :-D

Fumi SG
10 juli 2005, 10:05
ik snap je helemaal! :wink: Maar het is denk ik ook maar net de vraag wat wordt bedoeld met 2 x 75 Watt... Het kan natuurlijk ook zo zijn dat London City zo aan geeft dat er naar iedere speaker 75 Watt gaat, en je dus in totaal een vermogen hebt van 150 Watt. Toch??

LIGNUMdrummerke
10 juli 2005, 13:37
zou kunnen maar ik denk het niet, meestal wordt met 2x .. gewoon bedoeld dat het de duo-versie van dezelfde met 1 speaker is.

LIGNUMdrummerke
10 juli 2005, 13:43
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat London City zo aan geeft dat er naar iedere speaker 75 Watt gaat, en je dus in totaal een vermogen hebt van 150 Watt. Toch??

voor degenen die niet echt iets van vermogen kennen..... 150 is niet het dubbele in volume, 150watt is dus niet 2 keer zo luid asl 75! dus dan komen we infeite op hetzelfde punt dat het geluidsverschil niet zo groot is..... wil je het dubbele in volume(output-vermogen) moet je naar een 750 watter gaan, geen 150 of een gebridgede of stere of whatever... (ik haat zulke toestanden, t verkoopt gewoon beter en zeker aan onwetenden)

Lexvandoef
10 juli 2005, 19:40
Ik denk inderdaad dat ze bedoelen dat deze de duo versie is van een andere versterker die ze ook verkopen.
Ik heb ook over die andere gespeeld en ik vond deze gewoon mooier klinker, een beetje opener.
En ik weet wel dat 150W niet twee keer zo hard is als 75W. :razz: Scheelt maar iets van 3dB ofzo :wink:

Bates15
10 juli 2005, 20:05
3dB is al een verdubbeling van de geluidsdruk!

Lexvandoef
10 juli 2005, 20:06
Ok dat wist ik dan weer niet :-D

Grave Fillé
11 juli 2005, 08:39
Watt zegt toch meer iets over geluidskwaliteit op hogere volumes? Hoe hoger het wattage hoe beter de kwaliteit van het geluid op hoge volumes. (correct me if im wrong..)

Lord Abortion
11 juli 2005, 09:04
Wattage is gewoon je vermogen. Hoe meer Watt, hoe meer headroom en idd een zuiverdere klank op hoog volume.

En al die mensen die steeds maar blijven zagen van "een dubbel wattage is niet veel luider, slechts 3dB meer" leer er eens mee leven dat +3dB een dubbele geluidsdruk betekent. Om het als mens als dubbel zo hard te ervaren heb je ongeveer +10dB nodig, maar dubbel wattage = dubbele geluidsdruk. En ja, dat is "maar" 3dB.

Vampire
11 juli 2005, 10:36
Eh, sorry als ik dit fout heb, want ik heb er weinig verstand van, maar 3db, waar hebben we het over? als het waaien van bladeren over straat al 20dB voor zijn rekening neemt...? dan is 3dB nauwelijks waarneembaar toch?

Fumi SG
11 juli 2005, 11:14
3 dB is een verdubbeling van het volume! :wink: