PDA

View Full Version : [alweer een waarde vraag] opgewaardeerde ibanez RG 560



renier
9 juli 2005, 20:09
Hallo Mensen,

ik zit met een klein dilemma. ik heb een RG 560, waar ik behoorlijk wat werk en geld ingestoken heb, maar na een paar jaar werk ik dat ik toch meer heb met de klassiekere modellen. de verkoop in ermee dus. ik heb nu echter geen flauw idee wat ik ervoor kan vragen. qua kwaliteit, bespeelbaarheid en geluid is het een topper (zitten seymour duncans in, en alle bedrading is vervangen), en als je dus naar de vroegere nieuwprijs, kwaliteit en duurzaamheid kijkt, zit je in de klasse van 800 euro. maar aan de andere kant is de vraag naar RG's nogal laag op dit moment, en daarnaast krijg je voor aftermarket parts nooit je geld terug. het is even van belang dat ik een reeele prijs hoor, want objecten boven de 200 euro kosten geld op marktplaats, en ik wil voorkomen dat ik hem erin zet voor een te hoge prijs, en straks geen bod heb en alleen maar mag betalen.

Ik snap dat dit als een verkapt verkoop topic klinkt, maar echt waar: ik wil alleen even de mening van de kenners horen, zodat ik deze gitaar via andere kanalen tegen een mooie prijs snel kan verkopen.

specs:

Ibanez RG560
Made in Japan
EDGE brug & toplocks
Gotoh Tuners
usa made pots en wiring

elementen:
brug: Dimarzio super distortion zebra
middle: seymour duncan SSL-1 rw/rp
nek: Seymour duncan Jeff Beck Junior

Afwerking:
in 03 opnieuw gespoten inclusief headstock.
PICS:
foto 1 (http://members.home.nl/renierh/rg_1.jpg)
foto 2 (http://members.home.nl/renierh/rg_2.jpg)
foto 3 (http://members.home.nl/renierh/rg_3.jpg)
alvast bedankt!

guitardude
9 juli 2005, 20:21
Ik heb me god geen idee wat zoiets waard is maar je kunt hem ook op speurders.nl plaatsen (waarde maakt niet uit) en natuurlijk de gitaarmarkt van deze site. En je kunt hem ook gewoon op marktplaats zetten zonder te betalen en dan vragen te bieden via mail. :D

renier
9 juli 2005, 20:51
dat ga ik in elk geval doen, merci!

AART
9 juli 2005, 21:29
ik heb mijn rg 750 met ook veel aanpassingen verkocht voor ruim 400 euro.

hier moet je wel 300 minimaal voor kunnen krijgen, mits de lak goed gedaan is, op de foto ziet het er wel zo uit.

ik geef je er altijd nog 200 voor als je geen koper vind.

PS: Deze gitaren zijn echt van zeer goede kwaliteit als ze nog in goede tot perfecte staat bevinden. je moet soms even wachten tot je mensen tegen komt die dat weten maar dan krijg je er meestal wel een goede prijs voor.
Maar je moet vooral geduld hebben.

Maar zet hem op gitarmarkt, speuders en 2ehands.nl

Daar hoef je bij allemaal niks te betalen

BLOK182
9 juli 2005, 21:32
Ik zou tellen 300 voor de gitaar in goede staat en 100 voor de aanpassingen, als je der een leuke case bij hebt kan je der denk ik 400 voor vragen.

vulvasonic
9 juli 2005, 23:10
Je ziet al aan de antwoorden dat het moeilijk is om hier een goed antwoord op te geven. Ik vind zelf dat je hier makkelijk 500 euro voor mag vragen. En eigenlijk is dat niet eens zo veel.

Ik heb mijn RG570EX enige tijd geleden verkocht voor 450. In het begin reageerden alleen maar lolbroeken die 200 of 300 euro boden. Daar wilde ik het absoluut niet voor verkopen. Maar vroeg of laat komt er toch iemand die weet wat ie wil, weet wat ie voor het geld kan krijgen en weet dat jouw gitaar voor hem de beste koop is. Kwestie van geduld dus.

Succes ermee.

AART
9 juli 2005, 23:49
Je ziet al aan de antwoorden dat het moeilijk is om hier een goed antwoord op te geven. Ik vind zelf dat je hier makkelijk 500 euro voor mag vragen. En eigenlijk is dat niet eens zo veel.

Ik heb mijn RG570EX enige tijd geleden verkocht voor 450. In het begin reageerden alleen maar lolbroeken die 200 of 300 euro boden. Daar wilde ik het absoluut niet voor verkopen. Maar vroeg of laat komt er toch iemand die weet wat ie wil, weet wat ie voor het geld kan krijgen en weet dat jouw gitaar voor hem de beste koop is. Kwestie van geduld dus.

Succes ermee.

500 is wel erg veel, maar 400 wel.

nla0079
10 juli 2005, 11:45
ZEKER 450, met koffer zou zeker tot 500-550 moeten lukken (afhankelijk van de kwaliteit van't spuitwerk, maar dat lijkt me geen issue...)
PS: als-ie sharktooths had gehad, had ik meteen 500 geboden... :wink:

Ethere
10 juli 2005, 11:50
he, heeft deze gitaar al niet eens op marktpaats gestaan?
Zelfde kleur overgespoten, ook andere pups.
dacht dat er toen wat van 475 voor gevraagd werd, of was jij dat ook toevallig :)

AART
10 juli 2005, 12:27
ZEKER 450, met koffer zou zeker tot 500-550 moeten lukken (afhankelijk van de kwaliteit van't spuitwerk, maar dat lijkt me geen issue...)
PS: als-ie sharktooths had gehad, had ik meteen 500 geboden... :wink:

damn, ik had laatst een rg 750 staan, met sharktooth, die had je voor 500 wel mogen hebben hoor :wink: .

renier
10 juli 2005, 14:56
bedankt voor alle reacties!

volgens mij heeft deze nog nooit op marktplaats gestaan. spuitwerk is prima uitgevoerd, zit alleen een klein drupje ergens bij de bovenste horn. valt niet erg op. verder natuurlijk wat kleine butsjes aan de achter/onderkant van gebruik, maar niets ernstigs. zit inderdaad een koffer bij.

wat ik zelf inderdaad jammer vindt is dat de kenners weten wat voor een kwaliteit we het hier over hebben: japans, edge brug, duncans, etc. maar de leek zal mischien eerder een brakke richwood kopen voor de helft, omdat die er cooler uitziet, terwijl de kenners zo'n gitaarwel nieuw kopen.

ik zal hem in ieder geval incl. koffer voor 449,- op de sites gooien! iedereen bedankt voor de snelle reacties!

Jeanken
10 juli 2005, 15:10
Ik denk dat kenners makkelijker tweedehands kijken, net omdat het kenners zijn en ze dus minder te vrezen hebben van bedrog en ook weten dat een gitaar met een krasje niet je klank verkloot maar je makkelijk 100en euro's goedkoper aan een gitaar helpen..

renier
10 juli 2005, 21:43
hij staat erop, bedankt voor de hulp...