PDA

View Full Version : Goede Semi Hollowbody Gitaar...??!!



Axelll
9 juli 2005, 18:01
Heeey sinds kort ben ik helemaal gevallen voor de semi hollowbody gitaren....ik heb veel gehoord dat ze erg veelzijdig zijn en dat je van een lekker partijtje rock n roll ook (hard) rock der op kan spele...dit vind ik helemaal ideaal!!

Weet iemand een goed goedkoper Merk voor mij die dit soort gitaren verkoopt? Ga niet zeggen van ga naar je plaatselijke gitaarboer want die zit 1 uur met de auto verder :wink:

Dussee....suggesties iemand?? Bij voorbaat dank....

Axel...

vulvasonic
9 juli 2005, 18:06
Kijk eens op de site van Ibanez. Ik heb er zelf geen enkele ervaring mee, maar ik hoor er veel positieve verhalen over en hun aanbod is zeer groot.
En je hebt daarmee een Ibanez, geen kopie van het een of ander.

Axelll
9 juli 2005, 18:09
Kijk eens op de site van Ibanez. Ik heb er zelf geen enkele ervaring mee, maar ik hoor er veel positieve verhalen over en hun aanbod is zeer groot.
En je hebt daarmee een Ibanez, geen kopie van het een of ander.

Heb gekeke...mooie gitaren....:) Iemand ervaring hiermee???

Andere merken??? :razz:

RS-Rik
9 juli 2005, 18:43
Epiphone ES335... da's een lekker ding, meer rock n roll dan de Ibanez Artcore series (allebij eens bespeelt)

up-guitarman
9 juli 2005, 18:53
- Richwood (dat is pas een "goedkoper" merk :wink: )
- Gretsch Electromatic hollowbody (Iets duurder maar zeer goeie gitaren)
- ...

LIGNUMdrummerke
9 juli 2005, 19:26
Epiphone ES335... da's een lekker ding, meer rock n roll dan de Ibanez Artcore series (allebij eens bespeelt) sheratonII niet te vergeten, dan heb je een epiphone model en geen gibson-kloon. speelt zeer lekker en niet duur! een les paul is ook hollow-body en heb je ook in alle prijsklassen en merken, speelt iets zwaarder dan een ES of een sheraton (dit zijn in principe jazz-gitaren)

BLOK182
9 juli 2005, 19:39
Ibanez Artcore is voor de kleine beurs een goede keuze vind ik. Gretsch heeft naast de stikdure serie ook een wat betaalbaardere, aziatische serie. En idd Epiphone is ook lang niet gek.

wietse
9 juli 2005, 19:57
een les paul is ook hollow-body

weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt maar dat klopt dus niet, die dingen zijn zo massief als maar kan.
alleen de supreme is geloof ik chambered, dus deels hol(klank kamers), maar dan kan je een strat met een zwembad routing ook wel hol kan noemen :-D .

Random_hero
9 juli 2005, 20:01
What about Richwood hollowbodies? Ik heb zelf geen ervaring met Richwood, maar ik weet wel dat ze best cheap hollowbodies maken. Ik zit nl. ook al een tijdje te gassen op een hollowbody voor erbij, maar ik vind een SheratonII voor bijna 700 euro wel erg veel (alhoewel ik m wel erg mooi vind! :P)

Scip
9 juli 2005, 20:04
Eej.. ik heb hetzelfde, mij lijken ibanez wel wat. Of die ES 335 kopie van Richwood. Maar hier in de buurt zijn haast geen ibanez hollowbodys te vinden (niet die ik mooj vind). Iemand ervaring mee?

LIGNUMdrummerke
9 juli 2005, 20:45
What about Richwood hollowbodies? Ik heb zelf geen ervaring met Richwood, maar ik weet wel dat ze best cheap hollowbodies maken. Ik zit nl. ook al een tijdje te gassen op een hollowbody voor erbij, maar ik vind een SheratonII voor bijna 700 euro wel erg veel (alhoewel ik m wel erg mooi vind! :P)

sheratonII voor 700euro? ok in keymusic in sint-niklaas staat ie nu 450, vlug maar eentje halen dan :o

waayer
9 juli 2005, 23:59
als je echt een hollowbody wilt moet je eens kijken naar een washburn j6
goede gitaar en betaalbaar ik heb hem zelf ook en ben er zeer tevreden over. ik denk dat je ze voor zo'n 500 á 600 euro wel kunt vinden.
alleen zit er wel een groot verschil in hollow body en semi hollow body
voor rock zal je toch meer moeten kijken naar een semi hollow body al was het alleen al voor de feedback die je krijgt met een hollowbody
maar daar ben je ook op zoek naar las ik dus zou ik inderdaad naar een ibanez gaan kijken zeker gezien de prijzen van deze kun je je daar geen buil aan vallen.
Maar laat je jezelf niet gek maken met de richwood hype die hier heerst
hoewel ik eerst ook van plan was om er een aan te schaffen omdat ze er zeker gelikt uitzien heb ik het toch maar niet gedaan zeker niet omdat ze voor de hollow en semi hollowbody's van richwood toch veel te veel geld vragen
dan kun je beter voor dat geld een ibanez of epiphone kopen die volgens mij kwalitatief beter zijn dan richwood.

LIGNUMdrummerke
10 juli 2005, 00:24
+1 of toch maar 0.75? want ment richwood is het denk ik gewon een kwestie van geluk hebben, net als met epi...

Javaca
10 juli 2005, 01:43
What about Richwood hollowbodies? Ik heb zelf geen ervaring met Richwood, maar ik weet wel dat ze best cheap hollowbodies maken. Ik zit nl. ook al een tijdje te gassen op een hollowbody voor erbij, maar ik vind een SheratonII voor bijna 700 euro wel erg veel (alhoewel ik m wel erg mooi vind! :P)

Ik heb een richwood 335.
Een vrij goede gitaar met een zeer goede p/k verhouding. Lekker geluid, prima afwerking. Het enige wat wat schort is de electronica en de hardware (vooral die tune-o-matic ziet er wat cheap uit )

LIGNUMdrummerke
10 juli 2005, 01:50
die tune-o-matics van epiphone zijn ook niet alles heb ik zonet ondervonden.... wil ik de actie van men LP wat verlagen, begint dat verrekte ding gewoonweg te splinteren..... ah well ik ga m toch customizen.... alleen zal t nu dus wat sneller zijn dan gepland..... (daar gaat men versterker :cry: ) iemand merken en prijzen voor een goeie brug, tailpiece, tuners en HB-covers, strap buttons? liefst nog goud ook en in België

Braindead
10 juli 2005, 13:17
Heb gisteren bij TAGS ff op een Richwood gespeelt. Een Semi Hollow body wel te verstaan. Er gaan zo veel verhalen de ronde over dit merk dat ik er toch even op moest spelen. Ingeplugged heb ik hem niet, maar ik vond het er heel erg goed uit zien. Verlijmde hals body. Mooi hout... En voelde heel stevig/solide aan. Bespeelbaarheid was echt goed. Lekker stevig geluid ook (onversterkt).

Kortom volgen mij een goed gitaartje. Heb alleen de prijs er niet van, maar die schijnt erg mee te vallen. Check hem eens zou ik zeggen.

En de hardware zal naar alle waarschijnlijkheid wel iets minder zijn, maar die kun je altijd nog upgraden. :wink:

Axelll
10 juli 2005, 21:20
wooow bedankt allemaal voor jullie reacties!!!!

Heeft iemand sites waar deze gitaren op staan?? Ik hoorde dat de duitse winkels stukken goedkoper zijn...maar de enige site die ik weet is www.musik-produktiv.com....welke zijn der nog meer??? :)

Jeanken
10 juli 2005, 21:54
Deusenberg zijn ook supergitaren, enkele Duitse sites zijn: www.rockinger.de www.musicstorekoeln.de/ en dat is eigenlijk alles dat ik zo vanbuiten kan noemen..
Google is ff.
Edit: Ok, Deusenberg hoort niet bij dat goedkope plaatje van je, een Epiphone Wildcat lijkt me ook wel een lekker ding.

vulvasonic
10 juli 2005, 22:20
- Gretsch Electromatic hollowbody

Een Gretsch is natuurlijk altijd superstoer (vind ik). 8-)

Scip
10 juli 2005, 22:28
gretsch, wel een beetje duur: :x

vulvasonic
10 juli 2005, 22:31
gretsch, wel een beetje duur: :x

Een beetje heel erg duur. Maar Gretsch heeft ook een budget serie. En de gitaren uit die serie kunnen mij behoorlijk overtuigen. Ze hebben in ieder geval veel meer stijl en klasse dan budgetseries van andere grote merken.

Axelll
10 juli 2005, 22:49
Dankjullie wel voor alle reacties!!!

Meerdere zijn natuurlijk welkom!!!!!!!! :razz:

jamar
11 juli 2005, 15:19
Ga eens bij Mupo aan de Oude Veiling in Zwaag (Hoorn) kijken dat is volgens mij maar 20 minuten rijden van Obdam, ze hebben daar een aantal mooie (semi) hollow body gitaren.

harrie-beton
11 juli 2005, 16:13
In je eerste post noem je hard rock, dat gaat niet werken op hollow body, hij gaat bij een hoog volume snel rondzingen..

Het zijn gitaren voor blues, jazz en lichte rock mits niet te hard..

ps ik heb een Ibanez Artcore, een Georrge Benson replica. Prima kwaliteit voor de 400 euro.

Axelll
11 juli 2005, 21:32
In je eerste post noem je hard rock, dat gaat niet werken op hollow body, hij gaat bij een hoog volume snel rondzingen..

Het zijn gitaren voor blues, jazz en lichte rock mits niet te hard..

ps ik heb een Ibanez Artcore, een Georrge Benson replica. Prima kwaliteit voor de 400 euro.

Een maat van me heeft een Ibanez Artcore....die speelt er onder andere bands als The Hives-Bloc Party-The Killers-Razorlight op...maar ook shit als Foo Fighters en Alter Bridge....klinkt op zich wel lekker alleen bij hoge distortion klint het wat...ja hoe zeg je dat...niet lekker... :) voor de rest wel mooi gitaartje...moet kijke of ik oowk zon eentje kan krijge voor mooi prijsje :wink:

mayniac
11 juli 2005, 22:13
In je eerste post noem je hard rock, dat gaat niet werken op hollow body, hij gaat bij een hoog volume snel rondzingen..

Het zijn gitaren voor blues, jazz en lichte rock mits niet te hard..

Ach, mits je een semi-hollow body neemt moet het best lukken. Bands als Foo Fighters, Queens of the Stone Age, The Strokes, Oasis, Kings of Leon, etc, etc spelen ook op dit soort gitaren.

defecto
12 juli 2005, 03:49
Richwood RE-400 Wine Red *kwijl*

Maar eens kijken of hij hier staat 8-)

harrie-beton
12 juli 2005, 09:30
Ach, mits je een semi-hollow body neemt moet het best lukken.

Dan zal dat het verschil zijn, de George Benson is niet semi hollow maar hollow..
Er zit wel een mooie "knor" in als je hem laat scheuren.


Rockabilly

jpb
12 juli 2005, 10:21
Heeey sinds kort ben ik helemaal gevallen voor de semi hollowbody gitaren....ik heb veel gehoord dat ze erg veelzijdig zijn en dat je van een lekker partijtje rock n roll ook (hard) rock der op kan spele...dit vind ik helemaal ideaal!![....]
Het is me nog steeds niet duidelijk wat je met semi-hollow bedoelt. Je hebt de volledig holle "thinlines"; eigenlijk hetzelfde als een gewone full-body jazzgitaar (bv ES-175), maar dan dunner, en je hebt de semi-acoustische met een houtblok in de klankkast (bv ES-335). Dit lijkt me de eerste stap om te beslissen.

Axelll
12 juli 2005, 12:40
Heeey sinds kort ben ik helemaal gevallen voor de semi hollowbody gitaren....ik heb veel gehoord dat ze erg veelzijdig zijn en dat je van een lekker partijtje rock n roll ook (hard) rock der op kan spele...dit vind ik helemaal ideaal!![....]
Het is me nog steeds niet duidelijk wat je met semi-hollow bedoelt. Je hebt de volledig holle "thinlines"; eigenlijk hetzelfde als een gewone full-body jazzgitaar (bv ES-175), maar dan dunner, en je hebt de semi-acoustische met een houtblok in de klankkast (bv ES-335). Dit lijkt me de eerste stap om te beslissen.

Bij gitaartest staat de Duesemberg Starplayer TV...daarin word hij beschreven als semi-hollow body gitaar...met een massief tussen stuk...ook zeggen ze daarin dat hij goed is voor blues en jazz maar ook voor rock en zelfs voor punk...zon gitaar zoek ik...! :razz:

Scip
12 juli 2005, 22:12
Zo een zoek ik ook:-) .. alleen liever íets goedkoper als het kan :roll:

episua
13 juli 2005, 00:07
Het blijft een hele persoonlijke zaak wanneer je een hollow body wil kopen.
Zelf ben ik begonnen op een Aria Pro 2 es335 model.
Vervolgens een Epiphone Wildkat en daarna heb ik een Ibanez artcore gekocht.
De Epiphone en de Ibanez zijn toch heel verschillende gitaren.
De Ibanez van mij is volledig hollow body en de Epiphone niet.
Clean klinkt de Epiphone mooier/helderder terwijl de Ibanez met distortion e.d. minder feedback geeft dan de Epiphone.
Qua constructie wint de Ibanez het maar toch blijft de Epiphone gewoon wat chiquer.
Die nieuwe aziatische gretsch gitaren vond ik zowel qua bouw als bespeelbaarheid niet geweldig. De klank is wel super.

Axelll
13 juli 2005, 11:18
Het blijft een hele persoonlijke zaak wanneer je een hollow body wil kopen.
Zelf ben ik begonnen op een Aria Pro 2 es335 model.
Vervolgens een Epiphone Wildkat en daarna heb ik een Ibanez artcore gekocht.
De Epiphone en de Ibanez zijn toch heel verschillende gitaren.
De Ibanez van mij is volledig hollow body en de Epiphone niet.
Clean klinkt de Epiphone mooier/helderder terwijl de Ibanez met distortion e.d. minder feedback geeft dan de Epiphone.
Qua constructie wint de Ibanez het maar toch blijft de Epiphone gewoon wat chiquer.
Die nieuwe aziatische gretsch gitaren vond ik zowel qua bouw als bespeelbaarheid niet geweldig. De klank is wel super.

Hoe duur zijn die aziatische gretsch gitaren dan ongeveer? en geeft die als de ibanez wel mooie distortion en ook mooi clean?? :)

almarvk
13 juli 2005, 11:26
Greg Bennett (Samick) maakt nu ook mooie hollowbody gitaren. De Royale serie schijnen behoorlijk goed te zijn voor een mooie prijs. Ik zit er nog steeds aan te denken om er 1 te kopen...

http://www.samickguitar.com/electricportal_royale.html

Axelll
13 juli 2005, 11:31
Greg Bennett (Samick) maakt nu ook mooie hollowbody gitaren. De Royale serie schijnen behoorlijk goed te zijn voor een mooie prijs. Ik zit er nog steeds aan te denken om er 1 te kopen...

http://www.samickguitar.com/electricportal_royale.html

Zijn dat ook gitaren waar je een behoorlijke distortion geluid uit kan krijgen...dat niet te 'modderig' word?? denk aan geluiden als: queens of the stoneage maar ook als The Hives en Kings Of Leon!!

ToTaL FaKe
13 juli 2005, 11:49
koop dan gelijk een Les paul, weetje zeker dat je goed zit :wink:

...rock...
13 juli 2005, 11:54
koop dan gelijk een Les paul, weetje zeker dat je goed zit :wink:
een les paul florentine is een semi hollowbody gitaar als ik me niet vergis.Wel rete duur!

almarvk
13 juli 2005, 12:19
Zijn dat ook gitaren waar je een behoorlijke distortion geluid uit kan krijgen...dat niet te 'modderig' word?? denk aan geluiden als: queens of the stoneage maar ook als The Hives en Kings Of Leon!!

Ik zou het niet weten :) Ik heb ze nog niet getest, maar alleen verhalen over gehoord. Ik kan niet asap bij mij in de buurt ze testen en ik keb ze alleen nog maar in Utrecht gezien bij Stafhorst... Ik hoop dat ze een meer dan behoorlijk distortion geluid hebben, anders heb ik er zelf ook vrij weinig aan :)

bram123
13 juli 2005, 12:48
staffhorst is echt een ramp.

almarvk
13 juli 2005, 13:24
Vaak wel ja. De keren dat ik kwam werd ik geholpen door iemand die amper Nederlands sprak of door iemand die eigenlijk geen tijd voor je had. Maarjah, ze hebben er wel mooie spulletjes staan :)

episua
13 juli 2005, 16:53
@Axelll: De Ibanez is clean ook erg mooi hoor. Die gretsch gitaren komen ongeveer op +- €700,-
De Ibanezjes op +- € 400,-
De Epiphone op +- € 600,-

Het lijkt mij dat je graag veel met distortion wil spelen.
Koop dan de bovenstaande gitaren gewoon niet.
Of een Les Paul of als je toch een hollow body wil, een es335 (aangezien hun masieve balk hebben ze dezelfde sustain als bv een les paul en minder feedback).
Check dan deze types eens:

De Ibanez AS83
http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pict/AS83_VLS_13_01.jpg

De Epiphone Es335 Dot
http://image.www.rakuten.co.jp/gakkiwatanabe/img1041420587.jpeg

Axelll
13 juli 2005, 20:09
@Axelll: De Ibanez is clean ook erg mooi hoor. Die gretsch gitaren komen ongeveer op +- €700,-
De Ibanezjes op +- € 400,-
De Epiphone op +- € 600,-

Het lijkt mij dat je graag veel met distortion wil spelen.
Koop dan de bovenstaande gitaren gewoon niet.
Of een Les Paul of als je toch een hollow body wil, een es335 (aangezien hun masieve balk hebben ze dezelfde sustain als bv een les paul en minder feedback).
Check dan deze types eens:

De Ibanez AS83
http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pict/AS83_VLS_13_01.jpg

De Epiphone Es335 Dot
http://image.www.rakuten.co.jp/gakkiwatanabe/img1041420587.jpeg

Hier heb ik rete veel aan...dankjewel!! 8-)

Axelll
13 juli 2005, 20:12
De Ibanez AS83
http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pict/AS83_VLS_13_01.jpg

De Epiphone Es335 Dot
http://image.www.rakuten.co.jp/gakkiwatanabe/img1041420587.jpeg

Welke van deze 2 gitaren is bijdeweg beter? ik vind qua uiterlijk de epiphone veel mooier 8-) !

Scip
13 juli 2005, 20:57
@Axelll: De Ibanez is clean ook erg mooi hoor. Die gretsch gitaren komen ongeveer op +- €700,-
De Ibanezjes op +- € 400,-
De Epiphone op +- € 600,-

Het lijkt mij dat je graag veel met distortion wil spelen.
Koop dan de bovenstaande gitaren gewoon niet.
Of een Les Paul of als je toch een hollow body wil, een es335 (aangezien hun masieve balk hebben ze dezelfde sustain als bv een les paul en minder feedback).
Check dan deze types eens:

De Ibanez AS83
http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pict/AS83_VLS_13_01.jpg

De Epiphone Es335 Dot
http://image.www.rakuten.co.jp/gakkiwatanabe/img1041420587.jpeg

bdoel je nu dat je met die onderste twee dus wel distortion kan spelen? :oops:

Ash ketchum
13 juli 2005, 21:08
Die ibanez heb ik gehad en is zekers goed te gebruiken met een ds-1 en sd-1, maar ik vind ze een beetje dof klinken, komt waarschijnlijk door de elementen.
Zo'n Epiphone vind ik altijd een soort van dooie tijdens het benden. Misschien had ik waarschijnlijk net een slecht exemplaar.
Maar het is gewoon een kwestie van proberen :wink:

hoofd
13 juli 2005, 22:00
Dijkman Muziek heeft nu trouwens de Epi Sheraton II in de aanbieding voor 557 euro...naar mijn mening mooier dan de Dot.
http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/images/sheraton_epi.jpg
Ik heb er zelf 1 (natural finish) en vind het een erg lekkere gitaar, in combinatie met een RAT distortion krijg ik er een lekker smerig punk/grunge geluid uit, waar je je denk ik als QOTSA fan wel in kan vinden.

vulvasonic
13 juli 2005, 22:52
Dijkman Muziek heeft nu trouwens de Epi Sheraton II in de aanbieding voor 557 euro...naar mijn mening mooier dan de Dot.
http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/images/sheraton_epi.jpg
Ik heb er zelf 1 (natural finish) en vind het een erg lekkere gitaar, in combinatie met een RAT distortion krijg ik er een lekker smerig punk/grunge geluid uit, waar je je denk ik als QOTSA fan wel in kan vinden.

Hoofd heeft gelijk.
De Sheraton II is een gitaar met een eigen identiteit. De dot is niet veel meer dan een budget uitvoering van de Gibson ES-335. Het verschil tussen die twee is bijna niks, maar qua uitstraling zeikt de Sheraton de Dot over de kop, om me maar eens belachelijk uit te drukken.
Die bovenste (de naturel uitvoering) is zelfs zo mooi, dat ik 'm er graag bij zou willen hebben, naast mijn Gibson. Retemooi zelfs!

Hee Hoofd, ziet ie van jou er ook zo uit?
Dan zul je wel een fortuin aan tissues kwijt zijn, of niet? :D

goeroezeboe
14 juli 2005, 03:28
prijsverschil tussen dot & sheraton is wel al de moeite (150 à 200€)
ik denk dat ik ne ibanez artcore af 85 ga kopen

http://www.musicstorekoeln.de/en/global/3_44_GHALB_188_GIT0005324-001/0/0/0/detail/images/artikel/medium/GIT0005324-001
kost minder dan 400€ en ziet er ,naar mijn mening, toch zalig uit :p

belangrijkste reden waarom ik toch blijf twijfelen, is dat ik liever een tweedehands gitaar zou kopen* en deze heb ik eigenlijk nog nooit 2de hands zien staan.

* wie droomt er nu niet van een normalerwijze onbetaalbare gitaar (met een of ander dom mankement, genre kras of deuk in lak) aan uitzonderlijk verlaagde prijs toch te kunnen kopen?

ps. die sheraton zie ik ook wel zitten :p

Axelll
14 juli 2005, 12:56
Dijkman Muziek heeft nu trouwens de Epi Sheraton II in de aanbieding voor 557 euro...naar mijn mening mooier dan de Dot.
http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/images/sheraton_epi.jpg
Ik heb er zelf 1 (natural finish) en vind het een erg lekkere gitaar, in combinatie met een RAT distortion krijg ik er een lekker smerig punk/grunge geluid uit, waar je je denk ik als QOTSA fan wel in kan vinden.

kijk dat zoek ik.... :)

LIGNUMdrummerke
14 juli 2005, 14:00
godver pfffff doe me nou ni nog meer twijfelen he tussen nieuwe amp of nieuwe gitaar! sheratonII staat bij keymusic voor maar 450!!!!! :cry:

hoofd
14 juli 2005, 14:47
Hee Hoofd, ziet ie van jou er ook zo uit?
Dan zul je wel een fortuin aan tissues kwijt zijn, of niet? :D

Dat sowieso al, familiepakken gaan er hier doorheen :D

Die van mij ziet er ook zo uit, plus een bigsby erbij, en ZONDER die lelijke E op de slagplaat (zorgvuldig eraf gepoetst). Ik ben nog van plan alle hardware te verchromen (al 't goed eraf poetsen, op de brug en pupcovers begon 't toch al te vervagen, en tele-style knoppen) en een doorzichtige slagplaat te maken met eronder een mooie sticker van een fifties/sixties pin-up queen (Betty!) :)

vulvasonic
14 juli 2005, 19:31
Hee Hoofd, ziet ie van jou er ook zo uit?
Dan zul je wel een fortuin aan tissues kwijt zijn, of niet? :D

Dat sowieso al, familiepakken gaan er hier doorheen :D

Die van mij ziet er ook zo uit, plus een bigsby erbij, en ZONDER die lelijke E op de slagplaat (zorgvuldig eraf gepoetst). Ik ben nog van plan alle hardware te verchromen (al 't goed eraf poetsen, op de brug en pupcovers begon 't toch al te vervagen, en tele-style knoppen) en een doorzichtige slagplaat te maken met eronder een mooie sticker van een fifties/sixties pin-up queen (Betty!) :)

En heb je daar foto's van (zonder klodders)?
En dan begrijp je natuurlijk dat ik daarmee bedoel dat je die foto's hier even laat zien

Daniël_san
14 juli 2005, 19:57
van Ska's Webshots:
http://image26.webshots.com/27/4/13/2/380341302AyslZM_ph.jpg

hoofd
14 juli 2005, 20:40
Idd, dat is mijn geile gestalte plus de Sheraton, ik zal nog wel uitgebreid pics plaatsen als iets is opge-rockabilly'd 8-)

Axelll
15 juli 2005, 11:37
van Ska's Webshots:
http://image26.webshots.com/27/4/13/2/380341302AyslZM_ph.jpg

Geile gitaar!!!!!!!!! :o

Scip
15 juli 2005, 14:50
Ik heb vandaag een richwood ES 335 kopie vergeleken met een Ibanez van de artcore serie (geen idee welke)

Die richwood had meer hoog dan de ibanez, maar ze klonken allebei wel heel lekker vol. geen last van feedback of ander gepiep met distortion.

ik weet niet welke het voor mij word:S .. ben ik niet over uit

harrie-beton
15 juli 2005, 16:23
je moet echt onhouden of opschrijven welke gitaar je gitaar je test natuurlijk.

er zijn duizenden soorten en misschien wil je een search doen op het internet. als je alleen weet dat het een ibanez gitaar is kom je niet ver!

Axelll
15 juli 2005, 18:33
gnedverderrie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bij de dichstbijzijnde gitaarboer voor mij hebben ze wel die übergeile Epiphone Sheraton II maar...hijs 635 euro!! Das veel meer dan jullie allemaal zeggen.... ook vind ik de kleur niet egt mooi... :oops: maaja als het een kei zalige gitaar is maakt dat ook niet zo veel meer uit he... :)

http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/images/epi_sheraton2_vs.jpg

vulvasonic
15 juli 2005, 18:36
Zeg dan dat je de gitaar veel goedkoper hebt gezien en dat je best bereid bent ietsje meer te betalen, maar zeker niet zoveel.

Ik vind de naturelle uitvoering trouwens inderdaad mooier.

Axelll
15 juli 2005, 18:37
Overheen gekeken....ze hebbe em in Ebony-Natural (die wil ik!!Die wil iK!!! die wil ik!!) en sunburst!

Axelll
15 juli 2005, 18:39
Zeg dan dat je de gitaar veel goedkoper hebt gezien en dat je best bereid bent ietsje meer te betalen, maar zeker niet zoveel.

Ik vind de naturelle uitvoering trouwens inderdaad mooier.

Ahjaa....zoveel geld heb ik niet...maar ik ben bereid om door te spare 8-) zo makkelijk is het niet voor een 13 jarige om 635 euro op te hoeste :(

vulvasonic
15 juli 2005, 18:41
Bij Musik Productiv (Duitsland) izzie 100 euri goedkoper.

hoofd
15 juli 2005, 18:56
En bij Dijkman in Amsterdam is ie 557

Axelll
15 juli 2005, 20:20
Amsterdam is ook niet zo heel ver weg :)

Bouke
16 juli 2005, 00:05
Ik heb een Ibanez Artcore, een rooie met bigsby trem en da's een erg fijn gitaartje. Speelt heerlijk en klinkt ook met standaard pups vrij goed. Ik heb er nu wel andere ingezet omdat ik naar p90 sound aan het bouwen ben maar da's smaak. Voor rond de 400 eurie moet je zo'n ding nieuw toch wel kunnen schaken denk ik. Bij feedback zijn ze wel eens rond de 350 geweest. Veel waar voor je geld! Tja, het artcore-logo is lelijk, maar de gitaar is erg fijn.

Groets,

Bouke

ruezzz
16 juli 2005, 13:20
Ik weet niet of deze de revue al gepasseerd is:

http://www.guitar24.de/de/pro.php?id=4492

Errug lelijk - maar wel cheap...

EpiCenturiesAWAy
16 juli 2005, 13:35
Ik vind em niet zo lelijk hoor. Alleen die headstoch is zeer vies maarja:)
ik wou hem ook lang kopen maarja voor de stijl die ik speel is zo'n hollowbody toch nie zo goed :)

Scip
16 juli 2005, 19:50
Hehe:-) .. eindelijk een "elektrische" gitaar:-D .. het is een Ibanez Artcore AXD 71. Speelt heerlijk, klinkt heerlijk. nu nog effectjes erbij en ik ben helemaal blij:-)

Axelll
17 juli 2005, 16:45
Ik weet niet of deze de revue al gepasseerd is:

http://www.guitar24.de/de/pro.php?id=4492

Errug lelijk - maar wel cheap...

Ik denk dat ik voor de Epiphone Sheraton II gaa... :)

LIGNUMdrummerke
17 juli 2005, 21:23
de studio series zijn bij epi doorgaan niet alles heb ik al willen merken....