PDA

View Full Version : Mod. Strat



Orpheo
9 juli 2005, 17:14
Mijn ideeen voor de strat beginnen steeds duidelijkere vormen aan te nemen, edoch; ik zit met een paar dingen waar ik geen idee van heb hoe dat op te lossen.

in een lijstje:


~ de slagplaat. ik wil een perloid slagplaat, maar dat ik dan wel zelf de gaten erin boor/zaag. bestaan er platen die je zelf zo kunt bewerken, en zo ja? hoeveel KOST dat?

~ ik wil een andere trem erin zetten. Ondanks dat ik een floyd haat vanwege het klemmend mechanisme is het wel stabiel, en kan je er mooi mee duiken. welke floyd raden jullie me aan om in te bouwen, en hoeveel kost ie? en moet daar veel geboord/gefreesd voor worden?

~ lakken. ik wil m zwart hebben. hij is nu nl daphne blue...kan ik gewoon deze kleur opschuren en daar overheen lakken? of dien ik dan alle blauwe lak eraf te bikken, en dan zwart eroverheen te doen? probleem: ik heb geen spuitinstallatie oid. ik kan ook nergens anders spuiten, omdat ik geen ruimtes heb/ken waar dat kan. iemand ideeen?

~ Frezen. Ik heb geen bovenfrees, en die ga ik niet kopen ook! Kan ik bv de ruimtes voor de humbuckers aftekenen en dan dat uithakken met een beitel?

Qua electronica weet ik al hoe dat moet. alleen nog het solderen.

Ik wil eigenlijk alles zelf doen... lijkt me wel zo vet nl.

nickbongers
9 juli 2005, 17:38
ja je hebt wel platen van dat materiaal, backandforth verkoopt t (volgens mij net geen 15 euro) je kan hem even mailen voor een prijsopgave van al zijn producten (vrijwel alles wat je op www.basvandenbroek.com kunt vinden, dus ook floyd rose trems)

floyd rose is veel boren dacht ik,

en met beitel en boormachine lukt het wel hoor :)

Fumi SG
9 juli 2005, 17:41
lijkt mij wel een lastig werkje hoor, alles uitbeitelen. Ik betwijfel het ook of het wel netjes word. Kun je niet van iemand een bovenfrees lenen, er zijn genoeg mensen die zo'n ding hebben??

Orpheo
9 juli 2005, 18:35
ja je hebt wel platen van dat materiaal, backandforth verkoopt t (volgens mij net geen 15 euro) je kan hem even mailen voor een prijsopgave van al zijn producten (vrijwel alles wat je op www.basvandenbroek.com kunt vinden, dus ook floyd rose trems)

floyd rose is veel boren dacht ik,

en met beitel en boormachine lukt het wel hoor :)

in ieder geval heb ik al wel een trem cavity en nog wat andere meuk voor een trem erin zitten. tis denk ik beetje bijklussen. niet teveel..denk ik.

Lightner
9 juli 2005, 18:43
Dat frezen voor de humbucker ruimte kan ook met een dremel. Ik heb 't zelf gedaan met een dremel en een schuurkop daarop. Het duurt wat langer, en door de hitte ontstaat wat rook en schroeiplekken, maar da's geen ramp.

Foto's kun je zien op:
http://home.filternet.nl/~dykstraw/strat.htm
Onderaan de pagina.

Scheelt je dure apparatuur kopen, en je kunt een erg netjes resultaat krijgen. :)

Orpheo
9 juli 2005, 19:14
Dat frezen voor de humbucker ruimte kan ook met een dremel. Ik heb 't zelf gedaan met een dremel en een schuurkop daarop. Het duurt wat langer, en door de hitte ontstaat wat rook en schroeiplekken, maar da's geen ramp.

Foto's kun je zien op:
http://home.filternet.nl/~dykstraw/strat.htm
Onderaan de pagina.

Scheelt je dure apparatuur kopen, en je kunt een erg netjes resultaat krijgen. :)

okay! een dremel-achtig apparaat heb ik nog wel.

besloten: Gotoh-floyd gaat erop! hoppa. gelijk topding erin. omdat er in de body nu dan 6 gaatjes komen te zitten (er zit een vintage style trem op, die rond die 6 schroeven draait) zal ik toch echt dat moeten opvullen, en moeten aflakken. waarom dan niet gelijk ander kleurtje?

hals is overigens wel goed gelakt. daar heb ik geen " klachten" over.

ik maak me alleen zorgen over dat shielden. daar moest ook iets bijzonders mee gebeuren...of niet..ik weet t echt niet meer...

de topkam moet er nu dan ook af. past de nieuwe toplock gewoon, of moet ik dan ook frezen? nou ja, zie ik dan wel....desnoods met t handje netjes bijschuren met een blokkie hout ofzo tot t past.

pfff...HEEL veel werk.....heeeel veel geld....(lees: bijna 450 euro....als ik de trem wil vervangen. anders " maar'' 200 ofzo....tja. Gotoh is duur) maar gelukkig zijn de tuners wel vervangen :P

Orpheo
9 juli 2005, 19:14
Dat frezen voor de humbucker ruimte kan ook met een dremel. Ik heb 't zelf gedaan met een dremel en een schuurkop daarop. Het duurt wat langer, en door de hitte ontstaat wat rook en schroeiplekken, maar da's geen ramp.

Foto's kun je zien op:
http://home.filternet.nl/~dykstraw/strat.htm
Onderaan de pagina.

Scheelt je dure apparatuur kopen, en je kunt een erg netjes resultaat krijgen. :)

okay! een dremel-achtig apparaat heb ik nog wel.

besloten: Gotoh-floyd gaat erop! hoppa. gelijk topding erin. omdat er in de body nu dan 6 gaatjes komen te zitten (er zit een vintage style trem op, die rond die 6 schroeven draait) zal ik toch echt dat moeten opvullen, en moeten aflakken. waarom dan niet gelijk ander kleurtje?

hals is overigens wel goed gelakt. daar heb ik geen " klachten" over.

ik maak me alleen zorgen over dat shielden. daar moest ook iets bijzonders mee gebeuren...of niet..ik weet t echt niet meer...

de topkam moet er nu dan ook af. past de nieuwe toplock gewoon, of moet ik dan ook frezen? nou ja, zie ik dan wel....desnoods met t handje netjes bijschuren met een blokkie hout ofzo tot t past.

pfff...HEEL veel werk.....heeeel veel geld....(lees: bijna 450 euro....als ik de trem wil vervangen. anders " maar'' 200 ofzo....tja. Gotoh is duur) maar gelukkig zijn de tuners wel vervangen :P

prs
9 juli 2005, 20:15
Dat frezen voor de humbucker ruimte kan ook met een dremel. Ik heb 't zelf gedaan met een dremel en een schuurkop daarop. Het duurt wat langer, en door de hitte ontstaat wat rook en schroeiplekken, maar da's geen ramp.

Foto's kun je zien op:
http://home.filternet.nl/~dykstraw/strat.htm
Onderaan de pagina.

Scheelt je dure apparatuur kopen, en je kunt een erg netjes resultaat krijgen. :)

Waar heb je die stratbody met maple top gekocht en hoeveel kostte die?