PDA

View Full Version : Waar moet ik naar kijken?



AnimalFreak
9 juli 2005, 16:53
Ten eerste stel ik me natuurlijk even voor:

Ik ben Desmond Hombergen, 19 jaar en woon in Vlijmen. Ben dol op dieren en volg daarom ook de opleiding Dierverzorging. 8-)

Verder hou ik van muziek. Daarom wil ik leren gitaar te gaan spelen. Ik heb totaal geen verstand van gitaars enz. Maar dat wil ik natuurlijk hier allemaal meer van te weten komen. :D

Ik wil een Akoestische Gitaar gaan aanschaffen (zodra ik geld heb). Nu vraag ik me af wat voor Akoestische Gitaar jullie mij aanraden. En dan voornamelijk gekeken naar het feit dat ik een complete leek ben en student, dus niet zo'n grote portomonee :oops: (gemiddeld 200euro)

Alvast bedankt!

evilpompie
10 juli 2005, 13:54
Tja houd je van pop (staalsnarig) of klassiek (nylonsnarig)? (zo eenduidig is het in het echt niet maar goed...). Gelukkig woon je in Vlijmen dus bij een van de beste gitaarzaken in het land namelijk Luthiers in de Vughtstraat in Den Bosch. Mijn advies: loop daar eens binnen. Die mensen hebben er verstand van en je krijgt bij aankoop 2 jaar garantie inclusief afstelbeurten.
Koop zowiezo een gitaar met een massief bovenblad, 200 euro is wel wat magertjes.
Goede merken: yamaha, blueridge (de goedkope blueridges zijn naar mijn mening de beste kwaliteit/prijs verhouding die ik ooit heb gezien). Ik heb zelf een yamaha staalsnarig en een blueridge br 43 (zie www.sagamusic.com), die laatste is wel 400 euro maar dan heb je ook echt een fantastische gitaar voor het geld. Je kan ook een 2ehands gitaar kopen, is alleen lastig omdat je niet weet waar je op moet letten. Succes!

AnimalFreak
10 juli 2005, 17:18
Ten eerste bedankt voor je antwoord natuurlijk!

Nou wat voor muziek, ja vooral wat popmuziek en rock.

Is daarom beter staalsnarig?

Is dat dan ook veel duurder?

En jah ben een beginner, dus wil eigenlijk niet gelijk een dure gaan kopen.

Nu zag ik toevallig op www.sterrenenfluiten.nl een mooie gitaar staan, de

SX POISON SERIE PDG–VT–LIZZARD
Semi Akoestische Western Gitaar
Voorzien van stalen Martin snaren
Hals en kop met parelmoer fraai ingelegde Lizzard
Volume en Tone regeling op bovenkant gitaar
Inclusief Gig Bag, schouderband en geluidskabel


154.00

http://www.sterrenenfluiten.nl/easyshopmaker/e5_13.jpg

Is dit iets?

evilpompie
10 juli 2005, 21:38
Ik kom natuurlijk niet zomaar met yamaha op de proppen, dat zijn goede gitaren met een goede klank voor een goede prijs. Je hebt helemaal geen versterking nodig als beginner, dat doet de klankkast wel. Misschien is dit iets gezien je bepekte budget:

http://www.musicstorekoeln.de/de/global/3_0_G_0_GIT0007115-001/0/0/0/detail/musicstore.html

is slechts 149 euro ipv de hierboven aangegeven 189, klik op guitars en scroll naar beneden voor de aanbiedingen op de site.