PDA

View Full Version : breken van nieuwe fender snaren



d'oh
9 juli 2005, 16:39
koop ik dinsdag een nieuw setje snaren van fender (.10)
zet ik ze er vandaag op wil ik ze gaan stemmen en aan draaien: ploing
bij A en lage E snaar, de rest wil wel goed, alleen klinken ze gewoon raar, mijn stemapparaat geeft aan dat ze op de juiste toon zijn, alleen zo klinken ze niet

ik was net op zoek naar een alternatief voor ernie ball, dus maar fender is dat in elk geval niet geworden

back to ernie dan maar

AART
9 juli 2005, 16:52
waarschijnlijk foute intonatie dan, was het een andere dikte dan je normaal gebruikt?

d'oh
9 juli 2005, 17:14
nee, gewoon .10
maar waarschijnlijk gewoon twee brakke snaren want de rest van de snaren zijn wel goed, heb net ff opnieuw afgesteld en ze klinken nu al een stuk beter

ik heb de actie van me gitaar ook al omlaag gedraaid :D en dat speelt al een stuk beter

maar gelukkig zijn de ernie ball regualr slinky's alweer onder weg

up-guitarman
9 juli 2005, 17:21
Mm, vreemd ... Buiten het feit dat ik zelf ook EB boven Fender snaren verkies vind ik het toch raar, Fender snaren zijn niet slecht, ik vind enkel dat ze sneller "dood" klinken dan EB.

LIGNUMdrummerke
9 juli 2005, 19:32
waarschijnlijk foute intonatie dan, was het een andere dikte dan je normaal gebruikt?

of een lege batterij, heb ik ook al wel eens voorgehad. dan is volgens je stemapparaat je gitaar wel juist maar in werkelijkheid aiai....

FruscianteFan
9 juli 2005, 21:28
er bestaan meer merken dan EB en Fender (en niet alléén D'addario)

robert-gitarist
9 juli 2005, 21:52
[Spammode on] GHS!! :D [Spammode off]

d'oh
10 juli 2005, 10:57
nee batterij is niet leeg
ik wist inderdaad dat er meer merken waren, alleen als je net een elektrische gitaar hebt, en je vraagt welke snaren je moet hebben dan zeggen ze altijd fender of ernie ball

en ik ben toen gewoon bij ernie ball gebleven

nu wou ik eens wat anders proberen maar dat was dus niet helemaal naar mijn tevredenheid

FruscianteFan
10 juli 2005, 14:36
nee batterij is niet leeg
ik wist inderdaad dat er meer merken waren, alleen als je net een elektrische gitaar hebt, en je vraagt welke snaren je moet hebben dan zeggen ze altijd fender of ernie ballTot nu toe is mij alleen maar afgeraden om op Fendersnaren te spelen.

Jeanken
10 juli 2005, 14:48
Dean Markleys zijn ook wel goed, en superbetaalbaar, ik laat bij een bestelling van Rockinger steeds enkele setjes meekomen, ik denk minder dan 4EUR, kosten hier wel gauw rond de 10EUR denk ik..
Vooral de LTHB's zijn super, maar dat zal wel weer persoonlijk zijn.

joke
10 juli 2005, 14:51
ik raad je aan om de E snaar op stem apparaat te stemmen en dan de rest op gehoor en dan met je stemapparaat te "fine tunen "dan zit de snaar al erg in de buurt van de goeie hoogte en kan er nooit een foute stemming uitrollen!!!
dit is uiteraard ook een goeie trainig voor je ( stem ) gehoor.
succes

joke
10 juli 2005, 14:52
ik raad je aan om de E snaar op stem apparaat te stemmen en dan de rest op gehoor en dan met je stemapparaat te "fine tunen "dan zit de snaar al erg in de buurt van de goeie hoogte en kan er nooit een foute stemming uitrollen!!!
dit is uiteraard ook een goeie trainig voor je ( stem ) gehoor.
succes