PDA

View Full Version : Wiring the backpanels...



swift05
9 juli 2005, 12:55
Ik heb een vraagje over hoe ik m'n apparaten het best kan aansluiten.
Alles is op dit moment aangesloten, en alles werkt prima, maar iets in mij zegt me dat het nog op een andere betere manier kan worden aangesloten.

Ik heb een Engl 930/60 poweramp, een Marshall JMP-1 preamp en een Korg DTR-2000 tuner.

Vroeger had ik een Rocktron Replitone, en die had 2 preamp in's en 2 preamp out's, dit was simpel. Maar de JMP-1 heeft 2 master outs, dus m'n verbinding naar m'n poweramp is logisch. Maar hoe moet ik mijn Korg linken? Welke in- en uitgangen in mijn Korg, en welke in- en uitgangen in mijn JMP-1?

Misschien wat nuttige info: ik wil mijn Korg zo gebruiken dat als ik op de Mute-knop druk, dat ik stil kan stemmen, en ik gebruik de guitar-input in mijn JMP-1, niet van mijn Korg.

Welke crazy guitar-dude kan mij helpen?

Josdevos
9 juli 2005, 14:33
Die korg hang je sowieso best in een uitgang van je preamp die je niet gebruikt. Je signaal erdoor routen en muten lijkt handig maar die racktuners zijn echt tonevreters...

Wil je stil stemmen gebruik je beter een tb A/B switch zoals onder andere de "black box"...

swift05
9 juli 2005, 14:35
Echt?? Ik dacht dat die DTR's net goed waren. Dat die heel weinig aan je geluid veranderen ten opzichte van andere apparaten.

En ik denk dat ik gewoon de Korg in de effectsloop ga hangen. Goed idee?

1959SLP
9 juli 2005, 15:19
Die korg hang je sowieso best in een uitgang van je preamp die je niet gebruikt. Je signaal erdoor routen en muten lijkt handig maar die racktuners zijn echt tonevreters...

Wil je stil stemmen gebruik je beter een tb A/B switch zoals onder andere de "black box"...

+1. In je signaal zetten is `t echt een tonesucker. Ik heb m zelf dan ook in de headphone/ dir.rec. out zitten. Dan maar zonder mute.

swift05
9 juli 2005, 15:30
Ik heb m zelf dan ook in de headphone/ dir.rec. out zitten. Dan maar zonder mute.

Die in- en uitgangen heb ik niet in de JMP-1.

vinni
9 juli 2005, 17:50
Zeg....

T'is toch zo dat er een programeerbare FX-loop op die JMP zit?
Waarom hang je de FX-send niet aan de ingang van je tuner, maak je een patch op je JMP waarin de FX-send 100% is. Doordat je geen FX-return hebt zal je, na het kiezen van deze patch kunnen tunen zonder dat er geluid is.
Deze patch kan je dan weer toewijzen aan een patch op je midicontroller.
Ga dr wel vanuit dat je er 1tje gebruikt.

Vinni

doncker
9 juli 2005, 18:05
Idd, zoals vinni het zegt kun je het gemakkelijk doen.

swift05
9 juli 2005, 18:29
Ik heb idd een FCB1010.

Dus ik maak gewoon de link naar m'n tuner (send), maar geen return.
Dan maak ik een preset in m'n geheugen om te stemmen.

Heb ik het goed?

vinni
9 juli 2005, 21:11
Yep,

Gewoon alle mogelijkheden benutten die jou apparatuur je biedt.
Kost je dus verder geen cent.....geen A/B boxen e.d......

Vinni

skabouter
10 juli 2005, 01:46
Ik heb idd een FCB1010.

Dus ik maak gewoon de link naar m'n tuner (send), maar geen return.
Dan maak ik een preset in m'n geheugen om te stemmen.

Heb ik het goed?

umm ja, probeer het, en je weet het :) maar idd, dat van vinni zou ik ook doen ! beste manier !

1959SLP
10 juli 2005, 09:38
Ik heb m zelf dan ook in de headphone/ dir.rec. out zitten. Dan maar zonder mute.

Die in- en uitgangen heb ik niet in de JMP-1.

Jij zou de phones socket (naast de input socket)kunnen gebruiken. Maar via de FX-loop zoals Vinni beschrijft is natuurlijk verstandiger. Kun je tenminste "gemute" stemmen. Ik heb die luxe helaas niet (MGP9004).

swift05
10 juli 2005, 11:58
I'll give it a shot!

swift05
10 juli 2005, 13:47
Ik heb 't een shot gegeven, en 't werkt.

Ik heb nu gewoon een patch gemaakt, waarop ik alles "uit" zet, en de FX helemaal open. Als ik nu wil stemmen ga ik naar die patch d.m.v. een druk op m'n pedal-board, en kan ik stil stemmen.

Thank a lot you guy's!

vinni
11 juli 2005, 22:33
Je hebt de rekening zeker nog niet ontvangen! :-D

Succes dr mee!

Vinni