PDA

View Full Version : Peavey JS-signature top



jochen
9 juli 2005, 10:36
Gisteren lange rit vanuit België naar musicstore in Duitsland gemaakt.
Mij bedoeling was om daar wat amps te kunnen testen.
Welke ik getest heb:

ENGL powerball: eerlijkgezegd vond het ik wel meevallen. Klonk me nog iets te braaf.

Peavey 5150: klinkt wel ok, maar de EQ-knoppen geven niet zo veel reactie als ik eraan draaide.

Diezel: man, wat een prachtige cleane sound! Ook de lead-channel was best wel leuk! Jammer van de kostprijs!

Peavey JS-signature: I felt in love met deze amp! Clean klint hij lekker, de crunch is lekker, maar die lead...man man man VET!!!! Gevoelige EQ-knoppen wat dus ook maakt dat je echt allerlei verschillende instellingen kan proberen. Ik heb er ongeveer een drie kwartiertjes mee geëxperimenteerd. Ik denk dat ik weet welke amp ik ga kopen.

Ik heb al deze amps op een gewone Marshall 1960 kast getest. En daarna op een kast van Randall (dzjezus die klonk nog veel beter!!!)

Enige nadeel aan de Peavey JS is dat m er behoorlijk 'gay' uitziet. Mja, tis het geluid dat telt he en daarbij zou je naar het schijnt de chromé-parts er gewoon kunnen afschroeven.

Nog iemand ervaring met deze amp?

DarknessAwaits
9 juli 2005, 10:46
Ik heb 'm afgelopen woensdag uitgeprobeerd en hij viel helemaal niet tegen, ik kan me goed voorstellen dat hij ideaal klinkt voor enkelen. Maar dat de Powerball iets te braaf klinkt? Dat kan ik me toch haast niet voorstellen. Zelfs voor mij was hij nog een tikkie te aggressief.

Verder weet ik het nog niet helemaal van die chromen delen hoor, ik geloof dat dat al eens is langsgekomen in een topic.

jochen
9 juli 2005, 10:49
Te braaf is missch niet de goede uitdrukking, ik zou beter zeggen 'niet vettig genoeg'.

AART
9 juli 2005, 11:56
die chromen delen haal je er idd zo af. en dan heft ie hetzelfde grilletje als de 5150.

glacius
14 juli 2005, 15:03
wel grappig dat het een js signature is maar satriani eigenlijk marshall speeld , hij gebruikt die blauwe aniverary top voor zover ik weet ...

als je eens een echte lekkere speakerkast wil horen neem dan de vintage 30 4x12 ..die zijn tegek !!!

Bates15
14 juli 2005, 21:29
Vroegah ja, nu zijn de meeste stage shots voorzien van Peavey! (XXX of JS topjes)

BLOK182
14 juli 2005, 21:32
Congrats met je Peavey, you've officially been pimped! *plukt aan je shirt* :-D

Negative K3 fan
14 juli 2005, 22:30
wel grappig dat het een js signature is maar satriani eigenlijk marshall speeld , hij gebruikt die blauwe aniverary top voor zover ik weet ...

als je eens een echte lekkere speakerkast wil horen neem dan de vintage 30 4x12 ..die zijn tegek !!!

dat was vroeger, voor zn jsx signature speelde hij op peavey XXXen en tegenwoordig dus op de JSX die daarvan zijn afgeleid!