PDA

View Full Version : Een melodisch death metal nummer met synth en orkest....



bobby
9 juli 2005, 02:09
hoi...

net klaar mee, een 7 minuut lang nummer met orkest instrumenten, synth, POD XT, DFHS (drumkit from hell) en reason 3...

LINK:


http://www.soundclick.com/bands/8/toxicgrindmachine_music.htm


Het is het nummer bovenaan... "bastard breed".


Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.. ik kan altijd tips en truukjes gebruiken, dus als iemand wat weet of hoort, laat het me weten! feedback is altijd goed, slecht of goed... :-D

Vrij melodisch dankzij de piano en violen... de hele mix en het hele nummer is gedaan met koptelefoon op (behringer) dus er kan het een en ander verkeerd in de mix zitten...

Iceman
9 juli 2005, 08:49
http://members.home.nl/thomas.dijk/toxicgrindmachine+bastardbreed.mp3

Hier kan men BastardBreed ook downloaden, had 'em ff op m'n webspace gezet.

Testament - The Gathering fans moeten even vanaf 04:12 luisteren, Andy Sneap zou jaloers zijn.



Der Bobby gaat met hele grote sprongen vooruit.

Lacrimosa
9 juli 2005, 11:01
dude, supervet!!
Vind het echt mooi, misschien hier en daar nog een solotje erbij, maar voor de rest is het top!
Vette sound ook!

Laterr

Ismar

poepsnaar
9 juli 2005, 17:13
wat heeft die drummer geslikt ? goddamn

BassAgent
9 juli 2005, 18:50
wat heeft die drummer geslikt ? goddamn
Ik gok zo dat het een drumcomputer is :D

Het is wel vet, maar de drums zijn iets te druk.

bobby
9 juli 2005, 19:57
Inderdaad, ik heb dit nummer op meerdere sites gezet voor feedback, en de meeste kritiekpunten komen uit op de drums :-D deze zal ik na gaan lopen en het een en ander veranderen... bedankt..

en Iceman,.. bedankt voor het hosten!! :dance:

Iceman
9 juli 2005, 20:24
Het algemene probleem met drums uit een doosje is dat het bij snelle basedrum of snare te klinisch klinkt. Bij langzame beats geen last van.

Der Bobby gaat die basedrums wat menselijker maken, dus minder strak.
Drumgeluid vind ik al wel erg goed.

Wanneer gaat Bobby er nog 2 gitaren bij zetten? Wordt het nog lomper van.

Bloodline
9 juli 2005, 23:29
nou zoal je het al wist, hij is mega :D!!!

alleen mischien klinkt dit dom . probeer eens de snair een heeel klein btje z8ter doen. klein btje maar.

anyway, . . hij regeert :D \m/

bobby
11 juli 2005, 00:52
Bedankt!

En ik had het eigenlijk origineel met 4 gitaren erop staan, maar het probleem is dat die elkaar in de weg zitten, en dat zorgt dat het geluid compleet verandert... "phasing" geloof ik..

Zal wat proberen ermee...

Luke-wannabe
18 juli 2005, 23:09
Heavy, maar ik wil SOLO'S :razz:

armageddon
18 juli 2005, 23:19
Wat heb je gebruikt voor de drums? Hardware, software?

Albert houwaart
19 juli 2005, 18:34
dit is echt waanzinnig man echt zwaar aggresief evil mooi en alles tegelijk.
ik weet niet wat je hier mee gaat doen maar hier moet iets mee gedaan worden.

btw je sound is geweldig als je wat tips voor me hebt graag.

ik speel met mn line 6 pod pro en gt6 direct mn pc in.
mischien heb je een leuke pod pro afstelling want jou sound rules.
tip word producer!!!!!!!!!!!
kan je bij mij beginnen hahahahaha

RouwGrasSlayer
19 juli 2005, 20:45
cool ....

en wat is er nou tegen op een beetje snelle drum :-D
alleen lastig als je een eigen band wil beginnen en je wil dit nummer live spelen :wink:

Maar ik ben wel beniewd hoe je het hebt aan gepakt. Ik zelf heb ook DfH, reason 3 en een guitarport maar ik heb er nog nix mee gedaan maar wil er wel wat meer gaan doen in de toekomst. Welke versie van drumkit heb je gebruikt DfH of DfH supreme? Hoe heb je DfH aan reason gekopeld? heb je alle instrumenten behalve drum en gitaar in reason gemaakt? Eventuele tips zijn zeer welkom!!

bobby
20 juli 2005, 21:10
Hee bedankt mannen! gave reacties...

Even kijken..

Luke:

Solo's... :-D ik ben eigenlijk niet een grote fan van solo's, en zeker niet de mijne.. ik had 1 jaar les van een rock & roll/ jazz liefhebber, en die ladders zitten nog steeds in mijn kop, death metal met rock & rol solo's..?... :) nah...

Armageddon:

Dit is allemaal gedaan met DFHS voor drums... drumkit from hell superior is een sample library met alle samples van echte drumkits.. deze moet je zelf wel flink wat EQ, reverb, compressie, etc. geven om het mooi te laten klinken.. voorbeeld, op de snare TOP alleen al, heb ik 8 plugins moeten gebruiken.. dat is alleen de snare top, dan heb je de bottom ook nog.. de kick, hihats, overhead, ambience, toms, etc... machtig mooi programma!

Albert:

bedankt man!

Hier gaat ook zeker wat mee gebeuren.. deze nummers komen zang op van Iceman (hangt hier ook rond) oftewel Tom van de band deadhead!!...
hopelijk dat het allemaal erg mooi wordt als eindresultaat en dat we er wat mee kunnen doen.. wie weet..
tips:

tja, je setup via de POD is vrijwel hetzelfde.. ik heb de mijne ook rechtstreeks in de geluidskaart.. (wat voor kaart heb je?)

Probeer deze eens:

http://www.backmask.com/phpBB2/viewtopic.php?t=218

Daarop staat de tone die ik heb gebruikt hiervoor... de "B1g0 TS9 570AX" om precies te zijn.. goed geluid zit erin.. moet je wel de EQ en metal pack hebben.

Opgenomen als volgt:

1 spoor links/1 spoor rechts.. beide bevatten deze http://www.andysneap.com/Wavec.gif C4 settings! aan te raden, deze houd je geluid netjes, haalt onnodig laag eruit...

Ook heb ik BBE erop staan.. (BBE sonic maximizer) ... deze geeft het geluid net wat extra kracht en agressie... echt aan te raden..

Verder niks meer gebruikt voor de gitaren.. dat is het..

RouwGrasSlayer:

Bedankt!

Ik heb DFHS (Superior) en deze open ik in nuendo's sequencer.. daarin maak ik die drums noot voor noot.. pittige klus, maar meer dan de moeite waard... heb jij ook DFHS?

DFHS is dan ook niet aan reason 3 gekoppeld.. nee, ik heb voor de bass wel dit gebruikt:


http://www.propellerheads.se/replacehardware/metal.htm

dit zijn drums, bass, etc.. allemaal samples, allemaal leuk, maar ik heb "distorted bass" gebruikt voor bas.. deze moet je proberen!
Daarvoor kun je het beste reason koppelen aan je host.. als je cubase of nuendo hebt: eerst je host openen, reason MOET uit staan... dan "devices/reason" klikken.. en dan reason openen.. "add MIDI track" en dan in de MIDI track de MIDI ervan koppelen naar reason 3.0.. je kunt dan kiezen uit alles.. drums, bass.. etc.. ik heb alleen die bas gebruikt, de drums zijn wat "nu-metal"... (wat dat ook betekent)..
Gitaren zijn ook gewoon via "audio-tracks" opgenomen in nuendo zelf.. geen reason.. alle MIDI instrumenten zijn ook allemaal opgenomen met een CME MIDI keyboard in Nuendo 2.2.

hoop dat dit wat helpt, anders roep je maar... :-D

Succes!

M@rtin
21 juli 2005, 00:09
Prachtig!

Klein puntje: de drums gaan wel wat snel af en toe (vooral in het begin).

Het geheel doet me denken aan (het betere werk) van Dream Theater en Queensryche!