PDA

View Full Version : ik ook een nieuwe amp



ben79
8 juli 2005, 23:33
Ik ben vanavond samen met Doncker naar boekel gereden om wat versterkers te testen.
wat hebben we getest:
Soldana (welke weet ik niet, alleszins 2 kanalen en snakeskin uitvoering)
brunetti 059
VHt ultralead
mesa stiletto
mesa dual rectifier
en hoewel hij niet op men lijstje hebben we op aanraden van de verkoper ook een koch powertonegetest.
en deze laatste is het geworden, damn wat een sound!!
Aardige winkel en verkopers trouwens, alles mochten we testen zo luid en zo lang we maar wilden (hebben 2 uurs getest). Echt een aanrader.
Het gaat trouwens over de powertone 2 en daar de tweede versie van (met midboosts en EL34 lampen).

NeeraDJ
8 juli 2005, 23:36
Cool gefeliciteerd! Kun je misschien ook even posten in welk opzicht je de Powertone II beter vond dan de andere amps? Thanks 8-)

ben79
8 juli 2005, 23:58
ok, effe een reviewtje:

begonnen met de soldano:
echt een goede versterker, retestrak en agressief.
ook een goede clean en blijft op alle volumes fantastisch.
Fantastische crunch(dit is echter geen overtuigende factor voor me)
Lead is echt vet maar net niet vet genoeg voor me.

Brunetti:
onoverzichtelijk,
clean was goed maar niet super
crunch zelfde verhaal
lead viel echt tegen, iel en geen karakter

VHT:
ook weer veel te veel knopjes
alle kanalen klinken goed, veel warmer en voller dan de andere (wolliger).
Het spijtige hiervan is het feit dat ie niet strak genoeg is daardoor.
Meer dan gain genoeg maar niet strak genoeg voor me.
Zoals de verkoper vertelde, het is een geluid waar je van moet houden.

Daarna de powertone.
Erg overzichtelijk
Fantastische clean, met een erg goede reverb.
crunch is goed, maar zoals ik al vertelde, dit is geen overtuigende factor voor me, lead is supervet.
Hij scheurt enorm, blijft superstrak en alles klinkt evengoed, erg gedefinieerd.
Elk kanaal heeft een soort van extra mid knopje.
ER is ook een boost die je op alle kanalen kan gebruiken en een reverb die je op alle kanalen kan gebruiken. (aparte knop op de pedaal).
Tijdens het testen stond ik constant versteld van de sounds die hieruit kwamen.

Dan de stiletto.
klinkt leuk maar meer ook niet, ik kreg er in elk geval niet echt een goed geluid uit.
Dit is eigenlijk meer een getemde dual rectifier.

Dan maar over naar de rectifier.
Ja, iedereen kent hem .
Ik heb altijd iets vreemd gevonden aan de rectifier sound, hij klinkt voor mij iets te korrelig.
na een tijdje draaien aan de knoppen kreeg ik er een leuke sound uit, erg goed.

Dan terug even over naar de koch.
opnieuw DAMN wat een sound, veel dynamischer en voller geluid.
opnieuw stond ik versteld.


Conclusie voor mij:

De powertone springt er echt bovenuit (voor mij alleszins)
Ik vind hem vetter en strakker klinker dan de andere.
Mesa : erg agressief maar niet men ding
Stiltto: getemde mesa
VHT: vet maar je moet er van houden
soldana: superversterker maar net niet vet genoeg, wel enorm strak
brunetti: tegenvaller van de avond/

DarknessAwaits
9 juli 2005, 01:01
Hmmzzz, misschien moet ik die powertone ook maar eens gaan proberen. Persoonlijk vind dat Koch de minste uitstraling heeft qua uiterlijk.

Alsof ze iemand hebben ingehuurd die in de jaren 70 koffiezetapparaten van Philips ontwerpte. Maar dat doet natuurlijk geen afbreuk aan het geluid, en is *let wel* geheel persoonlijk.

NeeraDJ
9 juli 2005, 01:40
Wat uiterlijk betreft ben ik het met Darkness eens. Hoe dynamisch is de powertone eigenlijk? Dat het tweehandig tappen met gemak gaat of lagere volumes ofzo? Ik ben nu namelijk ook bezig te zoeken naar een nieuwe versterker die wat dynamischer en minder gain maar nog steeds strakke gain heeft dan mijn Powerball.

Bruce
9 juli 2005, 14:32
Gefeliciteerd man!
Ik heb er een tijdje geleden ook 1 gekocht
heerlijke amp!

die van mij heeft alleen geen mid knopjes
waar gebruik je die voor / kun je ermee?

Orpheo
9 juli 2005, 14:59
Wat uiterlijk betreft ben ik het met Darkness eens. Hoe dynamisch is de powertone eigenlijk? Dat het tweehandig tappen met gemak gaat of lagere volumes ofzo? Ik ben nu namelijk ook bezig te zoeken naar een nieuwe versterker die wat dynamischer en minder gain maar nog steeds strakke gain heeft dan mijn Powerball.


vast een heel domme opmerking in jou ogen, maar waarom geen jcm 800 oid?

die vind ik dynamisch....en behoorlijk strakke gain. alleen heel hard moet ie...

wel eens een mesa single recto geprobeerd?

uhm....wellicht is de diezel vh4 iets...ik noem maar een paar dingen...

NeeraDJ
9 juli 2005, 15:36
Helemaal geen domme opmerking hoor, ik hou alleen niet van modellen met diode clipping (2210/2205). Zat er nog aan te denken een 2203 te scoren en te laten modden, maar dan weet ik totaal niet wat ik kan verwachten. Ik ben geen fan van Rectos en noem me verwend, maar ik hou er echt niet van om uren mijn pedalen en versterkers te tweaken voor een goede sound (daarom is mn mesa eruit), ben meer van de plug and play groep. De Diezel kan ik alleen betalen als ik de hele vakantie ga werken en ik wilde dat geld eigenlijk investeren in een pedalboard. Zat nog aan een Plexi te denken, maar twijfel nog even. Dus tja als die Powertone is wat ik zoek dan kan ik daar beter mn duiten aan uitgeven toch :wink:

Orpheo
9 juli 2005, 16:56
Helemaal geen domme opmerking hoor, ik hou alleen niet van modellen met diode clipping (2210/2205). Zat er nog aan te denken een 2203 te scoren en te laten modden, maar dan weet ik totaal niet wat ik kan verwachten. Ik ben geen fan van Rectos en noem me verwend, maar ik hou er echt niet van om uren mijn pedalen en versterkers te tweaken voor een goede sound (daarom is mn mesa eruit), ben meer van de plug and play groep. De Diezel kan ik alleen betalen als ik de hele vakantie ga werken en ik wilde dat geld eigenlijk investeren in een pedalboard. Zat nog aan een Plexi te denken, maar twijfel nog even. Dus tja als die Powertone is wat ik zoek dan kan ik daar beter mn duiten aan uitgeven toch :wink:

okay, ik snap m.

ik zou zeggen; ga eens bij Robbert weer langs. hij heeft een zeeeer mooie jcm 800 2203 staan. heb ik even op gespeeld. HEEL fijn ding. ik zou m zelf een modden door de master voor te zetten, en niet achter. das t enige.

ik denk ook wel een beetje dat de powertone iets voor jou is...hij brult heel goed, leek voor mij (KLEIN) beetje op engl. met veel gain nog steeds heel strak.....probeer m ook zou ik zeggen! tis alleen niet iets voor mij... :P

BLOK182
9 juli 2005, 18:11
Powertone heb ik gehoord, idd erg leip, brute bak, congrats!

AART
10 juli 2005, 10:58
VHT niet strak? ik heb ook ooit een keer een VHT Pitbull UL geprobeert en man, dat ding was echt ontzettend strak en vet, bijna te strak zelfs.

El Bastardo
10 juli 2005, 15:08
Het nadeel van definities als vet, strak etc is dat ze niet meetbaar zijn en erg subjectief zijn, daarom hou ik zelf ook altijd van meerdere amps tegelijk testen.
Klinkt alsof de koch een amp is die zeker het bekijken waard is.
Nog gefeliciteerd met je aankoop!!

DarknessAwaits
11 juli 2005, 12:05
Klinkt alsof de koch een amp is die zeker het bekijken waard is.

Nou nou... bekijken... :-D

Maar ik ben ook erg benieuwd hoe hij klinkt. Ik kan alleen geen winkel vinden in de omgeving die ze heeft :( .

Ik ga wel in Duitsland wonen, daar hebben ze tenminste een beetje fatsoenlijke muziekzaken.

Negative K3 fan
12 juli 2005, 13:41
vht niet strak genoeg?

ben79
12 juli 2005, 20:34
misschien kan ik het beter omschrijven als 'niet direkt genoeg'..

Negative K3 fan
12 juli 2005, 20:45
zou kunnen, ik heb namelijk nog nooit VHT gespeeld...

imlikeajungle
6 augustus 2005, 13:11
wat een geweldige opmerkingen waren dat dan :roll:

proficiat met de amp! ik hoop 'm ook eens te kunnen testen als ik eens kom gitaren vergelijken bij doncker :)

wat voor cab gebruik je er bij?

jorrit
6 augustus 2005, 13:39
ben ook geinterreseerd in die powertone 2 maar er zijn 2 uitvoeringen van de pt2? op welke cab heb je ze getest? welke cab gebruik je zelf er bij?

BLOK182
6 augustus 2005, 13:46
Ik heb toevallig woensdag nog een VHT Pitbull CL50 top gecheckt, maar ik vond em toch wel erg strak. Te gekke sound ook *kijkt in portemonnee* :-D

imlikeajungle
6 augustus 2005, 13:57
volgens z'n webshots een h&k 4x12 met greenbacks :D

Bruce
6 augustus 2005, 15:50
wat is het verschil met de vorige versie powertone2
(zonder mid boost?)

ben79
6 augustus 2005, 21:47
ik gebruik voorlopig inderdaad de h&k mer g12m speakers, greenbacks dacht ik.

Spijtig genoeg vind ik deze cam er niet echt bij passen en waarschijnlijk gaat deze vervangen worden door een koch cab.

imlikeajungle: tuurlijk kan je hem testen of horen, probeer wel op tijd af te spreken dan ..

Bruce
6 augustus 2005, 23:25
Hallo?

wat is het verschil met de vorige versie powertone2
(zonder mid boost?)

ben79
7 augustus 2005, 00:02
hallo :D

je zegt het zelf, de mid boost en.. EL34's

Orpheo
7 augustus 2005, 00:49
Hallo?

wat is het verschil met de vorige versie powertone2
(zonder mid boost?)

de vorige versie van de powertone2 heet gewoon powertone toch?

ben79
7 augustus 2005, 11:54
ja en nee, er is de powertone , de powertoneII en de powertoneII.2.

Ik dacht de tweede versie van deII owel die mid-dingen extra heeft ofwel de El34's.

Weet iemand eigenlijk de prijzen van het bijhorende cabinet?
Jukebox is in vakantie en ik weet niet waar ik ze nog kan vinden.

wat zou trouwens mijn cabinet nog waard zijn?
en zijn nu die celestion g12m, de echte greenbacks?

DarknessAwaits
7 augustus 2005, 13:40
Ik geloof dat het cabinet zo rond de 800 euro kost, maar daar moet je me niet op vastpinnen.

Maar als ik het goed begrijpo heeft de powertoneII 6L6 buizen, en de powertoneII.2 EL34? Ik wilde deze week ook ff(ahum) langs Jukebox, maar dat tripje gaat niet door omdat ze weer zo nodig op vakantie moeten. Erg jammer want het liefst wil ik ook kunnen vergelijken met Bogner, en eventueel nog anderen.

Is er niet een lijst te vinden van winkels die een flink assortiment hebben qua versterkers?