PDA

View Full Version : Randall modules



Orpheo
8 juli 2005, 16:22
Vandaag zag ik bij rockpalace een ding van randall, een 19" rack-ding met verschillende modules. dus eentje die de plexi " nadoet", de blackface twin blackface deluxe, de marshall JTM 45, de twin rectifier, de ac30, en nog wat meer meuk.

heeft iemand ervaring daarmee??

lijkt me nl wel vet!!!! kan je nl dus je eigen amp bouwen, en kan je dus je fender-clean marshall-crunch en mesa-supergain hebben...

iemand??

Daniël_san
8 juli 2005, 17:31
srv-man heeft de rackversie hiervan......

robert-gitarist
8 juli 2005, 17:32
Nrrk heeft dr ook een :D
Vette shit is dat :)

Debaser
8 juli 2005, 19:22
Vandaag zag ik bij rockpalace een ding van randall, een 19" rack-ding


srv-man heeft de rackversie hiervan......

lol :cool:

NeeraDJ
8 juli 2005, 19:35
Ik wilde er ook één kopen, kon de head met nog een extra module voor een hele mooie prijs krijgen, maar nadat ik de clips had gehoord haakte ik af. Ik had van verschillende mensen dezelfde modules gehoord dus het was volgens mij niet zo dat het helemaal niet representatief was. Ik heb ze echter nooit uitgeprobeerd dus misschien heb ik al te snel mijn mening klaar, maar ik vond vooral de Rectifier, Ultra en Modern modellen nogal tegenvallen. De hotrodded Plexi klonk nog wel leuk en de XTC kon door maar daar ga ik niet die prijs voor betalen.

Op HC las ik trouwens ook over mensen die de stock modellen modden

AART
8 juli 2005, 19:46
is het gewoon een buizen poweramp in een head waar je buizen pre-amp modules in kan steken?

NeeraDJ
8 juli 2005, 19:52
is het gewoon een buizen poweramp in een head waar je buizen pre-amp modules in kan steken?
Of alleen de preamp en poweramp los

Nrrrk
8 juli 2005, 22:51
Ik heb dus vandaag pas mn randall buizenbak binnen, samen met de Recto module, en hij is vet bruut. :) klinkt stukken beter dan mijn oude randall top (RH100).

Orpheo
9 juli 2005, 01:15
tis een head gewoon met vaste eindtrap waar je preamps in kunt steken.

ik weet al welke sound ik wil, en ook welke amp.....(de jcm 800 2203) maar ik heb geen zin om 1700 euro ofzo neer te tellen voor de reissue, en zo vaak komt deze head niet op marktplaats oid langs..dus daarom dacht ik opeens aan dit ding...vandaar.....

nou ja, ik ga m volgende week testen....ik post dus wellicht hier later nog wat over.

AART
9 juli 2005, 01:17
hoeveel kost zo'n ding en op welke site van een winkel staan die dingen met prijzen(ook modules ed.)?

Orpheo
9 juli 2005, 01:18
hoeveel kost zo'n ding en op welke site van een winkel staan die dingen met prijzen(ook modules ed.)?

geen site nog gevonden. maar dat zegt natuurlijk niks.

die gast van rockpalace zei dat iedere module apart 300 euro kost. maar ik heb nog geen prijslijst kunnen zien. ik zag t heel vluchtig, en moest gelijk werken...dit topic opende ik in 5 minuten...kwam dus ook 5 min. te laat op werk :P

NeeraDJ
9 juli 2005, 01:35
hoeveel kost zo'n ding en op welke site van een winkel staan die dingen met prijzen(ook modules ed.)?
Thomann had ze dacht ik

Orpheo
9 juli 2005, 11:04
hoeveel kost zo'n ding en op welke site van een winkel staan die dingen met prijzen(ook modules ed.)?
Thomann had ze dacht ik

ja!! inderdaad!! kheb ff gekeken; die modules zijn 252 euro....

edit: en het 19" rack is bijna 800..

http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-180081.html

ex. modules...

dus: 4 modules=1008 euro. en dan nog t rack erbij. dus bijna 1900 euro voor de "top"...

van de week dus even proberen...hopelijk is ie t waard... :P

Nrrrk
9 juli 2005, 12:42
Ik heb gewoon de 100watt Top gekocht, die was net iets duurder dan 1000. en de modules 230 euro per stuk.

Nrrrk
9 juli 2005, 13:22
Ik wilde er ook één kopen, kon de head met nog een extra module voor een hele mooie prijs krijgen, maar nadat ik de clips had gehoord haakte ik af. Ik had van verschillende mensen dezelfde modules gehoord dus het was volgens mij niet zo dat het helemaal niet representatief was. Ik heb ze echter nooit uitgeprobeerd dus misschien heb ik al te snel mijn mening klaar, maar ik vond vooral de Rectifier, Ultra en Modern modellen nogal tegenvallen. De hotrodded Plexi klonk nog wel leuk en de XTC kon door maar daar ga ik niet die prijs voor betalen.

Op HC las ik trouwens ook over mensen die de stock modellen modden
De clips op hun site zijn ook niet echt denderend, zeker niet als je ze in et echt hoort, is et veeel beter.

NeeraDJ
9 juli 2005, 14:08
Hoorde ik ja. Ik bedoelde de clips die ik op HC had gehoord, daar is een heel groot topic over deze dingen.

Nrrrk
9 juli 2005, 17:33
Oh ja, die zijn ook nog niet zo goed als in et echt, ik zit ook in dat topic.

Kep er nu weer op geoefend, en ik vind m super. Beter dan een ENGL Blackmore.

AART
9 juli 2005, 17:38
heb je al clips/pics.

En hoe doe je dat met de band, rh 100 op de een en rm 100 op de ander of rm 100 op allebei?

2 tops staat wel stoer :wink:

Nrrrk
9 juli 2005, 19:00
Jah ik met RM100 en die andere met RH100 :P ik zet m gewoon wat zachter

AART
9 juli 2005, 19:08
waar heb jij die randall cabs eigenlijk gekocht?

Nrrrk
9 juli 2005, 19:41
Muziekcentrum best

AART
9 juli 2005, 19:58
hoeveel kost zo'n randall cab en wat voor speakers zittene rin, ik kan nergens een winkel vinden die ze heeft.

Nrrrk
9 juli 2005, 20:00
BMI heeft ze. Ze hebben celection seventy80 speakers, klinken wel lekker, kosten ongeveer 500 euro per stuk.

Orpheo
9 juli 2005, 20:50
@ NrrrK:

jij hebt die modules dus, klinken ze een beetje? komt die recto/xtc sound een beetje door, of is het maar een slap aftreksel? soort line6 met buizen...

heeft het " het-wapperende-broekspijpen-effect"??

crrrN
9 juli 2005, 22:42
Ik ben broer van Nrrrk ennuh die buizenbak is echt wel bruut.

In onze band komt ie er heel goed doorheen, mijn randall rh100 valt in het niet (ook qua geluidskwaliteit maar ook qua mijn spel en geluidspower) het geluid komt er niet doorheen, is wel vrij irritant :D maar ja.

Als je een goede buizenbak wilt voor niet zoveel geld, koop deze.

De modules in de winkel waar wij altijd heen gaan kosten daar 221 euro. De top alleen zonder modules kost daar 975 euro.

AART
9 juli 2005, 23:16
heeft die winkel ook een site, bij beyers zijn die cabs namelijk 800 en die modules 250...

die winkel van jullie is dus best goedkoop...

Nrrrk
10 juli 2005, 00:20
@ NrrrK:

jij hebt die modules dus, klinken ze een beetje? komt die recto/xtc sound een beetje door, of is het maar een slap aftreksel? soort line6 met buizen...

heeft het " het-wapperende-broekspijpen-effect"??

Nee, het is een klasse versterker, niets zoals die rommel van Line6 (pas nog een Spider II geleend, GATVERDAMME! ).

Toen ik in de oefenruimte gisteren dat ding es opendraaide vloog ik bijna omver, ik voelde die golven zeg maar tegen me aan. Hij gaat enorm hard.

Orpheo
10 juli 2005, 00:30
@ NrrrK:

jij hebt die modules dus, klinken ze een beetje? komt die recto/xtc sound een beetje door, of is het maar een slap aftreksel? soort line6 met buizen...

heeft het " het-wapperende-broekspijpen-effect"??

Nee, het is een klasse versterker, niets zoals die rommel van Line6 (pas nog een Spider II geleend, GATVERDAMME! ).

Toen ik in de oefenruimte gisteren dat ding es opendraaide vloog ik bijna omver, ik voelde die golven zeg maar tegen me aan. Hij gaat enorm hard.


okayy! nou ja..t gaat mij niet zozeer om " hard" maar om " Great balls of fire" in sound..

maar ik ga ze alsnog eens proberen, en vergelijken met de jcm 800 (zo t er nu naar uitziet ga ik de jcm800 van n forumlid overkopen....dus ga ik dit ding alleen maar proberen om een mooie review van te geven)

Nrrrk
10 juli 2005, 00:33
Oh ja, ja hij heeft ook ballen, lekker rond vet vatsig mooi warm buizen geluid. precies wat ik zoek :)

AART
10 juli 2005, 18:36
vatsig is altijd goed.
:D

DarknessAwaits
10 juli 2005, 18:39
vatsig is altijd goed.
:D

Zeg dat maar niet tegen je vriendin, dat gaat gegarandeerd fout.

AART
10 juli 2005, 18:44
vatsig is altijd goed.
:D

Zeg dat maar niet tegen je vriendin, dat gaat gegarandeerd fout.

Nah, tegen mijn vriendin zou ik dat nooit zeggen, komt ze ineens langs met een vetkwab over der riem... :stop:


nee, maar in gitaargeluid is het wel vet(yeah, vet!).
op de plaat Straight Ahead van pennywise kan je goed horen wat vet gitaargeluid is. Dat is bijna te vet.
Heerlijk 8-)

Daarom heb ik ook een 5150, die is VET 8-)

DarknessAwaits
10 juli 2005, 18:54
Maar dat is punk. Dat kán toch helemaal niet vet zijn?

:-D

Orpheo
10 juli 2005, 19:10
vet? voor mij is vet Black sabbath...of de sound van een JCM 800 met dikke hums erover. pennywise ken ik niet.

AART
10 juli 2005, 19:15
Maar dat is punk. Dat kán toch helemaal niet vet zijn?

:-D

Fletcher van pennywise vond het gitaargeluid van metallica vet, ging naar mesa en vroeg wat zij gebruikten, en begon dus met een metl gitaargeluid punk te spelen.

Hij wijkt dus een beetje af van de standaarden voor punk :D

Dus het is zeer vet 8-)

Lock en Load
10 juli 2005, 20:35
Maar dat is punk. Dat kán toch helemaal niet vet zijn?

:-D

Fletcher van pennywise vond het gitaargeluid van metallica vet, ging naar mesa en vroeg wat zij gebruikten, en begon dus met een metl gitaargeluid punk te spelen.

Hij wijkt dus een beetje af van de standaarden voor punk :D

Dus het is zeer vet 8-)

En wat speelt hij dan? De befaamde Mark IIC+ (door JCM 800's via de slave out) of de Dual Recto die zoveel bandjes gebruiken...?

AART
11 juli 2005, 00:09
Maar dat is punk. Dat kán toch helemaal niet vet zijn?

:-D

Fletcher van pennywise vond het gitaargeluid van metallica vet, ging naar mesa en vroeg wat zij gebruikten, en begon dus met een metl gitaargeluid punk te spelen.

Hij wijkt dus een beetje af van de standaarden voor punk :D

Dus het is zeer vet 8-)

En wat speelt hij dan? De befaamde Mark IIC+ (door JCM 800's via de slave out) of de Dual Recto die zoveel bandjes gebruiken...?

vroeger op een tweetal Mark IV's live(toendertijd gebruikte metallica die ook heel even).

tegenwoordig is ie iets afgeweken:

VHT Ultralead

of:

Mesa Studio pre-amp
Mesa Strategy 400 Poweramp

en in de studio is er ook nog een 5150 gebruikt(bij from the ashes, laatste album weet ik niet).

Op de dvd bij from the ashes gebruikt ie in oefenkot een single recto en 5150 over een mesa standard met c90 speakers.

In amsterdam gebruikte hij bij de gig voor zover ik kon zien een mesa studio pre + strategy 400 en een 5150, 2 mesa kasten en 2 marshall kasten.

jaja, beetje off-topic maarja.

doncker
11 juli 2005, 07:54
Aart,

Het geluid van pennywise is helemaal niet speciaal hoor. Ik weet niet wat jij er zo goddelijk aan vindt maar ik vind het een normaal punkrock geluid.

Nrrrk
11 juli 2005, 17:54
Ik vind het pennywise gitaargeluid wel ok, maar het klinkt allemaal zo hetzelfde bij hun, paar jaar geleden al bij afgehaakt, ok band, niet super. :) mja das mijn opinion.

AART
11 juli 2005, 18:04
mwa, ik vind pennywise zeker niet doorsnee punkgeluid.

vooral op de nieuwere platen zijn ze anders.

Maarja
daar moet je weer mij voor zijn om dat verschil te horen :D

AART
11 juli 2005, 18:05
Ik vind het pennywise gitaargeluid wel ok, maar het klinkt allemaal zo hetzelfde bij hun, paar jaar geleden al bij afgehaakt, ok band, niet super. :) mja das mijn opinion.

hetzelfde?

damn, waar heb jij met je hoofd gezeten de afgelopen jaren.


Tussen voor Full Circle en Na is wel zo groot.

En van Land of the free naar From the Ashes hebben ze ook wel een grote stap gemaakt.



*edit* ja ik ben PW addict *edit*

Nrrrk
12 juli 2005, 12:43
Klopt, ik doelde ook op die laatste 3 albums. T oudere is beter.

Negative K3 fan
12 juli 2005, 13:38
beetje gek, een poweramp is heel bepalend voor de sound en zijn ook deel van het totaal design, dus met een simpele voorversterker plugin ben je er nog lang niet.... niet bij de real deal dan, misschien wel bij goede toon.

niks voor mij iig :D

AART
12 juli 2005, 17:40
Klopt, ik doelde ook op die laatste 3 albums. T oudere is beter.

laat ik nou full circle t/m nu beter vinden :D

niet dat het oude slecht is..

AART
12 juli 2005, 17:41
beetje gek, een poweramp is heel bepalend voor de sound en zijn ook deel van het totaal design, dus met een simpele voorversterker plugin ben je er nog lang niet.... niet bij de real deal dan, misschien wel bij goede toon.

niks voor mij iig :D

zeik niet :razz:

volgens mij hebben ze daar echt wel rekening mee gehouden hoor.

Fumi SG
12 juli 2005, 17:52
bij de rack-versie kun je kiezen tussen EL34's en 6L6's... die kun je gewoon schakelen. Dus je eindtrap heeft dan twee 'kanalen', eentje met EL34's, en eentje met 6L6's. :)

Nrrrk
12 juli 2005, 19:16
beetje gek, een poweramp is heel bepalend voor de sound en zijn ook deel van het totaal design, dus met een simpele voorversterker plugin ben je er nog lang niet.... niet bij de real deal dan, misschien wel bij goede toon.

niks voor mij iig :D
Ik DACHT dat het een circuit van een marshall jcm was, maar dat weet ik niet zeker, meen ik ergens gelezen te hebben (het ontwerp dus van die amp zelf).

Negative K3 fan
12 juli 2005, 20:46
beetje gek, een poweramp is heel bepalend voor de sound en zijn ook deel van het totaal design, dus met een simpele voorversterker plugin ben je er nog lang niet.... niet bij de real deal dan, misschien wel bij goede toon.

niks voor mij iig :D

zeik niet :razz:

volgens mij hebben ze daar echt wel rekening mee gehouden hoor.

lijkt me ijzersterk... maargoed

AART
12 juli 2005, 21:22
nah, jij electrocutreerd jezelf liever en hebt liever rare bijgeluiden en flitsende vintage amps :D

Negative K3 fan
12 juli 2005, 22:49
electrocuteren, stam electrocuteer, stam +t in de tegenwoordige tijd, lastig!

Lock en Load
12 juli 2005, 22:58
electrocuteren, stam electrocuteer, stam +t in de tegenwoordige tijd, lastig!

Het gaat hier toch niet om de spelling? En hij heeft er een smiley achter gezet! Dan weet je het toch wel...

Orpheo
12 juli 2005, 23:04
electrocuteren, stam electrocuteer, stam +t in de tegenwoordige tijd, lastig!

gast.....

zanik niet. niet over taal, en niet over die amp. ik ga m morgen proberen. en ik post dan wel wat hierover. dan weten julie dat iig. met mijn LP en strat. leuke combi denk ik zo.

Negative K3 fan
12 juli 2005, 23:30
ik zette er alleen een kanttekening bij, ik zei alleen dat het door dezelfde power amp en trafo's nooit een compleet andere amp zal worden als je er een andere voorversterker in steekt. Maar goed klinken kan best...

Orpheo
12 juli 2005, 23:35
ik zette er alleen een kanttekening bij, ik zei alleen dat het door dezelfde power amp en trafo's nooit een compleet andere amp zal worden als je er een andere voorversterker in steekt. Maar goed klinken kan best...

de xtc module zal inderdaad nooit de xtc zelf kunnen zijn in een goedkoper hoesje. t gaat er denk ik eerder om dat je die amp vedomt goed kunt benaderen, sound-wise. en dat daarom t wellicht een gat inde markt kan zijn.

als de sound is zoals ik denk dat t is, dan heeft randall een goudmijntje in huis.

AART
12 juli 2005, 23:50
het is ook niet bedoeld om het exact te kopieren, maar meer een hi gain geluid dat verdomde lekker klinkt en op een xtc lijkt + buizenfeel en punch die modellers missen.