PDA

View Full Version : epiphone ES335 DOT of sheraton II?



LIGNUMdrummerke
8 juli 2005, 16:18
weet iemand wat het verschil is tussen deze 2 gitaren?

voor zover ik zelf kan uitmaken zijn de F-holes van de ES335 wat groter dan die van de sheraton, wat dus vor wat meer resonantie zal zorgen maar is er voor de rest nog een verschil?ik ben dus opzoek naar het verschil in klankkleur en de afwerking etc. en gezien ik geen auto heb ofzo is t wel moeilijk om elke winkel in belgië af te schuimen voor te kijken of ze beide gitaren hebben. graag jullie bevindingen dus hier

Mvg

SHERATON II =>http://www.guitarstrings.co.uk/_data/uploads/EpiphoneSheratonNat.jpg
ES335DOT =>http://www.vintage-guitars.se/2000s_Epiphone_ES335_DOT_102050913.jpg

BassAgent
8 juli 2005, 16:27
Als je iets beter kijkt zie je ook dat de Sheraton block inlay heeft en de ES, zoals de naam al zegt, dot inlay. Bij de ES is de hals 3 piece en de Sheraton 1 piece maple.

En de kleur van hardware verschilt. Over de klank kan ik niks zeggen, heb ze niet geprobeerd.

fred dons
8 juli 2005, 16:28
de dot is bijna een 1 op 1 kopie van de gibson es 335, de sheraton is een eigen model van Epi wat toevallig veel op de es 335 lijkt (het model bestaat al een jaar of 30, johny lee hooker heeft er lang op gespeeld )
de afwerking van de sheraton vind ik mooier, block inleg op de hals, tree of life inleg op de kop etc
de dot heeft alleen dot inleg :D

voor de rest zijn er weinig verschillen, als je voor een 2e hands sheraton gaat, er zijn US, Japanse en koreaanse Sheratons waarbij de hier gebruikte volgorde ook de verzamelaarswaarde aangeeft

fred dons
8 juli 2005, 16:29
ik type te langzaam :D

LIGNUMdrummerke
8 juli 2005, 16:33
de john lee hooker signature heeft wel mini HB's weet iemand welke elementen er in de de DOT zitten? de sheraton heeft als ik mij niet vergis classic '57 (copieën?)

d'oh
8 juli 2005, 16:34
ik heb wel eens op beide typen gespeeld,
ik vind ze beide mooi van geluid, en ze klinken dan ook na genoeg het zelfde

alleen de sheraton is veel mooier dan de es335, behalve als je een es335 cherry red neemt, die vind ik dan weer mooier

LIGNUMdrummerke
8 juli 2005, 16:38
geeft de sheraton niet een net iets directere klank (kleinere F-holes)? en misschien ook iets voller (1piece neck tov 3piece nek en dus meer absorbtie van de klank door de lijm bij de ES?)

fred dons
8 juli 2005, 16:46
nee die lijm is zo dun dat heeft echt geen effect
ook zal de grote van de f gaten op deze gitaren weinig effect hebben
(ze zijn eigenlijk gelijk echter de sheraton heeft ook binding in de f gaten)

bert k
9 juli 2005, 00:59
Zomaar een ideetje wat in me opkomt: het massieve blok hout in de body, zijn die even breed bij deze gitaren?

jpb
9 juli 2005, 14:15
Of gewoon commercieel gedacht: Twee beroemde modellen met nagenoeg dezelfde specs? Is ook makkelijk te fabriceren, alleen wat kleine verschillen + sheraton meer versiering.

Bij de ES is de hals 3 piece en de Sheraton 1 piece maple.

3-piece maple op een 335-dot? Lijkt me sterk, is het niety gewoon mahony?
1-piece maple op de sheraton lijkt me ook sterk, maar mischien vergis ik me??

d'oh
9 juli 2005, 14:41
nee volgens de epiphone site is de neck mat: maple voor de dot
en voor de sheraton is het 3 pc maple

dus bassagent had wel gelijk

up-guitarman
9 juli 2005, 17:28
de john lee hooker signature heeft wel mini HB's weet iemand welke elementen er in de de DOT zitten? de sheraton heeft als ik mij niet vergis classic '57 (copieën?)

Als ik het goed heb, zitten er in de DOT gewoon standaard Epi humbuckers, die bij Gibson USA gemaakt zijn (dat is toch wat er op het stickertje van het element covertje staat ...)