PDA

View Full Version : Metalzone de deur uit



Pickslide
8 juli 2005, 16:13
Ik speelde tot voor kort in de oefenruimte altijd over een boss-metalzone, maar ik merk gewoon dat als ik dat ding intrap mijn hele geluid de grond in zakt. Het geluid wordt een muur maar komt niet naar voren tussen bas en drum. Als in mn eentje speel is er niks aan de hand, maar met en band erbij kan ik mezelf niet helder horen. Nu speel ik met een tubesceamer, dat gaat al beter al vind ik het geluid niet echt super, maar dat ligt em waarschijnlijk aan de std. epi elmenten.

Los van de elementen die ik binnenkort ga vervangen wil ik ook wel een distortion met wat meer punch. In de band spelen we een beetje punk achtig iets, maar het mag best nog een beetje harder scheuren van mij. WAt voor pedaaltjes zijn aanraders? Ik heb zelf al een aantal van die boss units getest (DS serie enzo) maar dat kan mij de broek niet echt bollen....
Big muff lijkt me op zich ook wel wat al kan ik die hier in de buurt nergens testen. Help me out please...

dano
8 juli 2005, 16:30
ik heb mijn metalzone ook destijds de deur uitgebonjoerd (geruild tegen een rocktron tsunami chorus:P:P:P). Ik speel zelf met een line6 dm4, alle distortions die je wilt zitten erin, zie topic hieronder. Ik ben zelf ook nogak gecharmeerd geraakt van de radial tonebone: http://www.tonebone.com/tbone_hotbrit.htm en sounds hier: http://www.tonebone.com/tbone_sets_hotbrit.htm

heeeel veelzijdig pedaal

fullorder
8 juli 2005, 17:37
tja...heel veel mogelijkheden.
het verbaast mij niet dat die metalzone ruk is (zonder uit ervaring te kunnen spreken overigens, gewoon een kwestie van een gezond vooroordeel ;) )

ga lekker wat uitproberen, er zijn zat pedalen die meer punch leveren dan de standaard ts9. een big muff zou ik niet snel voor gaan als ik jou was. een fuzzpedaal als de big muff lijkt me niet echt bruikbaar voor punk, tenzij je heel veel solo's gaat spelen. en als je dan toch een fuzz naast je overdrive pedaal wilt hebben (voor de solo's) zijn er tal ven betere opties dan de big muff.

BartL
8 juli 2005, 18:00
MT-2 is voor thuis leuk inderdaad...zodra er anderen bijkomen kan je beter gaan kijken naar een tubefactor of Visual sound J&H

Debaser
8 juli 2005, 19:24
Metalzone de deur uit


Lekker voelt dat he .... :lol:

phx
9 juli 2005, 10:58
Als je nu een metalzone koopt, krijg je er een paar tieten bij. Zie marktplaats!

E-J
9 juli 2005, 14:19
Ik wil ook al een tijdje mn Metalzone verkopen...maarja probeer dat maar :razz: er lijkt enorm veel aanbod te zijn, maar niemand wilt die krengen hebben :-(

robert-gitarist
9 juli 2005, 14:37
Metalzone de deur uit


Lekker voelt dat he .... :lol:

Goeie keus!!!

Echt onwijze kut pedalen vind ik het...
Ze worden echt mega veel aangeboden en komt er bijna niet van af.
Ik vind ze echt ruk...

fullorder
9 juli 2005, 14:55
Ik wil ook al een tijdje mn Metalzone verkopen...maarja probeer dat maar :razz: er lijkt enorm veel aanbod te zijn, maar niemand wilt die krengen hebben :-(

dan rest er maar 1 ding: ritueel verbranden! :D

robert-gitarist
9 juli 2005, 18:47
Nja geef hem dan maar aan mij hehe :P
Ik kan het casco wel gebruiken :P

E-J
10 juli 2005, 12:32
als je er 40-45 euro voor wilt dokken :D

BLOK182
10 juli 2005, 12:37
Radial Tonebone Hot British klinkt erg lekker en natuurlijk en heeft een flinke dosis scheur aan boord. Ook erg uitgebreid te eq'en!

provenance
10 juli 2005, 14:29
Ik ben ook geen fan van de metal zone. Maar ik moet ook wel zeggen dat het niet altijd alleen aan het pedaal ligt maar ook aan de gebruiker ervan.
Zolang je de gain rond ongeveer de helft (niet te ver eroverheen) houdt en uit de buurt van de (erg verleidelijke) scooped-mid geluiden blijft maar een beetje experimenteert met het middengebied en het geheel door een goede cleane buizenamp versterkt (dus niet de 'standaard' transistor marshalls/peaveys waar ze in de regel mee gebruikt worden) kom je toch tot een redelijk acceptabel geluid.

E-J
10 juli 2005, 15:17
Ik ben ook geen fan van de metal zone. Maar ik moet ook wel zeggen dat het niet altijd alleen aan het pedaal ligt maar ook aan de gebruiker ervan.
Zolang je de gain rond ongeveer de helft (niet te ver eroverheen) houdt en uit de buurt van de (erg verleidelijke) scooped-mid geluiden blijft maar een beetje experimenteert met het middengebied en het geheel door een goede cleane buizenamp versterkt (dus niet de 'standaard' transistor marshalls/peaveys waar ze in de regel mee gebruikt worden) kom je toch tot een redelijk acceptabel geluid.

I totally agree !!! :)
Er zijn van die sukkels die de gain op meer dan driekwart zetten, en vindt je het gek dat ze dan gaan klagen. Ik vind het eigenlijk geen slecht pedaal, maar als je te veel gain gebruikt, hoor je nog geeneens wat je aan het spelen ben. Laag houden die zooi dus :D

fullorder
10 juli 2005, 15:24
Ik ben ook geen fan van de metal zone. Maar ik moet ook wel zeggen dat het niet altijd alleen aan het pedaal ligt maar ook aan de gebruiker ervan.
Zolang je de gain rond ongeveer de helft (niet te ver eroverheen) houdt en uit de buurt van de (erg verleidelijke) scooped-mid geluiden blijft maar een beetje experimenteert met het middengebied en het geheel door een goede cleane buizenamp versterkt (dus niet de 'standaard' transistor marshalls/peaveys waar ze in de regel mee gebruikt worden) kom je toch tot een redelijk acceptabel geluid.

I totally agree !!! :)
Er zijn van die sukkels die de gain op meer dan driekwart zetten, en vindt je het gek dat ze dan gaan klagen. Ik vind het eigenlijk geen slecht pedaal, maar als je te veel gain gebruikt, hoor je nog geeneens wat je aan het spelen ben. Laag houden die zooi dus :D

ongetwijfeld, maar mijn vooroordeel (als metalzone-leek, godzijdank) is gebasseerd op het feit dat ik kleurcombinatie niet mooi vind :razz:

Speeddemon
10 juli 2005, 16:39
Voor een goeie overdrive/boost:
Boss OD-3 of Zoom PD-01

wil je meer distortion:
Boss BD-2 (kan schel zijn voor sommigen)
Zoom HL-01 Hyper Lead

wil je een soort MetalZone, maar dan veeeeeel beter:
Digitech X-series MetalMaster
Zoom Driver 5000
Zoom TM-01 Tri-Metal
Line6 UberMetal

robert-gitarist
10 juli 2005, 17:50
Voor een goeie overdrive/boost:
Boss OD-3 of Zoom PD-01

wil je meer distortion:
Boss BD-2 (kan schel zijn voor sommigen)
Zoom HL-01 Hyper Lead

wil je een soort MetalZone, maar dan veeeeeel beter:
Digitech X-series MetalMaster
Zoom Driver 5000
Zoom TM-01 Tri-Metal
Line6 UberMetal

Die line6 über metal klinkt waanzinnig goed moet ik eerlijk zeggen...
kheb hem laatst eens getest en klonk goed..goeie metaldistortion...
Vind die Line6 pedalen echt onwijs lelijk er uitzien maar klinken wel goed!!

Speeddemon
10 juli 2005, 22:20
grote voordeel van Line6 Uber Metal t.o.v. MetalZone:
met weinig gain klinkt ie nog steeds lekker.
Ik zou een classic rock-optreden met een UberMetal kunnen doen. Met een metalzone zou dat nooit lukken.

Vampire
11 juli 2005, 23:57
Ik heb van de week die digitech Metalmaster eens (via de site) getest, die klink ook wel errug goed... ga maar eens zoiets halen een keertje denk ik!

Fumi SG
12 juli 2005, 00:09
grote voordeel van Line6 Uber Metal t.o.v. MetalZone:
met weinig gain klinkt ie nog steeds lekker.
Ik zou een classic rock-optreden met een UberMetal kunnen doen. Met een metalzone zou dat nooit lukken.

ik speel met m'n metalzone altijd met de gain net iets open, iig niet over de kwart. En dan klinkt juist wel lekker hoor. Classic-rock is best te doen mits je de tijd neemt om ff te tweaken (wat versta jij trouwens onder classic-rock?? :oops: ) En zoals al eerder gezegd, hou de gain laag, niet over de helft. Dat deed ik in het begin wel maar nu klinkt het toch veel beter. Komt natuurlijk ook doordat mijn spel behoorlijk vooruit is gegaan...

trouwens, gain HELEMAAL dicht en met humbuckers door de Metalzone klinkt heel aardig. Lekkere crunch! :)

Me_bigboy
15 juli 2005, 15:10
ik ga me vandemiddag mss nog een line6 ubermetal halen.(eerst testen natuurlijk) maar aan de reviews op het internet lijkt het me een prima gitaar. geschikt voor veel soorten muziek lijkt me.

BartL
15 juli 2005, 19:37
Zo...ik ook eindelijk mijn MT2 kwijt...voor 50 pleuro (Das best een hoge prijs tegenwoordig) :-?

fullorder
18 juli 2005, 00:55
Zo...ik ook eindelijk mijn MT2 kwijt...voor 50 pleuro (Das best een hoge prijs tegenwoordig) :-?

maar goed dat de koper dit forum niet heeft gelezen :D

vulvasonic
19 juli 2005, 18:01
grote voordeel van Line6 Uber Metal t.o.v. MetalZone:
met weinig gain klinkt ie nog steeds lekker.
Ik zou een classic rock-optreden met een UberMetal kunnen doen. Met een metalzone zou dat nooit lukken.

ik speel met m'n metalzone altijd met de gain net iets open, iig niet over de kwart. En dan klinkt juist wel lekker hoor. Classic-rock is best te doen mits je de tijd neemt om ff te tweaken (wat versta jij trouwens onder classic-rock?? :oops: ) En zoals al eerder gezegd, hou de gain laag, niet over de helft. Dat deed ik in het begin wel maar nu klinkt het toch veel beter. Komt natuurlijk ook doordat mijn spel behoorlijk vooruit is gegaan...

trouwens, gain HELEMAAL dicht en met humbuckers door de Metalzone klinkt heel aardig. Lekkere crunch! :)

Ik heb het ding heel lang gebruikt voor m'n solo's. En waarom niet? Je zet de gain helemaal dicht, je draait het volume op het gewenste niveau en vervolgens hou je dus een vrij nauwkeurige EQ over om het geluid de nodige punch en ballen te geven. Ik vond het juist een heel effectief ding.
Je moet 'm alleen niet willen gebruiken om je basissound mee te maken.

almarvk
19 juli 2005, 18:50
Ik heb zelf de overstap gemaakt naar de ProCo RAT 2. Relatief betaalbaar pedaal en ik heb nu echt de sound die ik wil hebben. Misschien ook een aanrader voor jou?