PDA

View Full Version : Line 6 DM4 gebruikers? ervaringen?



dano
8 juli 2005, 16:05
Allo,

ik heb nu al een jaarofwat een line 6 dm4 distortion unit, en ben benieuwd of er andere mensen zijn die deze hebben.

-wat vind je ervan?
-hoe bruikbaar live?
-welke settings gebruik je
-wat zijn nadelen?
-wat zijn voordelen?

Ikzelf vind het een fijn ding, vooral live goed te gebruiken omdat je 4 presets op kan slaan, ik heb een dikke vette distortion ala boss ds2, een meer midscooped distortion, een ts808iets (maar heb zelf ook een losse ts9) en de laatste is als boost voor mijn clean.

Ik heb wel gemerkt dat mij adapter af en toe weigert, en het vervelende is, dat het weer zo'n aparte line6 adapter is waardoor ik hem niet in mijn pedalchain kan hangen. (ja ik weet het, moet een voodoolab aanschaffen, maar ben op het moment niet zo vermogend). ik heb ooit voor de grap de tubescreamer setting (808) vergeleken met mijn ts 9, die komt toch aardig in de buurt:) (sound: http://www.dano.nl.nu/tubevsline.mp3

plaatje:
http://dano.nl.nu/spullen/line6dm4sm.jpg

zijn er nog meer mensen met een DM4?

ik denk dat ik wel over een tijdje naar wat losse pedalen ga overschakelen maar daarvoor moet ik eerst rondkijken wat ik wil hebben en hoe ik dat live kan gebruiken (ska-band met bluesrockpunkmetalrapjazz invloeden: nasdrovje.nl)

Debaser
8 juli 2005, 19:31
komt inderdaad in de buurt, al klinkt de line 6 wat meer distortionniger :)

ik heb mijne verkocht, omdat ik het eigenlijk alleen in de oefenruimte gebruikte, en om een beter geuid uit mijn marshal te krijgen.

ik geruikte de

- 808 model, in oefenruimte ipv mijn ts 9
- RATmodel - als main dist
- Line 6 Drive voor freak geluidjes, accenten
- JetFuzz (phaser) voor de lol

ook gingen bij mij de knoppen kapot, na reparatie bij feedback, heb ik volgens mij een nieuwe / andere gekregen, mijne was kwijtgemaakt.
die heb ik direct verkocht, dus geen verotte shit verkocht.

Lucluc
8 juli 2005, 19:46
na reparatie bij feedback, heb ik volgens mij een nieuwe / andere gekregen, mijne was kwijtgemaakt

:o wat is dat toch met Feedback??????

Debaser
8 juli 2005, 21:52
na reparatie bij feedback, heb ik volgens mij een nieuwe / andere gekregen, mijne was kwijtgemaakt

:o wat is dat toch met Feedback??????

ja misschien ligt het wel aan mij ... :o
ze zeggen dat ie door communicatie fouten in de vitrine terecht was gekomen, maar volgens mij zijn ze m nog steeds kwijt.

laat ik het zo zeggen, het is een beste winkel maar qua organisatie zou het wat beter kunnen. Een vriend van mij wacht al een aantal JAAR op iets, een tom shell dacht ik. hij heeft het bellen en vragen maar op gegeven. maar toen we er laatst waren durfde die gast m niet aan te kijken....

en nu weer ontopic :

ik heb nu ook een Big Muff Pi gekocht omdat ik de model sound van de DM4 wel chill vond klinken icm mijn orange.
ik heb een ouwe groene rus die ik hopelijk binnen kort krijg ..

dunnoaname
10 juli 2005, 19:22
Visual sound heeft geloof ik een verloopstekkertje voor een normale adapter naar een line 6 adapter. dan kan hij gewoon aan je chain.

Bates15
10 juli 2005, 20:08
Error 404
Sorry, this page (/tubevsline.mp3)) doesn't exist

You've been trying to reach this page; with: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1)

[please use firefox ]

from this ip: 81.206.228.162

On: www.dano.nl.nu

Debaser
10 juli 2005, 21:04
effe het laatste haakje wegahalen bij die link
http://www.dano.nl.nu/tubevsline.mp3 dus !


Het enige echt nadeel van de DM4 vind ik, als je schakelt van type distortion.
vb van classic naar line6 drive, dat je even geen gluid hebt.

Bates15
11 juli 2005, 05:22
Bono heeft de hele HTDAAB mee opgenomen volgens Line6 (zie line6.com) Dus ik ben nu al impressed!

dano
11 juli 2005, 15:53
effe het laatste haakje wegahalen bij die link
http://www.dano.nl.nu/tubevsline.mp3 dus !


Het enige echt nadeel van de DM4 vind ik, als je schakelt van type distortion.
vb van classic naar line6 drive, dat je even geen gluid hebt.

true, haakje is nu weggeedit:) Maar zijn er nog meer dm4 gebruikers op dit forum?

gvink
11 juli 2005, 18:29
Bono heeft de hele HTDAAB mee opgenomen volgens Line6 (zie line6.com) Dus ik ben nu al impressed!

Bedoel je niet The Edge...?
Hij heeft (een aantal) gemodificeerde 19" versies van de DM4.. Heeft hij erg veel gebruikt op htdaab... Maar hij gebruikt ze voor zover ik weet het meest live... Maar ja, gemodificeerd, dus met een winkelmodel zal je ongeveer in de buurt kunnen komen. En dan niet te vergeten dat hij alles door een paar Vox AC30's stuurt.. (en dan vergeet ik voor het gemak nog even de waanzinnige pedalen collectie van the edge waar de meest zeldzame pedalen bij zitten...)

Bates15
11 juli 2005, 18:54
ja, sorry! The Edge!

dano
12 juli 2005, 15:47
toch wel benieuwd wat er aan gemodificeerd is dan.

zag bijdeweg op de bijgesloten dvd van metallica (st. anger) dat kirkie ook al die kastjes heeft.

ruezzz
12 juli 2005, 22:01
Welke parameters kun je eigenlijk met een expressie-pedaal aan de DM-4 besturen? Ook bijvoorbeeld de klankkleur van een fuzz?
(Zoals the Edge gebruikt in het intro van Elevation)

dano
12 juli 2005, 22:15
mmm goeie vraag, ik heb geen expressionpedaal erbij, wel een roland volumpedaal, zou dat werken?

ruezzz
12 juli 2005, 22:29
dat denk ik niet....

Debaser
12 juli 2005, 23:11
met een expressie pedaal, kan je 4 extra patches toevoegen...

dus
knop 1 : TOEDOWN & HEELDOWN
knop 2 : TOEDOWN & HEELDOWN
knop 3 : TOEDOWN & HEELDOWN
knop 4 : TOEDOWN & HEELDOWN

= 8 patches in totaal.

Vervolgens gebruik je de expressie als blend tussen de 2.
tenminste dat is wat ik uit de handleiding begreep.

ik denk dus dat het ook alleen werkt met een line6 expressie pedaal.

Dinant
13 juli 2005, 14:12
met een expressie pedaal, kan je 4 extra patches toevoegen...

dus
knop 1 : TOEDOWN & HEELDOWN
knop 2 : TOEDOWN & HEELDOWN
knop 3 : TOEDOWN & HEELDOWN
knop 4 : TOEDOWN & HEELDOWN

= 8 patches in totaal.


Wat je hier verteld klopt niet helemaal. Het werkt als volgt:

Je maakt een patch terwijl het pedaal Heel down staat. (Fuzz Pi, Bas op 2, mid op 5, treb op 7 en gain op 3) vervolgens trap je het pedaal helemaal in, en schrijf je andere settings (bas op 7, mid op 4, treb op 2, gain op 7)
Als je nu opslaat kun je, door het pedaal te bewegen traploos schuiven tussen een treble-lowgain geluid en een bassy hi-gain geluid. Je kan het type pedaal (fuzz, dist, overdrive, tonebender) dus niet veranderen, alle andere parameters wel.

Ik zelf heb het expressiepedaal nog niet, maar hij staat wel op me lijstje (maar eerst nog een DL-4 scoren :) )

dano
13 juli 2005, 14:53
he das wel een lachuh feature zeg, wat kosten die expression pedalen?

Debaser
13 juli 2005, 23:45
Dinant,

are you shure?

dan heeft er iemand tegen me gejokt !

:evil:

Dinant
23 juli 2005, 16:09
Ik ben bang dat er dan idd tegen je gejokt hebt, ik heb dit letterlijk ui de handleiding van de DM-4

Debaser
23 juli 2005, 22:03
goh ...

anyway het is en blijft een leuke feature.

robert-gitarist
23 juli 2005, 22:17
Waar kan ik ergens soundfile's luisteren van de DM4?
Ik heb wel intresse in dat apparaat..
Ik zoek nog namelijk een goeie distortion.

Heeft dit pedaal ook veel bass?
Dus distortions etc. met veel of aardig wat laag erin?
Want dat zoek ik...

Debaser
23 juli 2005, 23:42
Waar kan ik ergens soundfile's luisteren van de DM4?


http://www.musiciansfriend.com/srs7/fg=141/g=home/search/detail/base_pid/150384/

robert-gitarist
24 juli 2005, 19:14
Waar kan ik ergens soundfile's luisteren van de DM4?


http://www.musiciansfriend.com/srs7/fg=141/g=home/search/detail/base_pid/150384/

thx ;)
Alleen moet ik ff realplayer instaleren :S :???: bleeg...

Weet toevallig iemand of die DM-4 laag klinkt..bedoel lekkere Bass inzit?
Ik heb nogal intresse in dit apparaat :)

Debaser
24 juli 2005, 23:49
ik vond de line 6 drive wel dik zwaar klinken,

maar live weet ik niet. een spider II klinkt ook wel zwaar alleen op de kamer,
maar valt in een band wel makkelijk weg tegen een buizen bak.

ibanez-freak
11 december 2005, 20:14
Ik ben ook de trotse bezitter van een line 6 dm-4 pedaal. Ik ben heel tevreden over het pedaal. Ik vind er eigelijk geen nadelen aan zitten. Ik treed ook op en het werkt altijd perfect. De distortions die erin zitten zijn ook masters!