PDA

View Full Version : Richwood, Ibanez? Les Paul / Hollowbody?



Scip
8 juli 2005, 13:33
Ik wil binnenkort mijn eerste elektrische gitaar gaan kopen. Maar nu zit ik te twijfelen welke? Ik vind de richwood LP custom black kopie wel gaaf uitzien, en speelt ook fijn. Maar de ES 335 kopie is ook wel netjes en speelt ook lekker. Ik wil ook zeker met distortion kunnen spelen.

Maar nu heb ik op internet eens gekeken naar ibanezzen.

En ik vond Ibanez AXD82P en Ibanez AS73 wel mooie gitaren, maar heb ik nog niet geprobeert ofzoo. en zijn ook iets duurder

Heeft iemand ervaring met die ibanez?

En wat lijkt jullie de beste keus? (ik weet dat ik toch zelf moet beslissen, maar wil graag jullie mening horen)

Scip
8 juli 2005, 22:15
Wrom heeft niemand hier nu een reactie op:(

...rock...
8 juli 2005, 22:24
omdat je geen geduld hebt.

LIGNUMdrummerke
8 juli 2005, 22:41
da ibanez AX/GAX zijn al de goedkoopste modellen van ibanez. ik zou ze wel even tezsten, uit ervaring waat ik dat zowel de GAX en GRX niet zo denderend klinken, bij richwood moet je gewoon geluk hebben! bij ibanez betaal je ook naam. een les pauk zak iets meer geschikt zijn om zwaardere muziek te spelen (met distortion omwille van de gesloten body (minder resonantie). (goedkopere) ibbies hebbenb ook wel veel de neiging rap te ontstemmen. voor je een beslissing neemt test je best even!

d'oh
9 juli 2005, 14:51
de AS73 is een topgitaartje, tenminste die waar op ik gespeeld hebt is echt supergoed

mooi warm clean geluid, en overdrive wordt het allemaal wat modderiger door