PDA

View Full Version : Mandoline?



telecastermaster
8 juli 2005, 13:11
Zijn er muzikanten hier die naast gitaar mandoline spelen? Wat doe je er zoal mee? Is het moeilijk om het te leren als je al gitaar speelt? Ik zit erover te denken om er eens eentje te proberen, maar ken verder niemand die er op speelt.

thx

peter

waayer
8 juli 2005, 19:51
mandoline is heel wat anders als een gitaar b.v de stemming alleen al
ik geloof dat een mandoline net als een viool gestemd is G D A E
but anyway een leuk iets om te leren lijkt mij

Luca P
10 juli 2005, 22:45
Wat wil je spelen?
Bluegrass?
Ik denk als je al gitaar speelt kom je een heel eind. Alleen de stemming is uiteraard anders.
Zelf speel in 5-snaren banjo.
Nou ja, op mijn manier dan. Maar het fingerpicken gaat me redelijk makkelijk af.
Okee, ik ben nog lang geen Bela Fleck.....

hoofd
12 juli 2005, 14:30
Hey Peter, Dirk Witte heeft een zooi Banjo's in de aanbieding, vanaf 99 euro als ik het goed heb. Laatst gezien toen ik 12 snarige gitaren aan het testen was met een Hongaarse vriend van me. 99 euro lijkt me een nette prijs om zo'n mandoline te proberen, zelf ga ik nog steeds voor de banjo :wink:

Kunnen we een leuke bluegrass band oprichten :razz:

telecastermaster
12 juli 2005, 14:58
Bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken bij DW. Ik had zelf deze op het oog (ook E 99,-):

http://www.thomann.de/prodbilder/harley_benton_hbma_50e_pimx_144773.jpg

http://www.thomann.de/harley_benton_hbma_50e_prodinfo.html

Ik hou verder niet zo van bluegrass, maar wel van Corrie en de Rekels :cool:

Het schiet me trouwnes tebinnen dat er in de 'Gitarist' ooit een special heeft gestaan over mandolines.

Welson
3 april 2006, 14:47
Ik heb na anderhalf jaar gitaar ook een mandoline gekocht, ik vind het wel een leuk dingetje. Het ging me vrij goed af om erop te spelen.
Wel heel kleine frets en dunne hals :d

hendrix2
18 april 2006, 10:22
beetje late reactie

Ik heb een jaar geleden een mandoline gekregen van m'n vriendin en ben daar verwoed op beginnen spelen. Eens je de andere stemming wat onder de knie hebt en de toch wel heel andere akkoorden kent, kan je vrijveel doen met een mandoline.
Zelf speel ik er blues/rock/pop en soms zelf metal op...(kan mijn mandoline op een versterker aansluiten, dus er kan distorion op)

Heb je uiteindelijk die mandoline gekocht? Speelt ze goed?