PDA

View Full Version : RMC2 troubles



cosmos
8 juli 2005, 09:55
Hiya,

OK, ik heb deze vraag net ook aan Geoffrey McCoy gesteld, maar was ook benieuwd naar gebruikerservaringen. Ik heb nu sinds een half jaar een RMC2, en kan er toch niet erg aan wennen, hoeveel ik er ook op speel. Ik gebruikte daarvoor altijd een JH-1, die altijd vol en warm klonk. Wat ik met die RMC2 ook doe, hij klinkt eigenlijk alleen écht OK bij gain-solos, omdat hij dan wel lekker door de mix komt. Clean vind ik hem gewoon schel en een hoop van de warmte van mijn PRS afnemen.
Ik heb al van alles geprobeerd, kabels, volgorde, etc.
Wat denken jullie?

Mijn chain is nu: PRS/Strat - DT-10 - RMC2 - BD-2(keeley) - MM4 - DL4 - Koch Twintone.

BramVersteeg
8 juli 2005, 10:34
Hiya,

OK, ik heb deze vraag net ook aan Geoffrey McCoy gesteld, maar was ook benieuwd naar gebruikerservaringen. Ik heb nu sinds een half jaar een RMC2, en kan er toch niet erg aan wennen, hoeveel ik er ook op speel. Ik gebruikte daarvoor altijd een JH-1, die altijd vol en warm klonk. Wat ik met die RMC2 ook doe, hij klinkt eigenlijk alleen écht OK bij gain-solos, omdat hij dan wel lekker door de mix komt. Clean vind ik hem gewoon schel en een hoop van de warmte van mijn PRS afnemen.
Ik heb al van alles geprobeerd, kabels, volgorde, etc.
Wat denken jullie?

Mijn chain is nu: PRS/Strat - DT-10 - RMC2 - BD-2(keeley) - MM4 - DL4 - Koch Twintone.

Waarom heb je je JH-1 dan weggedaan?

cosmos
8 juli 2005, 10:41
:) Nou officieel heb ik hem nog, ik heb die RMC2 toendertijd uit de VS laten meenemen. (op de losse gok, en vooral afgaande op de goede recensies) Vandaar dus. Het is meer een frustratie van "waarom zegt iedereen dat ie zo vet is, en waarom klinkt ie bij mij niet zo?!"

cosmos
8 juli 2005, 18:08
Hmmm,
de reactie van Geoffrey Teese was, dat ik het eens moest proberen met 12V stand op mijn PedalPower 2, aangezien de RMC2 tot 25V kan hebben. ("the higher the voltage, the richer the sound")
Toch eens even checken!