PDA

View Full Version : Ibanez Master series....... Compleet!!



Dirk_Hendrik
8 juli 2005, 09:35
Het kostte me uiteindelijk bijna 3 jaar van speuren, zoeken, ebayen, marktplaatsen en uiteraard een nog niet uitgerekende hoeveelheid geld maar het is gelukt. Het reeksje is compleet! :-D
http://www.exaudio.nl/Masters.jpg

Moet alléén nog een laatste knopje voor de EQ vinden.

cosmos
8 juli 2005, 09:52
Wow! Knap gedaan!


Hee uhmmm, heb je nou veel tonesuck als je deze achter elkaar aansluit? Flink pedalboard heb je zeker?





:D

Robbert
8 juli 2005, 10:04
Leuke collectie! 8-)

Hoe klinken die chorus', omdat ik er drie tel? :D

LordRiffenstein
8 juli 2005, 10:14
Een TS10 ziet er ongeveer hetzelfde uit maar hoort niet in die reeks thuis?

Dirk_Hendrik
8 juli 2005, 10:14
Leer eerst eens tellen. Je hebt fout geteld :wink:

Robbert
8 juli 2005, 10:17
Leer eerst eens tellen. Je hebt fout geteld :wink:

Ok 4, maar het kunnen er ook 5 zijn als je de dual chorus dubbel telt :D

Dirk_Hendrik
8 juli 2005, 10:18
Een TS10 ziet er ongeveer hetzelfde uit maar hoort niet in die reeks thuis?

De Masters of L-serie kwamen voor de Power of 10-series. Masterd zijn gemakkelijk te herkennen aan:
- De L in de naam SML (Super Metal), ADL (Analog delay), BCL (Bi mode chorus) etc etc.
- Het trapgedeelte wat van metaal is. Bij de Power serie is het van kunststof.
- Het trapgedeelte is bekleed met een stukje rubber in plaats van dat het profiel in het plastic is meegegoten.

LordRiffenstein
8 juli 2005, 10:20
Een TS10 ziet er ongeveer hetzelfde uit maar hoort niet in die reeks thuis?

De Masters of L-serie kwamen voor de Power of 10-series. Masterd zijn gemakkelijk te herkennen aan:
- De L in de naam SML (Super Metal), ADL (Analog delay), BCL (Bi mode chorus) etc etc.
- Het trapgedeelte wat van metaal is. Bij de Power serie is het van kunststof.
- Het trapgedeelte is bekleed met een stukje rubber in plaats van dat het profiel in het plastic is meegegoten.

THANKS!!!!

E-J
8 juli 2005, 10:47
Ik hoor dat oudere pedaaltjes soms erg goed klinken in verhouding met hun opvolgers. Is dat hier ook het geval?

DREAMMACHINE
8 juli 2005, 11:12
...gefeliciteerd DH!...ziet er wel impressive uit!...

marc_o
8 juli 2005, 11:46
Volgens mij mis je er nog eentje hoor!
Ik heb thuis (zit nu uiteraard op mijn werk :) ) nog een Jam Station liggen, oftewel distortion en chorus in één, of het moet het eerste pedaaltje linksboven zijn, wat op de foto nogal wazig is....laat het maar weten, je kunt de mijn zo overnemen...

Dirk_Hendrik
8 juli 2005, 12:29
Da's een Session man en die komt uit de 10 series.

H.Manback
8 juli 2005, 13:01
Het lijken wel voetbalplaatjes voor je :razz:

Maar ik ben ook benieuwd net als iemand anders voor me, heb je ze wel eens allemaal aan elkaar geknoopt?

Misschien moet je zo'n rek maken zoals ze in de winkel gebruiken voor bijv. de hele Ibanez of Boss serie! Of beter nog, een van die tijd vinden!

Fuhgawz
8 juli 2005, 13:40
Indrukwekkend, maar volgens mij schrik je je een ongeluk als je eenmaal hebt uitgerekend hoeveel het je heeft gekost. :razz:
Hoe zit het met de geluidskwaliteit van deze serie ten opzichte van andere Ibanez series?

Lucluc
8 juli 2005, 14:03
Dit is de meest geniale serie effecten die er ooit zijn gemaakt. Misschien niet zo degelijk gemaakt als de 9-serie, maar de toevoeging van de digitale en modulatie delays: geniaal.

Mis je niet de Noise Buster (NBL)?

Welke is je favoriet?

marc_o
8 juli 2005, 14:10
Da's een Session man en die komt uit de 10 series.

Oh ja, session man!
Is die interessant voor je? Je mag 'm wel hebben hoor, al moet daar iets tegenover staan natuurlijk :)

Dirk_Hendrik
8 juli 2005, 14:25
Allemaal achter elkaar.... Nee nog nooit gedaan. Lijkt me ook een nutteloze bezigheid :wink:

Qua geluidskwaliteit zijn ze niet beter of slechter dan hun voor en nagangers. Veel pedalen uit deze serie zijn rechtstreeks overge-erfd van de 9 serie (Bijvoorbeeld te SuperMetal MSL versus de Sm-9, de Supertube STL versus de ST-9). Leuker is dat de print van een Metalcharger (10-series dus) gelijk is aan die van een SML. Of dat de print van een TS10 met dezelfde boormal werd geboord als de metalscreamer MSL ..... die dus ook gelijk zijn op een paar mini details na.

Luc,
NB10. Niet NBL:
http://www.kitarapaja.com/pics/fxibanb10.jpg

Favorieten:
- DML in een chorus setting
- STL
- CCL Flanger/chorus

fullorder
8 juli 2005, 17:44
woooow! zieke geest! :-D

en nu maar een kilo George L kopen en een 20-voudige true bypass strip? :razz:

Dirk_Hendrik
8 juli 2005, 17:59
Persoonlijke voorkeur voor Tasker. Pluggen afhankelijk van de plek waar ze gebruikt worden.
Enne...... misschien het ergste... Ze zitten geen van allen permanent in m'n vaste setup.... :oops:

Debaser
8 juli 2005, 19:35
Enne...... misschien het ergste... Ze zitten geen van allen permanent in m'n vaste setup.... :oops:

ja, de een heeft het met dinky toys ... jij met pedals.

dikke shizzle hoor.

en als je ze eigenlijk niet gebruikt
zou ik ze voor $15.000 op internet zetten.
kijken of het lukt.

L00K - RARE - COMPLETE IBANEZ MASTER - EXELENT CONDITION - ONE TIME CHANCE

en beginnen met de ibanez x0x series.

Debaser
9 juli 2005, 10:02
en volgens mij heb je mensen aan gestoken :
http://www.marktplaats.nl/show_user_ads.php3?h=763db0126f07cf329bb2c9ac76fcc f8c

LordRiffenstein
11 juli 2005, 13:44
Hey D_H, is dit niets voor jou?

http://forum.offstage.be/viewtopic.php?t=3126

Dirk_Hendrik
11 juli 2005, 14:28
ja :D

Bambufan
11 juli 2005, 15:04
Het kostte me uiteindelijk bijna 3 jaar van speuren, zoeken, ebayen, marktplaatsen en uiteraard een nog niet uitgerekende hoeveelheid geld maar het is gelukt. Het reeksje is compleet! :-D

Moet alléén nog een laatste knopje voor de EQ vinden.

Kolere... ik ben nog niet op de helft 8)

Bigfoot414
11 juli 2005, 15:10
Haha, vet man! :D Werken ze allemaal nog?

Antal
11 juli 2005, 18:57
Gefeliciteerd. Leuke verzameling! Weet je al wat je volgende project wordt?

Thom TK
11 juli 2005, 19:40
Gaaf...ziet er leuk uit!
Even offtopic hoor, maar ik heb ooit mijn Metalscreamer geruild tegen een japanse DD-3....
Hoeveel brengt een Metalscreamer op 2e hands in goede staat??

BVD

:)
[/offtopic]

Speeddemon
11 juli 2005, 20:55
Hey B, hoe verhouden die Metal Screamer en Super Metal zich?

Verder, mooi werk!

Maar ik ken 't van mezelf (nu ik die Boss 3-knops verzameling compleet had), je gaat geheid weer een ander type effecten zoeken...
EN JE GAAT ZE GEEN VAN ALLEN GEBRUIKEN! :lol:

Er ligt hier een berg vintage DOD en MXR, die ook maar mooi ligt te wezen...tijd voor vitrine-kastjes...

verder, afgezien van Boss, is het met name bij Ibanez ZEER moeilijk om doosjes+boekjes te vinden van de Master, 9 en 10 series...

robert-gitarist
11 juli 2005, 22:00
Woe mooie verzameling kerel :) (y)!!
Echt rete vet...
Ik wou tot een jaar geleden Boss pedalen verzamelen,apparte en oude type's zoals de digital series.
Nou ben niet veder gekomen dan de Mz-2 en Dc-3 en nog paar Boss dingen..
Maar nu ben ik er achter gekomen dat ik ze niet gebruik alleen wou hebben als verzameling...
wil nu meer spul van MXR hebben omdat ik MXR tig keer bter vind...

Wat ik wel zou willen hebben is de komplete serie van Ibanez de S serie...oude TS,CS enzo :D

Speeddemon
11 juli 2005, 22:26
Je bedoelt de 9 serie. Er is nl. geen 'S' serie pedalen van Ibanez.

TS-9
BC-9
ST-9 (zeldzaam)
OD-9 (zeer zeldzaam)
AD-9 etc.

robert-gitarist
11 juli 2005, 23:18
Je bedoelt de 9 serie. Er is nl. geen 'S' serie pedalen van Ibanez.

TS-9
BC-9
ST-9 (zeldzaam)
OD-9 (zeer zeldzaam)
AD-9 etc.

Sorry de 9 serie ja..
Was ff met me gedachten bij de S serie gitaren van ibanez..
Sa's enzo zat ik met me gedachten bij :$ :$
Maar inderdaad de 9 serie!

Mitch
17 juli 2005, 12:26
Dirrukie !!!!!!!!
Da's nog eens mooi thuiskomen: de complete Master-serie compleet te zien. Goed man ! Ga ik zeker weten nog eens zien....

@Speedy: Metal Screamer is meer Screamer dan Metal. Ik heb ze beide trouwens. :) Exacte gegevens weet D_H wel.

Vampire
17 juli 2005, 18:54
Ziet er wel echt supercool uit gast!

Speel je er nou ook mee dan, of heb je ze alleen voor de collectie? (ja dat is toch ook mogelijk?)