PDA

View Full Version : electronische feedback crap



Dweezman
7 juli 2005, 23:20
crap!

Fumi SG
7 juli 2005, 23:21
jep! :)

Dweezman
7 juli 2005, 23:24
Wat ik ook probeer (en geloof me, ik heb er al heel wat uurtjes mee gezeten) ik blijf een vreemde electronische feedback krijgen als ik m'n delay in de loop van m'n Multitone hang. (Ook bij De Gier getest op een Carvin: same story)

Het geluid hoor je alleen op high-gain, maar dan ook op lage volumes. Ik heb nu ondertussen 3(huil) gestabilisseerde voedingen gebruikt, alle kabels gechecked etc. Ik weet het niet meer.

Wat ik wel weet dat ik de delay nu voor m'n amp heb hangen, en dat dat wezenlijk anders (lees: minder mooi) klinkt.

Help!

dano
8 juli 2005, 00:14
watvoor delay? watvoor gitaren? wat is je opstelling?

Dweezman
8 juli 2005, 00:18
Fender Jaguar - Koch Multitone


opstelling nu (alles vóór de versterker):
Fender Jaguar
Zvex Vexter Fuzz Factory
Dunlop JH-1 wah
Sherlock Tremit
EHX Microsynthesizer
Akai Intelliphase
Ibanez DE-7
Korg dt-10
Koch Multitone

Ik wíl de tremelo, phaser en delay in de loop...

fullorder
8 juli 2005, 08:49
heb je ook andere delays geprobeerd?

dano
8 juli 2005, 13:17
kan je het opnemen?

en speel je steeds op dezelfde plaats? misschien straling ofzo? (ik gok ook maar wat?) Je Delay al eens opengemaakt om te kijken naar rotte contactjes?

zomaar wat ideeen, don't shoot me

Dweezman
9 juli 2005, 10:55
Overal heb ik dat probleem, ook op andere amp. Ligt dus duidelijk aan m'n board. Andere delays heb ik niet tot m'n bschikking, maar als ik de phaser ipv de delay zet, gebeurt hetzelfde.

Lucluc
9 juli 2005, 19:31
Waarom moet dat in de loop? Gebruik je eens overdrive kanaal van je versterker?

Dweezman
11 juli 2005, 13:19
Met name de delay moét in de loop: klinkt echt veel beter.


Waarom moet dat in de loop? Gebruik je eens overdrive kanaal van je versterker?

'k Snap je niet helemaal.

gvink
11 juli 2005, 18:08
- Is de feedback er ook als je alleen de delay op je versterker aansluit?
- Hetzelfde effect :wink: heb je dus ook als je ipv de de7 je phaser zet?
- Wat voor kabels gebruik je?

Lucluc
11 juli 2005, 19:19
Met name de delay moét in de loop: klinkt echt veel beter.

Waarom moet die in de loop? Ala je niet eens het overdrive kanaal van je versterker gebruikt is er geen goede reden waarom je de delay in de effectloop moet plaatsen. Is allemaal extra kabels, extra buffers, dus mijn advies: niet in de effectloop plaatsen.


Waarom moet dat in de loop? Gebruik je eens overdrive kanaal van je versterker?

Ok, verkeerd getiept: gebruik je een overdrive kanaal van je versterker? Ik ken die Koch multi...bak niet. :roll:

Dweezman
12 juli 2005, 08:33
Ga vandaag de boel laten doormeten. :D

gvink:
ja,
ja
en: ik heb een aantal kabels overgenomen van iemand die zijn board opruimde, merken weet ik niet, maar 't waren wel goede kabels, met gouden Fender-pluggen (oh!)

lucluc: ik gebruik m'n leadkanaal all the time! :wink:

e_lukather
12 juli 2005, 08:44
ik heb ook een multitone (top) en een de7. ik heb hem ook in de effectsloop hangen omdat ik de scheur uit de top haal. Helemaal geen problemen.

succes verder

Dweezman
12 juli 2005, 09:04
..en zo hoort het.

Ik denk dat het met m'n voedingen te maken heeft, oid. Maar ik heb het al met meerdere (verschillende merken) geprobeerd.

gvink
12 juli 2005, 09:49
Hmmm.... Misschien inderdaad je voeding.. Als je phaser er ook last van heeft... En als je alleen een batterij gebruikt??
Welke voedingen heb je al geprobeerd?

Dweezman
12 juli 2005, 11:57
alecto en skytronic

heb er nu vier: 500Ma en 2 maal 1200mA en één speciaal voor m'n EHX Microsynth (24v)


Maar: alles is gechecked: voedingen leveren netjes hun stroom. Lijkt toch op aardlussen door de behuizingen van sommige fx.


Dus weer opnieuw alles opbouwen...

Ik wil, in volgorde:

gitaar - wah - tuner - fuzz - microsynth - preamp - tremelo - phaser - delay - amp

gvink
12 juli 2005, 13:28
Aardlussen zijn mijn nachtmerrie...!! Ik heb al zo vaak storing gehad daardoor.. Zelfs een keer met een standaard Fender Strat.. Draai ik 't volume open, begint 'ie me daar toch te gillen..!! :evil:

Maar goed te horen dat je waarschijnlijk de oplossing hebt gevonden!

GV

Dweezman
12 juli 2005, 13:59
Nou, ik hóóp dat ik de oplossing heb, want ik doe nu alles weer precies zo als ik het had, maar nu treedt de aardlus niet op. Ik snap eigenlijk niet waarom het nu weer weg is. We'll see...