PDA

View Full Version : Aanschaf van Drumcomputer



AxeGod
7 juli 2005, 23:01
Vorige maand heb ik opnamemateriaal gekocht, waarover ik ook al een topic had.
Nu is het tijd om een Drumcomputer te gaan kopen. Ik heb al of verschillende fora gezocht naar informatie omtrent dit onderwerp, maar er wordt voornamelijk over softwarematige drumcomputers en drumsamples gepraat.

Ik heb thuis Propellerhead Reason, maar vindt de ReDrum toch niet echt handig voor Metal (Deathmetal, Blackmetal etc.).
Ook heb ik Drumkit From Hell 2 geïnstalleerd, dit programma vraagt heel wat geheugen (en ik heb 1536MB RAM), en daarbij vindt ik het lastig werken. Je kan geloof ik geen drumritme programmeren, enkel via Midi aansturen (of uiteraard muisklikjes). Deze drums klinken zeer strak moet ik zeggen, maar dat softwarematige gedoe is niks voor mij.
P.S. ik heb het ook met Native Instruments Battery geprobeerd, maar ook dat vindt ik vervelend werken.

Het lijkt mij veel makkelijker om gewoon een echte drumcomputer te kopen, die aansluiten op mijn mengtafeltje, ritme instellen, en opnemen maar. Zou handig zijn als ik ook via mijn midi keyboard het ding nog kan aansturen, wanneer dat nodig mag zijn.
Maar wat is nou een goeie drumcomputer? Ik heb al rondgekeken naar Boss Dr. Rhytm, Zoom etc... maar ik wordt niet echt veel wijzer, met welke drumcomputer kan ik nou echt metal drums benaderen? Kan iemand mij hiermee helpen, of misschien iemand die me met goeie argumenten over kan halen om TOCH voor software te gaan.... Ik ben de draad helemaal kwijt.
Ik heb rond de 300 euro te besteden.

Sonno
7 juli 2005, 23:42
Neem de losse samples van drumkit from hell en hang ze aan Battery VST van Native Instruments. Werkt helemaal prima op m'n pentium III 900 Mhz! I beschikking over 45 samples, dus 7 snares (allemaal verschillende hardheid ingeslagen en met links en rechts variant...zelfde geldt voor de kick). Check m'n mp3'tje. (ik haal hier nog bijna niks uit de kast van wat er mogelijk is maar toch...

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=58818

AxeGod
7 juli 2005, 23:53
Dat klinkt idd erg goed Sonno :) je gitaarspel is trouwens ook super.
Maar wat de drums betreft, ik snap niet helemaal hoe ik het moet programmeren, ik moet de losse geluidssampletjes (hi-hats, snares etc.) gewoon los in battery laden, en dan kan ik het in battery programmeren? Hoe neem ik het dan precies op in cubase, dat begrijp ik namelijk ook niet helemaal.
Maar een echte drumcomputer wordt me afgeraden?

Sonno
7 juli 2005, 23:59
Van mijn kant zeker...maar da's mijn mening...

Download 't programma (is maar iets van 10Meg groot). Installeer het als Cubase Plug-in. (ik neem aan dat je Cubase oid. hebt). Open Cubase, druk op F11, kies Battery, maak d.m.v. layers een mooie drumkit na. Dan maak je een MIDI spoor aan en geef je als output Battery. Draw een blokje in je spoor, dubbelklik en teken d'r op los!

suc6
PS. het lijkt onhandig maar na een tijdje wordt je d'r heel handig in!

AxeGod
8 juli 2005, 00:05
Bedankt voor je uitleg 8-)
Dit alles wist ik dus niet, ik ben sowieso nog niet echt handig met Cubase SX.
Ik zal het zometeen ff proberen, jullie horen het nog.
Zijn er trouwens verder nog meningen over een echte drumcomputer?

AxeGod
8 juli 2005, 11:35
Okay, dat werkt dus, maar nu zit ik met het probleem dat het steeds kraakt als ik de drums aanstuur, met zowel muis als midi keyboard. Als ik de noten in de Midi track heb aangegeven ditzelfde verhaal. Hij slaat ook steeds over, of je hoort de drum maar half :???:
Vreemd ook, want ik heb wel een zeer krachtige computer...

En dit is dan weer het grote voordeel van een echte drumcomputer, dan zit je hier niet mee :)

harrie-beton
8 juli 2005, 12:28
In de meeste drum computers zitten vaste samples. Die klinken matig en gaan snel vervelen. Een drum computer op je pc is oneindig qua drums sounds en je kunt veel meer kanten op.

Ik woon in Groningen en kan je wel helpen. Met een snelle pc moet een software drum computer niet oversturen of "stuiteren"

Sonno
8 juli 2005, 14:02
Check bij 'Device Manager' of je ASIO-shit goed staat. (heb je btw ook al de ASIO test-ofzo gedaan voordat je Cubase opstart. Anders kan je het ook wel via devive maneger ergens vinden...ik zou zeggen klooi d'r een eind op los! Ik heb ook nooit van iemand geleerd hoe het moest en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gezeik gehad maar uiteindelijk weet ik nu precies hoe alles werkt! :)

AxeGod
8 juli 2005, 14:31
Bedankt voor het aanbod harrie-beton 8-)
Ik heb de ASIO instellingen al gecheckt maar die zijn goed. Ik denk trouwens dat ik al weet wat enigsinds het geval is; ik heb een krachtige computer (zie sig.) met maar 1 harde schijf van 250 gb.
Ik heb net meerdere topics doorgelezen en daar stond ook in om in elk geval 2 harde schijven in je systeem te steken. Op de ene zet je de normale windows, en op de andere een kale windows alleen bedoeld voor recording.
En aangezien ik nu 1 hd heb met 1 Windows, met games, gedownloadde shit, msn, teringveel geïnstalleerde programma's en ander geheugenvretend ongein denk ik dat dat er ook voornamelijk mee te maken heeft. Ik heb dan wel 1,5GB Ram, maar toch... dit is niet heel bevorderlijk lijkt me.
Wat is jullie mening daarover?
Ik kan dus in plaats van een Drumcomputer zeker beter nog 2 harde schijven nemen (S-ATA); nog een 80GB, waar de audio windows opkomt met bijbehorende programma's, en nog een 250 GB waar mijn opnames op komen, met de data, samples etc.
Deze 250GB die er nu in zit laat ik voor wat het is, en blijf ik voor mijn normale zaken gebruiken, MSN, Games, Grafisch Design etc.
Wat zeggen jullie hiervan, dit zal zeker al een heel stuk helpen neem ik aan?
Een echte drumcomputer hoef ik zeker niet meer te kopen?

bert k
8 juli 2005, 16:31
Nee hoor, je syteem is snel zat. Extra schijven maakt niks meer uit. Ik heb goeie audio opnames gemaakt, ongeveer net zoals jij doet, met een 800 Mhertz computertje met 64 Mb geheugen en 1 harde schijf. Het probleem moet ergens anders zitten.
Ik denk zelf dat je de latency te kort hebt staan. Of je moet met je DMA buffers gaan spelen. Dat zit ergens bij de Asio instellingen, maar ik weet niet precies waar.

AxeGod
8 juli 2005, 18:03
Hey bert,
ik heb net even met de instellingen van mijn M-Audio, en cubase gespeeld, maar ik kom er alsnog niet uit.
Trouwens, als ik de DKFH VST laadt in cubase, en ik selecteer een drumkit krijg ik ook steeds deze melding:
"The outputs loaded in de configured Multi differ from the current output configuration".

Wat ik ook zo vreemd vindt; Toen ik DKFH voor het eerst installeerde had ik dit niet, maar toen zat ik met het probleem dat ie steeds zeurde dat er te weinig geheugen beschikbaar was, maar dat heb ik nu niet meer :-?

als ik dus snelle stukjes drum, slaat ie steeds over, en komt het geheel uit ritme.
En daarom dacht ik, als ik nou een losse windows op een 2e hd zet, ik niet met deze problemen zit.
Ik werk trouwens nog met Cubase SX 1.1, ik ben nog op zoek naar een crack voor SX3 maar dat lukt niet echt.
Misschien dat dat het probleem ook verhelpt :???:
Wel zeer irritant dit, ik wil drums op kunnen nemen :evil:

Sonno
8 juli 2005, 18:12
Dat kan ook aan de instellingen van DFH zelf liggen...

Je computer is idd. snel zat en ik heb ook maar 1 schijf en het werkt prima.

Misschien heb je een verkeerde versie van Cubase, ik heb al veel van die beta versies gezien vol met foutjes. Ik heb gewoon SX1 (want meer kan m'n compu niet aan) en dat werkt OVERAL prima. Soms heb ik wel dat als ik het bij iemand installeer dat ie ff moet inkomen ofzo... dat ie pas lekker gaat lopen na een half uurtje...?? :???:

HEB JE BTW JE VIRUSSCANNER OP NON-ACTIEF GEZET!!!???

AxeGod
8 juli 2005, 18:29
DKFH werkt standalone (Ik heb versie 2, zit kompact sampler bij) netzo als bij cubase, zelfde probleem.
Virusscanner heb ik uitgezet, maar het helpt niet :???:

Toen ik net de instellingen van dkfh na ging checken kreeg ik een windows foutmelding dat het programma gestopt is, en je een foutenrapport kan verzenden bla bla bla...

De kwaliteit van de drums is ook gewoon merkbaar slechter dan eerst, heel gek dit.
En met bv. Reason heb ik dit probleem niet, het heeft dus duidelijk met het programma zelf te maken :-?

AxeGod
8 juli 2005, 18:44
en als ik de drums van dkfh in battery laadt is de kwaliteit helemaal barslecht :-?
De DMA buffer sizes kunnen er niets aan veranderen.

AxeGod
8 juli 2005, 18:51
Battery loopt totaal niet stabiel, het loopt steeds vast :evil:

AxeGod
8 juli 2005, 19:43
okay, ik heb echt alles geprobeerd, maar ik kom er gewoon niet uit, dit is alleen bij drumkit from hell het geval.
Ik denk dat ik toch echt een drumcomputer moet gaan kopen :cool:
iemand een idee welke?

Sonno
9 juli 2005, 03:03
NIET DOEN!!!
Dit probleem moet oplosbaar zijn, NIET OPGEVEN!!!
hang in there brotha!!!

AxeGod
9 juli 2005, 12:21
Hehehehe, nee ik heb besloten ook gewoon maar door te blijven kloten met de drumsoftware.
Bij Drumkit From Hell 2 zit een ingebouwde Native Instruments Kompakt sampler, die dus dat probleem vertoont.
Bij battery is dit niet het geval, maar daar is de kwaliteit heel slecht, maar moet er ook bij vermelden dat ik van battery helemaal niets snap. Maar ik ga daar nog wel tutorials voor zoeken.
Ik ben nu de 9 DVD versie van de eerste Drumkit From Hell aan het "binnen halen" :lol:
Daar zit als het goed is geen sampler bij, en dan heb ik ook enorm veel samples waar ik een drumkit uit kan opbouwen.
Want het aanbod van samples die ik in battery kan laden van dkfh2 vindt ik best minimaal.
Welke Dkfh gebruiken jullie dan, ook enige ervaring met versie 2?

Sonno
9 juli 2005, 14:14
Ik heb dus DFH2 maar bij het inladen liep m'n hele computer al in de soep! :-(

Ik heb toen een CD gekregen met de losse samples van DFH versie?

Je moet in battery bij 1 van die drie knoppen rechts voor elke sample een nieuwe layer aanmaken... dat is voorlopig alles wat je hoeft te weten...

Suc6!

AxeGod
9 juli 2005, 18:38
Aha, juist :-D
Ik zie namelijk ook altijd op verschillende fora dat men de eerste versie gebruikt, de tweede kom je bij gebruik amper tegen.
Dat probleem wat jij hebt heb ik dus niet, maar dat lijkt er wel enigsinds op.
Bij mij stotterd alles, en slaat alles over met dkfh2.

Ik iig bezig met het halen van dkfh1, zal wel een weekje duren, 9DVD, 35 GB :-D

Dus ik ga van mijn geld waar ik een drumcomputer voor wou kopen alsnog een 250 gb harde schijf erbij kopen, want deze 250gb heeft nog maar 2 gb vrij :cool:

Iig hartelijk bedankt voor de tips en uitleg, hier kan ik het wel mee doen, en Battery moet wel gaan lukken neem ik aan :)

Ic3gl0vE
10 juli 2005, 11:46
Koop een (drum)sampler en laadt daar de samples in van DFH die je wilt gebruiken. Geen software meer nodig, klaar. In een gewone sampler zit geen sequencer, in een drumsampler wel. Beide kun je aansturen met midi.

AxeGod
10 juli 2005, 12:13
Dat is idd een heel goed idee, en daar heb ik dus dezelfde mogelijkheden mee als een softwarematige sampler zoals battery?
Sorry ik ben echt een leek op dit gebied.
Als ik afwisselende drumritmes kan maken voor metal, net als met software is dit idd wel een goeie keus denk ik, maar wat voor sampler moet ik dan nemen? hoeveel kost me dat?

AxeGod
10 juli 2005, 15:11
Bij tonika zie ik dat ze bij occasions een Boss Dr770 Drumcomputer verkopen voor 195 pleuro.
Dit lijkt me wel wat, maar zoals Iceglove zegt wil ik dan graag mijn eigen dkfh samples in kunnen laden.

Ic3gl0vE
10 juli 2005, 15:44
Dat is idd een heel goed idee, en daar heb ik dus dezelfde mogelijkheden mee als een softwarematige sampler zoals battery?[quote]

Ik weet niet wat Battery kan, en elke sampler heeft andere mogelijkheden.

[quote]Sorry ik ben echt een leek op dit gebied.
Als ik afwisselende drumritmes kan maken voor metal, net als met software is dit idd wel een goeie keus denk ik, maar wat voor sampler moet ik dan nemen? hoeveel kost me dat?

Een tweedehands sampler hoeft helemaal niet duur te zijn. Ik verwijs je graag door naar www.synthforum.nl want daar staan altijd wel een hoop samplers te koop en er is een apart forumonderdeel voor samplers.

Sonno
10 juli 2005, 17:32
Ik zeg:

Je bent gek als je 195 euro gaat uitgeven (als leek) terwijl er gewoon prima software verkrijgbaar is! En wie zegt dat je die drumcomputer WEL goed aan de praat gaat krijgen? (hij is nog steeds MIDI aangestuurd dus...).

Ik post van de week een nieuw nr. van me waarin ik wat meer uit de kast haal met mijn configuratie... en die was gratis! Kan je nog is goed nadenken :wink:

PS: kut... ik ga morgen op vakantie... volgende week post ik hem...

Ic3gl0vE
10 juli 2005, 17:36
Hoeveel kost die software dan?

Sonno
10 juli 2005, 17:38
Ja... daar gaan we 't nie over hebben he? :wink:

AxeGod
10 juli 2005, 17:41
Je hebt gelijk idd, ik loop sowieso te hard van stapel op dit gebied.
Die bovengenoemde drumcomputer klinkt ook niet naar behoren, had ff wat demo's opgezocht.
Er is idd in die prijsklasse niets wat de kwaliteit van drumkit from hell benadert, dus ik blijf het daar ook gewoon mee doen :)
Ik zit er alleen wel aan te denken om nog een MIDI controller te kopen... Feedback heeft ook zo'n ding, speciaal voor drum, kost wel 219 euro. Dat geef ik er dus niet aan uit, maar ik zou het wel leuk vinden om er iig nog een midi controller bij te hebben waarmee ik die drums zelf kan aanslaan via pads of iets dergelijks.
Ik heb al een MIDI keyboard (Evolution MK-249C), maar dat werkt echt niet lekker om via een keyboard te gaan drummen.
Ik kies voornamelijk voor zo'n midi drumcontroller omdat het me gewoon leuker lijkt dan het programmeren in de sequencer... en ik kan na het drummen de noten altijd nog aanpassen.
Vinden jullie dit ook een goed idee?
Ik wil er iig geen 219 euro voor betalen, dat wordt me te gek.
Ik wil met die aanslaggevoelige pads battery samples per pad aan kunnen sturen.

AxeGod
10 juli 2005, 17:43
Prettige vakantie trouwens, ik hoor het nr nog wel 8-)

Ic3gl0vE
10 juli 2005, 20:04
Vinden jullie dit ook een goed idee?

Ja. Zo krijg je meer feel bij het maken van je drums.

Ik wil er iig geen 219 euro voor betalen, dat wordt me te gek.
Ik wil met die aanslaggevoelige pads battery samples per pad aan kunnen sturen.

midi velocity gaat van 0 tot 127. Waarschijnlijk kun je battery wel zo instellen dat als jij met een kracht van (bijvoorbeeld) '1 tot 30' aanslaat, je een andere sample krijgt dan wanneer je van '30 tot 70' aanslaat. Zo kun je alles dus op een dusdanige manier instellen dat je een zacht aangeslagen sample te horen krijgt wanneer jij zelf zacht aanslaat. Dat maakt je drums veel realistischer! En als je vindt dat je een noot harder in had moeten spelen, kun je dat in je sequencer nog aanpassen :) perfect!

AxeGod
10 juli 2005, 21:06
Idd, harstikke bedankt voor je informatie en tips Iceglove :wink:

Dan doe ik dit... wat jij uitlegt had ik ookal in gedachten, en dat lijkt me gewoonweg ook veel leuker om te doen.

Ik koop morgen of overmorgen een harde schijf erbij, een 250GB S-ATA 7200RPM, daar zet ik OF Windows XP, OF Windows 64-Bit op. Die windows ''kleed" ik helemaal uit, en sloop alle overbodige geheugenvretende meuk eruit. Dan installeer ik daar Cubase SX3, Propellerhead Reason 3.0, Native Instruments Battery, Drumkit From Hell en Steinberg Wavelab op. Die Windows enkel voor audio dus. Voor de rest vul ik die harde schijf met samples en natuurlijk mijn opgenomen spullen :)

Zodra ik die 35GB aan dfh samples binnen heb stel ik een mooie drumkit samen in battery, en speel ik die d.m.v. die m-audio trigger finger in.
En enigste grote probleem vindt ik het feit dat dat ding 219 keiharde pleuro's kost :o
Dat heb ik er niet voor over, en op marktplaats kan ik dat ding ook niet vinden :( Maar dat komt omdat dat ding er geloof ik ook nog maar net is.
Ik moet dus een goedkopere manier vinden om aan die controller te komen, en eerst maar gewoon met muisklikjes verder kloten. Cubase noteert de midi noten van battery in een eigen midi spoor. Maar is het nu nietzo dat je als je het project naar een audio file export de midi sporen niet hoort? want alles moet dan audio zijn toch?
Als dat zo is, moet ik dan gewoon de Midi spoor afspelen, en tegelijkertijd opnemen in een audio spoor, via de Submix van mijn mixer? of kan het ook anders?

Dan moet ik nog zorgen voor bass(gitaar). Ik denk dat ik daarvoor eerst maar eens naar goeie samples moet gaan zoeken ofzo, in reason misschien. Of ik koop nog een keer een starterspack.
Dat moet ik maar ff zien.

Ic3gl0vE
11 juli 2005, 17:07
OF Windows 64-Bit op. Die windows ''kleed" ik helemaal uit, en sloop alle overbodige geheugenvretende meuk eruit. Dan installeer ik daar Cubase SX3, Propellerhead Reason 3.0, Native Instruments Battery, Drumkit From Hell en Steinberg Wavelab op. Die Windows enkel voor audio dus. Voor de rest vul ik die harde schijf met samples en natuurlijk mijn opgenomen spullen :) [quote]

Ik zou even op de sites van Native instruments en Steinberg kijken of windows 64-bit wel ondersteund wordt. Zo niet, ga dan voor winXP en kijk op deze site (www.musicxp.net) voor audio tweaking tips.

[quote]
Ik moet dus een goedkopere manier vinden om aan die controller te komen, en eerst maar gewoon met muisklikjes verder kloten.

Er is zo'n oud ding van Yamaha (dd50) http://www.soniccontrol.com/images/gearguide/soundmodules/yamdd50.GIF Deze heeft geloof ik midi en dus kun je die ook gebruiken! kun je nog met stokken slaan ook! Kosten tweedehands vast niet heel veel, maar dat weet ik niet zeker.



Cubase noteert de midi noten van battery in een eigen midi spoor. Maar is het nu nietzo dat je als je het project naar een audio file export de midi sporen niet hoort? want alles moet dan audio zijn toch?
Als dat zo is, moet ik dan gewoon de Midi spoor afspelen, en tegelijkertijd opnemen in een audio spoor, via de Submix van mijn mixer? of kan het ook anders?


Ja dat is wat je moet doen :)



Dan moet ik nog zorgen voor bass(gitaar). Ik denk dat ik daarvoor eerst maar eens naar goeie samples moet gaan zoeken ofzo, in reason misschien. Of ik koop nog een keer een starterspack.
Dat moet ik maar ff zien.

In cubase zit een basgitaar achtig ding dat op zich weinig voorstelt (klinkt niet zo goed) maar als je er een beetje aan kloot en de bas niet te veel op de voorgrond zet (dus geen bas-solo's ed.) is die wel aardig bruikbaar. Druk in cubase op F11 en zoek dat ding even op.. ik weet zo niet meer hoe 'ie heet.

succes!

AxeGod
11 juli 2005, 18:56
Ja, alle programma's ondersteunen 64-Bit, alleen van Native Instruments weet ik het niet zeker, ik kan daar niets over vinden.
Maar daar kom ik gauw genoeg achter als ik Windows x64 erop heb staan :D
Werkt het niet, zet ik gewoon XP erop.

Die Drumcomputer die je me liet zien ken ik, maar dat is de DD-55 in plaats van de DD-50. Lijkt me idd een zeer leip ding, en die kosten 2e hands niet veel. Daar heb je dus in principe ook veel meer aan dan de trigger finger.
Als ik met die pads midi op computer kan aansturen, op aanslaggevoeligheid is dit nog veel beter lijkt me. Het enigste nadeel vindt ik de 7 Pads.... ik weet niet of dat wel genoeg is voor lekkere metal drums. De ingebouwde geluiden zullen wel kut zijn, maar daar gebruik ik DFH dus voor, aangestuurd via dit apparaat.
Ik zal eens kijken of ik hier idd wat mee kan, en of ik hem naast mijn computer kwijt kan.

Dan van de Basgitaar kende ik nog niet, ik denk idd dat ik er wel wat mee kan :wink: ik ontdekte zonet trouwens nog een VST plugin van Steinberg, genaamd "Virtual Bassist".
Misschien dat ik daarme d.m.v van mijn midi keyboard NOG betere bas geluiden kan maken, ik weet niet precies hoe dat programma werkt.
Ik ben niet van plan complete bass-solo's e.d. op te gaan nemen, ik wil er gewoon een bass in hebben voor de dikte van het geluid. Zonder bass mist het "rockende" en klinkt het gewoon zeer leeg.
Iig bedankt voor de tips, ik zal eens goed kijken, en vergelijken tussen die m-audio trigger vinger en de yamaha dd50/55 wat het verschil ook mag zijn.

Ic3gl0vE
11 juli 2005, 22:23
Het enigste nadeel vindt ik de 7 Pads.... ik weet niet of dat wel genoeg is voor lekkere metal drums.

Zoals ik je al had verteld: in je sampler software kun je waarschijnlijk instellen bij welk velocitygebied welke sample moet klinken. Zo heb je dus 7*127 mogelijkheden, in theorie (programma zal wel niet zó uitgebreid zijn, maar het zou ook niet handig zijn als het wel zo was :P)

AxeGod
11 juli 2005, 23:28
Ja dat is waar idd, dan heb je 16 pads in principe ook niet nodig. En mocht dat met battery niet kunnen, is er vast wel een andere sampler die dat wel kan.

Ik moet alleen wel ff kijken of ik de ruimte voor dit ding heb in mijn kamer, hij is namelijk heel klein, en het staat hier al bomvol met geile apparatuur :D

Ik blijf gewoon ff zoeken 2ehands naar een apparaat (waarschijnlijk dus de yamaha) waarmee ik op een goeie manier dfh aan kan sturen :)

Ic3gl0vE
12 juli 2005, 13:25
zet een advertentie in 'te koop/te ruil gevraagd' op synthforum.nl! daar komen die dingen nog wel eens langs.

harrie-beton
12 juli 2005, 16:31
axegod,

Ik ben geen voorstander van win 64 (buggy - gewoon te onbekend)


ik ben systeembeheerder geweest (met diploma's) en omdat je in Groningen woont lijkt het me makkelijk als je pc tips / CD ROMS nodig hebt. Ik heb veel handige shareware... :-D
Moet wel zeggen dat wij sinds kort een baby hebben en die ook veel maintenance nodig heeft :o
Dus probeer zo veel mogelijk zelf maar via een prive mail is wel wat te regelen

AxeGod
14 juli 2005, 15:41
Haha, baby's hebben idd veel maintenance nodig :-D

Ik heb dus eergister die harde schijf gekocht, en geprobeerd win x64 erop te installeren, maar dit werkte helemaal niet goed. Win64 wilde niet geïnstalleerd worden. Bij de eerste restart kreeg ik een foutmelding over een corrupte of missende NTOSKRNL.EXE. Ik heb dit probleem opgelost met wat hulp van onze grote vriend google, het bleek namelijk gewoon een verkeerde regel in boot.ini te zijn. Mijn oude windows werkt weer, maar x64 nog steeds niet, als ik die in het boot menu kies krijg ik gewoon de melding dat het gefaald heeft om het OS te laden.

Nu lees ik jouw berichtje net, en je raad me dus ook aan om x64 NIET te gebruiken omdat het nog te buggy is.... de versie die ik heb is een Corporate edition, ik weet niet of het een retail is.
Maar anyway, ik kan dus beter gewoon Win32 ernaast installeren, speciaal voor audio, wat jij me ook aanraadt. Maar het gekke is; die doet het ook niet op mijne 2e harde schijf, zelfde melding als x64 :???:
Ik ga hier nog wel ff uitgebreid tijd aan besteden, want dit moet wel werken... ik heb toch vakantie :)

Bedankt trouwens voor het aanbod van software, ik zal ff zien wat ik kan doen, jullie horen het nog.

AxeGod
19 juli 2005, 19:07
Okay, het is gelukt. Na veel gekloot heb ik op mijn eerste hd twee besturingssystemen gezet, 2x windows xp pro sp2.
Onder die 2e windows heb ik enkel audio applicaties gezet, en het os zelf helemaal uitgekleed m.b.v. musicxp.net.
Dat draait allemaal erg lekker.

Op mijn 2e hd heb ik 2 partities, een opname partitie (waar ik dus naartoe opneem), en een data partitie, met muziek, samples, etc.
Ik denk dat het nu wel goed moet komen, hoewel ik dat probleem met dfh2 daar ook heb, met bijgeleverde kompakt sampler.

Nu nog een drumcontroller kopen.

Robbert
20 juli 2005, 00:30
Als je toch XP pro gebruikt, is het makkelijker om een nieuwe gebruiker aan te maken en die van alle opstart-software te ontdoen (bijvoorbeeld Internet afsluiten en Antivirus niet laden).
Zodoende kun je met een ander profiel (gebruiker) wel internetten ed. :wink:

new J. Satriani
21 oktober 2005, 19:55
Hi weten julie waar ik dat drumkit from programma kan downloaden? ik zou ook graag lekkere drums hebben maar ik kom er niet echt uit :cry:

AxeGod
23 oktober 2005, 21:46
Ik weet wel waar je hem kan downloaden, maar helaas mag daar op dit forum niet over gesproken worden :wink:

(hint: piratebay) :wink:

1959SLP
24 oktober 2005, 09:31
Een echte drumcomputer hoef ik zeker niet meer te kopen?

Ik heb er hier nog een liggen. Een zoom rhytmtrak RT123. Is nog nooit gebruikt. Heb er alleen geen voeding bij. Kun je gratis afhalen.

Anavrin
24 oktober 2005, 11:52
Da's zeker een goeie Ray,
die heb ik zelf ook, heel fijn apparaatje, aanslaggevoelige toetsen, makkelijk in gebruik, lekker compact:
https://www.rockshop.de/shop/images/0112823.jpg