PDA

View Full Version : waar kan ik een diezel einstein testen



ben79
7 juli 2005, 22:54
zoals de titel het al zegt, waar kan ik dus een diezel einstein testen?

Angel
7 juli 2005, 23:01
zoals de titel het al zegt, waar kan ik dus een diezel einstein testen?

bij mijn weten nog nergens. Ik heb vandaag nog met de importeur gepraat en die zei dat het nog minimaal 14 dagen zou duren eer de eerste Einstein ter beschikking is en hij zal het toch weten denk ik.

ben79
7 juli 2005, 23:15
maar welke winkels komen in aanmerking denk je, jukebox waarschijnlijk maar welke nog?

Negative K3 fan
7 juli 2005, 23:23
ik heb al een clipje gehoord van de einstein en dat moet echt zo'n geniale versterker zijn.... niet normaal.

NeeraDJ
7 juli 2005, 23:28
ik heb al een clipje gehoord van de einstein en dat moet echt zo'n geniale versterker zijn.... niet normaal.
Waar?

Negative K3 fan
7 juli 2005, 23:28
olaf krampe op hcaf

ijff
7 juli 2005, 23:34
Eerste die 'm in NL zal krijgen zal waarschijnlijk Jukebox in Boekel zijn. Toevallig 2 weken geleden naar geïnformeerd en toen waren ze nog niet leverbaar.. maar ze zouden 'm krijgen zodra hij beschikbaar is.

Michael AE
8 juli 2005, 03:15
Wat hebben jullie toch met Diezel? Vind er geen kut aan...

pikasso
8 juli 2005, 09:01
Wat hebben jullie toch met Diezel? Vind er geen kut aan...

Ligt dat aan Diezel of aan jou.... :-D

pol
8 juli 2005, 09:01
de herbert is anders wel indrukwekkend, de VH4 vind ik ook niet zo geweldig.

Angel
8 juli 2005, 09:18
maar welke winkels komen in aanmerking denk je, jukebox waarschijnlijk maar welke nog?

Ik vermoed dat die de eerste en misschien,voorlopig, de enigste zal zijn.
Ik heb de distributeur van de BENELUX gesproken en hij zei dat hij de eerste Einstein zou binnenkrijgen om te testen en dat het dan nog wel enkele weken zou kunnen duren eer de eerste Einstein in de winkel zou zijn.
Maar je zou hem dan in Hasselt(BE) al kunnen gaan testen.

Angel
8 juli 2005, 09:19
Wat hebben jullie toch met Diezel? Vind er geen kut aan...

Ligt dat aan Diezel of aan jou.... :-D

+100000

Michael AE
8 juli 2005, 12:05
Wat hebben jullie toch met Diezel? Vind er geen kut aan...

Ligt dat aan Diezel of aan jou.... :-D

Misschien aan het feit dat ik ze alleen met kabinetten met plastic handvatten heb gehoord. :razz:

Michael AE
8 juli 2005, 12:11
Wat hebben jullie toch met Diezel? Vind er geen kut aan...

Ligt dat aan Diezel of aan jou.... :-D

+100000

Ah gut, jij hebt zeker een Diezel? Zonde van je geld, man. :razz:

Nee, even serieus, ik heb die dingen wel duizend keer gehoord, maar ik snap de hype niet. Ik vind het gewoon een redelijke versterker, niets speciaals. Engl is ook zo'n merk. Best okay, maar om d'r nou helemaal geil van te worden. Ik snap gewoon het, naar mijn idee, over-enthousiasme niet.

BLOK182
8 juli 2005, 13:16
Das dan smaak denk ik :)

Alain
8 juli 2005, 14:41
Wat hebben jullie toch met Diezel? Vind er geen kut aan...

Ligt dat aan Diezel of aan jou.... :-D

+100000

Ah gut, jij hebt zeker een Diezel? Zonde van je geld, man. :razz:

Nee, even serieus, ik heb die dingen wel duizend keer gehoord, maar ik snap de hype niet. Ik vind het gewoon een redelijke versterker, niets speciaals. Engl is ook zo'n merk. Best okay, maar om d'r nou helemaal geil van te worden. Ik snap gewoon het, naar mijn idee, over-enthousiasme niet.

dus dit is helemaal niks voor je :

http://i6.photobucket.com/albums/y202/angelintwilight/Alain%20gear/S5300203.jpg

degustibus et...
nietwaar.

Ik speel er nochtans met een Tom Anderson over :wink:

LordRiffenstein
8 juli 2005, 14:47
dus dit is helemaal niks voor je :

*snip*

degustibus et...
nietwaar.

Ik speel er nochtans met een Tom Anderson over :wink:

AC,

als ge van plan zijt om ons die foto te pas en te onpas in onze strot te blijven rammen, kunt ge die dan eens resizen tot een forum-vriendelijk formaat?

NeeraDJ
8 juli 2005, 14:59
Das dan smaak denk ik :)
+1
De één vindt zijn tone in de ENGL de ander in de Bogner en sommige willen een paar k voor neerleggen voor een komet omdat niets anders het voor hen doet. Het is toch niet zo moeilijk om Blok182's statement te begrijpen?

Michael AE
8 juli 2005, 15:13
Dat het een kwestie van smaak is begrijp ik UITERAARD. Mijn vraag was dan ook waarom het zo'n hype is, niet waarom ik ze niet okay vind en anderen wel.

LordRiffenstein
8 juli 2005, 15:28
Dat het een kwestie van smaak is begrijp ik UITERAARD. Mijn vraag was dan ook waarom het zo'n hype is, niet waarom ik ze niet okay vind en anderen wel.

Omdat er tig mensen zijn die het onderwerp van de hype WEL goed vinden?

Michael AE
8 juli 2005, 15:44
Dat snap ik, maar er zullen toch nog wel meer redenen zijn? Ik bedoel, het is toch niet zo dat iets een hype wordt enkel omdat het goed is? Nike schoenen zijn waardeloos, maar zijn wel een hype. De iPOD is niet de beste MP3-speler maar het is wel een hype.

Kijk, ik begrijp best dat mensen Diezel goed vinden. Ik kan me daar best in vinden, smaken verschillen immers, zoals al uitvoerig uitgekauwd in dit topic. Ik begrijp ook dat mensen VHT goed vinden. Wat ik wil proberen te begrijpen is waarom Diezel een hype is en (bijv.) VHT niet.

DREAMMACHINE
8 juli 2005, 15:46
...metallica begon ze te gebruiken paar jaar terug: HYPE!....

LordRiffenstein
8 juli 2005, 15:48
Dat snap ik, maar er zullen toch nog wel meer redenen zijn? Ik bedoel, het is toch niet zo dat iets een hype wordt enkel omdat het goed is? Nike schoenen zijn waardeloos, maar zijn wel een hype. De iPOD is niet de beste MP3-speler maar het is wel een hype.

Kijk, ik begrijp best dat mensen Diezel goed vinden. Ik kan me daar best in vinden, smaken verschillen immers, zoals al uitvoerig uitgekauwd in dit topic. Ik begrijp ook dat mensen VHT goed vinden. Wat ik wil proberen te begrijpen is waarom Diezel een hype is en (bijv.) VHT niet.

Iets wordt pas een hype als er veel over gepraat wordt, of veel over geschreven. Hoe veel posts over VHT vind je hier? En hoeveel over Diezel of Engl?

Trouwens, het woord hype heeft ondertussen een slechte bijbetekenis gekregen wat eigenlijk niet de echte betekenis is.

Michael AE
8 juli 2005, 15:52
Ja, het wordt nu misschien vervelend, maar denk je niet dat er meer posts over Diezel en Engl zijn juist omdat het een hype is?

LordRiffenstein
8 juli 2005, 15:58
Ja, het wordt nu misschien vervelend, maar denk je niet dat er meer posts over Diezel en Engl zijn juist omdat het een hype is?

Het kip en het ei??? :-D

Ik denk dat in dit geval de hype gecreerd wordt door het feit dat er mensen over schrijven/praten/posten. In andere gevallen wordt een hype gecreerd door reclame of zo. BTW, wat is een hype? Diezel en Engl gaan al lang mee en zijn al aan de hype voorbij (imho). Velen vinden dat er een Powerball-hype is. Die versterker bestaat al 4 jaar of zo, de hype is al voorbij en het blijkt een blijvertje te zijn.

Alain
8 juli 2005, 16:42
AC,

als ge van plan zijt om ons die foto te pas en te onpas in onze strot te blijven rammen, kunt ge die dan eens resizen tot een forum-vriendelijk formaat?
:oops: sorry...

Mea culpa

marc_o
11 juli 2005, 15:56
AC,

als ge van plan zijt om ons die foto te pas en te onpas in onze strot te blijven rammen, kunt ge die dan eens resizen tot een forum-vriendelijk formaat?
:oops: sorry...

Mea culpa

En zet je top er op z'n minst recht op, hahaha!
Eerlijk gezegd vind ik het niet zo'n fraai gezicht, eerst de box, dan dat halfvolle (halflege) rackje en daarop de top....soort van paddestoeleffect.
Maar....dat is maar uiterlijk natuurlijk, en beslist niet interessant.

Vampire
11 juli 2005, 17:02
Iets wordt pas een hype als er veel over gepraat wordt, of veel over geschreven. Hoe veel posts over VHT vind je hier? En hoeveel over Diezel of Engl?


Ik ga me hier even als ultieme noob tussenmengen...

Ik heb nog nooit een diesel of Engl gehoord, maar weet door posts hier van het forum en door de prijskaartjes in winkels wat het zijn. Ik heb het idee dat ze goed zijn en dat komt door jullie en door de prijskaartjes, terwijl ik ze nog nooit gehoord heb! (geen zonrgen, ik kan ze de komende 5 jaar toch niet betalen :razz: en daarna zou ik uiteraard uitgebreid testen), maar goed, de hype wordt wel overgebracht op die manier...

Negative K3 fan
12 juli 2005, 13:30
Wat hebben jullie toch met Diezel? Vind er geen kut aan...

ik heb de vh4 nooit getest, maar van de herbert (icm een ubercab) was ik heel erg onder de indruk, de einstein moet wat klassieker gevoiced zijn en het clean kanaal moet het beste van het beste van het beste zijn... ik ben zeer benieuwd.

Negative K3 fan
12 juli 2005, 13:33
Wat hebben jullie toch met Diezel? Vind er geen kut aan...

Ligt dat aan Diezel of aan jou.... :-D

+100000

Ah gut, jij hebt zeker een Diezel? Zonde van je geld, man. :razz:

Nee, even serieus, ik heb die dingen wel duizend keer gehoord, maar ik snap de hype niet. Ik vind het gewoon een redelijke versterker, niets speciaals. Engl is ook zo'n merk. Best okay, maar om d'r nou helemaal geil van te worden. Ik snap gewoon het, naar mijn idee, over-enthousiasme niet.

ik begrijp jouw diezel gedoe wel, ik benz elf wel diezel fan, maar je hebt wel een beetje gelijk. Ikzelf moet eigenlijk weer niks hebben van bogner, terwijl jij een shiva en uberschall hebt. Maar ik kan wel de kwaliteit daarin erkennen.

maar bij bijvoorbeeld een powerball wordt dat voor mij (en blijkbaar ook voor jou) best lastig :), maarja, voor dat geld mag je ook neit klagen.

Negative K3 fan
12 juli 2005, 13:36
Kijk, ik begrijp best dat mensen Diezel goed vinden. Ik kan me daar best in vinden, smaken verschillen immers, zoals al uitvoerig uitgekauwd in dit topic. Ik begrijp ook dat mensen VHT goed vinden. Wat ik wil proberen te begrijpen is waarom Diezel een hype is en (bijv.) VHT niet.

vht is redelijk onbetaalbaar, weinig aan te komen, weinig echt bekende bands die erop spelen als je dat vergelijkt met diezel en op het forum zit hier een sporadische vht ownder, terwijl engl een stuk betaalbaarder en beter verkrijgbaar is.

tillens
12 juli 2005, 15:01
uhm, vht is bij feedback volgens mij wel te verkrijgen, rockpalace den haag en in jukebox boekel. muzikanten zoals dennis van leeuwen spelen toch op die meuk, maar ook bands als pearl jam, vertical horizon,megadeth,richie sambora. dus. niet echt bands/artiesten die je in het jeugdhonk gaat tegenkomen lijkt me zo

Michael AE
12 juli 2005, 16:07
Tsja, Bogner, wat moet ik daar over zeggen. Leuke amps hoor, maar ook weer niet echt het einde van de wereld. Ik heb ze omdat de voicing bij mijn spel past en ik bovendien van mening ben dat je een versterker pas echt goed kan testen als je hem hebt.

Toch moet ik zeggen dat ik de laatste tijd weer meer naar mijn JCM800 neig en afentoe mijn oude Mesa MKIIC. Die "moderne" bakken hebben toch net niet die mojo die oude versterkers wel hebben.

Mijn Ubershall is nog steeds de vetste metalbak voor mij en de Shiva is een beest van een versterker, maar toch hebben ze "het" net niet.

Ik denk dat ik binnenkort toch maar eens mijn zoektocht naar een superlead ga voortzetten. Misschien nog maar eens langs v/d Haar, om te kijken of hij nog leuk speelgoed heeft.

Uiteindelijk denk ik dat ik toch beland bij een multi-amp setup. Fender Twin voor clean, AC30 en bassman voor clean met randje, Superlead voor scheur en 800/IIC voor superscheur. Dan maar een hernia.

AART
12 juli 2005, 16:12
Tsja, Bogner, wat moet ik daar over zeggen. Leuke amps hoor, maar ook weer niet echt het einde van de wereld. Ik heb ze omdat de voicing bij mijn spel past en ik bovendien van mening ben dat je een versterker pas echt goed kan testen als je hem hebt.

Toch moet ik zeggen dat ik de laatste tijd weer meer naar mijn JCM800 neig en afentoe mijn oude Mesa MKIIC. Die "moderne" bakken hebben toch net niet die mojo die oude versterkers wel hebben.

Mijn Ubershall is nog steeds de vetste metalbak voor mij en de Shiva is een beest van een versterker, maar toch hebben ze "het" net niet.

Ik denk dat ik binnenkort toch maar eens mijn zoektocht naar een superlead ga voortzetten. Misschien nog maar eens langs v/d Haar, om te kijken of hij nog leuk speelgoed heeft.

Uiteindelijk denk ik dat ik toch beland bij een multi-amp setup. Fender Twin voor clean, AC30 en bassman voor clean met randje, Superlead voor scheur en 800/IIC voor superscheur. Dan maar een hernia.

dan mag je de rest wel bij mij stallen :D


*hmm* best goed idee, ampstalling *hmm*

Michael AE
12 juli 2005, 16:16
En weer even on-topic: ( :lol: )

Tsja, ik kan best de kwaliteit van Diezel waarderen, hoor. Ze zijn super goed in elkaar gezet met goede onderdelen, maar ik merk weer die compressie en dat vervelende dynamiekloze karakter. Het lijkt wel of alle amps dat tegenwoordig hebben. Dat komt natuurlijk door al die functies die ze er tegenwoordig in maken. Midi-dit, mastervolume-dat, vervelend word ik er van. Ik HOOR het namelijk terug in mijn sound. Niet zozeer de voicing van de amp of het klankspectrum, maar meer de feel. Clean als je zacht aanslaat en meer gain naarmate je harder gaat spelen, dat soort shit. Je gaat gewoon beter op je spel letten als je een amp hebt die "moeilijker" aanvoelt.

Maar goed, ik zal dit topic niet meer bevuilen met mijn eindeloze gezeur over een al eerder door mij aangekaart onderwerp. Misschien wordt het voor mij tijd om me in de vintage sectie van dit forum te gaan verdiepen. :wink:

Michael AE
12 juli 2005, 16:18
dan mag je de rest wel bij mij stallen :D


*hmm* best goed idee, ampstalling *hmm*

haha, heb ik laatst al bij een maat van me gedaan. ik had pas na een maand mijn amps weer terug.

tillens
12 juli 2005, 16:33
En terecht!

marc_o
12 juli 2005, 16:38
Klinkt allemaal wel ruig, zo'n multi-amp setup, maar wat moet je er in godsnaam mee? Ga je dat allemaal versjouwen of heb je roadies? Het neemt veel plaats in beslag, de rest van de band haat je tot op het bot door de enorme herrie (tenzij je ook weer allemaal powerbrakes koopt, van welk merk dan ook) en het rendeert hoogstwaarschijnlijk niet....of je moet serieus veel optreden, met personeel tot je beschikking. En ik denk dat we onszelf helemaal gek maken met onze TONEzoektocht....om er daarna achter te komen dat het publiek het niet eens merkt.. :(

Daniël_san
12 juli 2005, 17:24
Ik denk dat ik binnenkort toch maar eens mijn zoektocht naar een superlead ga voortzetten. Misschien nog maar eens langs v/d Haar, om te kijken of hij nog leuk speelgoed heeft.
Je moet dan echt eens DIvided by 13 testen. Die dingen hebben zo'n ontzettend lijpe clean!

LordRiffenstein
12 juli 2005, 17:42
Ik denk dat ik binnenkort toch maar eens mijn zoektocht naar een superlead ga voortzetten.

Michael,

als je echt een vette Marshall sound zoekt heb ik een dikke aanrader voor je: http://www.davidbrayamps.com/

Heb een maandje geleden een Bray-moddedn 1959SLP getest en dat is een van de vetste amps die ik ooit geprobeerd heb. Bray haalt de hele versterker uitelkaar en past de componenten zo aan tot hij klinkt zoals een echte plexi moet klinken. De versterker die ik getest heb had behalve die mod, ook een master die super werkte en een aantal push/pulls voor allerhande boosts en cuts. Ze zijn behoorlijk prijzig maar als je een superlead sound wil is dit HET. Super dynamisch, clean te krijgen met volume knop, werkte goed met pedaaltjes. Wat wil je nog meer? :-D

Vampire
12 juli 2005, 17:56
Klinkt allemaal wel ruig, zo'n multi-amp setup, maar wat moet je er in godsnaam mee? Ga je dat allemaal versjouwen of heb je roadies? Het neemt veel plaats in beslag, de rest van de band haat je tot op het bot door de enorme herrie (tenzij je ook weer allemaal powerbrakes koopt, van welk merk dan ook) en het rendeert hoogstwaarschijnlijk waarschijnlijk niet....of je moet serieus veel optreden, met personeel tot je beschikking. En ik denk dat we onszelf helemaal gek maken mety onze TONEzoektocht....om er daarna achter te komen dat het publiek het niet eens merkt.. :(

+1000

Hoewel ik onze TONE wel heel belangrijk vind, zelfs al merkt het publiek het niet. Je wilt toch graag van je eigen sound houden en er helemaal gek van worden zo cool als het is? Ik wel tenminste :razz:

marc_o
12 juli 2005, 22:24
Oh, absoluut! ben dan meestal erg blij met m'n geluid, heb vroeger ook wel met een stack plus extra combo gesjouwd, in mijn geval een 100 watt Hiwatt plus 4 keer 12"en een Peavey Classic Chorus 130 voor het cleane werk, plus doorgelust en blablabla, en dat vond ik stoer, mooi en hard..........maar vooral veel, zwaar, onhandig en groot. :)

Vampire
12 juli 2005, 23:09
Oh, absoluut! ben dan meestal erg blij met m'n geluid, heb vroeger ook wel met een stack plus extra combo gesjouwd, in mijn geval een 100 watt Hiwatt plus 4 keer 12"en een Peavey Classic Chorus 130 voor het cleane werk, plus doorgelust en blablabla, en dat vond ik stoer, mooi en hard..........maar vooral veel, zwaar, onhandig en groot. :)

1 woord: roadies :razz:

tillens
13 juli 2005, 11:20
Tja ben het met marc eens; wij spelen ook met een redelijk grote opstelling, waardoor we vaak al niet goed op het podium passen. dus nog meer amps, en dingen erbij, dat wordt een ramp. daarnaast is het zo; roadies? waar moet je die van betalen? ik ben superblij met mijn gitaartech, die white russians ziet als betaalmiddel, anders zou ik funked up zijn. . ( maertel de bomb)

Braindead
13 juli 2005, 12:00
uhm , ik heb nog nooit over een Diezel gespeeld, en ga dat zeker nog doen, maar ik ben het wel een beetje met die hype opmerking eens..
Zo heb ik de Engl SE getest, en vond hem heel aardig, maar inderdaad ook niet dat me de broek ervan afzakte. Wel over het geheel clean en lead helemaal goed.

De mesa Boogies hetzelfde verhaal, erg compressed, en wel lekker, maar ook niet super. Daarbij weet ik dat je Mesa heel goed moet leren kennen dus wat dat betreft lag het misschien ook aan mijzelf . Zo hoorde/zag ik Michael Angelo op een MEsa en vond dat wel erg okay klinken.

Mijn amp? momenteel een 5150 I...... het clean is redelijk... maar dat gebruik ik echt maar heel zelden.
De Lead is gewoon ruig, en lekker direct. Niet van die compressde shit ergens verweg. Nee gewoon recht voor je raap. "eat this"
Hij is wat noisy dat wel, maar mij gaat het om het geluid en karakter.

Vampire
13 juli 2005, 13:32
roadies? waar moet je die van betalen? ik ben superblij met mijn gitaartech, die white russians ziet als betaalmiddel, anders zou ik funked up zijn. . ( maertel de bomb)

Geen familieleden aanwezig ofzo? Jongere broers ofzo? Heb ik ook niet hoor, maar het kan maar zo dat je goede vrienden hebt die naar ieder optreden komen. Geef ze een shirt ""Bandnaam" Crew en hupathe :)

Die lui zijn er vast wel, ik zou het ook zo doen voor mijn beste vrienden hoor, supercool toch? Maar goed, misschien ben ik een beetje raar daarin ofzo :P

pikasso
13 juli 2005, 13:37
Wat hebben jullie toch met Diezel? Vind er geen kut aan...

Ligt dat aan Diezel of aan jou.... :-D

Misschien aan het feit dat ik ze alleen met kabinetten met plastic handvatten heb gehoord. :razz:

Van ieder ander zou ik dat patsergedrag noemen, maar bij jou weet ik dat het waar is.
:-D :-D

tillens
13 juli 2005, 14:05
Nee niets van dat al. plus leg het maar eens uit aan je vrienden dat het echt wel leuk es om met een rhodes te sjouwen, bijvoorbeeld.

Vampire
13 juli 2005, 14:33
Haha, ok ik snap je punt... Maar goed, je kunt altijd zeggen: "Als je later met een Hernia in bed ligt, kun je wel tegen je kinderen vertellen dat je mijn band geholpen hebt!!" :D

Anyway, succes ermee 8-)

tillens
13 juli 2005, 14:45
ach we doen ons best, en je hoort ons niet klagen. plus als je voorprogramma's doet is het een en ander weer goed geregeld dus dan heb je eigenlijk niets te klagen hehehehe 8-)

BLOK182
13 juli 2005, 15:10
Wij hebben ook vrienden die slepen voor bier, ideaal 8-)

AART
15 juli 2005, 14:21
ik sleep zelf. :D

marc_o
15 juli 2005, 14:43
voor bier?

AART
15 juli 2005, 14:45
als je een optreden in de buurt hebt slep ik voor een 6pack corona :D

marc_o
15 juli 2005, 15:19
Morgen heb ik een optreden in de buurt......mijn buurt welteverstaan...dus hoe laat kan ik je verwachten? We spelen om een uur of 10.

AART
15 juli 2005, 16:04
als je vervoer regelt op jouw kosten :D

BLOK182
15 juli 2005, 18:55
voor bier?
Ja ze kunnen dan ook zuipen in de tent waar we spelen en krijgen net als wij te eten, dat soort zaken :)