PDA

View Full Version : Beginnen gitaar spelen



vipskate
7 juli 2005, 21:29
hoi

ik zou graag elektrische gitaar spelen, maar met welke gitaar moet ik beginnen, accoustisch is ni men ding denk ik

http://www.activeguitar.com/images/store/full/EM_033-0800-147.jpg
dit kost zo een 237 euro

ik dacht dat dit wel een goede starterspack zou zijn, of kunnen jullie me andere goede tips geven

alvast bedankt

:strat:

...rock...
7 juli 2005, 21:34
dat ziet er zeker niet slecht uit.Squier zijn goeie begin gitaren!

vipskate
7 juli 2005, 21:36
dat ziet er zeker niet slecht uit.Squier zijn goeie begin gitaren!

dus volgens jou zou ik hiermee goed kunnen beginnen

...rock...
7 juli 2005, 21:38
dat ziet er zeker niet slecht uit.Squier zijn goeie begin gitaren!

dus volgens jou zou ik hiermee goed kunnen beginnen
inderdaad! warschijnlijk ga je nu een hele meute over je heen krijgen die voor het merk 'Richwood' zijn.Met dat merk heb ik geen ervaring met squier wel en het was geen slechte ervaring. :wink: veel plezier in het gitaar spelen.

vipskate
7 juli 2005, 21:39
ik w8 nog even af met het kopen van men gitaar, hopelijk worden er nog enkele reacties gepost

screamindemon
7 juli 2005, 21:46
Doen! 10 jaar later heb ik mn beginners-squier nog, een nieuw element erin en gaan met die banaan (dat element kun je even mee wachten natuurlijk)

vipskate
7 juli 2005, 21:49
vind je dit dan allemaal goed om te starten voor een prijs van 237 euro?

Pegasus
7 juli 2005, 21:53
Voor die prijs moet je het zeker niet laten.

screamindemon
7 juli 2005, 21:56
vind je dit dan allemaal goed om te starten voor een prijs van 237 euro?

Ik heb er destijds 600 gulden voor betaald, er van uitgaande dat de kwaliteit hetzelfde is, is dit geen geld.

almarvk
7 juli 2005, 22:29
vind je dit dan allemaal goed om te starten voor een prijs van 237 euro?

Dan moet je ook kijken wat er allemaal bij zit. Dit is gewoon een goede set om mee te beginnen. Er zijn ook goedkopere (Behringer) of andere (Ibanez) om mee te beginnen, maar wat je allemaal krijgt voor dat geld is niet mis.

vipskate
8 juli 2005, 09:26
kga me deze starterpack dan maar aanschaffen :-D

bloodiron
8 juli 2005, 11:13
hey

is die amp goed en veelzijdig?

nirvana
8 juli 2005, 11:15
hey

is die amp goed en veelzijdig?

nee die is slecht, en zeker niet veelzijdig maar wat verwacht je voor zo'n prijs... Maar volgens mij ga je als beginner nog redelijk content zijn met dat ampje... Op voorwaarde dat je nooit op een redelijk goede amp hebt gespeeld.

d'oh
8 juli 2005, 16:36
behringer starterspack is super klote, die amp is gewoon verrot

het squier starters pack is goed om mee te beginnen, ja kan natuurlijk ook gewoon een squier kopen met een andere amp en een gitaarband en kabel, dan ben je ongeveer even duur uit

Satriani
9 juli 2005, 16:15
+1

Gewoon een cheapass squirtje kopen bij feedback ofzo
Roland cube erbij
Dan kan je ff vooruit

LIGNUMdrummerke
9 juli 2005, 16:20
Doen! 10 jaar later heb ik mn beginners-squier nog, een nieuw element erin en gaan met die banaan (dat element kun je even mee wachten natuurlijk)

10jaar geleden was squier ook nog een stukje beter dan nu! een kameraad van me speelt al 20jaar op 1 en dezelfde squier en die klinkt lekker, de squiers die ze tegenwoordig maken zijn echt veel minder!

up-guitarman
9 juli 2005, 17:32
Doen! 10 jaar later heb ik mn beginners-squier nog, een nieuw element erin en gaan met die banaan (dat element kun je even mee wachten natuurlijk)

10jaar geleden was squier ook nog een stukje beter dan nu! een kameraad van me speelt al 20jaar op 1 en dezelfde squier en die klinkt lekker, de squiers die ze tegenwoordig maken zijn echt veel minder!

Absoluut waar !!! Mijn Squier is echt een stuk brandhout, ik gebruik hem nu als project voor een fretless gitaar :D
Maar uum, volgens mij moet je wat geluk hebben want een vriend van me zijn Squier is wel goed en die is zelfs nog ietsje jonger dan de mijne.

Random_hero
9 juli 2005, 17:47
Mn gitaar leraar heeft de 1e squiers (er staat ook nog heel groot Fender op en daaronder Squier ipv) en die dingen spelen echt als een zonnetje. De elementen klinken ook nog best lekker, alleen merk je wel dat die dingen erg oud zijn (en heeeel erg licht)

LIGNUMdrummerke
10 juli 2005, 01:54
als je een squier van voor 1990 kan vastkrijgen zit je goed! daarna is t gewoon testen en heel goed luisteren, af en toe komt er nog eens een goeie voorbij! en als dat het gevak is zeg dan niet ik wacht nog ff en bestel later want dan kan t goed zijn dat je echt een stuk brandhout koopt! en t smerigste van al vind ik dus dat de duurste squiers niet veel goedkoper zijn dan een standard mex.... mijn mexje kostte nog geen 100euro meer en klinkt echt 100000 keer beter dan zo een fucked up squier!