PDA

View Full Version : 2HE rack...preamp + poweramp



Thom TK
7 juli 2005, 21:25
Ik ga over op 19" apparatuur, en ik wil een 2HE rackje nemen met een Engl E530 en een Marshall 20/20, of een Mesa 2:20.

Kan dit ivm met de warmte in het rack, of kan ik beter een 3 HE rack nemen zodat de warmte beter kan worden afgevoerd?

Josdevos
8 juli 2005, 08:30
Oude topic was niet goed genoeg meer?

Thom TK
8 juli 2005, 11:08
Oude topic was niet goed genoeg meer?

...Dit gaat over iets ander dus ik open een nieuw topic.
Er worden dagelijks topics geopend waarvan ik denk dat dat ook wel met de search gevonden kan worden.
Ga je dan zeuren hierover??

morris
8 juli 2005, 11:13
Als je dan toch overgaat op racks, kun je beter een 4HE rackje nemen, dan kan er altijd nog een FX apparaat bij o.i.d.
Da's het voordeel van rackjes, uitbreiden!

Morris

Lock en Load
8 juli 2005, 12:08
Als je dan toch overgaat op racks, kun je beter een 4HE rackje nemen, dan kan er altijd nog een FX apparaat bij o.i.d.
Da's het voordeel van rackjes, uitbreiden!

Morris

Das een voordeel jah, tenzij het uit de hand loopt! Een 20HE rack volgestopt met loopers, pedal trays en FX units en zelfs preamps en poweramps is natuurlijk erg mooi maar zeer onpraktisch. IMO is een simpel FX en switching rackje in combinatie met een head of pre/poweramp toch mooier dan zo'n 20HE rack volgestopt met al het denkbare.

ropp
8 juli 2005, 12:36
Om even te reageren op de vraag: zelf heb ik een mesa 20/20 gehad, deze werd niet heet, alleen op hoog/vol volume werd hij een beetje warm.

Zelf had ik een 4HE rackje, omdat ik een 2he MB studio preamp of een 1he ada mp1 gebruikte en een 1he fxunit, maar dan liet ik ook geen ruimte boven de 20/20 vrij.

morris
8 juli 2005, 12:55
Als je dan toch overgaat op racks, kun je beter een 4HE rackje nemen, dan kan er altijd nog een FX apparaat bij o.i.d.
Da's het voordeel van rackjes, uitbreiden!

Morris

Das een voordeel jah, tenzij het uit de hand loopt! Een 20HE rack volgestopt met loopers, pedal trays en FX units en zelfs preamps en poweramps is natuurlijk erg mooi maar zeer onpraktisch. IMO is een simpel FX en switching rackje in combinatie met een head of pre/poweramp toch mooier dan zo'n 20HE rack volgestopt met al het denkbare.

Tuurlijk, jij kan het weten.

Lock en Load
8 juli 2005, 13:07
Als je dan toch overgaat op racks, kun je beter een 4HE rackje nemen, dan kan er altijd nog een FX apparaat bij o.i.d.
Da's het voordeel van rackjes, uitbreiden!

Morris

Das een voordeel jah, tenzij het uit de hand loopt! Een 20HE rack volgestopt met loopers, pedal trays en FX units en zelfs preamps en poweramps is natuurlijk erg mooi maar zeer onpraktisch. IMO is een simpel FX en switching rackje in combinatie met een head of pre/poweramp toch mooier dan zo'n 20HE rack volgestopt met al het denkbare.

Tuurlijk, jij kan het weten.

:razz:

kokeleko
8 juli 2005, 17:46
Als je dan toch overgaat op racks, kun je beter een 4HE rackje nemen, dan kan er altijd nog een FX apparaat bij o.i.d.
Da's het voordeel van rackjes, uitbreiden!

Morris

Das een voordeel jah, tenzij het uit de hand loopt! Een 20HE rack volgestopt met loopers, pedal trays en FX units en zelfs preamps en poweramps is natuurlijk erg mooi maar zeer onpraktisch. IMO is een simpel FX en switching rackje in combinatie met een head of pre/poweramp toch mooier dan zo'n 20HE rack volgestopt met al het denkbare.

Tuurlijk, jij kan het weten.

+ 7

Thom TK
8 juli 2005, 18:05
Ja ik ben het ook wel eens Lock en Load idd...


Om even te reageren op de vraag: zelf heb ik een mesa 20/20 gehad, deze werd niet heet, alleen op hoog/vol volume werd hij een beetje warm.

Zelf had ik een 4HE rackje, omdat ik een 2he MB studio preamp of een 1he ada mp1 gebruikte en een 1he fxunit, maar dan liet ik ook geen ruimte boven de 20/20 vrij.

Oke, dus in principe kan ik gewoon de Mesa + E530 in een 2 HE stoppen?

Voor de effecten heb ik een pedalboard en ik breid mijn (versterkings) apparatuur toch niet uit voorlopig, dus vandaar die 2HE.

Dus...een Mesa 20/20 en een E530 kan ik wel in een 2 HE rack stoppen zonder dat het te heet wordt?

ruezzz
9 juli 2005, 10:51
ik breid mijn (versterkings) apparatuur toch niet uit voorlopig

Dat zeg ik ook altijd.... :wink:

morris
9 juli 2005, 21:28
Ja ik ben het ook wel eens Lock en Load idd...


Om even te reageren op de vraag: zelf heb ik een mesa 20/20 gehad, deze werd niet heet, alleen op hoog/vol volume werd hij een beetje warm.

Zelf had ik een 4HE rackje, omdat ik een 2he MB studio preamp of een 1he ada mp1 gebruikte en een 1he fxunit, maar dan liet ik ook geen ruimte boven de 20/20 vrij.

Oke, dus in principe kan ik gewoon de Mesa + E530 in een 2 HE stoppen?

Voor de effecten heb ik een pedalboard en ik breid mijn (versterkings) apparatuur toch niet uit voorlopig, dus vandaar die 2HE.

Dus...een Mesa 20/20 en een E530 kan ik wel in een 2 HE rack stoppen zonder dat het te heet wordt?

Jawel, in principe moet dat wel kunnen ja. De 530 wordt zeker niet heet.
Denk er toch eens over na om meer te nemen.... Die 530 heeft niet voor niets een FX loop.....

Thom TK
10 juli 2005, 19:46
Ja ik ben het ook wel eens Lock en Load idd...


Om even te reageren op de vraag: zelf heb ik een mesa 20/20 gehad, deze werd niet heet, alleen op hoog/vol volume werd hij een beetje warm.

Zelf had ik een 4HE rackje, omdat ik een 2he MB studio preamp of een 1he ada mp1 gebruikte en een 1he fxunit, maar dan liet ik ook geen ruimte boven de 20/20 vrij.

Oke, dus in principe kan ik gewoon de Mesa + E530 in een 2 HE stoppen?

Voor de effecten heb ik een pedalboard en ik breid mijn (versterkings) apparatuur toch niet uit voorlopig, dus vandaar die 2HE.

Dus...een Mesa 20/20 en een E530 kan ik wel in een 2 HE rack stoppen zonder dat het te heet wordt?

Jawel, in principe moet dat wel kunnen ja. De 530 wordt zeker niet heet.
Denk er toch eens over na om meer te nemen.... Die 530 heeft niet voor niets een FX loop.....

Lol, ja, ik neem er toch een Alesis dingetje bij denk ik...nog even wegwijs worden daarin, maar ik denk dus een reverb als 19"...En Ruezzz, geen commentaar! :razz:

vester86
11 juli 2005, 01:23
ik zou voor 3 of 4HE gaan, dat scheelt echt, en ook met kabels en stroom is het net wat makkelijker, omdat je meer bewegingsruimte hebt

Thom TK
11 juli 2005, 01:54
OKe, dan ga ik voor de 3 HE waarschijnlijk.
Ik neem er dus een Alesis midiverb 4 bij denk ik, of iig een Alesis apparaat...hoe sluit ik alles aan?
Ik heb de handleiding bekeken van de E530, maar ik word daar niet echt wijs uit hoe ik de uitgangen van de preamp kan benutten...

vester86
11 juli 2005, 02:00
FX send --> INput FX
OUtput FX (L) (mono) ---> FX Return (L) (mono)
OUTPUT FX (R) ---> FX RETURN (R)

Als de FXloop op de 530 compleet mono is moet je d elaatste regel wegdenken ;-)

Thom TK
11 juli 2005, 11:35
FX send --> INput FX
OUtput FX (L) (mono) ---> FX Return (L) (mono)
OUTPUT FX (R) ---> FX RETURN (R)

Als de FXloop op de 530 compleet mono is moet je d elaatste regel wegdenken ;-)

Nee hij is niet mono geloof ik.
Oke, bedankt, maar dan heb ik nog iets: waarin moet ik de poweramp aansluiten?
En de E530 heeft ook nog Line outputs, hoe kan ik die benutten?

Ja ik heb geen ervaring met 19", dus vandaar...

vester86
11 juli 2005, 14:22
naast de FX loop heb je ook nog 2 normale output's zitten, op die 2 outputs doe je dan je poweramp


Guitar --> 530 input --> FX send --> FX --> FX return (stereo) --> output (stereo) --> input poweramp

Thom TK
11 juli 2005, 16:35
Oke, nu is het helder, bedankt!