PDA

View Full Version : heb een vraagje



pasquale_ci
7 juli 2005, 19:50
ik heb een stratocaster en een marshall versterker, op die versterker zit een clean channel op en een overdrive channel. als ik wil spelen met mijn overdrive channel dan speelt die niet zuiver, hoe krijg ik deze goed geregeld??? want met dat kanaal kan ik nog geen 3 snaren tegelijkertijd spelen zo onduidelijk is het, heb al met de gain knop geprobeerd maar het lukt niet echt... kan iemand me helpen?????

alvast bedankt

ps: mijn gitaar is ook nog gekoppeld aan een ibanez weeping demon en een pod 2.0... misschien dat daar iets fout loopt...

Nicci
7 juli 2005, 19:57
hoi . . .

is het onduidelijk of niet zuiver(in de zin van vals)?
ik ga er even vanuit dat het onduidelijk is in de zin van 'modder'. een zootje waar je geen akkoord meer in terug hoort.
kan eerlijk gezegd aan van alles liggen. welke versterker is het? heb je single coil elementen op alle posities in die strat?

Fumi SG
7 juli 2005, 20:04
sla je hele (open) akkoorden aan of sla je iets van power-chords aan. Hele akkoorden worden met overdrive al gauw een zooitje namelijk... :wink:

pasquale_ci
7 juli 2005, 20:15
het is echt modder geluid, speelt alleen zuiver als ik een power chord speel... maar dus kan ik geen gewone akkoorden spelen met een overdrive????
ik heb een vs30r van marshall... en bedoel je met coil mijn bruggen???? ja het zijn drie enkele... maar klinken echt onzuiver ... als ik met mijn pod een kanaal kies dan speelt het ook al drek onzuiver door het beetje gain wat er in dat kanaal zit... moeilijk uit te leggen. heb nog een vraagje.. wat is het verschil tusse een stratocaster en een stratocaster squier???? bedankt voor jullie raad....
_________________
Je kunt er geen voorstelling van maken!!

Echt niet...

Fumi SG
7 juli 2005, 20:32
over het algemeen klinken open akkoorden gewoon ruk als je ze met overdrive speelt. Dan gaat het inderdaad modderig klinken, precies zoals je beschrijft.

Squier is een soort budgetmerk van Fender. Het zijn de Fender modellen alleen dan met goedkopere onderdelen. Heb ik het goed als ik denk dat jij een Squier hebt??

vet onderschrift trouwens! :roll:

Jax
7 juli 2005, 20:36
Je kunt er geen voorstelling van maken!!

Echt niet...


Je kunt er geen voorstelling van maken!!

Echt niet...


Hehe, WTF echt :lol:

Orpheo
7 juli 2005, 20:38
het kan met zoveel te maken hebben dat je akkoorden modderig worden als je de OD aan hebt (od=overdrive=distortion). het kan te maken hebben met teveel gain. met soort elementen. manier van spelen.

toen ik net begon klonken mijn akkoorden met OD ook nergens naar. tis een kwestie denk ik van heel veel oefenen......

je kan ook proberen met low gain eerst proberen.....en dan steeds meer oversturing indraaien.

ik vind altijd dat singlecoils alsnog zo helder zijn met oversturing. zelfs al is t high gain.....dan kan t nooit echt modderig worden vind ik (maar ja, ik ben les pauls gewend)

Fumi SG
7 juli 2005, 20:44
datzelfde probleem had ik in het begin ook, de gain vol open en dan de drie akkoorden die ik toen kon er overheen. Leek nergens op! :)

Het is inderdaad zo dat je dan vaak teveel gain hebt, dat bedoel ik eigenlijk ook. Maar voor open akkoorden heb je al gauw teveel gain hoor... Ook ligt het aan je aanslag, en dat is zoals Orpheo zegt gewoon een kwestie van oefenen. :wink:


@Jax.... tsjah, het is echt!! Ik kan er niks aan doen. :lol:

pasquale_ci
7 juli 2005, 20:45
jaa ik heb dus een een squier...maar heb het al nu zo een denk 7 jaar... was een klein manneke toen nog wist er niet veel over... wou gewoon een gitaar :-)...
ik denk eerder dat het aan de elementen ligt... heb dit altijd gedacht... maar ga me deze zomer een ibanez halen... zou me graag dezelfde als joe satriani kopen ma die kome tege de 1000 euro...ik ga nog na school dus :-D ma welke ibanez zou ik beste kunne kopen???? want ben pas nu terug 3 maandjes bezig met gitaar en wil graag jullie raad weten... en dat onderschrift was een vergissing :-D ik had jullie tekste gekopieerd en ja was het einde vergete weg te vegen :-D hehe... alvast bedankt!!!

Orpheo
7 juli 2005, 20:51
jaa ik heb dus een een squier...maar heb het al nu zo een denk 7 jaar... was een klein manneke toen nog wist er niet veel over... wou gewoon een gitaar :-)...
ik denk eerder dat het aan de elementen ligt... heb dit altijd gedacht... maar ga me deze zomer een ibanez halen... zou me graag dezelfde als joe satriani kopen ma die kome tege de 1000 euro...ik ga nog na school dus :-D ma welke ibanez zou ik beste kunne kopen???? want ben pas nu terug 3 maandjes bezig met gitaar en wil graag jullie raad weten... en dat onderschrift was een vergissing :-D ik had jullie tekste gekopieerd en ja was het einde vergete weg te vegen :-D hehe... alvast bedankt!!!

een ibanez...ja, uhm.....dude, hier op t forum worden zulke vragen 3 keer per week gesteld..beter even de zoekfunctie gebruiken. no offence hoor, maar tis nogal irritant.

kijk naar wat jou grote gitaarhelden gebruiken aan gear, en probeer dat de imiteren, hetzij hetzelfde, hetzij goedkoper.

pasquale_ci
7 juli 2005, 20:58
ahhh ik zal dan eens zoeken... kan me da best inbeelde dat als ge die vraag drie keer per week krijgt dat het een beetje op je zenuwe gaat werken..maar toch bedankt hé
ciaooooo

bat
7 juli 2005, 21:12
Speelt al 7 jaar gitaar en weet er nog steeds niks van... :???:

Maar goed: leren spelen, weten welke akkoorden je moet pakken en liever minder dan meer gain als je enige definitie in je akkoorden wilt horen.

Gek genoed klinkt minder overdrive vaak dreigender en vetter dan enorm veel overdrive, vooral als je ook nog eens in een band speelt.

pasquale_ci
7 juli 2005, 22:18
ik heb 4 jaar akoestisch gespeeld en een iets minder dan een jaar elektrisch.Daarna was ik gestopt...heb me vergist ik bedoelde dat ik al zeve jaar mijn 1ste akkoestische gitaar heb... drm hehe

bat
7 juli 2005, 22:21
ah, dat verklaart veel.

Laat onverlet dat je m'n tips eens moet proberen.

Sommige akkoorden werken overigens gewoon niet met overdrive.

Bedenk je ook dat bijvoorbeeld Eddie van Halen eigenlijk helemaal niet zoveel gain gebruikte.

Orpheo
7 juli 2005, 22:35
ah, dat verklaart veel.

Laat onverlet dat je m'n tips eens moet proberen.

Sommige akkoorden werken overigens gewoon niet met overdrive.

Bedenk je ook dat bijvoorbeeld Eddie van Halen eigenlijk helemaal niet zoveel gain gebruikte.

ok!! dat had ik me nooit gerealiseerd. iedere keer als ik vanhalen zooi probeer, klinkt t wel met lowgain, maar neit met highgain! dat is t dus. thnx for that confirmation.