PDA

View Full Version : Combotest Mesa, Vox, Hiwatt, Peavey



marc_o
7 juli 2005, 15:07
Gisteren middag Feedback gedaan, en las net dat Darknessaway er ook was, maar dan voor een heel andere soort versterker.

Geprikkeld door de review van de nieuwe mesa Lonestar special ben ik naar Rotterdam gereden, waar ik echt fantastisch ben geholpen, ik kan niet anders zeggen en dat mag ook wel eens, want voorheen was dat zelden zo. Ik ging op zoek naar een tonemonster die eventueel een vervanger kon zijn voor m'n Rivera's, bij gebleken geschiktheid uiteraard.

Testgitaar op alle versterkers was een prachtige Masterbuilt Fender Jazzmaster relic van € 4000,-!! (waarvoor dank)

Mesa Engineering Lonestar Special € 2300,-:

Eén ding moet me direct van het hart. De combo ziet er prachtig uit, met zwenkwieltjes en een schitterende afwerking is het gewoonweg een plaatje.
Geluid:
Clean was redelijk indrukwekkend, van sprankelend tot een lekkere rand. De optie om de wattages aan te passen werken wel in de studio, maar 5 Watt is en blijft gewoonweg erg weinig.
Drive: High-gain moet je hier niet zoeken, daar heb je hele andere versterkers voor, maar denk aan een stevige hardrocksound. Volle gain is niet aan te raden, het wordt ongedefinieerd en half tot driekwart gain was dan ook de max die leuk bleef. Drive is niet waarvoor je deze versterker koopt en ik vond het een teleurstelling. Muffig geluid wat absoluut niet hoort bij de erg stevige prijskaart. Let wel, hier koop je ook een Bogner Shiva voor. Reverb was erg goed en het feit dat je per kanaal kan kiezen hoeveel watt je gebruikt is wel een coole optie.....al met al vond ik 'm te duur.

Hiwatt High Gain 50 watt combo 212 € 1750,-

Uiterlijk:
Ontzettend robuust en erg mooi afgewerkt, simpele layout met gedeelde toonregeling.
Geluid:
Clean grote teleurstelling, erg mat en geen leven in te krijgen. Volume is niet hoog, gaat denk ik maar net hard genoeg voor een kroegje....net aan.
Toonregeling lijkt niet aangesloten, dus snel naar de overdrivekant.
Hier werden de zaken al wat beter, maar door de gedeelde toonregeling die het nauwelijks doet, is het erg moeilijk op beide kanalen een degelijke sound neer te zetten.
Gain zit er meer dan genoeg in, echt van een vintage randje tot een flinke scheur. Reverb was wel goed, maar boven standje 3 werd het teveel, goed doseren dus. Denk aan een Marshall met een grote dosis laag erbij, beetje wollen deken over een box-geluid.
Ik heb enkele jaren een Hiwatt Stack gehad waarmee regelmatig werd
opgetreden, maar dit was toch een tegenvaller, en zeker voor dat geld. Woog het meest van de testversterkers met een geschatte 35 kilo(kan iets schelen, maar was zwaar).

Vox AC30CC 1 keer 12" (2 keer 12"was weg) prijs € 1000,- (ongeveer)

Uiterlijk: prima, niets op aan te merken.
Clean: Vox, dus een belletje wat rinkelt tot een dikke klok, echt kenmerkend en je houdt ervan en je koopt er één of je blijft er vandaan.
Reverb was goed en ook op hoog volume verveelde de versterker geen moment.
Drive:
Volgens de advertentie kom je in de meer modernere higher gain geluiden, nou, dat is niet zo.
Je krijgt een brok rockgeschiedenis om je oren geramd waar heel wat bruikbare sounds bijzitten, van REM tot Beatles, maar voor meer gain zou ik naar de nieuwe VOX buizenpedaaltjes grijpen, die ik erop heb aangeloten en zo tot een prachtig bruikbare setup kwam.
Zeker voor dit geld was dit een grote verassing.

Peavey Delta Blues 1 keer 15" 30 watt buizen € 699,-

Uiterlijk: nette tweedversterker met bruin speakerdoek.
Clean: kabam! Hier kunnen voorgenoemde versterkers een voorbeeld aan nemen! Ik roep het al jaren, dit is één van die onderschatte versterkers die superstatus zouden hebben als hier een andere merknaam op zou staan. Volle rijke cleane tonen, geholpen door de 15"speaker met een goede reverb en bovendien een schakelbare tremolo (heeft de Vox ook trouwens).
Clean blijft goed clean, zelfs op hoog volume (in ieder geval zo hoog, dat het niet meer aangenaam toeven was in het luisterhokje)
Drive:
Zeer bruikbare overdrivegeluiden die beginnen met een Fenderachtige tweedscheur tot én met een marshall op volle kracht. (op clean en drivekanalen is nog eens een boost te schakelen, helaas alleen met de hand)
De gedeelde toonregeling is jammer, maar is minder lastig dan bij de Hiwatt.
Ik moet er ooit eentje hebben, en voor dit geld heb je echt iets goeds.


Conclusie:
Peavey op één
Vox op twee
Mesa op drie
Hiwatt op vier (omdat er niet meer versterkers meededen)

Maar boven alles:
Ik hou het voorlopig maar bij mijn eigen Rivera's.

Fumi SG
7 juli 2005, 15:12
en de Vox, Hiwatt en de Peavey dan?? :)


edit: Ik heb niks gezegd! :wink:

Metoshade
7 juli 2005, 15:16
Zijn er dan dingen bij je Rivera's waar je niet helemaal tevreden over bent? Ik ben nog steeds bezig met de centjes verzamelen voor een Fandango 2x12, maargoed, ik heb die versterker ook maar 1 keer goed gehoord en de enige plek waar ik de versterker kan test is in Belgie... (of dus in Axel :wink: )

Verder heb ik een Mesa F50 getest en dat ding klonk toch eigenlijk ook wel erg leuk, wel veel gain, op 25% was het voor mij al ruim voldoende, maar vooral het clean was erg indrukwekkend, heel punchy, heel dynamisch, vooral voor een 1x12 combo!!

Afijn, ben je niet meer tevreden met je Fandango?

dejohan
7 juli 2005, 15:56
Fuck ik wil zo'n Vox!


Ik ga een lottoformulier kopen denk ik :D

Negative K3 fan
7 juli 2005, 15:58
hi gain uit een ac30???

hmm

marc_o
7 juli 2005, 16:10
hi gain uit een ac30???

hmm

Nee dus, daar heb je pedalen voor nodig.


Ook getest:

Electro Harmonix Britisch Miffin en Vox Cooltron Britboost (?)
Daar geef je die Vox of welke amp dan ook zo ongenadig mee op z'n flikker, vooral met de EH, dat is ongehoord.

marc_o
7 juli 2005, 16:14
Zijn er dan dingen bij je Rivera's waar je niet helemaal tevreden over bent? Ik ben nog steeds bezig met de centjes verzamelen voor een Fandango 2x12, maargoed, ik heb die versterker ook maar 1 keer goed gehoord en de enige plek waar ik de versterker kan test is in Belgie... (of dus in Axel :wink: )

Verder heb ik een Mesa F50 getest en dat ding klonk toch eigenlijk ook wel erg leuk, wel veel gain, op 25% was het voor mij al ruim voldoende, maar vooral het clean was erg indrukwekkend, heel punchy, heel dynamisch, vooral voor een 1x12 combo!!

Afijn, ben je niet meer tevreden met je Fandango?


Ik ben uitermate tevreden met de Fandango, en na deze test al helemaal. Geen haar op mijn hoofd die erover denkt om een ruil met één van de geteste combo's te doen. Ik kijk natuurlijk wel regelmatig of er iets leuks te koop is, maar dat doen we allemaal graag.
:)

roger
7 juli 2005, 18:06
Leuke test Marc! Ik heb nu een jaar die Deltablues en ik vind 't ook een erg toffe bak. Hij klinkt erg goed, vooral clean. Ik heb dinsdag bij Jukebox een Red Snapper gekocht, vanavond op de repetitie eens even uitproberen!

Metoshade
7 juli 2005, 18:19
Ik hoor ook bij het kamp liefhebbers van de Delta Blues, het is een onwijs lekker combo en het geld dubbel en dwars waard. Ik heb er eentje gehad en het was erg fijn om met het combo te werken. Nu heb ik een Laney TT20H topje er voor in de plaats. Minder kanalen maar wel iets veelzijdiger en, IMHO, toch een iets lekkerder clean. Dit komt dan misschien ook wel weer omdat ik het topje aansluit op een 2x12 V30 kast, en dat helpt denk ik ook wel een eindje. De 15" die in de Delta Blues zit, is erg goed in wat ie doet, maar je moet er van houden.

@Marc:
Die Fandango, ik heb gelezen dat ie iets van 38 kg weegt, hoe is dat ding nou te tillen? Ok, het zal wel rete zwaar zijn, maar die handgrepen in de zijkant, scheelt dat nog een beetje?

Ik vond de Mesa F50 (1x12 combo, klonk errug fijn en in mijn oren erg niet-mesa, vooral het clean sprong er uit!!) ook alweer behoorlijk zwaar, maargoed, een zere rug hoort er natuurlijk ook wel een beetje bij. Ik sleep al jaren met zware meuk en eigenlijk wil ik wel iets lichters...

vulvasonic
7 juli 2005, 19:05
Dank.

Dit soort tests zijn zeer bruikbaar en nuttig (zeker op een gitaarforum). En gezien je geschiedenis heb ik je nogal hoog zitten op dit gebied, dus ik hecht behoorlijk wat waarde aan je oordeel.

Toch nog 1 ding; toen je over de Peavey begon herinnerde ik me ineens weer die keer dat ik mijn gitaar in een Peavey plugde en een fantastisch geluid te horen kreeg. Het geluid was echter meteen verdwenen zodra de rest van de band inviel. De Peavey (wel een heel ander model trouwens) kwam er gewoon niet doorheen.
Het omgekeerde overkwam me ooit met een Marshall; spuuglelijk geluid, maar in een bandsituatie klonk het ding briljant.

In hoeverre kun je zoiets in een winkel beoordelen?

Swampash
7 juli 2005, 19:29
Ik heb op de Vox 2*12 en schakelde deze later op de backpanel van vintage naar modern.
Nou dan is hij behoorlijk highgain als je de topboost opendraaid.

Weet niet of je dit ook gedaan hebt?

Ga nu de 2*12 cab + head kopen.

lcvanderhelm
7 juli 2005, 20:29
Swampash ;weet jij waar ze de losse top te koop hebben en op vooraad? 3 weken geleden ben ik eens gaan rondbellen [feedback,dirk witte,dijkman,verspuy].Maar helaas nergens was hij op vooraad.Bij dirk witte hadden ze het over een flinke wachtlijst.HELP HELP IK MOET HEM HEBBEN gassssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss sssssss.

Swampash
7 juli 2005, 20:40
Ik heb hem in brussel (korte vakantie) getest, maar heb van een vriend gehoord dat hij hem bij robberts in h'sum heeft gezien.

DarknessAwaits
8 juli 2005, 00:30
Testgitaar op alle versterkers was een prachtige Masterbuilt Fender Jazzmaster relic van € 4000,-!! (waarvoor dank)

Dus jij was die aap die de gehele ochtend dat hokje in beslag nam?

:-D

Ik heb wel de gitaar gezien, maar jou niet. Wel ironisch dat we er beiden waren, en elkaar dan hier weer vinden, maar ik heb nog steeds geen idee wie je bent 8-).

Ik moet wel zeggen dat ik mooie klanken uit het hokje heb horen komen, en jij wellicht een hoop herrie van je buurman :razz:

vulvasonic
8 juli 2005, 00:39
Swampash ;weet jij waar ze de losse top te koop hebben en op vooraad? 3 weken geleden ben ik eens gaan rondbellen [feedback,dirk witte,dijkman,verspuy].Maar helaas nergens was hij op vooraad.Bij dirk witte hadden ze het over een flinke wachtlijst.HELP HELP IK MOET HEM HEBBEN gassssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss sssssss.

Volgens mij hebben ze 'm in stock bij Musik Produktiv in Duitsland voor 799 euri! Goedkoper ben ik 'm nog niet tegengekomen.

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=100017067&sid=!18121995&quelle=volltext

De 4x12 kast is 499 euri.

Ik was eigenlijk van plan om deze set te kopen. Maar ik heb niet veel vertrouwen in de speakers (al moet ik toegeven dat ik ze nog niet heb gehoord). Mijn eigen ouwe Vox heeft het perfecte geluid, maar daar zitten dus een stel speakers in waarvoor je 500 euri meer moet betalen als je voor een AC30 combo 2x12 gaat. M.a.w.; Losse top + 4x12 is 200 euro goedkoper dan de comboversie met 2 alnico blue speakers!
Vind je het gek dat ik dan ga twijfelen?

Negative K3 fan
8 juli 2005, 02:22
die alnico blue speakers kosten 350 per stuk... ze klinken ongetwijfeld/sowieso beter dan greenbacks, maar of dat het rijsverschil rechtvaardigt is natuurlijk persoonlijk.

marc_o
8 juli 2005, 10:06
Ik heb op de Vox 2*12 en schakelde deze later op de backpanel van vintage naar modern.
Nou dan is hij behoorlijk highgain als je de topboost opendraaid.

Weet niet of je dit ook gedaan hebt?

Ga nu de 2*12 cab + head kopen.

Nee, dat heb ik niet geprobeerd, helaas, het blijft een korte impressie van ongeveer 20 minuten per versterker en die ook nog eens gebaseerd is op mijn eigen smaak en verwachtingen die ik heb van versterkers in deze prijsklasse. De footswitches zaten er ook nergens bij, dus daarover kan ik ook geen oordeel vellen.

marc_o
8 juli 2005, 10:12
Dank.

Dit soort tests zijn zeer bruikbaar en nuttig (zeker op een gitaarforum). En gezien je geschiedenis heb ik je nogal hoog zitten op dit gebied, dus ik hecht behoorlijk wat waarde aan je oordeel.

Toch nog 1 ding; toen je over de Peavey begon herinnerde ik me ineens weer die keer dat ik mijn gitaar in een Peavey plugde en een fantastisch geluid te horen kreeg. Het geluid was echter meteen verdwenen zodra de rest van de band inviel. De Peavey (wel een heel ander model trouwens) kwam er gewoon niet doorheen.
Het omgekeerde overkwam me ooit met een Marshall; spuuglelijk geluid, maar in een bandsituatie klonk het ding briljant.

In hoeverre kun je zoiets in een winkel beoordelen?

Daar heb je inderdaad een sterk punt. Er zijn natuurlijk verschillen tussen een live- en thuisgeluid. Thuis heb je wellicht de behoefte aan een wat bombastischer sound, om e.e.a. te compenseren qua bassen, welke in de band al snel weg zullen vallen. Als voorbeeld heb ik 5 jaar ervaring met de Engl sovereign, die ik thuis niet echt lekker vond, omdat ie een middengebied had wat stand-alone een beetje irritant was, maar in de band prima klonk. Dat is dus inderdaad moeilijk te testen, en hangt zonder meer af van de rest van de instrumenten in de band....
Ik denk dat wanneer de toonregeling op de versterker het daadwerkelijk doet wanneer je eraan draait, je uit die betreffende versterker echt wel een goed geluid kan krijgen wat in een band overeind blijft. Koop dus ook de versterker die bij je past.....veelgemaakte fout, want echte alleskunners zijn erg schaars.

marc_o
8 juli 2005, 10:18
die alnico blue speakers kosten 350 per stuk... ze klinken ongetwijfeld/sowieso beter dan greenbacks, maar of dat het rijsverschil rechtvaardigt is natuurlijk persoonlijk.


Het is overigens een prima idee om de standaard uitvoering te kopen en er los 2 alnico blue's bij aan te schaffen en die erin te schroeven. Zo koop je dus 2 greenbacks voor € 200,- welke je kunt verkopen, of in kunt bouwen. Zo wordt je combo met alnico blue's dus toch nog goedkoper dan dat ie in de winkel is.....


@Metoshade:

Het is wel even sjouwen met die Fandango, maarja het is niet dat ik er een marathon mee loop natuurlijk. 38 kilo weet ik niet hoor, maar 30 zal best. Ik vind 'm wel redelijk groot qua afmeting, wat 'm wat lomp maakt.

marc_o
8 juli 2005, 10:19
Testgitaar op alle versterkers was een prachtige Masterbuilt Fender Jazzmaster relic van € 4000,-!! (waarvoor dank)

Dus jij was die aap die de gehele ochtend dat hokje in beslag nam?

:-D

Ik heb wel de gitaar gezien, maar jou niet. Wel ironisch dat we er beiden waren, en elkaar dan hier weer vinden, maar ik heb nog steeds geen idee wie je bent 8-).

Ik moet wel zeggen dat ik mooie klanken uit het hokje heb horen komen, en jij wellicht een hoop herrie van je buurman :razz:

Ik was er pas vanaf een uurtje of half 2 's middags....

Vampire
8 juli 2005, 10:42
Ik was er om ongeveer 14:30 gister :D We hadden wel een meeting kunnen organiseren joh :)

Alleen heb ik niks getest, ik ben naar Staffhorst gegaan en heb daar 2 uur zitten testen :)

DarknessAwaits
8 juli 2005, 11:29
Testgitaar op alle versterkers was een prachtige Masterbuilt Fender Jazzmaster relic van € 4000,-!! (waarvoor dank)

Dus jij was die aap die de gehele ochtend dat hokje in beslag nam?

:-D

Ik heb wel de gitaar gezien, maar jou niet. Wel ironisch dat we er beiden waren, en elkaar dan hier weer vinden, maar ik heb nog steeds geen idee wie je bent 8-).

Ik moet wel zeggen dat ik mooie klanken uit het hokje heb horen komen, en jij wellicht een hoop herrie van je buurman :razz:

Ik was er pas vanaf een uurtje of half 2 's middags....

De tijd vervaagt een beetje als je een paar uur versterkers aan het testen bent. Samen met het gehoor overigens.

BLOK182
8 juli 2005, 11:58
Dat klopt idd. Na een hele middag testen bij Jukebox klonk eigenlijk alles gewoon ruk, klinkt dom, maar op een gegeven moment heb je het echt GEHAD met testen en dan tek je ook geen nuttige conclusies meer.

marc_o
8 juli 2005, 12:04
Neem dan ook de tijd en eventjes pauze na iedere versterker, loop een rondje door de winkel, maar inderdaad, je oren worden ook moe.

PeteRS
8 juli 2005, 12:34
Bedankt voor de bruikbare review! Geinig dat een bakkie van €700 het wint van een combo van €2300,-. Heb je toevallig ook ervaring met de Fender Hot Rod (deluxe) en de Rivera Clubster. Ben wel benieuwd hoe deze combo's zich verhouden tot de door jou geteste. Ben namelijk op zoek naar een buizencombo van rond de €1000,- (mag ook 2e hands) die een beetje all round is (Hi Gain is minder belangrijk).

vulvasonic
8 juli 2005, 12:38
Bedankt voor de bruikbare review! Geinig dat een bakkie van €700 het wint van een combo van €2300,-. Heb je toevallig ook ervaring met de Fender Hot Rod (deluxe) en de Rivera Clubster. Ben wel benieuwd hoe deze combo's zich verhouden tot de door jou geteste. Ben namelijk op zoek naar een buizencombo van rond de €1000,- (mag ook 2e hands) die een beetje all round is (Hi Gain is minder belangrijk).

Vox AC30CC? (zie test).

BLOK182
8 juli 2005, 13:17
Neem dan ook de tijd en eventjes pauze na iedere versterker, loop een rondje door de winkel, maar inderdaad, je oren worden ook moe.
Yepz, maar na 5 buizentops uitgebreid getest te hebben (ook met verschillende cabs) hebben mijn oren genoeg gehoord :)

marc_o
8 juli 2005, 13:25
Bedankt voor de bruikbare review! Geinig dat een bakkie van €700 het wint van een combo van €2300,-. Heb je toevallig ook ervaring met de Fender Hot Rod (deluxe) en de Rivera Clubster. Ben wel benieuwd hoe deze combo's zich verhouden tot de door jou geteste. Ben namelijk op zoek naar een buizencombo van rond de €1000,- (mag ook 2e hands) die een beetje all round is (Hi Gain is minder belangrijk).

Vox AC30CC? (zie test).

Ik ken je smaak niet, maar sla dan a.u.b. zeker de Peavey niet over, dan heb je ook nog centen over voor leuke pedalen. Voor rond de € 1000,- is er al veel leuks te koop natuurlijk. prima allrounders naar mijn mening zijn nog altijd de Marshall TSL combo, Engl Screamer of Sovereign, Koch multitone of Twintone en zo zijn er nog een paar die , zeker 2e hands te gek zijn. Rivera altijd goed, heb er zelf 2.

Daniël_san
8 juli 2005, 14:40
@BLOK182: Waarom doe je je rivera weg?

lcvanderhelm
8 juli 2005, 19:45
Dank je voor de reakties vulvasonic en swampash.Ik heb trouwens alleen de top nodig.Benal in bezit van een 2*12 kast met celestion V30,s en een2*12 kast jensen speakers.Ik denk dat ze er allebei goed bijpassen.V30 voor de snijdende laat me er even tussen want ik wil gehoord worden solo"s en jensen voor het meer cleane werk.

marc_o
11 juli 2005, 15:43
ben toch benieuwd hoe die top gaat klinken op andere speakers, en zeker als de cab closed back is....volgens mij gaat er wel e.e.a. van de lekkere'"rinkel"verloren, maar dat hoeft natuurlijk niet slecht te zijn....en ik heb noig een mooie 2 keer 12" box....hmmm

BLOK182
11 juli 2005, 16:09
@BLOK182: Waarom doe je je rivera weg?
Tis een prachtig ding, maar ik gebruik em niet echt in de band, omdat ik daar echt highgain speel. Ben nu gewoon eens aan het kijken of ik em misschien voor een leuke prijs kwijt kan om een vette highgain top erbij te kopen. Heb wel een aanbod van een 5150 combo gekregen ondertussen, misschien ook wel interessant :)

Bigfoot414
11 juli 2005, 16:21
Over die 5150: als jij nog lang plezier van je rug wilt hebben, zoek dan een 5150 TOP ipv Combo. Ze zijn echt geen feest om te tillen.
Ik weet het, het is een beetje naäperij, maar je moet echt zuinig op je rug zijn, zeker als je vaak optreedt.

BLOK182
11 juli 2005, 17:10
Ja ik weet dat het lompe mofo's zijn :-D Maar goed, optreden wordt gedaan met roadie, en evt kan die combo ook met 2 man getild worden (handvaten bovenop zitten ook aan zijkanten), dat zou al een stuk schelen.

Thom TK
11 juli 2005, 19:46
Even iets anders hoor...je zegt dat die Hiwatt 50 watt net genoeg power leverd voor een kroegje...
50 Watt buizenpower is toch fucking hard? :???:
Of zie ik iets verkeerd.

tillens
11 juli 2005, 20:31
Marc heeft het geluid voor de blof platen uitgezocht oa... dus hij mankeert wel iets aan zijn oren .... :wink:

marc_o
12 juli 2005, 10:26
Even iets anders hoor...je zegt dat die Hiwatt 50 watt net genoeg power leverd voor een kroegje...
50 Watt buizenpower is toch fucking hard? :???:
Of zie ik iets verkeerd.

kan zeker fucking hard zijn, maar het ene merk levert echt meervolume dan het andere. Ik heb de master op 60% gehad en zat nog altijd prima op mijn gemak in het luisterhokje, en natuurlijk is dat best hard, maar doe dat bijvoorbeeld niet met een Vox van 30 watt. Wellicht dat ie na die 60% opeens oorverdovend wordt, dat heb ik maar niet meer getest.

tillens
12 juli 2005, 11:30
Hiwatts zijn gewoon stiekem een beetje mietjes amps... :wink:

maar serieus ik denk ook dat er redelijk wat verschil in het volume zit wat er uit komt hoor. heb me toen echt verbaasd over die ac30. ik zelf heb nu oa een jtm 30, dies ook buis et al, maar lang niet zo hard als de ac30.

marc_o
20 juni 2006, 11:13
Nee? Issie zachter?


:)

Mitch
20 juni 2006, 12:34
Net terug van een sabbatical, Marc ? :D

Metoshade
20 juni 2006, 12:41
Dit is even een blast-from-the-past...

shamehair
20 juni 2006, 13:16
Aha,

Eindelijk nog is iemand die doorheeft dat Peavey fantastische versterkers bouwt voor weinig centen. Ben ik niet meer alleen! :cooler:

heavy-metal-thunder
20 juni 2006, 14:02
Fuck ik wil zo'n Vox!


Ik ga een lottoformulier kopen denk ik :D
ik heb vorige week op een vox ac30 (1*12) gespeeld en dat ding kostte "maar" 599. Was wel maar eentje op voorraad, want als ze opnieuw binnen kwamen ging hij een paar honderd euro duurder zijn.
btw: was een winkel in België.

marc_o
20 juni 2006, 14:06
ik heb vorige week op een vox ac30 (1*12) gespeeld en dat ding kostte "maar" 599. Was wel maar eentje op voorraad, want als ze opnieuw binnen kwamen ging hij een paar honderd euro duurder zijn.
btw: was een winkel in België.

Als het een 1 * 12"was is het een leuke aanbieding, maar een paar honder duurder is overdreven hoor. Bij Feedback staat ie voor 699,-

Tristan
20 juni 2006, 14:20
Wel een grappige test, alleen ben ik het niet helemaal eens met wat je zei over die Lonestar Special, die vind ik namelijk echt helemaal compleet kut met peren, ook het cleane kanaal... Zet daar maar eens een gewone Lonestar head naast en dan weet je gelijk wat ik bedoel, die heeft i.m.o. een veel lekkerdere cleane sound, maar het lead kanaal blijft bij allebei de amps echt volledig ruk i.m.o...
Die Peavey Classic serie vind ik ook prima amps voor het geld... Je moet er geen fantastisch blues/crunch geluid uit verwachten, maar het clean is erg lekker en de lead sound is mooi vloeiend, alleen is het laag een beetje onstrak, soms niet aanwezig, en mist de amp wat ballen i.m.o...
De Vox AC30CCH blies toen ik aan het testen was bij Van De Haar heel wat dure boutique amps weg, gek genoeg teste ik alle amps daar op een Bogner 4x12 met Vintage 30's, een waanzinnige combi met de Vox AC30CCH top dus...
Die Hiwatt Custom serie is trouwens wel erg goed hoor, die High Gain serie ken ik niet zo, maar de Custom 20 is echt een hele lekkere amp, die Studio/Stage serie vond ik ook weer een stuk minder lekker...
De Vox AC30CC in 1x12 of 2x12 combo versie kost overal trouwens net iets onder de 1000 euro naar mijn weten... Ik vond de top eigenlijk het beste, zeker met een goede (dure) cab eronder, maar de 1x12 combo klinkt ook goed, beter dan de 2x12 met de goedkope speakers en die 2x12 met Alnico Blue's is wel een beetje duur en niet te tillen i.m.o...

marc_o
20 juni 2006, 14:31
Test is natuurlijk niet maatgevend, en ik heb geen idee van wat jij een mooi clean vindt natuurlijk...al met al vind ik die Lonestar Special ver onder de maat, en zeker voor dat geld, zoals ik al schreef (test was een jaar geleden overigens, check de datum)


Ik moet bijvoorbeeld nekken van clean clean, bij mij moet ie altijd duwen. Wat nog erger is in mijn beleving is clean clean met een chorus, dan kan ik spontaan in huilen uitbarsten (iets teveel 80-ies muziek gehoord in mijn jonge jaren)

Mr.Bluesbreaker
20 juni 2006, 14:43
Haha, dat clean clean met chorus is volgens mij ook voor iedereen een fase. Sommigen blijven erin hangen. Toch voor gladde pop wel bruikbaar af en toe.

Ik ben ook helemaal afgekickt van het clean clean met chorus (en ook nog reverb:)) uit mijn JC-120. Nu aan de Valvetech 22 Watts, en dat ding blaast me de oren van de kop. De 30e ga ik het eindelijk live gebruiken. Es kijken of de boel clean valt te houden met een 2*12 eronder.

marc_o
20 juni 2006, 14:56
Persoonlijk hou ik ervan het drive kanaal van de Rivera's te gebruiken en met de volumepot van de gitaar e.e.a. clean-achtig te maken...met een goede gitaar en versterker vind ik dat mooier, maarja, zoveel mensen, zoveel smaken.

Tristan
20 juni 2006, 14:59
Ik vind clean met een Chorus ook afschuwelijk... Een solo geluid met Chorus is i.m.o. echter een van de grootste verschrikkingen die er bestaan, het zou verboden moeten worden... Dat geldt beide trouwens niet voor meer Vibe of Vibrato achtige sounds en sommige Chorus pedalen zijn daar ook of juist erg goed in...
Die Lonestar Special gaat wel wat meer rechtdoor qua sound... Hij heeft wat meer (laag) midden, maar klinkt daardoor wel erg gesloten... Hij krijgt wel wat eerder een randje... Die gewone Lonestar klinkt clean heel erg Fender achtig (meer laag en hoog en minder mid) en de Reverb doet het ook nog eens een stuk beter bij deze amp i.m.o... Ach ja, wat boeit het eigenlijk, ik vind het echt waardeloze amps en de prijs al helemaal niet waard dus...

marc_o
20 juni 2006, 15:04
Mee eens.

Ze zijn wel mooi gemaakt, maar dat is dan ook alles, hahaha!

Voodoolab heeft een chorus die goed kan wat jij beschrijft. Heb zelf ook wel een chorus, de small clone van EH, die klinkt lekker organisch en overstuurt bijna....maar uiteindelijk haalt ie nooit mijn live setup.....dat doet soms alleen een boostertje naar keuze

Tristan
20 juni 2006, 15:16
Hahaha, grappig, dat van die Voodoo Lab Chorus wou ik er eigenlijk bijzetten, maar dat is eigenlijk bijna een soort Univibe/Phaser achtig ding... Die Arion Chorus is er ook zo een en inderdaad, ik vind die EH Small Clone ook een erg mooie Chorus, een van de mooiste echte Choruspedalen i.m.o... :seriousf:

vidar
20 juni 2006, 15:27
hey mr bluesbreaker, kun je misschien een reviewtje plaatsen van die valvetech? Heb ze gezien op de site van van van Haar en het leken mij erg gave ampjes, zo op het eerste gezicht.

Groetjes Vidar

marc_o
20 juni 2006, 15:51
Hahaha, grappig, dat van die Voodoo Lab Chorus wou ik er eigenlijk bijzetten, maar dat is eigenlijk bijna een soort Univibe/Phaser achtig ding... Die Arion Chorus is er ook zo een en inderdaad, ik vind die EH Small Clone ook een erg mooie Chorus, een van de mooiste echte Choruspedalen i.m.o... :seriousf:


Ik moet er wel eens iemand naar laten kijken, heb het idee dat ie "lekt"...als ie uit staat.

Metoshade
20 juni 2006, 16:14
Op een of andere manier blijft die Delta Blues gewoon erg goed. Voor het geld helemaal natuurlijk. Helaas heb ik de mijne nooit met mijn huidige gitaar kunnen proberen (Haar stratje) anders had ik m waarschijnlijk nooit weggedaan!!

@Marc: Dat doet mijn Small Stone eigenlijk ook wel een beetje (hoewel dat dan wel weer een oude USA is), misschien is het EH-eigen?

Ik wil eigenlijk altijd nog een keer die Fandangoo van tegenover mijn Shiva zetten met onze eigen aparte gitaartjes, ik ben erg benieuwd hoe ze zich nu vergelijken. Ik heb mijn Shiva met een paar andere buisjes uitgerust waardoor het geheel iets smoother klinkt... Wanneer verhuizen jullie ookweer naar Zwolle oid? ;)

marc_o
20 juni 2006, 16:19
Tja, het enige wat jou dat oplevert is frustratie.....we weten beiden dat zo'n Shiva geen partij is...:)
Het zal een lekker klinkende meeting worden in ieder geval.
Nou, morgen is het voetbal, dus dan wilde ik maar niet verhuizen.....verhuis anders even naar Axel...

Metoshade
20 juni 2006, 19:38
Tja, het enige wat jou dat oplevert is frustratie.....we weten beiden dat zo'n Shiva geen partij is...:)
Het zal een lekker klinkende meeting worden in ieder geval.
Nou, morgen is het voetbal, dus dan wilde ik maar niet verhuizen.....verhuis anders even naar Axel...

Haha, ik denk dat we allebei wel tevreden zullen zijn hoor, ookal heb ik maar zo een goedkope bak... Uiteindelijk moeten we allebei toegeven dat we niet kunnen tippen aan een Delta Blues!

De vriendin en ik zitten er wel aan te denken om in Zeeland te gaan wonen... Eerst daar nog maar eens de beest uit gaan hangen tijdens een fijne vakantie! Waar zijn die kniebeschermers ook weer?

Mr.Bluesbreaker
21 juni 2006, 00:36
hey mr bluesbreaker, kun je misschien een reviewtje plaatsen van die valvetech? Heb ze gezien op de site van van van Haar en het leken mij erg gave ampjes, zo op het eerste gezicht.

Groetjes Vidar

Tuurlijk. Ik zit wel midden in een intens druk feest schema deze dagen,:D maar ik plak een post it op mijn monitor dat ik hem volgende week ff in moderne amps zet. Leuk detail: op mijn combo is een deel van Hotel New York (Leendert Haaksma, Anouk) ingespeeld.