PDA

View Full Version : ik wil meer in en uitgangen, welke kaart?



skabouter
7 juli 2005, 12:52
hallo, ik heb nu de M-audio Audiophile, met 2 in en uit. goeie kaart, goeie kwaliteit, maar ik wil meer in en uitgangen. gewoon 2 of 3, zodat ik met wat maten tegelijk kan opnemen ipv omstebeurt.

mijn oog viel op de M-audio Delta 44 of 66. de 66 staat goedkoop online, dus i kdenk dat ik voor die ga, ondanks dat ik de digitale i/o`s (nog) niet zal gebruiken.

maar kan deze kaart qua kwaliteit een beetje tippen aan mijn huidige ? ik wil er niet op achteruit gaan, alleen meer i/o`s, met behoud van kwaliteit !

of zijn er andere alternatieven die goed zijn en die ik beter kan kopen ? het moet zo rond de 100/150 liggen (2e hands).............

ik mis alleen helaasch midi als ik die kaart koop. nu gebruik ik dat nooit, maar dat ga ik vast wel es doen. zijn er ook losse midi-kaartjes te koop, met een simpele I/O ofzo ? wat kost dat ?

SPAM: Mijn Audiophile komt/is te koop :) mail me bij interesse !

harrie-beton
7 juli 2005, 16:05
Ik neem veel live bands op en zanggroepen. 3 , 4 sporen is zo weinig man... Ik heb 4 sporen machine gehad, dat is zo weinig. Nauwelijks werkbaar. Zeker met meerdere zangpartijen.

drums
bas
zang1
gitaar
toetsen
zang2

tel maar op!

Ik wou minstens 8 sporen, ik heb de Terratec phase88, 8 sporen in en 8 sporen uit plus MIDI. 300 euro en een beetje. Bovendien zijn deze kaarten stapelbaar dus vrij makkelijk 16, 24 sporen...

Dat de Beatles opgenomen is met 4 sporen is geen argument meer..

bert k
7 juli 2005, 19:12
Mee eens, helemaal. En +1 voor de Terratec.

harrie-beton
7 juli 2005, 19:59
hihi
als je een dirty mind hebt is de titel van skabouter suggestief...

:-D

skabouter
10 juli 2005, 20:56
tja, zo`n kaart vind ik dan weer wat te duur, gewoon geen geld voor, en ik heb het ook niet nodig. echt 2 of 3 (stereo) in is genoeg voor me. dan kan ik bijv. gitaar en keyboard tegelijk inspelen, of gitaar en zang oid. of mn amp met 2 mic opnemen en apart mixen enzo.

ssj3goku
11 juli 2005, 21:25
Je kan met 1 audiophilekaart 2 bronnen tegelijk opnemen (links en rechts, als je gitaren opneemt). Je kan er een 2e kaart indrukken, en dan heb je ineens 4 ingangen.

Je kan in totaal 4 audiophile kaarten in je pc drukken waardoor je 8 ingangen hebt. Als je maar 4 ingangen wilt, kan je dus gewoon een 2e audiophile in je pc drukken. Ik heb er zelf ook een en als ik meer ingangen nodig heb, doe ik dat...

succes!

skabouter
11 juli 2005, 21:57
ja, had ik ook al bedacht. maar dat kost me een 2e 100 euro.............
en ik kan ook een Delta 66 kopen met 4 ingangen (en 4 outs).

maar dit heb ik reeds gedaan :) ik heb mijn huidige verkocht voor 75, en de delta 66 betaal ik 100 voor. das wel een goeie prijs me dunkt.

nu heb ik ook 4 ins en outs, + een break out box, voor de helft van t geld van een 2e 2496. ik mis nu alleen midi, daar moet later nog maar es wat aan gedaan worden (gebruik t toch nie nu).

ik heb die nieuwe kaart nog nie, wss issie begin volgende week binnen :) en dan maar es uitproberen allemaal.....................

weet iemand nou wat een midi in/out voor in de PC kost ? zo laag mogelijk.

Ic3gl0vE
11 juli 2005, 22:20
http://www.thomann.de/thoiw7_edirol_um1sx_usbmidiinterface_prodinfo.html

55 euro... veel goedkoper zal het niet gaan.

Ic3gl0vE
11 juli 2005, 22:23
48 euro voor deze http://www.thomann.de/thoiw7_esi_romio_usbmidiinterface_prodinfo.html