PDA

View Full Version : Molly´s Chambers door The Rejects.



Set Wenker
7 juli 2005, 12:35
Hey jongens,

Onze band heeft een tijdje geleden voor het eerst een nummer opgenomen. Het is Molly´s Chambers van Kings of Leon. We hebben een stukje van het nummer online gezet. Ik ben wel benieuwd wat jullie van het nummer en de gitaarsolo vinden.

http://www.therejects.nl/site/muziek/01_Mollys_Chambers.mp3

Ik ben benieuwd.

Groeten,
Set.

Bruce
7 juli 2005, 13:54
Ik vindt het super goed klinken!
Ook je solo & de zang
Zou graag het hele nummer horen!

ps: Hoe hebben jullie dit opgenomen?

Ravanelli
7 juli 2005, 18:23
Klinkt idd erg lekker.....

BassAgent
7 juli 2005, 19:13
Ik vind de muziek een beetje...ehh...vaag. Het geluid is een beetje dunnetjes. Maar de gitaarsolo is wel ok.

Set Wenker
8 juli 2005, 12:59
@ Bruce
Hey bedankt, voor je reactie. Solo en de zang dat ben ik inderdaad. Cool dat je het goed vindt.

Ik weet niet of ik het hele nummer kan laten horen, want die nummers worden door onze webmaster op de site gezet. Om ruimte te besparen staan alleen delen van de nummers op de site. Ik zou zelf niet weten hoe je zoiets op het internet zet. Ik zal het eens vragen.

Over de opname. We hebben het nummer in een studio´tje hier in Kampen opgenomen. Als mixer hadden we geloof ik een tascam met zestien sporen. De muziek is in een keer gedaan en de zang en solo zijn een dag later opgenomen. We hadden niet zo veel tijd anders had ik sommige dingen wel anders willen doen, maar dit was gewoon: Opnemen, klaar. Bijna allemaal 1 take.

@ Ravanelli
Thx!!!

@ BassAgent
Het had inderdaad wel wat beter gedefinieerd mogen zijn, ja. De ritme partij springt er niet echt uit. De drum is ook niet zo aanwezig, maar die kon niet harder in de mix. Hij stond nou al voortdurend in het rood.

Thx voor jullie reacties in ieder geval.

Set Wenker
19 juli 2005, 01:08
Niemand verder? :(

dejohan
20 juli 2005, 11:49
Een ding kan je al zeker van zijn: als jullie jaren 70 garage willen klinken, zit jullie sound zeker goed voor een beginnend bandje (ik meen het, dit is niet pejoratief bedoel). Ik weet niet of het overdub is of twee zanger, maar in het laatste geval: blijf met twee zangers werken, deze combinatie kickt echt.

Ik vind wel dat de ritmesectie nog wat vinniger zouden mogen spelen. Laat ze maar lekker hard rammen, het mag nog meer rocken.