PDA

View Full Version : HIJ KOMT HIJ KOMT!!!! SSSSSSSSSPANNING!



Speeddemon
7 juli 2005, 11:12
net aan de deur, de postbode met m'n Burny LP Custom...
ik moet 100 euro bijdokken en deze jongen heeft maar 80 in huis... :(

Postbode ken ik ondertussen persoonlijk :lol: (mijn huis is waarschijnlijk aangeduid als "Breda Transfer Exchange" ofzo ), dus die komt over 1,5 uur terug, zodat ik effe rustig kan wakker worden en pinnen.

Dus ik best wel hyper nu. Heb de gold knobs al thuis liggen om 'm te 'Randy-seren'....

sssssssspannend! :o :cool:

Mr.Bluesbreaker
7 juli 2005, 11:21
congrats man!
Ik ben de LP (nog) meer gaan waarderen sinds ik de mijne een extreme makeover heb gegeven. Maar waarom moet je 100 euro bijdokken?

trouwens, tip: mochten de frets goor en dof zijn: toets afplakken met schilderstape, fijn staalwol over de frets heenhalen en het bend een stuk makkelijker.

Speeddemon
7 juli 2005, 11:28
import uit Japan.

Maar ik heb 't idee dat er iets extra bij is gekomen ofzo, een opslag-toeslag, omdat ze die gitaar ruim een maand al in NL hebben. Want anders zou 't maar iets van 80-85 euro extra moeten zijn ofzo.

tja, ik moest van HEN een bon zien te regelen uit Japan, die ik vorige week vrijdag naar ze op heb gestuurd... en dan komt ie vandaag pas... :(

Josdevos
7 juli 2005, 11:37
I'm curious... :wink:

bazzieman
7 juli 2005, 11:48
Nouja in ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe gitaar!
nog pics? :roll:

Speeddemon
7 juli 2005, 12:07
http://i21.ebayimg.com/03/i/04/14/53/93_3.JPG

dat is 'm.
(nog +/- een half uur te wachten....! )

scholier
7 juli 2005, 12:10
jezus, dat is een vette les paul. Ik ben zelf ook van plan om een les paul te kopen van, wat anders:richwood. Maar heb je hem nou al? pics pics pics!reviews reviews reviews!!! :-D

bram123
7 juli 2005, 12:12
mijn god wat een bloedgeil ding zeg. wat is je adres? dan ga ik NU die postbode onderscheppen.

almarvk
7 juli 2005, 12:27
Mooi ding! Niet verkeerd om te hebben! :)

Daniël_san
7 juli 2005, 12:34
nog 10-15 min! Maar wel een review schrijven he!

Speeddemon
7 juli 2005, 12:36
hij kan d'r elk moment zijn.
Net gedouchet, supersnel gepind (op de fiets heen en weer, hijg nu nog na)...

:o

Robbert
7 juli 2005, 12:39
:D

Mooi!

robzilla
7 juli 2005, 12:50
:)

robzilla
7 juli 2005, 12:51
:)

Wormaap
7 juli 2005, 12:58
Je laat ons wel behoorlijk in spanning zeg :P

Philippe
7 juli 2005, 13:06
Nou, nu moet ie er toch wel zijn? Vertel op, vertel op!!!! :-D

Oww enne...Nog meer pics :razz:

...rock...
7 juli 2005, 13:08
Laat hem ze nog even bewonderen, op zen eentje :wink:

Fumi SG
7 juli 2005, 13:11
Laat hem ze nog even bewonderen, op zen eentje :wink:

jah, echt niet! Eerst ons ff lekker maken en dan in je eentje genieten van het ding! :P

Speeddemon
7 juli 2005, 13:13
12:55 BINNEN!



YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!


Fuck, wat speelt dat ding lekker! Ik heb tot nu toe maar 1 keer eerder zo vlot op een echte Gibson gespeeld, dat was een zwarte Custom uit de 70's, met gelakte hals. Deze is mogelijk nog sneller! Er liggen wel 0.09's op, maar dan nog... Superlage actie, vette harmonics...

de VH-1s klinken lekker, hij ziet er super uit...

Heb 3 dingen ontdekt ter verbetering:
1) de strapholder bij de elementschakelaar is denk ik niet origineel en de draagband schiet er te makkelijk vanaf.
2) de jackinput zal opnieuw gesoldeerd of schoongemaakt moeten worden.
3) het zwarte index-plaatje rond de elementschakelaar is onleesbaar/oud, en zal vervangen worden.

Ik hoef voorlopig geen echte Gibson, da's me wel duidelijk. 8-)

robzilla
7 juli 2005, 13:14
12:55 BINNEN!



YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!


Fuck, wat speelt dat ding lekker! Ik heb tot nu toe maar 1 keer eerder zo vlot op een echte Gibson gespeeld, dat was een zwarte Custom uit de 70's, met gelakte hals. Deze is mogelijk nog sneller! Er liggen wel 0.09's op, maar dan nog... Superlage actie, vette harmonics...

de VH-1s klinken lekker, hij ziet er super uit...

Heb 3 dingen ontdekt ter verbetering:
1) de strapholder bij de elementschakelaar is denk ik niet origineel en de draagband schiet er te makkelijk vanaf.
2) de jackinput zal opnieuw gesoldeerd of schoongemaakt moeten worden.
3) het zwarte index-plaatje rond de elementschakelaar is onleesbaar/oud, en zal vervangen worden.

Ik hoef voorlopig geen echte Gibson, da's me wel duidelijk. 8-)

gefeliciteerd Speedy!

...rock...
7 juli 2005, 13:16
fotoo'sssssssssssss :o

Speeddemon
7 juli 2005, 13:18
hij zag er bij 't uit de doos halen (zat trouwens een hele goeie ESP Draagtas bij.) beetje stoffig en vuil uit. Ik dacht 'shit, een hoop beschadigingen, die niet op de foto's zichtbaar waren'. Bleek er dus allemaal af te poetsen te zijn... :)

Ben alleen wel een Grolsch beugeldopje kwijt, die ik op die hals-strappin had gezet.

Robbert
7 juli 2005, 13:25
Foto's! :D

Bruce
7 juli 2005, 13:34
Waar blijven die foto's!!

bazzieman
7 juli 2005, 13:48
Hee, mag ik misschien vragen hoeveel je er voor hebt betaald als hij zo in de buurt van een echte gibson komt? :amp:

Speeddemon
7 juli 2005, 14:01
Foto's volgen.

Malochia
7 juli 2005, 14:30
Je laat ons wel behoorlijk in spanning zeg :P

Ik denk dat ie eerst de rest van de dag van z'n Burny gaat genieten, in plaats van iets op het forum te melden. :D

Malochia
7 juli 2005, 14:31
Je laat ons wel behoorlijk in spanning zeg :P

Ik denk dat ie eerst de rest van de dag van z'n Burny gaat genieten, in plaats van iets op het forum te melden. :D

Oh, I was wrong. :P

Malochia
7 juli 2005, 14:35
Gefeliciteerd ermee!


12:55 BINNEN!



YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!


Fuck, wat speelt dat ding lekker! Ik heb tot nu toe maar 1 keer eerder zo vlot op een echte Gibson gespeeld, dat was een zwarte Custom uit de 70's, met gelakte hals. Deze is mogelijk nog sneller! Er liggen wel 0.09's op, maar dan nog... Superlage actie, vette harmonics...

de VH-1s klinken lekker, hij ziet er super uit...

Heb 3 dingen ontdekt ter verbetering:
1) de strapholder bij de elementschakelaar is denk ik niet origineel en de draagband schiet er te makkelijk vanaf.
2) de jackinput zal opnieuw gesoldeerd of schoongemaakt moeten worden.
3) het zwarte index-plaatje rond de elementschakelaar is onleesbaar/oud, en zal vervangen worden.

Ik hoef voorlopig geen echte Gibson, da's me wel duidelijk. 8-)

Als dat alles is wat verbeterd hoeft te worden :D heb je wat moois in handen. 8-)

1959SLP
7 juli 2005, 15:00
Oh, I was wrong. :P

yep, en hier scheiden wij dus ook het kaf van het koren.

H.Manback
7 juli 2005, 15:15
Hoeft ie verder helemaal niet worden afgesteld of wat dan ook?

Gefeliciteerd er mee, ziet er super geil uit en als ie dan ook nog eens zo lekker speelt... Ik ben best jaloers eigenlijk :evil: :wink:

Speeddemon
7 juli 2005, 15:19
HEre they are:

http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/BurnyLPCustom01.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/BurnyLPCustom04.jpg

kleurverschil met m'n Strat:
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/BurnyLPCustom05.jpg

Headstock:
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/BurnyLPCustom03.jpg

robzilla
7 juli 2005, 15:20
Leuk hoor! :)

1959SLP
7 juli 2005, 15:25
Congratz Speeddemon! Ziet er erg fraai uit. Veel plezier ermee.

waarom is mijn vakantiegeld toch altijd zo snel op??

Jax
7 juli 2005, 15:27
woh..... Schitterend ding... 8-)

Malochia
7 juli 2005, 15:28
Oh, I was wrong. :P

yep, en hier scheiden wij dus ook het kaf van het koren.

En zou ik dan het kaf of het koren zijn?

Jax
7 juli 2005, 15:29
Trouwens, kan je me nog wat meer vertellen over de hals? Ik vroeg me namelijk af of de redelijk snelle hals normaal was voor burny's, of dat dit een speciaal profiel of zo is.

Malochia
7 juli 2005, 15:29
Wauw. Mooie Bunny hoor. :wink:

Speeddemon
7 juli 2005, 15:38
Trouwens, kan je me nog wat meer vertellen over de hals? Ik vroeg me namelijk af of de redelijk snelle hals normaal was voor burny's, of dat dit een speciaal profiel of zo is.
ik denk dat je dan bij Iceman moet zijn, of Stratman70 ofzo.

Ik weet zeer weinig van Les Paul halzen. Geen idee of dit een slim-taper neck is of niet.

Hij is dikker dan die van m'n Strat, maar 't is geen honkbalknuppel ofzo.

In de aanbieding stond: "Neck is thinner like 59 style."

BLOK182
7 juli 2005, 15:42
Congrats hoor, LP Customs rocken zeer hard :) Mooie aankoop!!

Speeddemon
7 juli 2005, 15:47
Heeft iemand trouwens een duidelijke foto van hetzelfde type Gibson, in nieuwstaat? Ben namelijk benieuwd wat de originele kleur van een stel onderdelen is.

Er is ook al een echte Gibson "Les Paul Custom" truss-rod cover voor me onderweg. :cool:

Jeanken
7 juli 2005, 15:53
Kijk eens op google of zo, of op een site van een winkel.
Normaalgezien gouden hardware en de rest zwart, hoe je hem nu hebt dus..

Robbert
7 juli 2005, 15:55
Het beetje licht dat er opvalt, laat geen deukjes opvallen 8-)

Michael AE
7 juli 2005, 16:33
Euhm, misschien stomme vraag, maar heb je dat 0.09 setje al vervangen door (minstens) een 0.11 set? Ik vind mijn LP's persoonlijk nog beter klinken en spelen met wat dikkere snaren, maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.

Toch, 0.09's op een LP, dat kan echt niet. :razz:

BLOK182
7 juli 2005, 18:31
Er is ook al een echte Gibson "Les Paul Custom" truss-rod cover voor me onderweg. :cool:
Jij boef :)

vulvasonic
7 juli 2005, 18:41
3) het zwarte index-plaatje rond de elementschakelaar is onleesbaar/oud, en zal vervangen worden.


?
Daar moet je zonder tekst toch ook wel uit kunnen komen? :lol:


Hij ziet er mooi uit. Ik zou 'm helemaal niet Randyseren. Ik vind de goud/zwarte trim wel kek.

Gefeliciteerd!

vulvasonic
7 juli 2005, 18:43
Ik heb hier trouwens meer lol in dan in de GASexplosie van ene rip_dd_04. :)

Bigfoot414
7 juli 2005, 19:20
Die gast geloof je toch gewoon niet? :-?

Fumi SG
7 juli 2005, 19:22
Die gast geloof je toch gewoon niet? :-?

tuurlijk wel, hij heeft alleen geen pics van 'zijn gear' want hij heeft nog geen camera! :roll:

d'oh
7 juli 2005, 19:26
hahaha, ja idd rip lult maar wat maar speedie heb evidence

gefeliciteerd speeddemon, ziet er zwaar gaaf uit jouw burny

ik zag 'the edge' tijdens Live8 op een gibson spelen die precies lijkt op jouw burny, alleen had hij gouden knoppen

Speeddemon
7 juli 2005, 23:39
Wat die tuners betreft, horen daar eigenlijk die types op met de 'tulp' vormige knoppen of niet? En zo ja, gewone gouden of van die ivoren?

@iedereen: blij dat jullie 'm allemaal eensgezind zo mooi vinden. :)

Tja, ik twijfel heel erg of ik een paar dingen van de hardware moet vervangen of niet; don't worry, ik bewaar de originele spullen wel (mocht ik 'm weer in ouwe staat terug willen brengen), maar ik dacht aan een nieuwe input jack + jack plate, die switch-ring, de brug (misschien zo'n geval met Graphtech saddles), de tuners...

Meer om 'm z'n gouden look terug te geven dan dat ze gaar zouden zijn ofzo.

Orpheo
7 juli 2005, 23:49
op mijn ouwe custom heb ik tulptuners (maar dan NIET die KLOTEKLUSON-DINGEN!!!!) maar dan niet die dingen met plastieken knopje, maar metalen dingen.

maar zover ik zie zijn volgens mij jou tuners ook wel historisch verantwoord....maar daar ben ik nie 100% zeker van!!

Iceman
8 juli 2005, 00:31
Mooi mooi mooi.
Ik moet ook nog eens een Custom van Burny hebben.

Meer close-up foto's welkom.

1959SLP
8 juli 2005, 08:26
Trouwens, kan je me nog wat meer vertellen over de hals? Ik vroeg me namelijk af of de redelijk snelle hals normaal was voor burny's, of dat dit een speciaal profiel of zo is.
ik denk dat je dan bij Iceman moet zijn, of Stratman70 ofzo.

Ik weet zeer weinig van Les Paul halzen. Geen idee of dit een slim-taper neck is of niet.

Hij is dikker dan die van m'n Strat, maar 't is geen honkbalknuppel ofzo.

In de aanbieding stond: "Neck is thinner like 59 style."

Als ik naar de 2e pic op pagina 3 kijk dan denk ik dat t vrijwel zeker een slim taper profiel is. Een extra pic genomen van de zijkant v/d hals zal 100% zekerheid verschaffen.

Pickslide
8 juli 2005, 13:32
Toch, 0.09's op een LP, dat kan echt niet. :razz:

Hey man! :evil: :evil:

Speeddemon
9 juli 2005, 00:44
Als ik naar de 2e pic op pagina 3 kijk dan denk ik dat t vrijwel zeker een slim taper profiel is. Een extra pic genomen van de zijkant v/d hals zal 100% zekerheid verschaffen.

Ik heb een foto van de zijkant:
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/BurnyLPCustomneck01.jpg

En ook een foto met de gouden knoppen erop;

wat vinden jullie mooier? De gouden of de originele zwarte?
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/BurnyLPCustomgoldknobs01.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/BurnyLPCustom05.jpg

Orpheo
9 juli 2005, 01:20
vind t beide wel mooi. maar ik ga voor t zwarte...kweenie waarom....

vinni
9 juli 2005, 04:14
Ehhh....

Burny?......Ik begrijp niet helemaal waar de ophef vandaan komt?

Heb ik iets gemist of zo?

Die Les Paul ziet er mooi uit.....maar wat is er nou zo speciaal aan dan?

Desalniettemin.....Felicaties Speeddemon.....

Vinni

Jax
9 juli 2005, 07:27
Ik zou voor de gouden knoppen gaan, maar dan moet je ook wat doen aan de elementen, want die hebben hun goudheid over de jaren een beetje verloren :)

Speeddemon
9 juli 2005, 08:26
Ehhh....

Burny?......Ik begrijp niet helemaal waar de ophef vandaan komt?


Het zijn exacte Gibson kopieen, die door menigeen ondertussen evengoed, zo niet beter worden gevonden dan een echte Gibson, alleen voor 1/4e-1/5e van de prijs.

1959SLP
9 juli 2005, 08:46
Als ik naar de 2e pic op pagina 3 kijk dan denk ik dat t vrijwel zeker een slim taper profiel is. Een extra pic genomen van de zijkant v/d hals zal 100% zekerheid verschaffen.

Ik heb een foto van de zijkant:
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/BurnyLPCustomneck01.jpg

Ik moet m`n mening toch ff herzien. Op deze pic is de onderkant duidelijk te zien. Dit in tegenstelling tot die 2e pic/ 3e pagina. Een slim taper is toch duidelijk dunner dan op deze pic. Als jij zegt dat dit een exacte kopie is dan mag je er van uitgaan dat dit toch een `59 rounded is. Een narrow taper round (zover ik weet alleen op nighthawk modellen) zit niet zo ver van een `59 rounded vandaan. Aangezien het van een andere fabrikant is is het dus nog steeds een twijfelgevalletje. Ik zou zeggen dat t een iets afwijkende `59 rounded is. Voordeel t.o.v. een slim taper is wel dat je een betere/vollere tone hebt (dikkere neck).

Nogmaals, hij is bloedmooi, heel proficiat!

Bins
9 juli 2005, 10:17
Ziet er goed uit man. Los van hoe hij eruit "hoort" te zien lijkt hij me supervet met zwarte hardware en emg's... Meer ZW ip RR dus :)

d'oh
9 juli 2005, 14:48
nee geen zwart, dat goud is echt mooi, die knoppen zijn veel mooier dan de standaard zwarte die er op zitten

ik zou ook proberen om die humbuckers weer goudkleurig te krijgen, want dat wordt echt vet mooi

Cubensis
9 juli 2005, 15:06
ik vond die zwarte knoppen mooier, passen beter bij slagplaat enzo, het is dan meer 1 geheel enzo

Bigfoot414
9 juli 2005, 15:49
Holy crap :o
Als je niet zo weten dat het een Burny was, zou ik makkelijk geloven dat het een echte Gibbie zou zijn geweest.

Btw, met gouwe knoppen vind ik mooier.

Tupelo
9 juli 2005, 16:12
Ehhh....

Burny?......Ik begrijp niet helemaal waar de ophef vandaan komt?


Het zijn exacte Gibson kopieen, die door menigeen ondertussen evengoed, zo niet beter worden gevonden dan een echte Gibson, alleen voor 1/4e-1/5e van de prijs.

Ik heb er ook ooit één gehad & die zoog big time... Gelukkig is de ene gitaar de andere niet...

Stratman70
9 juli 2005, 16:33
Hé Speedy, gefeliciteerd man! Hij is echt schitterend. Ik zou hem toch eens van dichtbij willen bekijken en aangezien Breda niet helemaal aan de andere kant van de wereldbol ligt.... ik pm je t.z.t. nog wel eens.

Ik zie nu wel dat hij geen fret edge binding heeft. Dan is juist het punt wat jouw gitaar dus helaas net geen exacte kopie van een Gibby LP maakt.

Maar dan nog... het is een juweeltje verder om te zien...
vooral met GOUDEN knoppen natuurlijk!

veel succes en speelplezier ermee.

Hoe zit de lak er trouwens op? Tokai staat bekend om zijn flinterdunnen (maar stevige) laklaag. Ik weet niet hoe dat bij Burny zit. Kun je het reliëf van de houtnerven door de lak heen zien?

Speeddemon
9 juli 2005, 19:17
Hé Speedy, gefeliciteerd man! Hij is echt schitterend. Ik zou hem toch eens van dichtbij willen bekijken en aangezien Breda niet helemaal aan de andere kant van de wereldbol ligt.... ik pm je t.z.t. nog wel eens.

Ik zie nu wel dat hij geen fret edge binding heeft. Dan is juist het punt wat jouw gitaar dus helaas net geen exacte kopie van een Gibby LP maakt.
je bedoelt toevallig niet van die kleine witte driehoekjes naast de frets die aan de binding vastzitten? :cool: :cool:
die zitten er WEL op! Vond ik namelijk zelf al supermooi afgewerkt.



Maar dan nog... het is een juweeltje verder om te zien...
vooral met GOUDEN knoppen natuurlijk!

veel succes en speelplezier ermee.

Hoe zit de lak er trouwens op? Tokai staat bekend om zijn flinterdunnen (maar stevige) laklaag. Ik weet niet hoe dat bij Burny zit. Kun je het reliëf van de houtnerven door de lak heen zien?
ik zie geen houtnerven, lak lijkt me goed dus.

@Bins; ik vind EMG's op een Les Paul niet kunnen; neemt alle mojo weg waar die gitaar voor staat.

Verder, weet iemand wat meer van GFS PAF of hot-PAF pickups? Ik zit er over te denken om die elementen erin te gooien, met gouden kapjes.

Ik heb ondertussen voor zeer weinig geld een metalen jackplate, een switch-ring en een setje Gibson-style gouden strap-buttons besteld bij www.guitarnucleus.com Zeer goeie prijzen!!!

Maar nu de brug, tailpiece, evt. stemmechanieken en evt. de pickups nog (die VH-1's die er nu inzitten klinken al waanzinnig!)

Ik gooi zelf wel een nieuwe Switchcraft jack erin, de originele is heel roestig en een klein tikje tegen je kabel geeft al wat gekraak. Waarschijnlijk soldeer ik 'm met #22 of #20 Gauge draad (0.25mm2 of 0.50mm2). 8-)

vinni
9 juli 2005, 21:15
Speedy....

Ok....het zijn dus topgitaren die voor ca 1/5de van de prijs van een echt LP gaan. Maar zijn ze werkelijk zo goed dan?
Waarvoor hoor je dr niet wat meer van dan?
Ik neem aan dat je ervaring hebt met LP's......


Vinni

Orpheo
9 juli 2005, 21:20
Speedy....

Ok....het zijn dus topgitaren die voor ca 1/5de van de prijs van een echt LP gaan. Maar zijn ze werkelijk zo goed dan?
Waarvoor hoor je dr niet wat meer van dan?
Ik neem aan dat je ervaring hebt met LP's......


Vinni


burny's tokai's orvilles en al die andere meuk die LP's namaken maken echt superspul. relatief goedkoop, en klinkt heel goed, zeker.

niet meer van horen? moah....ze komen regelmatig langs, en ze zijn ook behoorlijk bekend hoor.

Speeddemon
9 juli 2005, 21:21
Speedy....

Ok....het zijn dus topgitaren die voor ca 1/5de van de prijs van een echt LP gaan. Maar zijn ze werkelijk zo goed dan?
Waarvoor hoor je dr niet wat meer van dan?
Ik neem aan dat je ervaring hebt met LP's......


Vinni
Ja, en ik wil ooit nog een custom made LP. Mijn wensen zijn namelijk nauwelijks verenigd in bestaande Gibson-modellen.

Er is zo weinig over bekend, omdat Burny's gitaren waren voor de Japanse markt, en mochten destijds buiten Japan eigenlijk niet verkocht worden, vanwege de headstock (die exact de gepatenteerde vorm van een Gibson-headstock heeft).

Aangezien ze in Europa nagenoeg niet te krijgen zijn, hoor je er dus ook bar weinig van.

goeroezeboe
11 juli 2005, 15:14
waar kan je ze dan wel kopen?
Is der ergens een (betrouwbare) online winkel waar ze verkrijgbaar zijn?
Want deze gitaar ziet er toch wel erg mooi uit

juust effe op ebay gaan kijken, mijn god wat een mooie gitaartjes voor dat geld!
Hoe zit dat met douane enz... voor dingen verzonden vanuit Japan?

Cubensis
11 juli 2005, 15:28
waar kan je ze dan wel kopen?
Is der ergens een (betrouwbare) online winkel waar ze verkrijgbaar zijn?
Want deze gitaar ziet er toch wel erg mooi uit
worden niet meer (zo) gemaakt voorzover ik weer


juust effe op ebay gaan kijken, mijn god wat een mooie gitaartjes voor dat geld!
Hoe zit dat met douane enz... voor dingen verzonden vanuit Japan?
19%btw+3%belasting voor gitaarzooi = 21% van gitaar+verzendkosten+evt verzekering erbij.

dus gewoon: prijs gitaar+verzenden etc x1.21 = totaal :)

Kim Wilson
11 juli 2005, 15:32
...
En ook een foto met de gouden knoppen erop;

wat vinden jullie mooier? De gouden of de originele zwarte?
*foto*

*foto*

Hey Speed, Mooie gitaar! Ik zie hem net, echt gaaf. Gefeliciteerd!

Ik zou voor de zwarte knoppen gaan, geeft een mooi contrast met het vintage white (ofzo) van je gitaar. Sluit IMO ook beter aan op de rest van de gitaar.
Als je toch bezig bent, zou je ook ff de schroefjes die je elementen op hun plek houden kunnen vervangen. Verder zou ik er (qua uiterlijk) mooi nix meer aan doen.

Kim Wilson
11 juli 2005, 15:33
waar kan je ze dan wel kopen?
Is der ergens een (betrouwbare) online winkel waar ze verkrijgbaar zijn?
Want deze gitaar ziet er toch wel erg mooi uit
worden niet meer (zo) gemaakt voorzover ik weer


juust effe op ebay gaan kijken, mijn god wat een mooie gitaartjes voor dat geld!
Hoe zit dat met douane enz... voor dingen verzonden vanuit Japan?
19%btw+3%belasting voor gitaarzooi = 21% van gitaar+verzendkosten+evt verzekering erbij.

dus gewoon: prijs gitaar+verzenden etc x1.21 = totaal :)

19% + 3% is volgens mij 22%... :razz:

jpb
11 juli 2005, 15:37
Ik vind het een mooie gitaar maar wat is er zo bijzonder aan om er zo'n lang topic van te maken? Niet lullig bedoeld hoor, maar mis ik mischien iets.....

goeroezeboe
11 juli 2005, 15:37
waar kan je ze dan wel kopen?
Is der ergens een (betrouwbare) online winkel waar ze verkrijgbaar zijn?
Want deze gitaar ziet er toch wel erg mooi uit
worden niet meer (zo) gemaakt voorzover ik weer


juust effe op ebay gaan kijken, mijn god wat een mooie gitaartjes voor dat geld!
Hoe zit dat met douane enz... voor dingen verzonden vanuit Japan?
19%btw+3%belasting voor gitaarzooi = 21% van gitaar+verzendkosten+evt verzekering erbij.

dus gewoon: prijs gitaar+verzenden etc x1.21 = totaal :)

we gaan nu wel beetje offtopic, maar klopt dat ook voor tweede hands spul? (vb. ebay)

Cubensis
11 juli 2005, 15:44
waar kan je ze dan wel kopen?
Is der ergens een (betrouwbare) online winkel waar ze verkrijgbaar zijn?
Want deze gitaar ziet er toch wel erg mooi uit
worden niet meer (zo) gemaakt voorzover ik weer


juust effe op ebay gaan kijken, mijn god wat een mooie gitaartjes voor dat geld!
Hoe zit dat met douane enz... voor dingen verzonden vanuit Japan?
19%btw+3%belasting voor gitaarzooi = 21% van gitaar+verzendkosten+evt verzekering erbij.

dus gewoon: prijs gitaar+verzenden etc x1.21 = totaal :)

we gaan nu wel beetje offtopic, maar klopt dat ook voor tweede hands spul? (vb. ebay)
ja, geldt ook voor 2e hands, en 3e en 4e etc

joke
11 juli 2005, 16:18
maar belangrijker is ;
hoe speelt ie ???

Speeddemon
11 juli 2005, 16:26
maar belangrijker is ;
hoe speelt ie ???
Fantastisch! Ik speel normaal 0.10-0.46 en hier ligt volgens mij 0.09-0.42 op, en ik kan mega-vette Zakk Wylde-achtige pinch-harmonics maken, en snelle metalriffs spelen.
Soleren gaat lekker t/m de 19e fret. Daarboven merk je wel dat een Les Paul model niet echt geschikt is om in B pentatonisch (positie 19 t/m 22) te shredden.

@Hans; een lang topic ontstaat door veel replies. Die heb ik niet in de hand. :wink:

Cubensis
11 juli 2005, 16:37
Soleren gaat lekker t/m de 19e fret. Daarboven merk je wel dat een Les Paul model niet echt geschikt is om in B pentatonisch (positie 19 t/m 22) te shredden.

+1 vind ik een van de weinige minpunten van een LP.
als ik er ooit 1 custom zou laten bouwen zou ik 'm neck through laten maken en die heel zo dat t bespeelbaar blijft :)

Orpheo
11 juli 2005, 16:46
Soleren gaat lekker t/m de 19e fret. Daarboven merk je wel dat een Les Paul model niet echt geschikt is om in B pentatonisch (positie 19 t/m 22) te shredden.

+1 vind ik een van de weinige minpunten van een LP.
als ik er ooit 1 custom zou laten bouwen zou ik 'm neck through laten maken en die heel zo dat t bespeelbaar blijft :)

of gewoon set neck met geschaafde hiel? denk aan de neil schon sig....kan ook nl :D

jpb
11 juli 2005, 17:01
Ehhh....

Burny?......Ik begrijp niet helemaal waar de ophef vandaan komt?


Het zijn exacte Gibson kopieen, die door menigeen ondertussen evengoed, zo niet beter worden gevonden dan een echte Gibson, alleen voor 1/4e-1/5e van de prijs.
Juist, ja. Ik had topic niet goed gelezen.

Overigens Remco, je broer in de VS heeft er ook een gekocht.... :D
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=47072&item=7333939064&rd=1&ssPageName=WDVW

groovyB3
11 juli 2005, 17:36
wat vinden jullie mooier? De gouden of de originele zwarte?
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/BurnyLPCustomgoldknobs01.jpg


Jeeees..... Dat is dus duidelijk een harde piemel gitaar. En ook duidelijk die gouden knoppen erop laten zitten! :D

1959SLP
12 juli 2005, 06:53
Die goudkleurige speedknobs vinnik maar niks. Met die zwarte is t tenminste estethisch verantwoord. Amberkleurige tophats zou ook zeker niet verkeerd staan. Die hebben ook dat donkere in de middelste ring.

DaveItUp
12 juli 2005, 09:35
Prachtig!

butters
12 juli 2005, 11:36
hoezo verkoop je hem al? mooie gitaar hoor. :lol:

http://www.kapaza.be/detail/1099846/Z%C3%A9%C3%A9r_mooie_Burny_gitaar.html

Speeddemon
12 juli 2005, 12:19
hoezo verkoop je hem al? mooie gitaar hoor. :lol:

http://www.kapaza.be/detail/1099846/Z%C3%A9%C3%A9r_mooie_Burny_gitaar.html
niet de mijne... maar lul d'r 100 of 50 euro af en hij is 't sowieso waard!

@1959SLP, blijkbaar vond Randy Rhoads die gouden knoppen WEL verantwoord... :wink:

Cubensis
12 juli 2005, 13:14
@1959SLP, blijkbaar vond Randy Rhoads die gouden knoppen WEL verantwoord... :wink:
so, die tone op blizzard of ozz ook toch? ;)

Speeddemon
26 juli 2005, 19:16
Zo, ik heb 'm net terug van de gitaartech,

wat is er veranderd?
-in plaats van de originele VH-1 (PAF kopieën) elementen ligt er nu een 4-cond. Seymour Duncan JB in de brug (nickel cover) en een '59 in de neck
-er ligt een setje Ernie Ball Power Slinky 0.11-0.48 op. (m'n eerste keer op dikkere snaren dan 0.10-0.46)
-de originele output jack (die flink geoxideerd was en kraakte) heb ik zelf vervangen met een originele Switchcraft (0,0 kraak en zit superstevig). Deze gaat op zijn beurt zeer binnenkort vervangen worden door een gouden Switchcraft met extra moer (zodat ie minder ver uitsteekt)
-de zwarte plastic vierkante jackplate (die gebroken was op 3 punten) is vervangen door een zwarte gebogen metalen.
-de brug en tailpiece zijn vervangen door een goud setje van Gotoh (paste precies!)
-de hals is bijgesteld
-opnieuw geintoneerd

(en zelf had ik dus een nieuwe switch ring aangebracht (zodat Treble en Rhythm weer te lezen zijn) en nieuwe gouden Gibson-correcte strap-buttons ).

Nu rest me nog:
-die gouden switchcraft jack (komt morgen binnen)
-gouden Switchcraft 3 pos. toggleswitch (komt morgen binnen)
-setje 3 x 3 Grover Locking Tuners Goud (18:1 gear ratio)
-een 500K Push pull Tonepot vervanging voor de JB, zodat ik ook single-coil achtige sounds tot m'n beschikking heb (komt over 1 week)
en nog een slangeleren draagband, en dan ben ik uitge-Randy-ed. :cool:

Fumi SG
26 juli 2005, 19:24
dus nou heb je een element met een kapje in je neckpositie?? Ziet dat er een beetje uit??

Speeddemon
26 juli 2005, 19:32
nee, allebei hebben ze een nickel cover. Ze zien er dus hetzelfde uit als eerst, alleen dan niet goud.

Mitch
26 juli 2005, 19:59
Duim omhoog !!!
Very nice, goede veranderingen ook. Dat wordt een echte player, komt goed....veel plezier ermee !

Agent_Smith
26 juli 2005, 20:21
http://i21.ebayimg.com/03/i/04/14/53/93_3.JPG


Wow!.....Respect! Die wil ik ook!



vinni schreef:
Ehhh....

Burny?......Ik begrijp niet helemaal waar de ophef vandaan komt?

Burny's zijn de beste LP copy's die er zijn; dat is algemeen bekend.

Er werd trouwens nog wat gespeculeerd over de dikte van de hals i.v.m. de 'exacte copy' benaming. Het is logisch dat-ie geen '59 hals heeft. Het is een copy van een '70's Custom (toen zijn ze ook voor het eerst in wit uitgevoerd). Hij heeft dus de onvolprezen (early) '70's LP-hals-dikte. 8-)

Beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd! Prachtige aanwinst.

Speeddemon
26 juli 2005, 20:52
thanks!

Ik heb nu het afdekkapje van de potmeter uitsparing eraf liggen, en net effe een SPDT toggleswitch gesoldeerd tussen rood+wit van de JB, aarde (van de vol. pot behuizing van de JB en 'niks').

Nu kan ik dus achterop toggelen tussen een gesplitte JB en full-power.
Ik kan je vertellen dat die split ERRUG aangenaam klinkt!

Dit is dus een tijdelijke oplossing totdat ik de push/pull tonepot binnen heb. Nou maar hopen dat die net zo smooth draait als de rest.

Net effe flink mee zitten jammen met Iron Maiden (Maiden England), deze gitaar heeft echt zwaar ballen! 8-)

Aan de ene kant vind ik die '59 in de neck superlekker, vol, romig etc, maar soms denk ik 'misschien dat een Alnico Pro II daar ook leuk was geweest, wat meer een open sound'.

Ik laat qua distortion toch wel een hoop pedalen 't werk doen, dus ik ben niet zo van de extreme high-output elementen ('t moet bij mij clean namelijk ook bruikbaar zijn!).

Speeddemon
26 juli 2005, 21:14
zelfde gitaar en kost nu al meer dan de mijne met alle kosten (verzenden, douane en upgrades)

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7337968741&ssPageName=STRK:MEWA:IT

:o

Dus dan is die in België op die Kapaza site ineens wel een koopje.

Agent_Smith
26 juli 2005, 21:58
Net effe flink mee zitten jammen met Iron Maiden (Maiden England)

Mmm, good choice !!

PeArLjAm
26 juli 2005, 22:58
Burny's zijn de beste LP copy's die er zijn; dat is algemeen bekend.


Dan moet je nog maar eens goed zoeken :lol:

Speeddemon
26 juli 2005, 23:07
Burny's zijn de beste LP copy's die er zijn; dat is algemeen bekend.


Dan moet je nog maar eens goed zoeken :lol:
oh, welke dan wel?

(Tokai is niet veel anders, Greco is zeker niet beter, Orville IS Gibson en ouwe Ibanez zijn vaak 2-piece bodies met cavities en bolt-on necks)

Cubensis
26 juli 2005, 23:44
Richwood!!!1

hehehehehe ;)

Mafkees
28 juli 2005, 11:42
richwood is het wel het toverwoord op dit forum :razz: :roll: :lol:

hansies
28 juli 2005, 14:34
richwood is het wel het toverwoord op dit forum :razz: :roll: :lol:
Richwood.....................magic ? :o :o

Franc
28 juli 2005, 15:18
Nou en of ;) hahaha

Maar als ik ooit zo'n Burny tegen het lijf loop :o mooi man :)

Reel Big Fish
28 juli 2005, 15:24
Wow, mooi ding man, zeker met gouden knoppen!!

Beter laat dan nooit: gefeliciteerd! :D

Btw;

Richwood richwood,

...

...

... das niet goed! :razz:

Speeddemon
28 juli 2005, 15:57
ik zou 't op prijs stellen als al dat ge-Richwood in het Richwood topic blijft. :roll:

straks gaan mensen hun Richwood Les Pauls nog met Burny's en Tokai's vergelijken :o of zeggen dat ze minstens even goed zijn... :o :o :x

Richwoodje
28 juli 2005, 17:08
Richwood!!!1

hehehehehe ;)

riep je me :-D

Speeddemon
15 september 2005, 14:22
Heb de Burny LP nog verder opgepimped!

originele Gotoh stemmechanieken (die dus aardig verkleurd waren) vervangen door Grover Rotomatics 102-18G's. Dit zijn 'gewone' Rotomatics (geen locking), maar dan met een 18:1 ratio; dus heel precies.

BEFORE:
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/BurnyheadstockBEFORE.jpg

AFTER:
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/BurnyheadstockAFTER.jpg

Let ook op de nieuwe LPC Trussrod cover! :)

ACHTERKANT MET GROVERS:
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/BurnyheadstockAFTER2.jpg

Berik
15 september 2005, 14:37
Ziet er een stuk cooler uit... Ik vind dat echt vet op zo'n gitaar als er dinger echt op glimmen:D

fullorder
15 september 2005, 14:50
Ziet er een stuk cooler uit... Ik vind dat echt vet op zo'n gitaar als er dinger echt op glimmen:D

bling bling bedoel je 8-)

roym
16 september 2005, 22:43
Ik zag er hier nog eentje staan?
http://cgi.ebay.nl/80-90s-Burny-LPS-Flame-top_W0QQitemZ7350645044QQcategoryZ38086QQssPageNam eZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem

helemaal niet duur, of is dit soms een kopie van een kopie?

ik zag deze ook nog staan. Hij ziet er heel erg gaaf uit vind ik.
http://cgi.ebay.com/ESP-Edwards-LPC-John-Sykes-Model-MINT_W0QQitemZ7350650913QQcategoryZ38086QQssPageNa meZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Het is een edwards... ik ken dat merk niet.
Iemand ervaring ermee?

AART
16 september 2005, 23:12
ik zou 't op prijs stellen als al dat ge-Richwood in het Richwood topic blijft. :roll:

straks gaan mensen hun Richwood Les Pauls nog met Burny's en Tokai's vergelijken :o of zeggen dat ze minstens even goed zijn... :o :o :x

ik heb ook een richwood gekocht, als het goed is is ie morgen binnen. :-D

Speeddemon
17 september 2005, 11:11
Ik zag er hier nog eentje staan?
http://cgi.ebay.nl/80-90s-Burny-LPS-Flame-top_W0QQitemZ7350645044QQcategoryZ38086QQssPageNam eZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem

helemaal niet duur, of is dit soms een kopie van een kopie?

ik zag deze ook nog staan. Hij ziet er heel erg gaaf uit vind ik.
http://cgi.ebay.com/ESP-Edwards-LPC-John-Sykes-Model-MINT_W0QQitemZ7350650913QQcategoryZ38086QQssPageNa meZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Het is een edwards... ik ken dat merk niet.
Iemand ervaring ermee?
Edwards is een dochtermerk van ESP, en wat ik er links en rechts van hoor, is het ook zeer hoge kwaliteit. Enige jammere vind ik hun logo. Dat maakt de klassieke Gibson-headstock vorm een stuk lelijker. Greco, Burny, Orville en zelfs Tokai hebben tenminste mooie schuine logo's (die een beetje op dat van Gibson lijken).

roym
17 september 2005, 14:09
Edwards is een dochtermerk van ESP, en wat ik er links en rechts van hoor, is het ook zeer hoge kwaliteit. Enige jammere vind ik hun logo. Dat maakt de klassieke Gibson-headstock vorm een stuk lelijker. Greco, Burny, Orville en zelfs Tokai hebben tenminste mooie schuine logo's (die een beetje op dat van Gibson lijken).

en die burny is dat wat... of dat een nepper?

Speeddemon
17 september 2005, 15:27
't is niet echt een vintage Burny, aangezien die 'Super Grade' modellen eind 80/90 zijn. Tja, hij is nu idd heel goedkoop, maar meer dan $350-370 zou ik er niet op bieden ($500 totaal incl. verzendkosten = 400 euro, en dan komt er nog eens 100 euro voor douane bij...)

de flame top is een flinterdun laagje, met daaronder weliswaar een maple cap. Dat die binding loslaat vind ik wel een bezwaar.

Tupelo
17 september 2005, 20:37
Naaah gewoon kutgitaren johh :razz:

Noid
18 september 2005, 01:02
Gefeliciteerd met je Burny, ziet er zeker mooi uit. Als hij net zo goed klinkt en speelt .... lekkerrrrr!! Hoe bevalt .11?

Grappig die bling bling, alhoewel ik het mooi vind als het allemaal wat ouder is, zodat je kunt zien dat de gitaar ook echt op leeftijd is. By the way, m.b.t. bling bling: die schroefjes van de trussrod cover zou je eigenlijk moeten vernieuwen. M.b.t. die knoppen: die zwarte vind ik echt mooier dan die gouden. Past beter bij de slagplaat, de kapjes om de elementen en de rand van de switch.en de headstock

M.b.t. Edwards, dat schijnen zeker lekkere gitaren te zijn! Zien er geweldig goed afgewerkt uit in ieder geval ('k zou er graag eens 1 in mijn handen willen houden om te checken.)

glacius
18 september 2005, 15:21
ik vind het leuk voor je dat je blij ben met de aankoop maar sorry ik vind hem absoluut niet mooi

maar hee dat is persoonlijk

Speeddemon
18 september 2005, 17:27
ik vind het leuk voor je dat je blij ben met de aankoop maar sorry ik vind hem absoluut niet mooi

maar hee dat is persoonlijk
dan ben je serieus de eerste. Ik had tot op heden nog geen scheve scheet gehoord over het uiterlijk van m'n Randy-Burny. :o :(

Franc
18 september 2005, 17:34
Nou, totdat je van alles begon te vervangen dan....
Sorry, ik vond hem ook mooier zoals ie was. Ben niet zo van de bling bling.
Wat is er nou mooier dan lekkere doffe oude hardware?

Daniël_san
18 september 2005, 18:43
Gouden glimmende hardware :lol:

Speeddemon
18 september 2005, 19:57
Nou, totdat je van alles begon te vervangen dan....
Sorry, ik vond hem ook mooier zoals ie was. Ben niet zo van de bling bling.
Wat is er nou mooier dan lekkere doffe oude hardware?
die elementen zagen er alleen NIKKEL uit, de strap-buttons hielden de strap niet goed vast, en de tuners zijn NU van een kwalitatief hoogwaardiger EN HISTORISCH KLOPPENDER type. (op Gibsons zitten geen Gotoh's maar Grovers)