PDA

View Full Version : ¾ gitaar



Lintu
7 juli 2005, 10:15
Hoi,

ik heb een Aria AK 20¾, En ik zou graag een hoes en een standaard willen kopen.... en ik vraag mij af of er ook standaards ofzo zijn voor gitaren van een andere maat, of maakt dat niet uit??? En hoeveel kost een standaard en een hoes (apart) gemiddeld?? Ik had dat er niet gelijk bij gekocht, ik had ten 1e niet genoeg geld en ik twijfelde... Ik doe mijn gitaar nu in de originele doos met een handdoek op de bodem. (is dat erg???) :???:
Byebye, Marloes

scholier
7 juli 2005, 17:48
euh ik weet niet of er aparte hoezen zijn, dat zou je misschien ff bij de muziekwinkel kunnen vragen, ik denk dat het kwa standaard niet veel uitmaakt maar ik denk niet dat het goed is als de gitaar veel kan schuiven enzo in de hoes. De handoek kwestie is volgens mij ook geen probleem(als het maar geen natte handoek is :lol: ) een standaard kost denk ik rond de 7.5 à 10 euro, ik denk dat een beetje hoes wel zo'n 20 euro kost.
Veel succes

Fumi SG
7 juli 2005, 17:55
qua standaard maakt niet uit, ik heb zelf een 3/4 akoestische gitaar en die zet ik altijd (als hij niet aan de muur hangt) in de standaard van m'n elektrische gitaar. Een hoes ofzo heb ik er niet voor en ik weet dan ook niet of die bestaan.... Ik heb echter nog wel een vraag: Zijn hier ook aparte snaren voor (3/4 snaren :???: ), want ik heb er nu gewone op liggen maar echt lekker speelt het niet??

Bertje_B
7 juli 2005, 18:33
M'n eerste gitaar was ook zo'n Aria 3/4 dingetje. Ik heb 'm toen met hoes gekocht dus ze bestaan wel degelijk... Over speciale snaren heb ik eigenlijk nog nooit gehoord.

Groet, BB

Janne
7 juli 2005, 19:12
Er bestaan wel snaren voor 3/4 gitaar: http://www.lordofthestrings.nl/lots/mcsmambo.p?M5NextUrl=RAPRD&art_id=11001409&ab_agid=1031 (daar hebben ze ook snaren voor 1/2 en 7/8 gitaren).
Op die site hebben ze alleen deze, maar er zullen vast meer merken van die snaren hebben.

Squier4ever
7 juli 2005, 22:04
Mijn eerste acoustic (nylonsnarig) is ook 3/4 en daar heb ik idd ook een hoes voor, wel zo'n heel el cheapo geval, maar ze bestaan dus wel.....

Lintu
8 juli 2005, 13:17
Heeeeyy!!
Ok thanks!! :D
Ik weet niets over mijn snaren of die nou apart zijn, ik zal dat eens vragen.... als ik de standaard enzo ga kopen..
ByeBye, Marloes