PDA

View Full Version : epiphone gothic explorer waarde?



guitardude
6 juli 2005, 23:33
Ik heb nu een epiphone gothic explorer met een floyd rose en een Rockbag
Verder standaard epiphone elementen en uit het bouwjaar 2002. Vrij nieuw dus en zonder schade.
Ik ben er echter niet zo tevreden mee. Ik ben er achter gekomen dat een strat toch meer bij me past. Ik vind de body ook nogal te groot. :)
Zou ik nog een redelijke prijs voor deze gitaar kunnen krijgen? Hoeveel ongeveer? :)

Kim Wilson
7 juli 2005, 08:38
He Guitardude,

Ik weet niet wat ze nieuw kosten, maar de stelregel is zo'n beetje 60% van de nieuwwaarde. Nou is die van jou nog niet zo oud, en als ie er nog heel schier (of in ABN: netjes) bij staat, kun je er wel wat meer voor vragen.
Pas echter wel op dat je nooit te dicht bij de huidige nieuwprijs gaat zitten. Als het verschil niet zo groot is, zijn mensen eerder geneigd een nieuwe te kopen. Men weet nooit waarom je hem wegdoet. En je geeft ook geen garantie. Allemaal factoren die de prijs van jouw tweedehands gitaar drukken.


Suc6,

Hans

E-J
7 juli 2005, 11:27
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahaha :D
Ik wil ook eigenlijk af van mijn Epiphone Gothic Explorer, maar dan zonder Floyd Rose :)

guitardude
7 juli 2005, 12:25
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahaha :D
Ik wil ook eigenlijk af van mijn Epiphone Gothic Explorer, maar dan zonder Floyd Rose :)
Ik zag je advertentie op speurders.nl jah :cool: , en was ook een andere die bijna dezelfde gitaar als mij weg doet. En die vraagt er wel 500 voor. :)

He Guitardude,

Ik weet niet wat ze nieuw kosten, maar de stelregel is zo'n beetje 60% van de nieuwwaarde. Nou is die van jou nog niet zo oud, en als ie er nog heel schier (of in ABN: netjes) bij staat, kun je er wel wat meer voor vragen.
Pas echter wel op dat je nooit te dicht bij de huidige nieuwprijs gaat zitten. Als het verschil niet zo groot is, zijn mensen eerder geneigd een nieuwe te kopen. Men weet nooit waarom je hem wegdoet. En je geeft ook geen garantie. Allemaal factoren die de prijs van jouw tweedehands gitaar drukken.


Suc6,

Hans
Hij is nog vrij netjes inderdaad, een paar kleine butsjes bij de floyd in de buurt maar die zie je amper. Er zit ook een Rockbag bij die nieuw 60 euro was dus daar kan ik denk ik wel 40 euro voor vragen. Dan kom je inderdaad zo rond de 400 euro uit. Hij is trouwens in 2002 gemaakt maar ik heb hem pas begin 2004 gekocht. Oftewel er is weinig op gespeeld.
Hopen dat er nog mensen gaan bieden :D