PDA

View Full Version : Beginnende basser



scotty
6 juli 2005, 21:34
Wie kan mij, een beginnende basser, die nog een basgitaar moet kopen vertellen wat ik moet denken van de Musicman modellen van Cruiser (Crafter) en de Musicman modellen van Richwood. Ik lees dat een heleboel Yamaha een kaal geluid vinden geven(ook de bladen zeggen dat vaak) Cort vindt de een wat de ander niks Samick idem ditto. Aria is weer bij een ander twijfelachtig. En over Ibanez verschillen de meningen ook heel erg, ik heb overigens een Ibanez Artcore gewone gitaar en daar is niks mis mee volgens mij. Wie geeft me a.u.b. wat richting in mijn zoektocht. Wat is overigens verstandig een gebruikte, waar je uiteraard nooit meer wat kunt verhalen of een wat goedkopere nieuwe? Ik wil graag wat betrft het geluid van de bas een beetje in de country hoek zitten. De bassist van Savannah speelt op een Rickenbacher, maar dat is niet mijn prijsklasse als beginner.

BassAgent
6 juli 2005, 21:36
Wat is je budget ongeveer?

olaf reijnders
7 juli 2005, 01:22
Het geluid van een bas is persoonlijk. Dus gewoon ondervinden wat het beste setup is, zoals houtsoorten en elementen. Ik denk zelf dat je beter een 2e handse bas kan kopen. Wel iemand meenemen die er verstand van heeft.

scotty
7 juli 2005, 08:47
Mij budget is rond de 200 euro, ik wil eerst eens kijken of het echt zo leuk is als ik denk. Vandaar dat ik niet een vermogen in een instrument wil stoppen maar toch ook niet een prullaria ding kopen.

olaf reijnders
7 juli 2005, 11:13
Voor 200 euro heb je nieuw niet veel. Tweedehands heb je meer keuze. Ik zou voor een Ibanez Soundgear gaan. Niet de goedkope serie.

Eternal Despair
7 juli 2005, 14:33
Mij budget is rond de 200 euro, ik wil eerst eens kijken of het echt zo leuk is als ik denk. Vandaar dat ik niet een vermogen in een instrument wil stoppen maar toch ook niet een prullaria ding kopen.


[lamme woordgrapjesmodus] prulARIA [/lamme woordgrapjesmodus]

Iron Maiden
7 juli 2005, 16:03
Voor 200 euro kun je wel een 2e handse olp vinden.

AntY
7 juli 2005, 19:43
Mij budget is rond de 200 euro, ik wil eerst eens kijken of het echt zo leuk is als ik denk. Vandaar dat ik niet een vermogen in een instrument wil stoppen maar toch ook niet een prullaria ding kopen.


[lamme woordgrapjesmodus] prulARIA [/lamme woordgrapjesmodus]

oude aria's zijn heel goed :cool:

Iron Maiden
7 juli 2005, 20:09
Heeft Cliff Burton ook niet op Aria gespeeld?

scotty
7 juli 2005, 21:31
Dus als ik het goed begrijp zijn die Richwood kopieen van de Musicman niks? Cruiser heeft namelijk ook zo'n model die zitten allemaal rond de 200 Euro. Net als Godin en dergelijke. Er stond vandaag in een winkel ook nog een gebruikte Samick. Als je die winkelier mocht geloven dan is het allemaal fantastisch. Overigens heb ik nog een aanvullende vraag, kun je een Fender frontman 25R met daar via de externe speaker uitgang gekoppeld twee dikke Sony boxen(geeft voor gitaar een heel mooi geluid) voor bassen gebruiken? Het is uitsluitend om een beetje thuis te knoeien? Dezelfde winkelier zei dat je die Fender op zou blazen met een basgitaar. Wat is jullie mening daarover? Alavst weer bedankt voor de antwoorden!

MazeMouse
8 juli 2005, 09:51
De versterker zou het wel aankunnen. Ik weet alleen vrijwel zeker dat de speakers er onmiddelijk aan gaan omdat die gewoon niet gemaakt zijn om de uitslag van de basgitaar aan te kunnen. (plus het zal gewoon enorm klote klinken)

Iron Maiden
8 juli 2005, 12:46
Je zou ook over de aux ingang van je radio kunnen spelen, als je een beetje een fatsoenlijke radio hebt klinkt dat heel goed. Ik speel thuis altijd zo, omdat mijn versterker in onze oefenruimte staat. :cool:

olaf reijnders
8 juli 2005, 13:37
Zou ik niet doen als je je radio nog langer wilt hebben.

scotty
8 juli 2005, 21:45
Ik denk dat ik dan maar beter een klein basversterkertje kan kopen, is zo l*llig als de radio naar de knoppen gaat, vindt de rest van de familie ook weer niet leuk dat te moeten opgeven voor pa z'n hobby. Weet iemand trowuens hoe die starters packs van Hartke zijn? Is dat wat of gewoon junk?