PDA

View Full Version : Even iets totaal anders...



Jax
6 juli 2005, 20:29
Test

Jax
6 juli 2005, 20:29
Hee,

Ik ben al een tijdje op muzikaal gebied naast het gitaarspelen ook bezig met het maken van wat experimentele nummers. Ik probeer een soort ambient nummers te creëren, zonder te werken in coupletten, refreinen, etc, maar juist meer in herhaling (behalve beat 5 dan). Het zou me dus niet verbazen als de meeste van jullie het na een tijdje saai vinden worden doordat er te weinig afwisseling is. Ik heb lange tijd mijn forumleven ( :) ) gescheiden gehouden van dit soort dingen, maar ik dacht dat jullie het misschien juist interessant zouden vinden om ook deze kant van een mede-forummer te horen. Naja, misschien ook niet. :)

Hier (http://www.soundclick.com/bands/3/peterjx_music.htm) is de site:

Wat een beetje storend is, is dat door de nummers geregeld de zin "This is a track by PeterJ" wordt gezegd. Dit heb ik gedaan om te voorkomen dat mijn nummer genakt zou worden. Hehe, toen was ik nog onder de indruk dat ik de nummers nog zou kunnen verkopen. Probeer er dus maar doorheen te luisteren.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Of je reactie nou positief of negatief is, laat maar gewoon iets achter, ik hoor het graag!

VHsologitarist
6 juli 2005, 20:42
Link werkt ni :-?

Jax
6 juli 2005, 20:58
Gek, bij mij wel. En deze (http://www.soundclick.com/bands/3/peterjx.htm)?

Ravanelli
8 juli 2005, 01:18
Ik vind het persoonlijk drie keer niks :razz: . Maar smaken verschillen nou eenmaal. Misschien moet ik ernaar leren luisteren. Kun je misschien iets meer over je motivatie om dit soort muziek te maken vertellen. Waar kick je op om zoiets te produceren? Wat vind jij het mooie eraan? Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar wat voor een stijl muziek je op gitaar speelt............

Jax
8 juli 2005, 07:14
Ik vind het persoonlijk drie keer niks :razz: . Maar smaken verschillen nou eenmaal. Misschien moet ik ernaar leren luisteren. Kun je misschien iets meer over je motivatie om dit soort muziek te maken vertellen. Waar kick je op om zoiets te produceren? Wat vind jij het mooie eraan? Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar wat voor een stijl muziek je op gitaar speelt............

Hee Ravanelli,

Het is nooit echt een bewuste keuze geweest om dit soort muziek te maken, het is gewoon de natuurlijkste vorm van muziek die ik schrijf. En met natuurlijkste bedoel ik eigenlijk muziek, die ik binnen korte tijd geschreven, opgenomen, en enigszins gemixed heb. Ik doe haast nooit langer dan één dag over een nummer. En waar ik op kick om zoiets te produceren? Tja, ik zou het niet echt een kick noemen. Het is gewoon meer als een tegenbalans ten opzichte van muziek waarin gitaar een belangrijke rol speelt en waarin er een duidelijk structuur aanwezig is met een duidelijke progressie. Bij deze nummers "kick" ik dan ook wel enigszins op de simpelheid, hoe weinig progressie er eigenlijk is, dat vind ik het mooie eraan. Hehe, en wat ik op de gitaar speel? Alles van BB King tot Creed.

Nog bedankt voor je eerlijke antwoord trouwens. Zou je me ook nog kunnen vertellen waarom je het drie keer niks vind, want dat zou ik ook nog wel interessant vinden om te horen! :)

Andere reacties zijn trouwens nog altijd welkom!

Ravanelli
8 juli 2005, 18:26
Ik ben nou eenmaal een standaard bluesliefhebber :razz: , maar daarentegen ook wel in voor iets vernieuwends. Jou muziek ligt niet binnen mijn muzikale voorkeuren, maar ik vond het wel interessant om naar te luisteren. Er is namelijk niks mooiers dan veel variatie in muziek naar mijn mening. (Daarom zal ik een stijl ook nooit afkraken). Jou opgenomen stukken mogen daar zeker onderdeel van blijven. Zelf hou ik van structuur in een nummer en het zo puur mogelijk houden (weinig effecten e.d.). Dat neemt niet weg, dat experimenteren nooit kwaad kan en ik ook zeker naar jou muzikale posts blijf kijken/luisteren.

Wel grappig overigens, dat je van BB King tot Creed leuk vind. :-D

Succes met produceren :wink:

Jax
9 juli 2005, 07:32
Zelf hou ik van structuur in een nummer en het zo puur mogelijk houden (weinig effecten e.d.).


Hehe, dan zit je bij deze nummer idd goed fout :)

Nog reacties van anderen, misschien?

AART
9 juli 2005, 21:41
mm, wel aparte shit.

mail eens wat naar 3voor12 van 3fm.
die lui hebben hier soms wel oren naar.

Hou zelf niet van dit soort shit om zo te luisteren, maar wel grappig om andere dingen te horen.

Jax
10 juli 2005, 08:33
mm, wel aparte shit.

mail eens wat naar 3voor12 van 3fm.
die lui hebben hier soms wel oren naar.

Hou zelf niet van dit soort shit om zo te luisteren, maar wel grappig om andere dingen te horen.

Hee AART,

Bedankt voor de reactie. Het is idd echt totaal iets anders dan de meeste mensen hier op het forum gewend zijn, dus of je vindt het wel iets, of je vindt het echt pure troep. :)
Goeie tip, trouwens, van dat 3voor12. Ik zal zeker kijken of daar iets mee te doen valt.