PDA

View Full Version : Ik kom niet verder dan het punt waarop ik nu ben!:'(



sebastiaan88
6 juli 2005, 19:34
Hallo mederockers :P,
Ik speel nu 10jaar akoestisch gitaar en ik ben 17.
Sinds een aantal jaren ben ik een beetje aan het pielen op mn electrische.
Nu ben ik denk ik een klein jaartje pas echt intensief hele dagen bezig met mn electrische en ik ken echt al lekker rocken... solos coveren enzo ik heb hierbij geluk met mijn snelheid en vingerzetting van de akoestische les hierdoor pakte ik dit zeer snel op. Ik ben dus nu zover dat ik de solo van sweet child of mine bijna op de zelfde snelheid kan spelen als slash. (dus dat jullie een beetje idee hebben van mijn mogelijkheden) alleen het probleem is... Ik word niet meer beter... Het gaat allemaal steeds sneller en zuiverder... maar ik blijf op de pentatonische toonladder hangen met solos improviseren.... EN doe daarbij niet veel bijzonders als bends,hammerons pulloffs, slides, etc maar ik wil verder.... Meer technieken.. en ik wil ook weten hoe ze heten en wat ik doe... Ik denk dat het bij mij vooral een probleem is dat ik te weinig nieuwe info kan vinden. Te weinig theorie.... van speel is een appergio in Gdim of weet ik veel.... dat heb ik gewoon niet... ik ben akoestisch gewend en dan kreeg ik dit niet... mijn leraar is tevens ook een beetje tegen electrische gitaar dus ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen....

WAT ZIJN GOEIE TECHNIEKEN HOE HETEN ZE?
WAAR KAN IK ZE VINDEN?
WAT ZIJN GOEDE OEFENINGEN HIERVOOR?
MISSCHIEN SITES?
OF TERMEN WAAR IK ME IS IN MOET VERDIEPEN?


Iemand mijn msn voor het gemak sebastiaan88@gmail.com

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen medegitaristen

MVG Sebastiaan (Epiphone Les Paul Standard ltd edition red metalflake + Marshall valvestate 8280 + digitech rp3 multieffectsproccesor)
:cool:

WICKED
6 juli 2005, 19:43
hier staat misschien wel wat voor je:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=60290

sebastiaan88
6 juli 2005, 21:52
Heej bedankt....
Ja ik was al een beetje achter dit soort oefeningen maar toch bedankt er staan wel handige dingen op die topic. Maar heeft iemand misschien een site voor scales en verschillende termen onder het gitaarspelen met name SOLO's improviseren en spelen :-D

Bedankt

WICKED
7 juli 2005, 00:04
Heej bedankt....
Ja ik was al een beetje achter dit soort oefeningen maar toch bedankt er staan wel handige dingen op die topic. Maar heeft iemand misschien een site voor scales en verschillende termen onder het gitaarspelen met name SOLO's improviseren en spelen :-D

Bedankt

Koop de Troy Stetina heavey metal lead guitar series, of kijk er eens in als je in een muziekwinkel zit... of download hem als pdf bestand, dan kan je kijken of het was in en het daarna in de winkel kopen met cd erbij.

Echt een aanrader!!

later :P

sneez0r
7 juli 2005, 13:03
Laat die technieken maar liggen. Ga aan je muzikaliteit werken. Ten eerste loont het om aan je theoretische basis te werken. Daarnaast gehoortraining. Ten derde moet je je echt gaan verdiepen in muziek. Dat betekent: muziek uitschrijven, analyseren. Begrijpen wat een muzikant bedoelt en ideeën overnemen (of dat nou van Mozart, Miles Davis of Slash is). Bij al die dingen kan een goede leraar je helpen. Je kan ook gaan componeren of improviseren.

Daarnaast moet je de gitaar beter leren kennen. Als je heel bewust dingen uit jezelf probeert te spelen komt dat vanzelf. Ten dele helpt het om patronen te leren op de hals. Deels komt het vanzelf. Als je het fretboard heel goed kent ga je aanvoelen wat je wel en niet ergens overheen kan spelen, hoe je een arpeggio af kan maken.

john.3001
7 juli 2005, 14:39
Koop de Troy Stetina heavey metal lead guitar series, of kijk er eens in als je in een muziekwinkel zit... of download hem als pdf bestand, dan kan je kijken of het was in en het daarna in de winkel kopen met cd erbij.

Echt een aanrader!!

later :P

Ik heb zelf speed mechanics for lead guitar gekocht van Troy Stetina, maar vond het niet echt inspirerend. Okee, je gaat er wel sneller door spelen misschien, maar er wordt totaal geen aandacht besteedt aan meer subtiele technieken. Voor de rest hoor je die kerel dan solo's spelen die zo snel zijn dat je de noten niet meer uit elkaar kan houden, en je net zo goed een beetje willekeurig over je fretboard kan gaan glijden...

(flight of the bumblebee op gitaar is wel cool)

taylor
8 juli 2005, 10:18
waarom ga je niet op les bij een goeie (rock) gitarist?

sebastiaan88
8 juli 2005, 14:57
Aaa allemaal bedankt mensen....
Ik zal jullie tips opvolgen alleen over die les...
Ik speel 10jaar akoestisch en daar is nog zoveel mee te beleven....
Ook heb ik het erg naar mijn zin bij mijn leraar en ik hij heeft mij vorige les ook gevraagt of ik in zijn akoestische band wil komen.... alleen ik denk niet dat ik ook nog is op electrisch les mag(/kan qua school en tijd) van mijn ouders. Daarom probeerr ik zelf veel uit te vogellen... Het probleem bij mij is ook... Ik zoek bijvoorbeeld de solo van smoke on the water uit en ik kan hem na wat oefenen spelen met alle toeters en bellen van bends en slides etc... ik hoor wel wat hij doet.... alleen het improviseren of zelf verzinnen ervan... of bijvoorbeeld de theoretische achtergrond ervan... dat moet ik gewoon krijgen alleen dan is de vraag waar kan ik dat vinden.. en dan is idd een leraar de makkelijkste optie.... maar zijn er ook alternatieven.. 8-)
BEdankt allemaal